Milloin otatte villakangastakin käyttöön?
Joko on käytössä, vai vasta myöhemmin? Minä täällä pähkäilen aloittaako huomenna villakangastakkikausi vai mennäkö vielä nahkatakilla. Aamulla -1 ja iltapäivällä +4 luvattu. Tuntuu vaan niin vieraalta ajatukselta laittaa paksumpi takki päälle, kun vielä tällä viikolla ohuessa kevät/syystakissa tuli iltapäivällä kuuma... :D
Kommentit (32)
No en vielä, todellakaan! Turussa on ollut lämmintä, vaikka lähden töihin joka aamu kuuden jälkeen. Iltapäivisin voi kulkea trenssi auki, eikä mulla ole ollut alla neulettakaan vaan pelkkä pitkähihainen toppi. Kuljen tosiaan trenssissä ja puen lämmintä väliin niin kauan kuin tarkenee, ehkä jotain -5 -asteessa on vasta villakangastakin aika.
En ota ollenkaan, en nykyään enää tykkää villakangastakista. Viikonloppuna viimeistään otan toppatakin käyttöön kun yöllä pitää taksia oottaa...
Sitten kun ollaan enempi pakkasen puolella. Vielä ei ole tainnut käydä mittarit nollan alapuolella yön kylmimpänä aikaankaan. Ei sinne silti kauaa enää mene, eiköhän se kausi ole alkanut normaalisti loka-marraskuussa.
En ota kun hullujen päivien kuvastosta ei löytynyt villakangastakkia.
Varmaan sitten jos pitäisi joskus mennä pankkiin neuvottelemaan lainasta.
Miekin jo odotan, että saisi laittaa villakangastakin. Mulla on ihana uusi. On niitä joillain jo näkynyt, mutta itse en ole tavannut käyttää ennen kuin päivälämpötilatkin on pakkasella.
Yleensä siinä vaiheessa, kun kevyemmällä ei enää tarkene, eli noin -15 eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:18"]Miekin jo odotan, että saisi laittaa villakangastakin. Mulla on ihana uusi. On niitä joillain jo näkynyt, mutta itse en ole tavannut käyttää ennen kuin päivälämpötilatkin on pakkasella.
[/quote]
Minä en tuijottele lämpötiloja vaan laitan päälle silloin kun on sellainen fiilis vaikka olisi pari plusastetta. Kylmä tuuli niin jo tarvii paksumpaa takkia. Miksi keksiä tähänkin asiaan hassuja sääntöjä, ei voi ymmärtää.
En kyllä tajua, miten joku pystyy käyttämään villakangastakkia tai toppista tähän aikaan vuodesta. Tälläkin viikolla on ollut 15 astetta lämmintä useana päivänä. Läkähtyisin. Nahkarotsillakin tuli kuuma kun pyöräilin.
nyt etsin itselleni päälle pitkähihaisen paidan. Ehkä parin kuukauden päästä laitan päälle
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:23"]+5 asteessa lyhyt villakangastakki.
[/quote]Pitkä villakangastakki -8 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:14"]
No en vielä, todellakaan! Turussa on ollut lämmintä, vaikka lähden töihin joka aamu kuuden jälkeen. Iltapäivisin voi kulkea trenssi auki, eikä mulla ole ollut alla neulettakaan vaan pelkkä pitkähihainen toppi. Kuljen tosiaan trenssissä ja puen lämmintä väliin niin kauan kuin tarkenee, ehkä jotain -5 -asteessa on vasta villakangastakin aika.
[/quote]
Ensi viikolla Turussakin on aamukuudelta pakkasta ja iltapäivällä pari astetta lämmintä. Tällä viikolla on ollut lähes 15 astetta iltapäivisin. Valitsen takin sään, en kalenterin mukaan ja huomenna puen lämpimämmän takin.
Sitten kun sataa lunta tai on pakkasta vähintään -5 astetta, ei ennen.