Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergiset huom! Iso-ompun hm:ssä oli koira

Vierailija
04.10.2015 |

Saako niitä nykyään viedä vaatekauppoihin? Onko tuo aivan yleistä?  Luulis että allergiset on parempia asiakkaita kuin koirat. Aikamoista meininkiä. 

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Selitä nyt vielä, miten ne tuotteet menevät myyntikelvottomiksi siitä, että koira kävelee niiden ohi?

[/quote] Allergeenien takia. Kuka haluaa ostaa likaista vaatetta? 

Ja voi niihin tulla näkyvää likaa kuten kuolaa jne. 

[/quote]

Allergeeneja on joka puolella. Allergiset ihmiset nyt vaan joutuvat elämään sen kanssa. Minulla on kolme koiraa ja käyn ratsastamassa, haluatko kieltää minuakin liikkumasta ihmisten ilmoilla?

Jos koira kuolaa vaatteelle niin totta kai omistajan pitäisi ostaa se vaate. Minun pikkuinen koirani ei kuolaa, eikä koske vaatteisiin kaupassa.

Sinä huolehdit itse siitä, että selviät allergiasi kanssa. Ei se ole minun vastuullani. En minä ole sairas, sinä olet. Ei yhteiskunta voi toimia niin, että kaikki kielletään, minkä joku haluaa kieltää. Mieti nyt vähän.

Vierailija
62/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:17"]

Kauppiaat huom. Vinkkinä, allergisille omat kaupat. Sellaisessa olisi ilo käydä eikä tarvitse lastenkaan puolesta pelätä että koira käy kiinni. 

[/quote] Hyvä idea! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa mukana, mutta kolmen ison ja pörheän sylissä viihtyvän koiran omistajana olen varmaan niin allergeeneissä ja koirankarvoissa kieritelty, että joku allerginen varmaan kuolee jo lähelläni tai ostaessaan sovittamiani vaatteita, joissa varmaan myöskin on niitä karvoja sitten. Ikean teippiharja on hyvä, mutta riittämätön :D

Vierailija
64/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:17"]

Kauppiaat huom. Vinkkinä, allergisille omat kaupat. Sellaisessa olisi ilo käydä eikä tarvitse lastenkaan puolesta pelätä että koira käy kiinni. 

[/quote] Hyvä idea! 

[/quote]

Mäkin kannatan että kukkahattutäteille ois omat kaupat, ni sais normaalit ihmiset shoppailla rauhassa :)

Vierailija
65/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:24"]

[/quote] Selitä nyt vielä, miten ne tuotteet menevät myyntikelvottomiksi siitä, että koira kävelee niiden ohi? [/quote] Allergeenien takia. Kuka haluaa ostaa likaista vaatetta?  Ja voi niihin tulla näkyvää likaa kuten kuolaa jne.    [/quote] Allergeeneja on joka puolella. Allergiset ihmiset nyt vaan joutuvat elämään sen kanssa. Minulla on kolme koiraa ja käyn ratsastamassa, haluatko kieltää minuakin liikkumasta ihmisten ilmoilla? Jos koira kuolaa vaatteelle niin totta kai omistajan pitäisi ostaa se vaate. Minun pikkuinen koirani ei kuolaa, eikä koske vaatteisiin kaupassa. Sinä huolehdit itse siitä, että selviät allergiasi kanssa. Ei se ole minun vastuullani. En minä ole sairas, sinä olet. Ei yhteiskunta voi toimia niin, että kaikki kielletään, minkä joku haluaa kieltää. Mieti nyt vähän.

[/quote] 

Mitä asiaa koiralla on vaatekaupassa. Ostatko sinä sille vaatteita? 

Vierailija
66/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsi voi saada kohtauksen jo siitä, että päiväkodissa on koiraperheen lapsen vaatteet viereisessä naulakossa. Hyvä vaan, että varoitetaan, niin osaavat varoa. Kukaan tuskin kohtausta tahtoo, vaikka lääkkeitä voi kuljettaa mukana.

Vierailija
67/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:21"]

Isoon Omenaan, kuten muihinkaan kauppakeskuksiin ei koirilla ole asiaa. Kieltomerkit on ovissa. 

[/quote] 

Onko? Miksi niitä sinne silti viedään? Ja miksi niitä viedään kauppojen sisälle? 

[/quote] Onko oikeesti kieltomerkit? 

Vierailija
68/97 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:43"]Kuseeks ne lattioillekin?  [/quote] Meidän koira pentuna nosti jalkaa joulukuusen juurella, Stockan lemmikkiosastolla. Myyjäkin nauroi. Liikun usein koiran kanssa kaupoilla. Isot koirat jätän kotiin, mutta tämä yksi pieni on usein töissäkin mukana. Jos tosiaan olette niin allergisia, ettette voi samaan kauppaan tulla, ottakaa lääkkeenne. Yksinkertaista.

[/quote]

Jotenkin ikävä asenne. Se koira ei mitenkään tarvitse sitä kaupassakäyntiä. Ainakaan jos on muuten hyvin hoidettu ja ulkoilutetaan ihan oikeasti. Ihminen tarvitsee kauppoja enenmmän kuin koira. Olen nähnyt koiran ruokakaupassakin ja viljelypastoilla pissatetaan koiria kasveille ihan surutta. Busseissa koirat istuu penkeillä. Naapurissa kaupungin vuokratalossa asuu varmaa 15 "muskeli"koiraa. Voi olla varma, että kun pitbullin näköinen tulee vastaan, se on menossa siihen vuokrataloon.  Nämä kehityksen viitteet, ovat mielestäni huolestuttavia.

Vierailija
69/97 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju saa minut inhoamaan koiria ja niiden omistajia. Yleistäminen kun on luonnollista. Jokainen koiranomistaja saa todistaa olevansa fiksu. lähtökohtaisesti oletan jokaisen olevan tyhmä.

Vierailija
70/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:21"]

Isoon Omenaan, kuten muihinkaan kauppakeskuksiin ei koirilla ole asiaa. Kieltomerkit on ovissa. 

[/quote] 

Onko? Miksi niitä sinne silti viedään? Ja miksi niitä viedään kauppojen sisälle? 

[/quote] Onko oikeesti kieltomerkit? 

[/quote]

No ei voi olla ku siellä on lemmikkieläinliikkeitäkin, mihin lemmikin kanssa on päästävä sisälle :D

Vierailija
71/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:24"]

[/quote] Selitä nyt vielä, miten ne tuotteet menevät myyntikelvottomiksi siitä, että koira kävelee niiden ohi? [/quote] Allergeenien takia. Kuka haluaa ostaa likaista vaatetta?  Ja voi niihin tulla näkyvää likaa kuten kuolaa jne.    [/quote] Allergeeneja on joka puolella. Allergiset ihmiset nyt vaan joutuvat elämään sen kanssa. Minulla on kolme koiraa ja käyn ratsastamassa, haluatko kieltää minuakin liikkumasta ihmisten ilmoilla? Jos koira kuolaa vaatteelle niin totta kai omistajan pitäisi ostaa se vaate. Minun pikkuinen koirani ei kuolaa, eikä koske vaatteisiin kaupassa. Sinä huolehdit itse siitä, että selviät allergiasi kanssa. Ei se ole minun vastuullani. En minä ole sairas, sinä olet. Ei yhteiskunta voi toimia niin, että kaikki kielletään, minkä joku haluaa kieltää. Mieti nyt vähän.

[/quote] 

Mitä asiaa koiralla on vaatekaupassa. Ostatko sinä sille vaatteita? 
[/quote]
Höh. En nyt erikseen ota sitä juuri vaatekauppaan mukaan, mutta jos se on ollut vaikka töissä mukana ja töiden jälkeen menen kauppaan, niin pakkohan se on mukaan ottaa.

Vierailija
72/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"]

Joku lapsi voi saada kohtauksen jo siitä, että päiväkodissa on koiraperheen lapsen vaatteet viereisessä naulakossa. Hyvä vaan, että varoitetaan, niin osaavat varoa. Kukaan tuskin kohtausta tahtoo, vaikka lääkkeitä voi kuljettaa mukana.

[/quote]

Jos lapsella on näin paha allergia, niin kyllä se lääke on hyvä napata aina kun kotiovesta poistuu. Tosiaan päiväkodissa, ruokakaupassa, julkisissa kulkuvälineissä, yms. saattaa tulla tilanne että lapsen viereen tulee seisomaan ihminen jonka vaatteissa on allergeenejä. Eikä se ole tällöin sen ihmisen vika, vaan lapsen vanhemman joka ei ole huolehtinu lapsen lääkitsemisestä vaikean allergian kanssa.

Vierailija
73/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei ruokakauppaan saa viedä eläimiä? 

Vierailija
74/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira tulee joka paikkaan mun mukana ja ei todellakaan ole opaskoira. On ollut mukana sairaalassa, on kauppakeskuksissa, on töissä, jopa tuossa lähiruokakaupassa, joka paikassa on toivotettu tervetulleeksi.

Vierailija
75/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:27"]

[/quote]

Jos lapsella on näin paha allergia, niin kyllä se lääke on hyvä napata aina kun kotiovesta poistuu. Tosiaan päiväkodissa, ruokakaupassa, julkisissa kulkuvälineissä, yms. saattaa tulla tilanne että lapsen viereen tulee seisomaan ihminen jonka vaatteissa on allergeenejä. Eikä se ole tällöin sen ihmisen vika, vaan lapsen vanhemman joka ei ole huolehtinu lapsen lääkitsemisestä vaikean allergian kanssa.

[/quote] Mä otan seuraavan kerran kanan mukaan kerta niit saa sinne viiä 

Vierailija
76/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"]

Mun koira tulee joka paikkaan mun mukana ja ei todellakaan ole opaskoira. On ollut mukana sairaalassa, on kauppakeskuksissa, on töissä, jopa tuossa lähiruokakaupassa, joka paikassa on toivotettu tervetulleeksi.

[/quote] Kerro ihmeessä kaupan nimi 

Vierailija
77/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:12"]

En ole koskaan nähnyt koiran pissaavan ostoskekukseen tai tavarataloon, saati tuhoavan yhtään mitään.

Sen sijaan olen nähnyt lasten repivän tavaroita, likaavan kengillään paikkoja, vinkuvan, kitisevän ja häiritsevän asiakkaita. 

[/quote]

ei ihan sama asia, ymmärrät varmaan itsekin

Vierailija
78/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Sale ja siwa, ne tuossa ovat ruokakaupoista ne missä lähinnä käydään. Kovasti saa aina kassalla rapsutuksia.

Vierailija
79/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"]

[/quote] Heh! Mikä ruokakauppa sallii koiria? 

Vierailija
80/97 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"] Mun koira tulee joka paikkaan mun mukana ja ei todellakaan ole opaskoira. On ollut mukana sairaalassa, on kauppakeskuksissa, on töissä, jopa tuossa lähiruokakaupassa, joka paikassa on toivotettu tervetulleeksi. [/quote] Kerro ihmeessä kaupan nimi  [/quote] Sale ja siwa, ne tuossa ovat ruokakaupoista ne missä lähinnä käydään. Kovasti saa aina kassalla rapsutuksia.

[/quote] Kauppias saa siitä rapsut, kyllä. Toi pitää ilmoittaa terveystarkastajalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan