Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoossa asustavat

Vierailija
05.10.2015 |

Mitkä alueet espoossa on hyvää ja rauhallista seutua? Joku missä luontoa lähellä.. Hyvät lenkki paikat jne.. Missä koiratkin viihtyy :) olisi kiva jos olisi suht lähellä selloa..

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:36"]

Joo, ihan naisena voin kertoa, että lenkkeilen Leppävaarassa ilman koiraa myöhään iltaisin. Ei koskaan ole tapahtunut mitään. 

[/quote]

Sama täällä, kävelen yksin pimeällä Leppävaarassa eikä mitään ongelmia, minulle tulee miljoona kertaa epämiellyttävämpi olo kävellessäni Helsingin keskustan aseman liepeillä 17 maissa.

Vierailija
22/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka mollaa Lepuskia täällä, ovat sellaisia jotka käyneet siellä viimeksi Maximarketin aikaan joskus vuonna 2002! :DDDD

Harvalla on oikeasti edes enää varaa asua Lepuskissa. Sen verran asunnot ja talot nousseet hinnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä asun korttelin päässä Sellosta eikä mitään ongelmia ole ollut. Ja koiran kanssa lenkkeilen minäkin.

Vierailija
24/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]

Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta.  Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta.

Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta. 

[/quote]

Ei ole luontoa eikä hyviä lenkkipaikkoja Ison Omenan lähellä.

[/quote]

No todellakin on kunhan vain "näkee" ne!

Meri ja merenrannan ulkoilureitit yhdellä laidalla (lähimpinä varmaan Nuottaniemi ja Koukkuniemi), Olarin kautta taas pääsee Keskuspuistoon jossa on valaistut pururadat ja hoidetut talviladut. Itse lenkkeilen tosi usein myös pientalovaltaisilla pikkukaduilla, joissa ei juurikaan autoja liiku. Espoossa on myös jalankulkijoille ja pyöräilijöille tosi hyväkuntoiset, huolletut ja valaistut kevyenliikenteenväylät käytännössä joka puolella.

[/quote]

Niin no jos kadut on niinku luontoa niin varmaan sitten joo. Laduilla varmaan kiva lenkkeillä koiran kanssa.

Vierailija
25/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara ja Espoon keskus ovat kai jo ihan ok, vihaan molempia paikkoja mutta nämä on takavuosien hurjasta menosta puhdistuneet.

Matinkylä on vielä puhdistamatta, jos voit mitenkään välttää sitä, tee se. En mene sinne kuin Omenaan jos pakko.

Kauklahti myös ihan älytön mesta.

Vierailija
26/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:02"]

Leppävaara on kyllä todella jees ja Sellossa on kaikki palvelut + junarata. Mieluummin Lepuski kuin Matinkylä.

[/quote]

Mä taas sanoisin just toisinpäin. Mut johtuu ihan siitä, että Matinkylässä on meri vieressä, lepuskissa ei. En olis halunnu muttaa Matinkylästä pois, mut pakko oli ku ei lompakko kestäny yksityisen vuokraa.

Vierailija
27/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellossa on Starbucks, ja kaikki kosmetiikkamerkit nyt kun sinne tuli Kick's.

Sushipaikkojakin taitaa olla 3.

Vierailija
28/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:53"]Leppävaara ja Espoon keskus ovat kai jo ihan ok, vihaan molempia paikkoja mutta nämä on takavuosien hurjasta menosta puhdistuneet.

Matinkylä on vielä puhdistamatta, jos voit mitenkään välttää sitä, tee se. En mene sinne kuin Omenaan jos pakko.

Kauklahti myös ihan älytön mesta.
[/quote]

Kauklahti on tosi viehättävä alue. Vähän kaipaisi perustelua tuo " ihan älytön".

Vierailija
29/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vain! t. west endin puuma

Vierailija
30/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]

Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta.  Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta.

Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta. 

[/quote]

Ei ole luontoa eikä hyviä lenkkipaikkoja Ison Omenan lähellä.

[/quote]

No todellakin on kunhan vain "näkee" ne!

Meri ja merenrannan ulkoilureitit yhdellä laidalla (lähimpinä varmaan Nuottaniemi ja Koukkuniemi), Olarin kautta taas pääsee Keskuspuistoon jossa on valaistut pururadat ja hoidetut talviladut. Itse lenkkeilen tosi usein myös pientalovaltaisilla pikkukaduilla, joissa ei juurikaan autoja liiku. Espoossa on myös jalankulkijoille ja pyöräilijöille tosi hyväkuntoiset, huolletut ja valaistut kevyenliikenteenväylät käytännössä joka puolella.

[/quote]

Samaa olin tulossa sanomaan: Ison Omenan luota on n. 1 km merenrantaan (mm Matinkylän uimaranta) ja rantaraitille.

Vierailija
31/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarakin on lähellä merenrantaa tai Laajalahden rantaa. Varmaan osasta kerrostaloja näkyy merelle. 

Vierailija
32/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukilahti on ihan kiva paikka, jos sieltä saa kämppää. Niittykumpu ja mitä näitä nyt on. Joka tapauksessa pyrkisin asumaan lähempää Helsinkiä kuin Kirkkonummea.

Vierailija
33/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:16"]

Leppävaarakin on lähellä merenrantaa tai Laajalahden rantaa. Varmaan osasta kerrostaloja näkyy merelle. 

[/quote]

En mä silti lähti lepuskia sanomaan merenranta-alueeksi, niinkuin esim. Matinkylää. Itse en ainakaan omasta osoitteestani pääse merenrantaan kovin helposti. Helpompi on mennä suoraan Helsinkiin.

Vierailija
34/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:05"]

tänne vain! t. west endin puuma

[/quote]

Miksi viestin alla näkyvä ip-osoite viittaa sitten Itäkeskuksen lähelle......?

Vierailija
35/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli leppävaara ei ole niin kauhea mitä moni ihminen väittää? :) - av

Vierailija
36/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilon s-marketin vieressä olevat uudet kerrostalot. Kilon keskustaa en suosittele, mutta muuten on todella mukavaa seutua ja ainakin itse viihdyn, kun kaikki lähellä.

Vierailija
37/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurpelto!! rauhallista aluetta ihan kehä2 kupeessa, vieressä espoon keskuspuisto ja koirapuistojakin kiitettävästi ihan parin km säteellä.

Vierailija
38/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 15:53"]

suurpelto!! rauhallista aluetta ihan kehä2 kupeessa, vieressä espoon keskuspuisto ja koirapuistojakin kiitettävästi ihan parin km säteellä.

[/quote]

Jos täytyy ihan luontoa (asutuskeskus mittakaavassa) olla, niin lähimpänä Helsinkiä ovat keskuspuiston ympärille sijoittuvat alueet. Itse asun Olarissa, ja olen viihtynyt. Ainoastaan epäilyttää tuleva metro, aiemmin sujuva vaihdoton bussimatka korvautuu liityntäbusseilla metrolle. Sama ongelma koskee jatkossa koko Länsi-Espoota

Em. syystä suosittelisin Tapiolaa siinä Urheilupuiston kohdilla, sieltä on kävelymatka metroasemalle ja vihreää maastoa riittää, jos ei nyt aivan metsää.

Vierailija
39/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matinkylän dissaaminen ihmetyttää. Onhan täälläkin tosiaan alueita joihin en muuttaisi esim ostarille taikka tiistilään, mutta esim rannassa ja jäähallin lähellä on oikein mukavia taloja ja pihoja. On ihanaa päästä muutamassa minuutissa rantaraitille lenkille, löytyy myös koirapuisto ja iso omena palveluineen. Bussilla ei mene parhaimmillaan kuin 15-20 minuuttia keskustaan.

Ylläoleviin suurpelto kommentteihin; itse en aluetta suosittele. Tai no varsinkaan jos ei omista omaa autoa. Julkiset toimivat sieläpäin huonosti, lähellä on pelkkä kallis siwa ja keskustaankin joutuu busseja aina odottelee..

Vierailija
40/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilosta/Kilonpuistosta kävelee Selloon 20 minuutissa ja on metsää ja luontoa, lisäksi asema vieressä. Jonkinlaista white flight-ilmiötä ilmassa, mutta ainakin vielä uskallan yksin lenkkeillä pimeässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän