Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilassa: MAKSA ensin, sitten vasta kaada kahvit,maidot jne!!

Vierailija
04.10.2015 |

Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:49"]

Onpa täällä paljon ns. kuningasasiakkaita valtavan hybriksen vallassa. Kun ihan muutaman euron uhraavat kahvikupilliseen, niin täytyyhän heitä nöyrästi palvella ja antaa heidän töpeksiä pitkin kahvilaa juuri kuten itse haluavat.

[/quote]

Jos maksan muutaman euron kahvikupista mukana on parempi tulla nännivilautus ja pyllyn keikutus!

Vierailija
62/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:52"]

Onpa täällä paljon ns. kuningasasiakkaita valtavan hybriksen vallassa. Kun ihan muutaman euron uhraavat kahvikupilliseen, niin täytyyhän heitä nöyrästi palvella ja antaa heidän töpeksiä pitkin kahvilaa juuri kuten itse haluavat.

[/quote]

Jos et halua asiakkaan töpeksivän pitkin kahvilaa, palvele tätä. Mutta jos seisot naama norsun vitulla tiskin takana ruikuttamassa, etkä evääsi letkauta kuin hätäiseen kassan käyttöä varten, älä ala ruikuttamaan asiakkaiden toimista.

[/quote]Olen asiakas, en kahvilamyyjä, joten minun asiani ei ole palvella näitä ruttunaamaisia kahden euron kuninkaallisia. Huolehdin vain sen, että itse asiakkaana käyttäydyn asiallisesti, nopeasti ja hoksaavaisesti sekä olen myyjälle kohtelias. Ei hänestä tule minun orjani vain siksi, että olen niin mahtava että pystyn maksamaan pari euroa kahvikupillisesta. Voin myös asiakkaan roolissa pyytää anteeksi, jos tökkyröin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"] Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :) [/quote] Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh... [/quote] Tuon takia harvemmin Suomessakäyn kahviloissa. Asiakkaan pitäisi tehdä kaikki työt ja työntekijä vielä kehtaa valittaa.

[/quote]

Mikä motivoisi Suomessa kahvilatyöntekijää pistämään parastaan joka asiakkaan kohdalla? Ulkomailla siihen motivoi mahdollinen TIPPI. 
[/quote]
Olisko vaikka palkka.
Monessa maassa tipit lasketaan osaksi palkkaa jolloin varsinainen tuntipalkka on pienempi. Sen myyjän on pakko palvella niin hyvin että saa niitä tippejä. Tekis hyvää monelle suomalaisellekin kahvilamyyjälle :)

Vierailija
64/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:41"]  Sillä paskalla palkalla. Irtoisiko sinulta edes hymyä 1000e kuussa hinnalla? [/quote] Itse olet kai työsopimuksesi allekirjoittanut ja hyväksynyt tarjotun palkan.  [/quote] Tuo on tessin mukainen palkka.

[/quote]

Entä sitten? Jos se ei kelpaa, ei työpaikkaa tarvitse ottaa vastaan.
[/quote]

Tiedät vaan miksi se työntekijä on naama norsun vitulla. Päälle se kuinka asiakkaat katsoo kuin halpaa makkaraa...

Vierailija
65/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä asiakkaita vaan valitettavasti riittää. Työskentelin Kampissa Lidlissä opiskelujen ohella ja siellä kyllä liikkui kaikenlaista kulkijaa. Kerran eräs turkiksiin ja kultakoruihin pukeutunut nainen heitti minua vesimelonilla kun hänen pankkikorttinsa ei mennyt läpi. Luottokunnan varmennuksissa oli siis jotakin vikaa, mutta naisen mielestä se oli minun vikani ja halusin vain nolata hänet muiden asiakkaiden edessä koska olin kateellinen hänelle.

Näitä tarinoita kyllä riittää. Etenkin 21:00 jälkeen kun alkoholin myynti loppuu kuuli olevansa kaikkea huorasta natsisikaan. Ja asiakkaiden väliset tappelut kassajonossa, ne ne vasta nannaa olikin. Oi niitä aikoja <3

Vierailija
66/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 tässä, piti lainata alkuun seuraavaa kommentia, mutta unohtui.

"Näistä huutaja-asiakkaista riittää juttua joka asiakaspalvelijalla. Hassua että noita tilanteita ei ikinä näe sivusta vaikka aika usein tulee käytyä kahviloissa ja kaupoissa."

Vierailija
67/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:52"]

[/quote]

Jos et halua asiakkaan töpeksivän pitkin kahvilaa, palvele tätä. Mutta jos seisot naama norsun vitulla tiskin takana ruikuttamassa, etkä evääsi letkauta kuin hätäiseen kassan käyttöä varten, älä ala ruikuttamaan asiakkaiden toimista.

[/quote]Olen asiakas, en kahvilamyyjä, joten minun asiani ei ole palvella näitä ruttunaamaisia kahden euron kuninkaallisia. Huolehdin vain sen, että itse asiakkaana käyttäydyn asiallisesti, nopeasti ja hoksaavaisesti sekä olen myyjälle kohtelias. Ei hänestä tule minun orjani vain siksi, että olen niin mahtava että pystyn maksamaan pari euroa kahvikupillisesta. Voin myös asiakkaan roolissa pyytää anteeksi, jos tökkyröin.

[/quote]

Nimenomaan, juuri näin! Terveisin toinen asiakas joka ei aina ymmärrä näitä valtiattaria/keisareita joita täytyy nöyristellä sen takia koska sattuu olemaan ammatiltaan kahvilantyöntekijä.

Vierailija
68/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:54"]

Jos ei irtoa hymyä 1000e kuussa palkalla, on aika väärällä alalla. Varmaan joku työtön laitettu pakkotöihin väärälle alalle ja tässä tulos. Oikeesti asiakaspalvelu henkinen ei narise asiakkaille palkasta ja kuinka hymy ei siihen määrään kuulu :D

[/quote]

Todentotta, kassaneiteys on kutsumustyö jota oikeastaan tarttisi tehdä ilmaiseksi!

Vierailija
69/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"]

Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :)

[/quote]

Älä ikinä tuu mun kuppiin mitään lisäämään, kiitos.

Vierailija
70/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"] Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :) [/quote] Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh... [/quote] Tuon takia harvemmin Suomessakäyn kahviloissa. Asiakkaan pitäisi tehdä kaikki työt ja työntekijä vielä kehtaa valittaa.

[/quote]

Mikä motivoisi Suomessa kahvilatyöntekijää pistämään parastaan joka asiakkaan kohdalla? Ulkomailla siihen motivoi mahdollinen TIPPI. 
[/quote]
Ei siihen sua tarvitse motivoida erityisesti minkään. Se on ihan sun velvollisuus palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.

[/quote]

Sillä paskalla palkalla. Irtoisiko sinulta edes hymyä 1000e kuussa hinnalla?
[/quote]
Tottakai irtoaisi, jos olen työsopimuksen allekirjoittanut ja siten hyväksynyt ehdot. 1000 euron kk-palkkaa vastaan hymyilemistä asiakkaille ja kassakoneen hoitamista, ei järin vaativaa.

Vierailija
71/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surkea asenne tämä, että kun minulla nyt on niin kurja työ ja kurja palkka niin hoidan hommat huonosti, maksaisitte enemmän niin tekisin paremmin. Tiedän asiakaspalvelijoita, joille on ollut kunnia-asia tehdä työnsä hyvin riippumatta työn mielekkyydestä ja palkasta, ja moni heistä on päässyt myöhemmin töihin mielekkäämpään paikkaan paremmalla palkalla. Useampaakin on erikseen pyydetty työhaastatteluun juuri siksi, että toisen yrityksen edustaja on nähnyt heidät työssä ja huomannut, että asennetta ja motivaatiota riittää.

Ja kuvittelisi, että itsellekin olisi loppujen lopuksi mukavampaa olla töissä iloisella asenteella kuin kiukutella koko maailmalle.

Vierailija
72/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:15"]

Tiedät vaan miksi se työntekijä on naama norsun vitulla. Päälle se kuinka asiakkaat katsoo kuin halpaa makkaraa...

[/quote]

Niin. Enkä tule toista kertaa kahvilaan jossa kahvi tarjoillaan norsunvitulla maustettuna. Kun tarpeeksi moni muu hoksaa saman, ei työntekijän tarvitse pian enää irvistellä ollenkaan kun paikka suljetaan kannattamattomana. Sitten voi nauttia työttömyystuen muutamasta satasesta joita vastaan ei tarvitse kuin käydä jumalatonta byrokratiataistelua työkkärin kanssa.

Onneksi Suomessa on yhä muutama kahvila joissa on pöytiintarjoilu ja mukava henkilökunta. Minut löytää sellaisista. Eivät ole halpapaikkoja, mutta nähtävästi siitä pitää maksaa että saa kahvin lisäksi rentoutumishetken.

Vierailija
73/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unta nää. En myöskään itse siivoa astioita takaisin paikoilleen. :)

Vierailija
74/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"]

Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :)

[/quote]

Älä ikinä tuu mun kuppiin mitään lisäämään, kiitos.

[/quote]

Mistä alapeukku? Roskiin menee se kahvi jos kassahenkilö rupeaa tunkemaan kahviin sokeria tai maitoa. En edes halua että multa kysytään, kun ei se maidon määrä tule edes oikein jonkun toisen laittamana. Enkä tosiaankaan toivo että joka jumalan kahvinostossa käydään keskustelu siitä mitä laitetaan sillä aikaa kun jono seisoo. Mulla ei ole mitään ongelmaa laittaa kahviini mitä itse tarvin.

Vierailija
75/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]

[/quote]

[/quote]
Olisko vaikka palkka.
Monessa maassa tipit lasketaan osaksi palkkaa jolloin varsinainen tuntipalkka on pienempi. Sen myyjän on pakko palvella niin hyvin että saa niitä tippejä. Tekis hyvää monelle suomalaisellekin kahvilamyyjälle :)
[/quote]

Palkka ei motivoi, tästä hommasta saa kokopäiväisenä max 1000e kuussa käteen...

Vierailija
76/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen ja viimeisen kerran kävin lähi-ostoskeskuksen kahvilassa. Päätin mennä perheeni kanssa kahville. Jonoa ei ollut, kaadoin itselleni kahvin ja sanoin: Ottaisin tuollaisen munkin. Kahvilanpitäjä näytti kädellään ja tokaisi: "Siitä vaan!". Olin suu auki ja en osannut sanoa mitään.

Soitin kahvilan omistajalle, mutta taisi myyjä olla hänen vaimo tmv, sillä edellään ämmä on siellä töissä. En käy ikinä siellä.

Vierailija
77/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:43"]

[/quote]

Olen nähnyt aika pienissäkin kahviloissa tätä että palauta tarjottimet tähän, laita lautaset ja kupit ja lusikat sun muut kaikki omille paikoilleen... Ihan vitun noloa ja naurettavaa!

Vierailija
78/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"]

Sinä teet työtäsi ja jos haluan kaataa maidon ensin saat luvan odottaa.

Ihmeellinen asiakaspalveluasenne. Ja ei ole hyvä idea alkaa osoittaa mieltään tuhahtelulla ja silmien muljauttelulla. Laitan hyvin herkästi asiakaspalautetta. Ja olen juuri se kiltin ja vaarattoman näköinen asiakas johon kiukkuinen asiakaspalvelija usein luulee voivansa purkaa harmiaan.

Nyt saavat sitten kunnollisetkin myyjät kärsiä kun aika moni alkaa aloituksen luettuaan oikein tarkoituksella pistää sen myyjän odottamaan.

[/quote]

Vain idiootti itsekäs tahallaan tekee kiusaa tuolla tavalla. Tässä aloituksessa nyt ei varmaankaan tarkoitettu niitä paikkoja jossa kahvit on jossain linjastossa ja muuta tykötarpeet myös vaan niitä jossa kahvipannu on suoraan myyjän edessä. Totta kai silloin maksetaan ensin ja sitten vasta kaadellaan sitä kahvia ja maitoja! Mistä sitä tietää vaikkei asianomaisella olisi vaikka rahapussia mukanakaan, ei sitä kahvia voi uusiokäyttää kun se on kaadettu!

Kiusaaja keksii konstinsa kyllä, ei kannata olla huolissaan. Joustavuutta ja toisten ajattelua myös ihmiset, maailma ei edelleenkään pyöri sinun napasi ympärillä!

Vierailija
79/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen epäuskoisena ja vatsa naurusta hytkyen täältä Saksasta millaisia kahviloita ja asiakaspalvelua Suomessa on. Ja näköjään ei asiakkaatkaan ihan fiksuimmasta päästä :)

Vierailija
80/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:43"]

[/quote]

Olen nähnyt aika pienissäkin kahviloissa tätä että palauta tarjottimet tähän, laita lautaset ja kupit ja lusikat sun muut kaikki omille paikoilleen... Ihan vitun noloa ja naurettavaa!
[/quote]

Jättäkää vaan kaikessa rauhassa kaikki pöytään, mutta älkää valittako että on epäsiistiä. Henkilökuntaa on liian vähän suhteuttettuna asiakkaisiin joten niitä pöytiä ei pääse siivoamaan sillä pitää olla yksin kassalla palvelemassa niitä asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä