Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä

Vierailija
11.04.2022 |

Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.

Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.

Kommentit (624)

Vierailija
281/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon asseja inttämässä, miten eivät ymmärrä koko asiaa ja että ihan tyhmää sanoa miljoona jos tarkoittaa kymmentä. Varsin kuvaavaa.

Olisiko sinusta siis oikein jos  uusi pomosi sanoisi, että palkkasi on tuhansia euroja kuussa, mutta oikeasti tarkoittaisi satasia ja se tuhansia oli vain"vitsi"?

Minuakin alkoi ihmetyttämään, että miten joku voi kuljettaa 500 kiloa mansikoita polkupyörällä tai edes jaksaa kerätä tuon määrän.

Miten sinusta on verrattavissa tilanne, jossa joku epämuodollisesti kertoo marjankeräysreissustaan vs. pomo kertoo palkkasi? Onko oikeasti näin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät näe eroa näiden tilanteiden ja näissä tapahtuvan viestinnän välillä, ja miksi toisessa tilanteessa täsmällisyys ei ole tärkeää, mutta toisessa on? Ai niin ja luulisi sinun ehtana assburgerina muistavan, että aloituksessa oli puhe 500 litrasta mustikoita, ei mansikoita.

Kiitos aloittajalle, valaisee todella lukea näitä kommentteja. Olen monesti ollut ihan ulalla, anteeksi kielikuva, jossain ketjussa miten ihmeessä tämäkin kommentti on edes tähän asiaan mahdollinen.

Niin käsittämättömiä vertauksia tai ajatuksenjuoksuja joillain on. Onko todella noin vaikeaa tai mahdotonta esimerkiksi erottaa epämuodollinen keskustelutyyli virallisesta tyylistä.

En voi kuin pöyristyä miten jotkut ihmiset pärjäävät työpaikallaan.

Tai okeastaan kuinka monilla täytyy olla suuria vaikeuksia.

Vierailija
282/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.

Normaali ihminen ymmärtää kyllä milloin joku vitsailee ja milloin ei. Jos sinulla on vaikeuksia lukea toisten käyttäytymistä niin onhan se varmasti raskasta.

Jotkut on vaan niin huonoja kertomaan vitsejä tai muuten vaan ovat niin epähauskoja, ettei todellakaan tiedä milloin vitsaillaan. Tai sitten tietää, mutta ne jutut on niin tyhmiä, ettei halua lähteä siihen mukaan.

Tästä juuri huomaa, miten vaikea assin on ymmärtää, mitä huumori ylipäätään on. Lähes koskaan se ei ole "vitsien kertomista" siinä mielessä, että se olisi joku erillinen tarina, jolla on alku ja loppu. Se on erottamaton osa muuta kommunikaatiota, eikä sen ole aina edes tarkoitus konkreettisesti naurattaa. Tämä tosiasia menee selvästi yli hilseen todella monelta tässä ketjussa.

Ap:n tyylinen liioitteleva puhetyyli ei ole huumoria. Hyvä kommunikaatio on yhtä aikaa asettumista toisen asemaan ja samalla myös itseään haastavaa ja toteuttavaa ilmaisua. Huumori samoin vaatii älyä.

Olen samaa mieltä. Vaatii älyä tajuta se mitä aloittaja kertoo.

Minä ymmärrän häntä aivan hyvin. Ja moni muu. Mies on todella puuduttava jankkaaja ja tosikko.

Ihmettelen sitä miten moni muu ei tajua yhtään.

Tuota 500 litraakin on päivitelty ja laskettu ihan tosissaan eestaas kymmeniä kertoja täällä.

Ai kymmeniä vai. Älä valehtele. Etkö osaa laskea. Se 23 kertaa. (Hatusta vedetty luku, tosikot älkää vaivautuko).

Ahhahhahhahhaa! Älykäs kommentti! T: ainakin kymmenen kertaa yli puolet palstalaisista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä? 

Mä höpisen vähän vastaavanlaisesti esim. summista ja määristä, jos en tiedä tarkkaan lukemaa. Esim. vaikka mustikat ja sienet - jos keräysreissu tuntui urakalle, niin saatan sanoa että varmaan tuhat litraa tuli kerättyä. Tai jos kysytään onko rahaa taskuissa, saatan sanoa että hiluja, vaikka siellä ois viissataa.

Aivan, se on tuollaista liiottelua, jonka kuvittele jokaisen ymmärtävän ettei kyseessä ole absoluuttinen totuus.

Teinit ovat suihkussa tunteja, kauppakassi painoi varmaan satoja kiloja, meinasin jäätyä pystyyn, puhe ei loppunut koskaan, joku on hamstrannut kotiinsa vähän kaikkea, aion nukkua koko seuraavan viikon jne.

Kai kaikki ymmärtävät ettei nuo ole absoluuttisia totuuksia vaan keinoja tuoda esille määriä tms.?

Ei se ole liioittelua, vaan ilkeää valehtelua 🥺 Tällaisiin ihmisiin ei voi luottaa ollenkaan, kun he saattavat valehdella.

Vierailija
284/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Muista, että huono vitsailu on kuin pieru - miellyttävää vain päästelijänsä mielestä.

Vierailija
285/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Muista, että huono vitsailu on kuin pieru - miellyttävää vain päästelijänsä mielestä.

Niinkuin tämä kommenttisikin.

Vierailija
286/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin tämä kommenttisikin.

Juuri näin. Siinä esimerkki;)

Vierailija
287/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoisia parisuhteita palstalaisilla.

Vierailija
288/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä? 

Koska se on hauskaa? Kyllä mä ainakin innostuisin.

M46

1. Voisitteko aikuiset naiset jo vihdoin ja viimein lopettaa tuon myötähäpeää aiheuttavan roolileikkinne?

2. Miekkosella on Asperger, olen ollut tekemisissä tuollaisten kanssa. Eivät mahda sille mitään, mutta ovat raskaita tyyppejä.

3. Yksi entinen kaverini on varmaan myös Asperger, koska muistan kuinka hänen kanssaan tuli aina tuollaisia ihmeellisiä tilanteita, kun heitin jotain ja hän otti kaiken täysin kirjaimellisesti ja tosi tylysti kommentoi sanojani. Huaaah, oli erityisen raskas tyyppi, onneksi uskalsin laittaa välit poikki. En kadu!!

Vierailija
289/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja joku sanoi, että tämä sama on ollut täällä jo aiemmin. Mikäli näin on, niin voitteko kasvaa aikuisiksi ja lopettaa trollaamisen😑 siinä ei ole mitään hauskaa.

Vierailija
290/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sanon usein esim "huh huh olen tehnyt miljoona asiaa tänään" tai "voisin syödä kokonaisen hevosen" tms. Ihan normaalia puheen värittämistä. Normaali ihminen tajuaa kyllä että ap oli poiminut niin paljon mustikoita että se tuntui kuin olisi poiminut 500 litraa. Ja jos ei tajua niin ainahan voi kysyä "ai ihan oikeasti poimit niin paljon?" eikä jäädä inttämään.

XDDDDDDDD ei, kukaan normaaliälyinen ei todellakaan kysy että ai ihanko oikeasti poimit noin paljon? :OOOO

Vierailija
291/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sanon usein esim "huh huh olen tehnyt miljoona asiaa tänään" tai "voisin syödä kokonaisen hevosen" tms. Ihan normaalia puheen värittämistä. Normaali ihminen tajuaa kyllä että ap oli poiminut niin paljon mustikoita että se tuntui kuin olisi poiminut 500 litraa. Ja jos ei tajua niin ainahan voi kysyä "ai ihan oikeasti poimit niin paljon?" eikä jäädä inttämään.

XDDDDDDDD ei, kukaan normaaliälyinen ei todellakaan kysy että ai ihanko oikeasti poimit noin paljon? :OOOO

Mutta me normaaliälyiset todellakin kirjoitetaan että XDDDDDDDD tai :OOOO

Vierailija
292/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on älykäs taitolaji mitä ei pidä sekoittaa tönkköön hupailuun.

Vierailija
293/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.

Normaali ihminen ymmärtää kyllä milloin joku vitsailee ja milloin ei. Jos sinulla on vaikeuksia lukea toisten käyttäytymistä niin onhan se varmasti raskasta.

Jotkut on vaan niin huonoja kertomaan vitsejä tai muuten vaan ovat niin epähauskoja, ettei todellakaan tiedä milloin vitsaillaan. Tai sitten tietää, mutta ne jutut on niin tyhmiä, ettei halua lähteä siihen mukaan.

Tästä juuri huomaa, miten vaikea assin on ymmärtää, mitä huumori ylipäätään on. Lähes koskaan se ei ole "vitsien kertomista" siinä mielessä, että se olisi joku erillinen tarina, jolla on alku ja loppu. Se on erottamaton osa muuta kommunikaatiota, eikä sen ole aina edes tarkoitus konkreettisesti naurattaa. Tämä tosiasia menee selvästi yli hilseen todella monelta tässä ketjussa.

Ap:n tyylinen liioitteleva puhetyyli ei ole huumoria. Hyvä kommunikaatio on yhtä aikaa asettumista toisen asemaan ja samalla myös itseään haastavaa ja toteuttavaa ilmaisua. Huumori samoin vaatii älyä.

Olen samaa mieltä. Vaatii älyä tajuta se mitä aloittaja kertoo.

Minä ymmärrän häntä aivan hyvin. Ja moni muu. Mies on todella puuduttava jankkaaja ja tosikko.

Ihmettelen sitä miten moni muu ei tajua yhtään.

Tuota 500 litraakin on päivitelty ja laskettu ihan tosissaan eestaas kymmeniä kertoja täällä.

Ai kymmeniä vai. Älä valehtele. Etkö osaa laskea. Se 23 kertaa. (Hatusta vedetty luku, tosikot älkää vaivautuko).

Tyhmänä en ymmärrä koko aloitusta. Itse kun olen tapaillut ihmistä jonka kanssa tökkii niin olen päättänyt tapailun ja se siitä.

En näe tarpeellisena jankata kumpi on idiootti/tyhmä/huumorintajuton/as ym.

Kun asia ei sillä muutu miksikään.

Vierailija
294/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovana kalamiehenä kerroin deitti naiselle kalansaaliista. "Pari ahventa oli sen verta kookkaita että piti vuoluraudalla suomustaa". Otti todesta ja sitten suuttui kun huomasi vasta jonkun ajan kuluttua että olikin isomman luokan kalavale.

Vierailija
295/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys asseille, jotka pitävät ap:n kommunikointitapaa sietämättömänä: Onko kenelläkään teistä lapsia? Jos lapsi sanoo olevansa supermies tai koira tai osaavansa lentää tai taikoa, suututteko myös hänelle ja syytätte valehtelusta tai liioittelusta? Kiinnostaa vaan siis että vaihteleeko tää reaktio yhtään kontekstin mukaan.

Niin hyvä kysymys että järkytti .

Vierailija
296/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä suuttuisi, mutta en välittäisi seurustella jonkun "sarkasmiin" taipuvaisen kanssa, jolla ei ole parempaa jaettavaa elämästään kuin miten on mustannut mustikoilla hammastumppinsa.

Vierailija
297/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun mies sanoi kaverilleen "ei se voi jäädä siihen asumaan, kun ei sillä ole kirjoja edes siinä asunnossa" puutuin keskusteluun ja sanoin *niin, sillä on vaan DVD :teitä"

Onneks miehen kaveri ymmärsi humorin ja nauroi sille , vaikka ymmärsi mitä mies tarkoitti . :D

Vierailija
298/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti?

Vierailija
299/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. näkisin noi heitot sarkasmina esim.tilanteessa,jossa tulisin kotiin tyhjien ämpäräreiden kanssa ja toinen kysyisi paljon poimit? Ja siihen heittäisin: "ainakin 500 litraa".

Muuten,jos pitää kovasti varoa sanomisiaan niin ei hyvä,eikä hyvä jos huumorintajut ei kohtaa.

Itselläni on ns. Kuiva huumori, eli heitän läpätkin lähes aina totisella naamalla. Joidenkin mielestä olen oikeasti todella hauska, ja toiset saattavat loukkaantuvat.

Omaa huumoria ei ole ns. Piilokamerat tai mr Bean.

Se onkin vähän tricky,jos joku ilmoittaa olevansa huumorintajuinen.. nekun eivät välttämättä kohtaa.

Mutta ilmeisesti on assi tuo mies. Itse en edes tiennyt ko. Diagnoosista kuin muutamia vuosia sitten, nyt olen päässäni ainakin yhdellä ihmisellä miettinyt tuon mahdollisuutta.

Vierailija
300/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovana kalamiehenä kerroin deitti naiselle kalansaaliista. "Pari ahventa oli sen verta kookkaita että piti vuoluraudalla suomustaa". Otti todesta ja sitten suuttui kun huomasi vasta jonkun ajan kuluttua että olikin isomman luokan kalavale.

Ihan parasta mieshuumoria miehille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme