Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viittasiko sinun lapsuudessasi sana "tukka" häpykarvoitukseen?

Vierailija
04.10.2015 |

Minkä ikäinen olet ja mistä päin Suomea? Tästä on aina joskus tullut puhuttua kavereiden kanssa, moni tunnistaa ilmiön. Tukka pääsi pois pannasta ehkä joskus yläasteaikana. Oli niin noloo, kun aikuiset ei tajunneet, että tukkaa on jalkovälissä :D

Mites teidän lapset muuten, käyttävätkö tuota sanaa noin?

(35, Etelä-Pohjanmaalta)

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkoitti, enkä ole vieläkään päässyt jutusta eroon. Just eilen kikattelin lapsellisesti tukka sanaa

-72 Hyvinkää

Vierailija
102/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:17"]

Onko sulla ap. nämä verbit ny vähän liikaa mielessä :DDD

[/quote]

Mietin ihan samaa. Joko on pannut liikaa tai sitten ei nyt oo pystynyt panemaan ja siitä puhe mistä puute. Hohhoijjakkaa. Olisit vain ollut ap lapsi silloin lapsena.

[/quote]

Mä olin kyllä ihan lapsi lapsena. Tuliko sulle jotenkin tästä aloituksesta sellainen käsitys, että minä olen keksinyt käyttää tätä sanaa näin?

Ap

[/quote]

Ei mutta olet mennyt siihen mukaan. Ja vieläkin muistelet asiaa. Ja olet nyt muka toista mieltä. Osa meistä tajusi olla toista mieltä jo lapsena.

[/quote]

Anteeksi, mutta olet aika höpsö! Tuo olet nyt muka toista mieltä kruunasi viestisi ;)

Ap

[/quote]

Niin, koska en usko, että olet. Sisimmässäsi kannat vieläkin ajatusta toisten mollaamisesta. Koska et aikoinaan irtisanoutunut ilmiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:28"]

Kyllä tarkoitti, enkä ole vieläkään päässyt jutusta eroon. Just eilen kikattelin lapsellisesti tukka sanaa -72 Hyvinkää

[/quote]

No tää on kyllä jo TODELLA säälittävää. Kuin joku peliaddikti?

Vierailija
104/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:23"]

Ei. Hiuksista alaspäin karvoitusta on sanottu karvoiksi, enkä tajua miten ihmeessä  tukka-sana saadaan tarkoittamaan alapään karvoituksta. Hiukset/tukka on päässä ja that's it.

[/quote]

En mäkään tajua! Mutta silloin se oli kaikista ikätovereista näin. Isommat valistivat pienempiä.

Ap

[/quote]

Ja sä tyhmä uskoit. Eikö sulla ollu vanhempia ollenkaan?

[/quote]

Kuule, ei tuo ihan oikeasti kannata. Lue vaikka tämä: http://www.hs.fi/tiede/a1440988935985

Ap

Vierailija
105/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:17"]

Onko sulla ap. nämä verbit ny vähän liikaa mielessä :DDD

[/quote]

Mietin ihan samaa. Joko on pannut liikaa tai sitten ei nyt oo pystynyt panemaan ja siitä puhe mistä puute. Hohhoijjakkaa. Olisit vain ollut ap lapsi silloin lapsena.

[/quote]

Mä olin kyllä ihan lapsi lapsena. Tuliko sulle jotenkin tästä aloituksesta sellainen käsitys, että minä olen keksinyt käyttää tätä sanaa näin?

Ap

[/quote]

Ei mutta olet mennyt siihen mukaan. Ja vieläkin muistelet asiaa. Ja olet nyt muka toista mieltä. Osa meistä tajusi olla toista mieltä jo lapsena.

[/quote]

Anteeksi, mutta olet aika höpsö! Tuo olet nyt muka toista mieltä kruunasi viestisi ;)

Ap

[/quote]

Niin, koska en usko, että olet. Sisimmässäsi kannat vieläkin ajatusta toisten mollaamisesta. Koska et aikoinaan irtisanoutunut ilmiöstä.

[/quote]

Ja nyt mä oon vielä mollannutkin toisia! Ohhoh. Sulla taitaa tosiaan olla hyvin paha olo? Laitoin sen linkin tuonne aiempaan viestiin.

Ap

Vierailija
106/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]En ole koskaan ymmärtänyt tuota tukkajuttua. Mulla meni vuosia tajuta että miksi mulle naurettiin kun puhuin tukasta lapsena juurikin Etelä-Pohjanmaalla. Sitten kaikki tietysti varoivat sanomasta mm. sex ruotsintunnilla, aina piti sanoa kananmuna eikä muna, pyyhekumi eikä kumi ja panna oli pannassa :D
[/quote]

Sitten sanottiin myös aina: "Isäs oli ku sua teki!" :D Kyllä lapsilla on hyvät jutut...

