Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilassa: MAKSA ensin, sitten vasta kaada kahvit,maidot jne!!

Vierailija
04.10.2015 |

Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvilassakäynti menee pilkunn***, voin kyllä nauttia ne kahvit oheisjuttuineen kotonakin.

Nyt vähän sitä asiakaspalveluasennetta peliin, asiakas on ihminen kuten sinäkin ja heilläkin on hyviä ja huonoja päiviä. Niin kauan kuin asiakaspalveluhenkilökunnalle maksetaan palkkaa, on syytä kohdella maksavia asiakkaita kunnioituksella. Voi mennä työpaikka alta jos asiakkaat eivät viihdy.

Vierailija
42/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"]

Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :)

[/quote]

Eräs asiakas alkoi huutaa mulle, kun teitittelin tätä. Eli koskaan ei mene oikein.

[/quote]

Näistä huutaja-asiakkaista riittää juttua joka asiakaspalvelijalla. Hassua että noita tilanteita ei ikinä näe sivusta vaikka aika usein tulee käytyä kahviloissa ja kaupoissa.

[/quote]

Tämä tapahtui kun olin puhelinasiakaspalvelijana. T:14

[/quote]

No sitten sitä ei olisi voinut kuulla sivusta, mutta lukemattomia samanlaisia tarinoita on ihan live-tilanteista. Ja uskon niiden olevan rankasti liioiteltuja.

Onko puhelinasiakaspalvelija sama kuin puhelinmyyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:22"]

Jos kahvilassakäynti menee pilkunn***, voin kyllä nauttia ne kahvit oheisjuttuineen kotonakin.

Nyt vähän sitä asiakaspalveluasennetta peliin, asiakas on ihminen kuten sinäkin ja heilläkin on hyviä ja huonoja päiviä. Niin kauan kuin asiakaspalveluhenkilökunnalle maksetaan palkkaa, on syytä kohdella maksavia asiakkaita kunnioituksella. Voi mennä työpaikka alta jos asiakkaat eivät viihdy.

[/quote]

Ei kai se nyt ole osoitus mistään huonosta päivästä jos ei halua kahvilakäynnillään miettiä koko ajan miten helpottaisi henkilökunnan elämää? Ihan toisin päin sen kuuluu mennä.

Vierailija
44/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki dildo.

Vierailija
45/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asiakkaana huomautan kuhnailijoita sekä kaupan kassalla että kahvilassa. Eli maksetaan heti kun kassa on valmis, ja jatketaan sitten niitä omia puuhia kuten pakkaamista tai kerman sekoittamista. Kassathan ei yleensä kehtaa huomauttaa asiakasta, mutta minä teen sen :) On nimittäin törkeää odotuttaa koko jonoa takanaan, mutta suomalainen on tunnetusti paitsi hidas, myös tyhmä ja itsekäs (sekä ruma ja läski, mutta se nyt ei kuulu tähän).

Vierailija
46/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"]

Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :)

[/quote]

Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh...
[/quote]

Haha, no se kyllä onnituu varmaan kaikilta muilta paitsi kassatarjoilijalta :'D

Vierailija
47/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kahvilassa jossa itse työskentelin, oli luontevinta että asiakas ottaa ensin kahvin ja maidon ja maksaa sitten.

Vierailija
48/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Eräs asiakas alkoi huutaa mulle, kun teitittelin tätä. Eli koskaan ei mene oikein.

[/quote]

Näistä huutaja-asiakkaista riittää juttua joka asiakaspalvelijalla. Hassua että noita tilanteita ei ikinä näe sivusta vaikka aika usein tulee käytyä kahviloissa ja kaupoissa.

[/quote]

[/quote]

No sitten sitä ei olisi voinut kuulla sivusta, mutta lukemattomia samanlaisia tarinoita on ihan live-tilanteista. Ja uskon niiden olevan rankasti liioiteltuja.

[/quote]

Aika suloistakin että joku ei usko että ilkeitä, inhottavia, vihanhallintaongelmaisia tai räjähdysherkkiä ihmisiä on olemassa. :)

Mulla olisi niin monta outoa tositarinaa kerrottavana että puoliakaan et uskoisi vaikka ne kasvotusten valehtelematta kertoisin. Maailmassa monta on ihmeellistä kulkijaa... :)

Vierailija
49/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei. Myyjät soittelevat ja kaupittelevat ties mitä, aspa lähinnä ottaa vastaan puheluita, vastailee kysymyksiin, kuuntelee huutoa ja valitusta (mutta onneksi joskus kehujakin), päivittää asiakastietoja tai mitä missäkin firmassa tehdään.

Vierailija
50/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!
[/quote]
Hyvissä kahviloissa lasku tuodaan pöytään sitten kun asiakas on kahvinsa juonut.

Vierailija
51/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:33"]

Minä asiakkaana huomautan kuhnailijoita sekä kaupan kassalla että kahvilassa. Eli maksetaan heti kun kassa on valmis, ja jatketaan sitten niitä omia puuhia kuten pakkaamista tai kerman sekoittamista. Kassathan ei yleensä kehtaa huomauttaa asiakasta, mutta minä teen sen :) On nimittäin törkeää odotuttaa koko jonoa takanaan, mutta suomalainen on tunnetusti paitsi hidas, myös tyhmä ja itsekäs (sekä ruma ja läski, mutta se nyt ei kuulu tähän).

[/quote]

Siinähän huomauttelet. Jo äänekäs yskähtely jonossa takana olevalta saat minut hidastamaan tahallaan etanavauhtiin.

Vierailija
52/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aika suloistakin että joku ei usko että ilkeitä, inhottavia, vihanhallintaongelmaisia tai räjähdysherkkiä ihmisiä on olemassa. :)

Mulla olisi niin monta outoa tositarinaa kerrottavana että puoliakaan et uskoisi vaikka ne kasvotusten valehtelematta kertoisin. Maailmassa monta on ihmeellistä kulkijaa... :)

[/quote]

No kylläpä nyt innostuit söpöilemään, oikein hymiöt ja kaikki.

Eli puhelinmyyjä kun et kieltänyt.

Vierailija
53/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]

Kun kerron sinulle paljon ostoksesi maksavat, oletan että silloin myös kaivat lomppakosi esille ja maksat. Sitten vasta alat kaatamaan kahvia, maitoa jne... Todella typerää käytöstä antaa minun vain hiljaa odottaa kun sinä hitaasti kaadat ensin kahvin ja sitten rauhassa kaatelet maitosi ja kermasi ja laitat sokeria sekaan ja sekoittelet.. sitten hitaasti alat kaivamaan lompakkoa. ENSIN maksu, sitten kahvin ym laitto!!!!!!

[/quote]

Miksi et kaada itse kahvia asiakkaalle valmiiksi, jos on niin kiire. Sinähän siellä olet töissä eikä asiakas.

Vierailija
54/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:33"]

[/quote]

Siinähän huomauttelet. Jo äänekäs yskähtely jonossa takana olevalta saat minut hidastamaan tahallaan etanavauhtiin.

[/quote]Juuri tuotakin tarkoitin suomalaisten typeryydellä, johon myös katkeruutta ja iloa pienestäkin kiusanteosta sekoittuu. Normaali toisten huomiointi ja joustavuus puuttuu täysin. Myöskään kritiikkiä tai asiallista huomautusta ei osata ottaa vastaan aikuismaisesti.

Vierailija
55/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"] Kun kaivan lompakkoani esille odotan että kaadat lorauksen maitoa kahviini sekä lisäät pari palaa sokeria että teitittelet minua hymyn kera. Näin tilanteesta tulee luonteva ja jouheva molemmille :) [/quote] Jaa että siinä kun yrität keskittyä oikean kortin valitsemiseen/käteisten laskemiseen ja minä siinä kyselen tuleeko maitoa vai mustana, tuleeko sokeria jne... Juuuh... [/quote] Tuon takia harvemmin Suomessakäyn kahviloissa. Asiakkaan pitäisi tehdä kaikki työt ja työntekijä vielä kehtaa valittaa.

[/quote]

Mikä motivoisi Suomessa kahvilatyöntekijää pistämään parastaan joka asiakkaan kohdalla? Ulkomailla siihen motivoi mahdollinen TIPPI. 

[/quote]

Vai vielä tippiä kolmen euron kahvista ja nyrpeästä naamasta. Kassa on asiakaspalvelija ja saa siitä palkkansa, jos ei siihen pysty niin vaihtoon.

Vierailija
56/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]

[/quote]Kannattaisi laittaa nuo ohjeet jollekin kyltille siihen ulkopuolelle.

Tai, jospa laitatte vain lippaan, johon rahat sopii jättää.
[/quote]
Tai lapun luukulle. Tuskin kukaan haluaa käydä paikassa, jossa on noin nyrpeä asiakaspalvelija.

Vierailija
57/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se asiakaspalvelija viettää kahvilassa/kaupassa 40h viikossa. Meinaatko että sulla on oikeasti yhtä iso otos?

Vierailija
58/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksan ensin, niin odotan, että sinä kaadat sen kahvin minulle ja kannat pöytään asti.

Mutta jos minä palvelen itse itseäni ja sinä toimit kalliina rahan vastaanottajana, jonka toimen voisi korvata kone (kuten eräät McDonaldsit USA:ssa ovat tehneet), en kuuntele sinulta mitään mussutusta minun kahvitoimieni järjestyksestä.

Vierailija
59/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon ns. kuningasasiakkaita valtavan hybriksen vallassa. Kun ihan muutaman euron uhraavat kahvikupilliseen, niin täytyyhän heitä nöyrästi palvella ja antaa heidän töpeksiä pitkin kahvilaa juuri kuten itse haluavat.

Vierailija
60/120 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:49"]

Onpa täällä paljon ns. kuningasasiakkaita valtavan hybriksen vallassa. Kun ihan muutaman euron uhraavat kahvikupilliseen, niin täytyyhän heitä nöyrästi palvella ja antaa heidän töpeksiä pitkin kahvilaa juuri kuten itse haluavat.

[/quote]

Jos et halua asiakkaan töpeksivän pitkin kahvilaa, palvele tätä. Mutta jos seisot naama norsun vitulla tiskin takana ruikuttamassa, etkä evääsi letkauta kuin hätäiseen kassan käyttöä varten, älä ala ruikuttamaan asiakkaiden toimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi