Työkkäri pakotti kouluun
Mieheni on 57 vuotias ja pakotti karenssin uhalla lähihoitaja-koulutukseen. Koulunkäynti on todella raskasta tuossa iässä. Hänellä on vankka työkokemus, mutta ei otettu töihin enää, ilmeisesti iän takia. Työkkärin tantta näsäviisaana totesi että nuorihan hän on. Tämä akka oli itse lähellä eläkeikää. Miten mieheni muka saa paremmin töitä kun on kaksi vuotta vanhempi? Hän lisäksi sairastui ja sai vain kaksi päivää sairaslomaa. Johtaja ajoi pois työharjoittelupaikalta, ja ihmetteli miksi lääkäri antoi vain kaksi päivää sairaslomaa. Nyt pitää vain kestää koulutuksen loppuun asti. Joo, tällähän se työttömyys poistetaan. Kaikki vain kouluun.
Kommentit (58)
Miksi ei hakenut lisää sairaslomaa kun oli vielä sairas?
Siis millä tapaa koulutus on rankkaa tuossa iässä? Olen samanikäinen, enkä voi ymmärtää, miksi se olisi rankkaa. työttömät on selkeästi omasta syystään työttömiä, eivätkä oikeasti halua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis millä tapaa koulutus on rankkaa tuossa iässä? Olen samanikäinen, enkä voi ymmärtää, miksi se olisi rankkaa. työttömät on selkeästi omasta syystään työttömiä, eivätkä oikeasti halua töihin.
Joo selvästi mies on olettanut saavansa rauhassa odotella eläkeikää tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että juuri valmistuneet 60 vuotiaat on kuuminta hottia lähihoitajan töissä?
No niin työkkärihullu taas vauhdissa, nyt ne lääkkeet!
Tietenkin jos ei kerran mene töihin.
Miehesi pystyy tekemään lähihoitajan työtä vielä 10 vuotta, jos kroppa kestää. Toisaalta itse ainakin tykkään siitä, että on jotain tekemistä, vaikka sitten koulunkäyntiä.
Miten on opiskelu raskasta tuossa iässä? Suoritin juuri toisen korkeakoulututkinnon, eikä ollut mitenkään raskasta.
Miehelläsikin on eläkeikään vielä vielä jotain 10-12 vuotta.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että juuri valmistuneet 60 vuotiaat on kuuminta hottia lähihoitajan töissä?
Miksi ei olisi. Miehet ovat varmasti tarpeen hoitoalalla.
Kotona veronmaksajien piikkiin vetelehtiminen ei ole enää vaihtoehtona. Kassa on tyhjä. Töihin tai kouluun. Itkun kera tai hymyssä suin.
AP, syöhän vaikka kilo paskaa, jookosta?
Nykyisin ei karenssin uhalla pakoteta muuhun kuin rustaamaan 4 työhakemusta kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei karenssin uhalla pakoteta muuhun kuin rustaamaan 4 työhakemusta kuukaudessa.
Et itse ole tainnut olla koskaan pidempään työttömänä? - Ei ole mikään ihan uusi juttu, että työkkäri yrittää painostaa osaa työttömistä koulunpenkille. Mutta ei kuitenkaan mihin tahansa; korkeakoulu ja yliopisto-opinnot jopa avoimen puolella ovat saattaneet saada aikaan vahinkoa työttömän tulonsiirtojen saamiselle kun taas lähihoitaja j'tai puhtaanapitoalan perustutkinnot ovat sellaisia, joihin osaatettu yrittää rumasti sanottuna tumpana osa työttömistä puoliväkisin, jotta saatasiiin työttömyystilastoja kauniimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten on opiskelu raskasta tuossa iässä? Suoritin juuri toisen korkeakoulututkinnon, eikä ollut mitenkään raskasta.
N55
Eläkeikä 65 v 6 kk, jos syntynyt 1968.
Oikeastiko voidaan pakottaa opiskelemaan juuri lähihoitajaksi? Eikö saa valita jotain muuta alaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä hain pressaksi, pääministeriksi ja pariin firmaan pääjohtajaksi, en päässyt 😀
Kyl meilläkin koulutuksessa. Yks mies laski kerekeekö tehdä kaikki näytöt pois ennen eläkettä. Vikalla viikolla valmistui 2 päivää ennen eläkeelle jääntiä.
Näin näitä koulutusrahoja käytetään.
Vierailija kirjoitti:
N55
Lähihoitajan työ on fyysistä, korkeakoulusta valmistuneet tuskin läppäriä raskaampaa nostelee.
Sulaa hulluutta. Mires miehesi tulopuoli, kun hän on nyt virallisesti opiskelija? Saako mitään tukia?