Vierailija
107/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:30"]

Ei. Hiuksista alaspäin karvoitusta on sanottu karvoiksi, enkä tajua miten ihmeessä  tukka-sana saadaan tarkoittamaan alapään karvoituksta. Hiukset/tukka on päässä ja that's it.

[/quote]

En mäkään tajua! Mutta silloin se oli kaikista ikätovereista näin. Isommat valistivat pienempiä.

Ap

[/quote]

[/quote]

Kuule, ei tuo ihan oikeasti kannata. Lue vaikka tämä: http://www.hs.fi/tiede/a1440988935985

Ap

[/quote]

No eihän tuo ole yhtään minulle. Siinä puhuttiin samanmielisten kuplassa olemisesta. 

Vierailija
108/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:32"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

No eihän tuo ole yhtään minulle. Siinä puhuttiin samanmielisten kuplassa olemisesta. 

[/quote]

Tämä kohta: "Päinvastoin: vaikka höyryjen päästely voi sillä hetkellä tuntua rentouttavalta, tutkimusten mukaan se lisää aggressiivisuutta pidemmällä aikavälillä.

Samoin on näyttöä siitä, että aggressiivisten vuodatusten lukeminen ja kirjoittaminen voi tehdä meistä onnettomampia. Tämä varmaan monesta tuntuu itsestään selvältä ilman tutkimustakin.

"Netissä on niin sanottuja rant siteja eli räyhäämissivustoja, jotka on tarkoitettu juuri höyryjen päästämiseen. Tutkimusten mukaan se on kuitenkin räyhääjille itselleen haitallinen toimintalogiikka", Oksanen kertoo.

"Heistä tulee entistäkin vihaisempia ja heillä on voimakkaita mielialan vaihteluja.""

Ap

Vierailija
109/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]En ole koskaan ymmärtänyt tuota tukkajuttua. Mulla meni vuosia tajuta että miksi mulle naurettiin kun puhuin tukasta lapsena juurikin Etelä-Pohjanmaalla. Sitten kaikki tietysti varoivat sanomasta mm. sex ruotsintunnilla, aina piti sanoa kananmuna eikä muna, pyyhekumi eikä kumi ja panna oli pannassa :D [/quote] Sitten sanottiin myös aina: "Isäs oli ku sua teki!" :D Kyllä lapsilla on hyvät jutut...

[/quote]Pohjoisessa oi myös joku sanonta, johon liittyi linja-auto, en muista sitä tarkkaan enää, mutta siinäkin oli jotain noloa ;D Hassua, luultavasti lapsilla nykyäänkin on ihan samanlaisia juttuja, paitsi niillä hienojen ja hyvien perheiden lapsilla, joitten äidit tässä ketjussa (tai yksi äiti) pätee täysillä. On muuten sitten aivan turha sanoa, ettei "meidän lapset". Jos lapsilta kysyy, eivät he äidille niitä kerro.

Vierailija
110/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]En ole koskaan ymmärtänyt tuota tukkajuttua. Mulla meni vuosia tajuta että miksi mulle naurettiin kun puhuin tukasta lapsena juurikin Etelä-Pohjanmaalla. Sitten kaikki tietysti varoivat sanomasta mm. sex ruotsintunnilla, aina piti sanoa kananmuna eikä muna, pyyhekumi eikä kumi ja panna oli pannassa :D [/quote] Sitten sanottiin myös aina: "Isäs oli ku sua teki!" :D Kyllä lapsilla on hyvät jutut...

[/quote]

Mä mietin, että kerääköhän SKS tällaista lasten omaa kulttuuria. Sitä voi olla vain vähän vaikeaa kerätä, kun paljolti näitä juttuja puhutaan lasten kesken, ei aikuisten kuullen.

Ap

Vierailija
111/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viittasi! Mieheni oppi vasta aikuisena, kun minä opetin.

T. Nainen Raumalta - 67 ja mies Espoosta -64

Vierailija
112/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:35"]

[/quote]

Mä mietin, että kerääköhän SKS tällaista lasten omaa kulttuuria. Sitä voi olla vain vähän vaikeaa kerätä, kun paljolti näitä juttuja puhutaan lasten kesken, ei aikuisten kuullen.

Ap

[/quote]

Kuule siellä on meininki hiukan korkeampiprofiilista...

Vierailija
113/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:34"]

[/quote]Pohjoisessa oi myös joku sanonta, johon liittyi linja-auto, en muista sitä tarkkaan enää, mutta siinäkin oli jotain noloa ;D Hassua, luultavasti lapsilla nykyäänkin on ihan samanlaisia juttuja, paitsi niillä hienojen ja hyvien perheiden lapsilla, joitten äidit tässä ketjussa (tai yksi äiti) pätee täysillä. On muuten sitten aivan turha sanoa, ettei "meidän lapset". Jos lapsilta kysyy, eivät he äidille niitä kerro.

