Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko lapsensa hylänneitä "äitejä"?

Vierailija
04.10.2015 |

Äiti lainausmerkeissä siksi, kun minusta lapsensa hylkäävä nainen ei ole äiti.

Itse tunnen yhden tällaisen tapauksen. Sai lapsensa teini-ikäisenä, eikä koskaan paljastanut isää. Nainen muutti sitten suurempaan kaupunkiin opiskelemaan, lapsi jäi mummolle. Valmistuttuaan nainen muutti ulkomaille ja lapsi jäi Suomeen asumaan edelleenkin isoäitinsä luokse.

Poika on pian 14-vuotias ja on tavannut äitinsä muutaman kerran. Heillä ei ole minkäänlaista lapsi-vanhempisuhdetta, vaan poika kutsuu äitiään etunimellä ja he ovat toisilleen kuin ventovieraat.

Äidillä on nykyään uusi perhe ulkomailla. Perheessä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka eivät ole koskaan tavanneet isoveljeään.

Tiedättekö muita tällaisia tapauksia?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi, en varsinaisesti tunne. Toinen on isoäitini ja toinen äitini. Ei ole herkkua elo ollut tällä saralla.

Vierailija
22/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs teeveessä essintyvä alansa kuningatar jätti lapsensa äidilleen. Kuitenkin kertoo kuinka tämä äiti oli juoppo ja huono äiti. Onneksi noita lapsia voi tehdä lisää ja esiintyä mediassa täydellisenä mutsina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi hylkäsi meidät lapsena, itse olin 10v ja systeri 3v.
Siskoon piti jotain yhteyttä, mutta ei saapunut tapaamisiin tai jos siskon piti mennä sinne ei ollut kotona eikä vastannut puhelimeen ym.
Vuosi sitten lähetti mulle tekstiviestejä että on kuoleman sairas ja haukkui pystyyn kun en ole vienyt lapsenlapsia näytille ym.
Onneksi ei ole kuulunut enään mitään , mutta ei ole vielä kuollutkaan.
En ymmärrä, omia lapsia en kyllä pystyisi mitenkään hylkäämään, varsinkaan pienintä 3v poikaa.
T.m40v

Vierailija
24/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.

Jatti noin 5v lapsensa isovanhemmille . Tapasi varakkaan vanhemman miehen ja matkustelee miehen kanssa .

Tapaa toki last a, mutt a ash uuden miehensa kanssa.

Vierailija
25/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:34"]Tiedän kaksi, en varsinaisesti tunne. Toinen on isoäitini ja toinen äitini. Ei ole herkkua elo ollut tällä saralla.
[/quote]
katkaise kierre

Vierailija
26/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Jätti kaksi lastaan isälle saadakseen vapautensa takaisin. 

Vierailija
27/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, itseni.

Vierailija
28/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:33"]Miksi se kommentti Anu Sagimisitakin piti poistaa? Hän on itse ihan sinut sen kanssa, että on jättänyt lapsensa oman äitinsä kasvatettavaksi. Itse tuon kertoi pari viikkoa sitten jossain lehtihaastattelussa, ettei tunne olevansa edes äiti lapselleen. Pitääkö se nyt sitten poistaa Av:lta tuo tieto, vaikka se ei Sagimille itselleen näytä mikään ongelma olevan.
[/quote]
Robinin? Vai onko Anulla muitakin lapsia?

Vierailija
29/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet äidit on niin hirveitä, että olisi lapsille paljon parempi, jos nämä "äidit" hylkäisivät lapsensa. Aloittajalle toivon tällaista äitiyttä, kun muita tuomitsee.

Vierailija
30/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"]Sinä sijaisäiti! Eikö sinulla ole tärkeämpää tekemistä kun tälläisillä paskapalstoilla aikaasi tuhlata. Rahan takiako sitä lasta hyysäät? 
[/quote]Ei, ei minulla ole tärkeämpää tekemistä juuri nyt ;) Lapset kun nukkuvat, niin juuri nyt on tosi tärkeän tuntuista levittää persettä tietokoneella ja lukea hauskoja juttuja netistä :D Mitäs pitäisi tehdä, mennä nukkumaan ja herätä viideltä siivoomaan ennen työpäivää? Ja juu, meille kun lasta tarjottiin, niin ensimmäisenä ajattelin että haa, otanpa tuon lapsen meille elämään 24/7 ja häiritsemään meidän seesteistä teini-ikäisten lasten vanhempien elämää, kun siitähän saa rahaa ja kätevästi yhden ylimääräisen huoneenkin sisustettua mieleisekseen! Eikä sit enää tarvitse miehen kanssa lähteä kahdestaan minnekään, turhaan ravata leffoissa tai syömässä tai shoppailemassa kun ei enää olisi aikaa, tylsäähän sellainen muutenkin olisi. Tottakai niin ajattelin ;)

Vierailija
31/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:18"]

Äiti on äiti vaikka voissa paistaisi.

[/quote]

Itse ainakin näen termin "äiti" nimikkeenä joka täytyy ansaita. Se että pystyy pulauttamaan jonkun ulos itsestään ei todellakaan ole tarpeeksi. 

Vierailija
32/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:34"]Tiedän kaksi, en varsinaisesti tunne. Toinen on isoäitini ja toinen äitini. Ei ole herkkua elo ollut tällä saralla. [/quote] katkaise kierre

[/quote]

Katkaisin, ei ole omaa lasta.  Toinen, joka elossa on, ei halua olla äiti. Tulen toimeen muiden äitien kanssa, jotka eivät ole hylänneet lapsiaan.

Vierailija
33/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tekis mieli. Lapsi sais varmaan paremman elämän jossain muussa perheessä

Vierailija
34/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolle ap:n esimerkin lapselle tapahtuisi, jos mummo kieltäytyisi hoitamasta häntä/kuolisi. Menisikö lapsi äidilleen?

Vierailija
35/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:43"]

mun tekis mieli. Lapsi sais varmaan paremman elämän jossain muussa perheessä

[/quote]

Sama tunne mulla. En edes osaa hävetä tätä. Ei sitä voi ennalta tietää, kykeneekö kasvattamaan lasta ja jos ei kykene, niin en mä tajua, miksi mä sn takia olisin jotenkin huono ihminen. Olen arvokas ja lapsenikin ovat, mutta emme vain "keskustele" yhteen. 

Vierailija
36/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne, kun äiti ei halunnut kertoa isäni nimeä kenellekään. Ja sitten äiti kuolikin. Näin ennen. Jäljelle jäin minä juureton.

Vierailija
37/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:45"]Mitä tuolle ap:n esimerkin lapselle tapahtuisi, jos mummo kieltäytyisi hoitamasta häntä/kuolisi. Menisikö lapsi äidilleen?
[/quote]

toivottavasti ei

Vierailija
38/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla oli tyttö, jonka äiti jätti hänet isovanhemmille ja muutti pois. Sanoi mummoaan äidiksi. Kyllä he joskus näkivät, ja lahjoja sai. Muttei ikinä asunut äitinsä kanssa. Eikä isänsä. Muistan että joskus uhkaili mummoaan, että muutan äidin luo jos en saa tehdä niinkuin haluan. Muistan myös että minäkin tiesin, ettei äitinsä ota. Oltiin ala-asteella.

Vierailija
39/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:51"]Mun luokalla oli tyttö, jonka äiti jätti hänet isovanhemmille ja muutti pois. Sanoi mummoaan äidiksi. Kyllä he joskus näkivät, ja lahjoja sai. Muttei ikinä asunut äitinsä kanssa. Eikä isänsä. Muistan että joskus uhkaili mummoaan, että muutan äidin luo jos en saa tehdä niinkuin haluan. Muistan myös että minäkin tiesin, ettei äitinsä ota. Oltiin ala-asteella.
[/quote]

Tämä minun tietämäni tapauksen poika ei edes saa lahjoja. Äiti käyttäytyy kuin poikaa ei olisi olemassakaan, viimeisestä näkemisestäkin on vuosia aikaa. ap

Vierailija
40/61 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mistä tiedät tämän ? miksi sinulla on tuollaisia kavereina ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan