Espoossa asustavat
Mitkä alueet espoossa on hyvää ja rauhallista seutua? Joku missä luontoa lähellä.. Hyvät lenkki paikat jne.. Missä koiratkin viihtyy :) olisi kiva jos olisi suht lähellä selloa..
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:52"]
Täällä on jo kymmeniä tuhansia mamuja ja rikostilastot pienemmät kuin muualla maassa. Eli ihan turvallista joka paikassa. t. Espoolainen maahanmuuttajalähiöstä
[/quote]
Espoo Lintukoto ulkoistaa rötöksensä
Keskimäärin suomalaiskunnissa tehtiin viime vuonna noin 64 rikosilmoitusta tuhatta asukasta kohti. Suurkaupungeissa luku voi olla miltei kaksinkertainen, mutta poikkeuksen tekee Espoo. Suomen toiseksi suurin kaupunki on rikostilastoissa rikostilastossa vasta sijalla 39.
Espoon kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Jyrki Kasvi (vihr) ei usko, että kaupungissa olisi osattu torjua rikollisuutta muita kuntia tehokkaammin.
- Espoo on ulkoistanut yöelämänsä naapurille. Iltaelämää lähdetään viettämään Helsinkiin, ja espoolaisten tekoset rumentavat Helsingin tilastoja.
Espoon sisällä rikokset ovat keskittyneet Matinkylän, Leppävaaran, Espoon keskuksen ja Espoonlahden alueille.
- Ne ovat kasvavia alueita, joissa uudet asukkaat hakevat vielä paikkaansa. Niillä asuu sen ikäisiä ja siinä elämänvaiheessa olevia ihmisiä, joille sattuu ja tapahtuu, Kasvi arvioi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:05"]
tänne vain! t. west endin puuma
[/quote]
Miksi viestin alla näkyvä ip-osoite viittaa sitten Itäkeskuksen lähelle......?
[/quote]
No pitkälle on päästy :D olen nimittäin tällä hetkellä itärajalla. Ja tarkoitan ihan Pohjois-Karjalaa :D
Mäkkylä on mukavaa seutua. Sellon ja Leppävaaran palvelut kävelymatkan (tai yhden asemavälin tai muutaman bussipysäkinvälin) päässä. Stadiin menee julkisia 10 minuutin välein. Ilmeisesti lähivuosina tulossa myös oma lähikauppa. Espoon keskus oli omaan makuun vähän levoton, samoin Olari.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:02"]
Leppävaara on kyllä todella jees ja Sellossa on kaikki palvelut + junarata. Mieluummin Lepuski kuin Matinkylä.
[/quote]
Samaa mieltä. Ja Leppävaara kehittyy aina vain paremmaksi. Esim. ensi kesänä avautuu maauimala.
[/quote]
Leppävaaran Sellon pubi&tanssiravintola lopetettiin ja tilalle tulee ruoka&sporttibaari :) Eli viimeinenkin olutbaari on poissa. Toki mielestäni Leppävaaran keskustassa ei pahemmin juoppoja ja muuta ole näkynyt vuosikausiin.
[/quote]
Korjaan nyt sen verran, että toi avattava Olearys tulee viikonloppuisin olemaan aukio klo 04 asti, eli toimii myös "yökerhona". Juopot päivystää Gallerian puolella.
Tapiolassa viihdyn, luonto on lähellä ja Helsinkiin pääsee nopeasti. On rauhallista, mutta kulttuurimahdollisuudet lähellä.
Jos on pieniä lapsia, niin tällä hetkellä Tapiola ei ole paras vaihtoehto: päiväkotipaikkoja on vähän, ja yläastekin remontissa.
Käyn päivittäin Leppävaarassa ja/tai Matinkylässä, itse ehkä valitsisin niistä Matinkylä, koska siellä on ranta ja metsä (urheilupuiston vieressä).
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.
[/quote]
Joo, ei sun kannata tänne muuttaa, jos ulkomaalaistaustaisten _viliseminen_ (wtf) noin arveluttaa. Suurin osa espoolaisista on jostain muualta tulleita, jos et osaa elää siinä joukossa, pysy pois. Haluan naapuriini mieluummin esim. ulkomaalaistaustaisen ihmisen, jolle on ok, että ihmiset ovat kukin mistäkin kuin jonkun monokulttuurin ihkuttajan.
[/quote]
Ei minua haittaa ulkomaalaiset mutta se että osaavatko ne nuoret miehet käyttäytyä.. Eivät lähde seuraamaan/ahdistele.
Lintuvaara on ihan paras ja siihen kuuluva Painiitty. Muutama kilometri Sellosta ja mieletön luonnonrauha.
Kilo, Lintuvaara, Tuomarila, kannattaa muuttaa vuokralle. Pääsee helposti ja nopsaa selloon. Ite Leppävaarastakin kannattaa katella kämppiä jos kiinnostaa. Karakallioo ei.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.
[/quote]
Joo, ei sun kannata tänne muuttaa, jos ulkomaalaistaustaisten _viliseminen_ (wtf) noin arveluttaa. Suurin osa espoolaisista on jostain muualta tulleita, jos et osaa elää siinä joukossa, pysy pois. Haluan naapuriini mieluummin esim. ulkomaalaistaustaisen ihmisen, jolle on ok, että ihmiset ovat kukin mistäkin kuin jonkun monokulttuurin ihkuttajan.
Lippajärvi. Ihanat lenkkimaastot lähellä Träskändan kartanoa. Leppävaaraan ei kovin pitkä. Bussilla pääsee hyvin. Muut hyvät kauempana Sellosta Saunalahti tai Niipperi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"] Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi. [/quote] Vuokraamassa? Auts.... Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta. Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta. Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta. [/quote] Joo leppävaaraan en halua mutta lähi alueet kiinnostavat :) minkälainen alue esim viherlaakso tai karakallio ovat?
[/quote]
Vanha Viherlaakso omakotitaloineen ihan jees, Karakallio enemmän kerrostaloslummia. Viereinen Kauniaisten kupeessa oleva Lippajärvi taas suurine Karamzinin kartanopuistoineen ja lähes pelkkine omakotitaloineen todella kiva alue, samoin Laaksolahti ja Jupperi, omakotialueita pääosin nekin. Heti kun alkaa olla paljon kerrostaloja niin meno muuttuu.
Espoolaiset omakotitaloalueet ovat oikeastaan kaikki varakkaan ja kunnollisen väen mestoja. Siis tietysti muutkin kuin yllä mainitut kaupunginosat. Epäsosiaalisella porukalla ei noihin ole asiaa.
Olen asunut Leppävaarassa ja Kilossa, molemmat oli vielä ainakin 2 vuotta sitten hyviä paikkoja asua. En tiedä miksi eivät olisi enää, mutta en muutenkaan ymmärrä näitä taivastelijoita joiden mukaan kokonainen kaupunginosa on täynnä ghettoa ja spurgua ja maahanmuuttajaa. Kilossa etenkin näkyi todella paljon maahanmuuttajia (asuin siellä 2 vuotta) muuhun väestöön nähden mutta ihan rauhallista seutua ovat kaikki. Suurin häiriö itselläni taisi olla viskibassolla huuteleva mannemamma joka oli tarkkaillut mun kaupassa käyntiä liian tarkasti :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:55"]
Olen asunut Leppävaarassa ja Kilossa, molemmat oli vielä ainakin 2 vuotta sitten hyviä paikkoja asua. En tiedä miksi eivät olisi enää, mutta en muutenkaan ymmärrä näitä taivastelijoita joiden mukaan kokonainen kaupunginosa on täynnä ghettoa ja spurgua ja maahanmuuttajaa. Kilossa etenkin näkyi todella paljon maahanmuuttajia (asuin siellä 2 vuotta) muuhun väestöön nähden mutta ihan rauhallista seutua ovat kaikki. Suurin häiriö itselläni taisi olla viskibassolla huuteleva mannemamma joka oli tarkkaillut mun kaupassa käyntiä liian tarkasti :D
[/quote]
Ongelma taitaa olla siinä, ettemme vielä tiedä kuinka kivuttomasti uusien massojen kotoutuminen sujuu ja tapahtuuko jotain muutosta ympäristössä, kun suomalaiset ovatkin vähemmistönä enemmistön sijaan. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:47"]Lippajärvi. Ihanat lenkkimaastot lähellä Träskändan kartanoa. Leppävaaraan ei kovin pitkä. Bussilla pääsee hyvin. Muut hyvät kauempana Sellosta Saunalahti tai Niipperi.
[/quote]
Huonot kulkuyhteydet noilta seuduin, en muuttais.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:47"]Lippajärvi. Ihanat lenkkimaastot lähellä Träskändan kartanoa. Leppävaaraan ei kovin pitkä. Bussilla pääsee hyvin. Muut hyvät kauempana Sellosta Saunalahti tai Niipperi. [/quote] Huonot kulkuyhteydet noilta seuduin, en muuttais.
[/quote]
Huonot kulkuyhteydet mihin?
Tapiola, Mankkaa, Laajalahti, Haukilahti ja näistä on hyvät liikenneyhteydet ja lähellä Helsinkiä. Sitten on ihan kivoja pieniä alueita, mutta monet aika hankalasti liikenteen kannalta, ruuhkia tai pitkä matka Länsiväylälle. Kerrostaloja näistä alussa mainitsemistani on Tapiolassa ja Haukilahdessa. Ulkoilumaastoja on melkein joka paikassa Espoossa. Tervetuloa! Maan paras kaupunki monella tavalla.
Muutettiin just Kirkkonummelle työn perässä ja mulla on ikävä Leppävaaraan :( Sellossa oli kaikki tarpeellinen, se kirjasto oli ihan paras! Leffaankin pääsi. Julkiset kulki tosi hyvin. Neuvola oli mukava, labrassa inhimillinen jonotusaika, siis kaikki palvelut toimi.
Asuttiin vuokralla (yksityisellä) Lintuvaaran rajalla ja tosi rauhallista oli! Ihanat kalliot ja lenkkipolut sieltä löytyi. Mamuja näkyi jonkun verran, mutta enimmäkseen perheellisiä eikä mitään öykkäreitä. Pari vakkarijuoppoa joskus istui Lepuskin asemalla ja jutteli leppoisasti. Ikinä ei mitään harmia heistäkään ollut.
Muuttaisin heti takaisin jos voitaisiin. Suurpelto on toinen kiva alue! Karakallio ei musta ole yhtä kiva kuin Lepuski, on heti syrjemmässä eikä bussit kulje niin hyvin.
Liikuin viherlaaksossa ja karakalliossa paljon vielä 3 vuotta sitten enkä välttämättä itse haluaisi muuttaa ko paikkoihin. Tietysti meno on voinut muuttua, mutta melko paljon puliukkoja ja syrjäytyneitä nuoria tuntui olevan. Näiden vieressä oleva Laaksolahti taas on oikea lintukoto omakotitaloineen.