[/quote]

Puhun omasta lapsuudestani, en omista lapsistani. 

Vierailija
114/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ja: "Vihainen netinkäyttäjä voi helposti häiritä jopa satoja muita joutumatta kohtaamaan minkäänlaisia seurauksia", Oksanen toteaa."

Näin. Minusta aika kiva tapa purkaa ulos vitutusta, jota sinä nyt satut herättämään. Olet jotenkin rupikonnamainen. En mä mitään seurauksia haluakaan kantaa.

[/quote]

En minä herätä sinussa vitutusta, vaan sinä herätät sinussa vitutusta. Mä olen vain tehnyt avauksen aika harmittomasta asiasta, joka on saanut sinut provosoitumaan erittäin paljon. Jos tällainen lasten juttuja käsittelevä avaus keskustelupalstalla saa sinut hyppimään seinille, mitä mahtaa tapahtua, jos koet jonkin oikean vastoinkäymisen? Projisoit joitain keksimiäsi ominaisuuksia (rupikonnamainen - mitä se edes tässä yhteydessä tarkoittaa?) minuun ja kuvittelet sen loukkaavan. Miksi otat nettikeskustelun noin vakavasti?

Ap

Vierailija
115/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:37"]

uhun omasta lapsuudestani, en omista lapsistani. 

[/quote]Hienosti tunnistit kumminkin itsesi ;) 

Vierailija
116/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:36"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Kuule siellä on meininki hiukan korkeampiprofiilista...

[/quote]

Musta tuntuu, että sä et tiedä SKS:n toiminnasta yhtään mitään.

Ap

Vierailija
117/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:34"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Tämä kohta: "Päinvastoin: vaikka höyryjen päästely voi sillä hetkellä tuntua rentouttavalta, tutkimusten mukaan se lisää aggressiivisuutta pidemmällä aikavälillä.

Samoin on näyttöä siitä, että aggressiivisten vuodatusten lukeminen ja kirjoittaminen voi tehdä meistä onnettomampia. Tämä varmaan monesta tuntuu itsestään selvältä ilman tutkimustakin.

"Netissä on niin sanottuja rant siteja eli räyhäämissivustoja, jotka on tarkoitettu juuri höyryjen päästämiseen. Tutkimusten mukaan se on kuitenkin räyhääjille itselleen haitallinen toimintalogiikka", Oksanen kertoo.

"Heistä tulee entistäkin vihaisempia ja heillä on voimakkaita mielialan vaihteluja.""

Ap

[/quote]

Ei mua mitkään erilliset räyhäämissivustot kiinnosta. Siellä joutuis lukemaan muiden vastaavia kirjoituksia, oletan. Ei kiinnosta kyllä yhtään. Miten voi alkaa itsekseen tyhjästä räyhäämään? Kyllä tällainen aihe tarvitaan.

Vierailija
118/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:38"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ja: "Vihainen netinkäyttäjä voi helposti häiritä jopa satoja muita joutumatta kohtaamaan minkäänlaisia seurauksia", Oksanen toteaa."

Näin. Minusta aika kiva tapa purkaa ulos vitutusta, jota sinä nyt satut herättämään. Olet jotenkin rupikonnamainen. En mä mitään seurauksia haluakaan kantaa.

[/quote]

En minä herätä sinussa vitutusta, vaan sinä herätät sinussa vitutusta. Mä olen vain tehnyt avauksen aika harmittomasta asiasta, joka on saanut sinut provosoitumaan erittäin paljon. Jos tällainen lasten juttuja käsittelevä avaus keskustelupalstalla saa sinut hyppimään seinille, mitä mahtaa tapahtua, jos koet jonkin oikean vastoinkäymisen? Projisoit joitain keksimiäsi ominaisuuksia (rupikonnamainen - mitä se edes tässä yhteydessä tarkoittaa?) minuun ja kuvittelet sen loukkaavan. Miksi otat nettikeskustelun noin vakavasti?

Ap

[/quote]

En mä pompi seinälle, oletat nyt vähän liikaa. Olen pitkästynyt ja verbaalipommitan sinua, koska oot vaan niin tosi ärsyttävä.

Vierailija
119/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka oli 80 ja 90 lukujen vaihteessa häpykarvat ainakin idässä.

Vierailija
120/161 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:37"]

uhun omasta lapsuudestani, en omista lapsistani. 

[/quote]Hienosti tunnistit kumminkin itsesi ;) 

[/quote]

No mikse en?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi