Kahvilassa: MAKSA ensin, sitten vasta kaada kahvit,maidot jne!!
Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"]
Nyt saavat sitten kunnollisetkin myyjät kärsiä kun aika moni alkaa aloituksen luettuaan oikein tarkoituksella pistää sen myyjän odottamaan.
[/quote]
Tällaiset trollialoittelijat tekevät harmia oikeille asiakaspalvelijoille. Juuri mietin samaa.
Käy täällä trollaamassa ja pilaa oikean asiakaspalvelijoiden maineen. Välillä esiintyvät kusipäisinä kaupan kassoina myöskin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]
Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!
hei tässä on hyvä asiakaspalvelija taas.. sitä varten sinä siellä olet, odottamassa asiakasta..
[/quote]
Mä maksan mielelläni siinä kohtaa, missä myyjä pyytää. En itsekään asiakkaana ymmärrä näitä kuhnailijoita, joiden täytyy hidastaa kaikkien muiden jonottamista, kun asiat voi tehdä helpollakin tavalla. Tietenkään kahvilasa aina seuraava ei pääse maksamaan heti vaikka mä maksaisinkn, kun otan sokeria ja kermaa, mutta jos hänellä onkin vaikka take away -kahvi tai juo kahvin mustana niin pääsee eteenpäin.
Minusta on pikkuvaiva ajatella muita näin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"] Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :) [/quote] Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh... [/quote] Tuon takia harvemmin Suomessakäyn kahviloissa. Asiakkaan pitäisi tehdä kaikki työt ja työntekijä vielä kehtaa valittaa.
[/quote]
Mikä motivoisi Suomessa kahvilatyöntekijää pistämään parastaan joka asiakkaan kohdalla? Ulkomailla siihen motivoi mahdollinen TIPPI.
[/quote]
Olisko vaikka palkka.
Monessa maassa tipit lasketaan osaksi palkkaa jolloin varsinainen tuntipalkka on pienempi. Sen myyjän on pakko palvella niin hyvin että saa niitä tippejä. Tekis hyvää monelle suomalaisellekin kahvilamyyjälle :)
[/quote]
Palkka ei motivoi, tästä hommasta saa kokopäiväisenä max 1000e kuussa käteen...
[/quote]
Olen samaa mieltä, palkka on niin pieni että se ei motivoi, sillä työttömänä jäisi samanverran käteen, ehkä jopa enemmänkin.
Juo kahvi mustana, senkin räzisti.
Suomessa kahvilat ovat järkyttäviä itsepalveluketjuja. Kaikissa samat tuotteet, salaatti kahdella täytteellä ja pakkasesta otettuja leivoksia. Pöydät, etenkin syöttötuolit, likaisia ja astiat täytyisi viedä vielä kärryyn... Ja sitten vielä nyrpeä myyjä kruunaa kokemuksen. Todella kaipaisin tänne oikeita kahviloita, joissa pöytiintarjoilu! Nämä nykyiset voi lähinnä rinnastaa pikaruokaravintoloihin.
Sen jälkeen kun luin palstalta kassojen valitusta siitä, miten asiakkaan pitäisi alkaa pakkaamaan tuotteita jo ennen maksua, olen useimmiten jättänyt sen väliin. Oikein nautin, kun nyrpeä nuori kassatyttö katsoo kiukkuisesti ja hihna tulvii yli! :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:10"]Suomessa kahvilat ovat järkyttäviä itsepalveluketjuja. Kaikissa samat tuotteet, salaatti kahdella täytteellä ja pakkasesta otettuja leivoksia. Pöydät, etenkin syöttötuolit, likaisia ja astiat täytyisi viedä vielä kärryyn... Ja sitten vielä nyrpeä myyjä kruunaa kokemuksen. Todella kaipaisin tänne oikeita kahviloita, joissa pöytiintarjoilu! Nämä nykyiset voi lähinnä rinnastaa pikaruokaravintoloihin.
[/quote]
Mene ravintolaan kahville. Tuodaan kaikki pöytään.
Maksan ensin. Otan sitten kupin, kahvipannun ja kaadan jne. Takanani jono seisoo, mutta minulla ei ole enää kiirettä, olenhan jo ostokseni maksanut ja nyt saa kaikessa rauhassa ottaa sen, mistä maksoin. Askeltakaan eteenpäin en ota, koska kahvi on heti kassan vieressä eikä kupille ole muualla tilaa kuin juuri siinä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"] Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :) [/quote] Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh... [/quote] Tuon takia harvemmin Suomessakäyn kahviloissa. Asiakkaan pitäisi tehdä kaikki työt ja työntekijä vielä kehtaa valittaa.
[/quote]
Mikä motivoisi Suomessa kahvilatyöntekijää pistämään parastaan joka asiakkaan kohdalla? Ulkomailla siihen motivoi mahdollinen TIPPI.
[/quote]
Ei siihen sua tarvitse motivoida erityisesti minkään. Se on ihan sun velvollisuus palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]
[/quote]
[/quote]
Ei siihen sua tarvitse motivoida erityisesti minkään. Se on ihan sun velvollisuus palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.
[/quote]
Sillä paskalla palkalla. Irtoisiko sinulta edes hymyä 1000e kuussa hinnalla?
Jos ei irtoa hymyä 1000e kuussa palkalla, on aika väärällä alalla. Varmaan joku työtön laitettu pakkotöihin väärälle alalle ja tässä tulos. Oikeesti asiakaspalvelu henkinen ei narise asiakkaille palkasta ja kuinka hymy ei siihen määrään kuulu :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:41"]
[/quote]
Itse olet kai työsopimuksesi allekirjoittanut ja hyväksynyt tarjotun palkan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:41"]
[/quote]
Itse olet kai työsopimuksesi allekirjoittanut ja hyväksynyt tarjotun palkan.
[/quote]
Tuo on tessin mukainen palkka.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:41"] Sillä paskalla palkalla. Irtoisiko sinulta edes hymyä 1000e kuussa hinnalla? [/quote] Itse olet kai työsopimuksesi allekirjoittanut ja hyväksynyt tarjotun palkan. [/quote] Tuo on tessin mukainen palkka.
[/quote]
Entä sitten? Jos se ei kelpaa, ei työpaikkaa tarvitse ottaa vastaan.
Maksavana asiakkaana teen miten päin haluan.
Tuota, tämähän taitaa olla täysin kahvilakohtaista? Mä käyn aina kahviloissa joissa nimenomaan ensin otetaan pullat ja muut mässättävät ja kaadetaan kahvit, sen jälkeen tullaan vasta kassalle.
Eli jos kahvi on linjan alkupäässä, pitää käydä maksamassa ensin? Kyllä se kassa haluaa nähdä, mitä siinä kupissa on.
Jos noin paljon ärsyttää, niin miksi sen kahvin pitää olla ihan kassan vieressä. Jos kahvivermeet olisivat tiskillä aikasemmassa vaiheessa, niin sen kahvin voisi kaataa jo jonottaessa.
Jos haluatte asiakkaan sekoittavan maidot, sokerit yms. kahviinsa maksamisen jälkeen, niin sijoittakaa ne kermakot sitten kassasta eteenpäin. Ei se seuraava asiakas pääse kassalle yhtään sen nopeampaa, jos joku jää maksamisen jälkeen kaataamaan maitoa kahviinsa kassan eteen.