Viittasiko sinun lapsuudessasi sana "tukka" häpykarvoitukseen?
Minkä ikäinen olet ja mistä päin Suomea? Tästä on aina joskus tullut puhuttua kavereiden kanssa, moni tunnistaa ilmiön. Tukka pääsi pois pannasta ehkä joskus yläasteaikana. Oli niin noloo, kun aikuiset ei tajunneet, että tukkaa on jalkovälissä :D
Mites teidän lapset muuten, käyttävätkö tuota sanaa noin?
(35, Etelä-Pohjanmaalta)
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:17"]
Onko sulla ap. nämä verbit ny vähän liikaa mielessä :DDD
[/quote]
Aloitin ketjuni sanasta tukka, joka kyllä on substantiivi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:38"]25, etelä-pohjanmaa. tukkaa ei voinut sanoa, asioita ei voinut panna minnekkään ja sanoja penaali ja teroitinkin oli hyvä välttää. [/quote] Samat :D N27 Savo
[/quote]
Meillä kyllä mun mielestä penaali ja teroitin oli ihan normaaleja sanoja, mutta kyllä varmasti jossain vaiheessa terottimesta alettiin vääntää terskaa, siis lähinnä pojat.
Ap
[/quote]
Meillä ala-asteen ylemmillä luokilla kynää (pippeli) ja kumia (pimppi) piti välttää. :D Kainuu, n27
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:53"]
En ole koskaan kuullutkaan. N21 helsinki
[/quote]
No, landeille nääkin asiat on enemmän noloja kuin meille muille.
N43 Helsinki
[/quote]
Noloa ei sen sijaan ole se, että aikuinen ihminen puhuu "landeista" ;)
Ap
[/quote]
No teille muille kuin helsinkiläisille, sitten.
[/quote]
Mä olen ollut elämässäni mm. helsinkiläinen :)
Ap
[/quote]
Ai syntyperäinen?
[/quote]
Suurin osa helsinkiläisistä taitaa olla ei-syntyperäisiä, niin minäkin, kun olin helsinkiläinen.
Ap
[/quote]
Niin, varmaan meidänkin luokkaa näillä "viksuilla" puheilla saastuttivat siis syntyisin ei-helsinkiläiset. Sitä ajoin takaa.
[/quote]
Voi sua pientä. En nyt enää muuta sanottavaa keksi.
Ap
[/quote]
Niin, kun olet tuollainen vähän vajukki. Ole ihan rauhassa. Ja vältä tukkasanaa lapsesi kanssa ja jaa sille oma surkea itsetuntosi.
[/quote]
Ellet ole sama tyyppi kuin se, jolle jo vastasin: Netissä toisten ihmisten haukkuminen ei tee oloa paremmaksi, vaan pahemmaksi. Suosittelen muita asioita elämään, jos ahdistaa. Nettiraivoamalla satutat ennen kaikkea itseäsi. Sulla on selvästi paha olo, joka purkautuu haukkumisena ja räyhäämisenä, mutta niillä keinoilla se ei parane. Koska en tunne sua, en voi neuvoa sulle hyviä keinoja, mutta ehkä keksit niitä itse.
Ap
[/quote]
Mietin ihan samaa. Joko on pannut liikaa tai sitten ei nyt oo pystynyt panemaan ja siitä puhe mistä puute. Hohhoijjakkaa. Olisit vain ollut ap lapsi silloin lapsena.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota tukkajuttua. Mulla meni vuosia tajuta että miksi mulle naurettiin kun puhuin tukasta lapsena juurikin Etelä-Pohjanmaalla. Sitten kaikki tietysti varoivat sanomasta mm. sex ruotsintunnilla, aina piti sanoa kananmuna eikä muna, pyyhekumi eikä kumi ja panna oli pannassa :D
Minulle tukka on aina tarkoittanut hiuksia mutta jotkut naureskelivat. Mielestäni asiassa ei ole koskaan ollut mitään logiikkaa kun normaalissa kielessä täällä päin ei todellakaan kutsuta häpykarvoitusta tukaksi. 22, Koillismaa
[/quote]
No ei sielläkään, mistä minä olen kotoisin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:39"]Olen 24 ja silti oli sama ilmio. Pyyhekumi ei myöskään voinut olla kumi, vaan pakko olla pyyhkäri. Hihhih...
[/quote]
Juurikin näin, asiayhteydestä kun ei mitenkään voinut päätellä, että puhuttiin pyyhekumista eikä kondomista 7-vuotiaana koululuokassa. :D
Ai onks sulla tukka päässä, hihhih joo. 35-v ja Etelä-Hämeessä asuin. Ainoa selitys minkä keksin on se, että englannissa hair tarkoittaa myös karvoitusta. Vaikka eiväthän suomalaislapset sitä tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:02"]
No se, että vältit käyttämästä sanaa tukka koska se muka tarkoitti pillukarvoja. Tapasi mennä mukaan tuollaiseen apinalauman idiotismiin. (Lainaus ei toimi.)
[/quote]
Okei, eli jos mä nyt avaan tätä. Eli se, että mä lapsena opin välttelemään jotain sanaa, oli idioottia. Mitäs se on, että sä haukut jotain menneisyyden lasta noloksi ja idiootiksi? Se on aikuismaista ja rationaalista käytöstä?
Ap
[/quote]
Kyllä, se on idioottia, niin ikävää se on, että sinunkaltaisiasi ihmisiä pitää olla. Jo lapsuudessa pilalle menneitä. Sä saat olla mun käytöksestä samaa mieltä jos haluat.
[/quote]
Onko sulla kaikki hyvin? Vaikutat ahdistuneelta. Miksi tämä aihe herättää sinussa noin voimakkaita tunteita? Liippaako se läheltä jotain lapsuuden traumaa tmv?
Ap
[/quote]
Haista sä paska, mä saan puhua sulle just niin kuin mä haluan.
[/quote]
Niin, mikään muu ei estä kuin hyvät tavat. Mutta jos on paha olo, ei ihan oikeasti kannata purkaa sitä netissä muihin, siitä tulee ihan tutkitustikin paha mieli itselle. Kannattaa keksiä muita asioita elämäänsä. Ihan ystävyydellä tämä.
Ap
[/quote]
Kyllä mulle ainakin tulee hyvä olo, varmaan itse paremmin tiedän kuin sinä, ääliömäinen besserwisseri.
[/quote]Älä nyt viitti, kyllä tuo sinun ajatusmaailmasi tuli jo aika selväksi.
sivullinen
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:38"]25, etelä-pohjanmaa. tukkaa ei voinut sanoa, asioita ei voinut panna minnekkään ja sanoja penaali ja teroitinkin oli hyvä välttää. [/quote] Samat :D N27 Savo
[/quote]
Meillä kyllä mun mielestä penaali ja teroitin oli ihan normaaleja sanoja, mutta kyllä varmasti jossain vaiheessa terottimesta alettiin vääntää terskaa, siis lähinnä pojat.
Ap
[/quote]
Meillä ala-asteen ylemmillä luokilla kynää (pippeli) ja kumia (pimppi) piti välttää. :D Kainuu, n27
[/quote]
No tuo on uutta :D
Ap
Ei mulla ollu lapsuudessa häpykarvoja eikä senkään jälkeen, mutta kyllähän sitä kasvaisi jos antaisi rehottaa.
Jotkut vaan hoitavat itseään paremmin. Tuota tukka juttua oon kuullut vain AVllä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:18"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Kauhean junttia, voi apua. Miten olette myöhemmin kestäneet homot?
Ei. Hiuksista alaspäin karvoitusta on sanottu karvoiksi, enkä tajua miten ihmeessä tukka-sana saadaan tarkoittamaan alapään karvoituksta. Hiukset/tukka on päässä ja that's it.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"]
[/quote]
Mietin ihan samaa. Joko on pannut liikaa tai sitten ei nyt oo pystynyt panemaan ja siitä puhe mistä puute. Hohhoijjakkaa. Olisit vain ollut ap lapsi silloin lapsena.
[/quote]
Mä olin kyllä ihan lapsi lapsena. Tuliko sulle jotenkin tästä aloituksesta sellainen käsitys, että minä olen keksinyt käyttää tätä sanaa näin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:22"]
Ei. Hiuksista alaspäin karvoitusta on sanottu karvoiksi, enkä tajua miten ihmeessä tukka-sana saadaan tarkoittamaan alapään karvoituksta. Hiukset/tukka on päässä ja that's it.
[/quote]
En mäkään tajua! Mutta silloin se oli kaikista ikätovereista näin. Isommat valistivat pienempiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:21"]
Ei mulla ollu lapsuudessa häpykarvoja eikä senkään jälkeen, mutta kyllähän sitä kasvaisi jos antaisi rehottaa. Jotkut vaan hoitavat itseään paremmin. Tuota tukka juttua oon kuullut vain AVllä.
[/quote]
:D
Ap
[/quote]
[/quote]
Mä olin kyllä ihan lapsi lapsena. Tuliko sulle jotenkin tästä aloituksesta sellainen käsitys, että minä olen keksinyt käyttää tätä sanaa näin?
Ap
[/quote]
Ei mutta olet mennyt siihen mukaan. Ja vieläkin muistelet asiaa. Ja olet nyt muka toista mieltä. Osa meistä tajusi olla toista mieltä jo lapsena.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote]
On päässyt todistettavasti ainakin kerran ;)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ei mutta olet mennyt siihen mukaan. Ja vieläkin muistelet asiaa. Ja olet nyt muka toista mieltä. Osa meistä tajusi olla toista mieltä jo lapsena.
[/quote]
Anteeksi, mutta olet aika höpsö! Tuo olet nyt muka toista mieltä kruunasi viestisi ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:23"]
[/quote]
En mäkään tajua! Mutta silloin se oli kaikista ikätovereista näin. Isommat valistivat pienempiä.
Ap
[/quote]
Ja sä tyhmä uskoit. Eikö sulla ollu vanhempia ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:53"]
En ole koskaan kuullutkaan. N21 helsinki
[/quote]
No, landeille nääkin asiat on enemmän noloja kuin meille muille.
N43 Helsinki
[/quote]
Noloa ei sen sijaan ole se, että aikuinen ihminen puhuu "landeista" ;)
Ap
[/quote]
No teille muille kuin helsinkiläisille, sitten.
[/quote]
Mä olen ollut elämässäni mm. helsinkiläinen :)
Ap
[/quote]
Ai syntyperäinen?
[/quote]
Suurin osa helsinkiläisistä taitaa olla ei-syntyperäisiä, niin minäkin, kun olin helsinkiläinen.
Ap
[/quote]
Niin, varmaan meidänkin luokkaa näillä "viksuilla" puheilla saastuttivat siis syntyisin ei-helsinkiläiset. Sitä ajoin takaa.
[/quote]
Voi sua pientä. En nyt enää muuta sanottavaa keksi.
Ap
[/quote]
Niin, kun olet tuollainen vähän vajukki. Ole ihan rauhassa. Ja vältä tukkasanaa lapsesi kanssa ja jaa sille oma surkea itsetuntosi.