Mitä tehdä kun työkaveri valittaa aina ja kaikesta?
Mulla on työkaveri, jonka mielestä kai mikään asia ei ole hyvin tässä maailmassa. Olen ihan nätisti pyytänyt, että voisitko olla edes yhden päivän valittamatta. Valituksia kuunnellessa olen kysynyt että eikö tuossakaan asiassa ole mitään hyvää ja positiivista. Olen sanonut myös pahasti että alkaa vituttaa toi valitus ja pyytänyt olemaan hiljaa kun ei oikeasti osaa puhua muista kuin negatiivisista asioista. Sitten se suuttuu kun asiasta sanoo.
Viime viikon yleisimpiä valitusaiheita oli töissä soiva paska musiikki (sitä ei voi vaihtaa), eräs työkaveri joka tämän ko. työkaverin mielestä ei osaa tehdä mitään eikä varsinkaan oikein (osaa oikeasti paljon enemmän kuin kukaa muu meillä, tekee vaan asiat eritavalla mutta lopputulos on sama), ruoka (omat eväät), uutiset (lähinnä turvapaikanhakijoihin liittyvät), hänen oma mies (ei voi laittaa vaihtoon kun on yhteinen lapsi). Eli valittaa ihan kaikesta vaikka kukaan ei edes kuuntele.
Voiko tuollaiselle tehdä tai sanoa jotain, että valitus loppuu? En jaksa enää sitä, että aamu alkaa joka ikinen päivä valituksella ties mistä. Jos ei muuta keksi niin ulkona liian pimeää tai kylmää. Haluaisin tehdä töitä positiivisessa ympäristössä positiivisten ihmisten kanssa.
Kommentit (2)
- vastaa valituksiin kommentoimalla asioiden positiivisia puolia
- yritä vaihtaa fyysistä työpistettä jos vain mahdollista
- valita takaisin, mutta kaksi kertaa pahemmin - muista myös huokailla ja valittaa kun tämä valittaja valittaa
- järeät korvasuojat antanevat jonkinlaisen viestin, varsinkin jos kaivan ne esille kun kyseinen tyyppi avaa suunsa
- suora puhe, nätisti sanomalla ei saa tämän ihmistyypin kanssa mitään aikaiseksi
Sano, että pitää lärvinsä kiinni sinun ollessa paikalla, että et jaksa kuunnella häntä.