Syöpäpotilaat jätetään hoitamatta ja syöpäleikkauksia ei tehdä
Kommentit (90)
Onko ristiriita hoitajan valan kanssa? Entä jos joku hoitsu tai läheinen tarvitsee itse hoitoa, mitä sitten? Itse olen terve, mutta 1995 työikäisen äitini kuolema oli hoitajien lakon syytä. Aivoinfarkti eikä saanut asianmukaista tehohoitoa.
Kaikki syövät ei ole aggressiivisia ja niitä voi siirtää. Eli nyt tuskin nyt on kyse elämästä tai kuolemasta. Elämme uhriutumisenkulttuurissa jossa jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Rahat tai henki! T. Tehy
Luitko juttua ollenkaan? Jos leikkausta on siirretty jo ENNEN lakkoa mistään kovin akuutista tilanteesta ei voi olla kyse.
Hoitajat ovat pitkään kertoneet kohtuuttomista työoloista. Enempää hoitajia ei ole palkattu. Tässä seuraus. Naisten pitäisi lakkoilla herkemmin.
Ja "pakkolakia"=lakia, joka turvaisi esim. nämä hoidot, on hoitajien mielestä asiallista vastustaa. Siis ihan kauheeta ja törkeetä, meidät voi pakottaa töihin, ettei toiset kuole tai vammaudu vakavasti, hirveetä kyykytystä hoitajia kohtaan...
Se kriittisiä aloja koskeva suojatyövelvoite kannattaisi varmaan hoitajien kerrata, ennenkuin nolaavat itsensä täydellisesti "pakkolaeista" möyhätessään... Hoitakaa velvoitteenne asianmukaisesti niin teitä ei tarvitse kohdella kuin uhmaikäisiä, jotka auktoriteetti lopulta pakottaa toimimaan oikein per seilyn sijasta...
Olipa yllättävä veto vetää syöpä nurkasta esille kolisuttamaan hampaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko ristiriita hoitajan valan kanssa? Entä jos joku hoitsu tai läheinen tarvitsee itse hoitoa, mitä sitten? Itse olen terve, mutta 1995 työikäisen äitini kuolema oli hoitajien lakon syytä. Aivoinfarkti eikä saanut asianmukaista tehohoitoa.
Kertokaa alapeukuttajat, onko tähän joku muu syy kuin se lakko, kerron miten homma tapahtui. Minut joku tästä ehkä tunnistaakin, sillä olen kertonut saman monelle ja lähipiiri myös muistaa.
Vastavalmistunut veljeni ja yrittäjä-äitini olivat meillä käymässä, äidin yritystä hoiti työntekijä. Oli tavallinen päivä, muistaakseni torstai, sillä heillä oli tarkoitus olla meillä viikonloppu, olivat juuri tulleet autolla toiselta paikkakunnalta. Illalla äiti valitteli että särkee päätä ja on puutunut olo. Jostain syystä minusta tuntui, että pitää lähteä päivystykseen, sillä äiti valitti erittäin harvoin yhtään mitään, mutta hän sanoi sen johtuvan pitkästä istumisesta, siitä että ei ollut tullut päivällä syötyä meni nukkumaan. Aamuyöllä mieheni herätti minut ja sanoi, että äidilläsi ei taida olla kaikki kunnossa, vessasta kuului kolaus. Hän oli kaatunut ja sanoi, ettei pysty nousemaan, Toisteli vain tätä. Soitimme ambulanssin ja he veivät läheiseen sairaalaan. Tässä vaiheessa äiti pystyi vielä puhumaan. Veli lähti sairaalaan omalla autolla perässä. Emme yhtään tienneet mistä on kyse, sillä kellään meistä nuorista, veli, minä ja mieheni,
ei ollut kokemusta tai tietoa aivoinfarktista millään tasolla.
Kun äiti pääsi sairaalaan, ambulanssikuskit veivät hänet tavalliseen ensiapuun. Hän vähitellen menetti sekä puhekykynsä eikä enää pystynyt liikuttamaan kuin käsiään. Hoitajien lakko loppui juuri samana aamuna ja kun hoitajia alko palata töihin, veli kertoi että oli kauhea hässäkkä ja porukka meni vailla päätä ja häntää. Veli oli käynyt useaan otteeseen sanomassa, että nyt olisi varmaan syy kiirehtiä, mutta oli saanut vastauksen, että täällä on kiirellisimpiäkin tapauksia ja nimenomaan hoitajilta. Äiti pääsi hoitoon seitsemän tuntia sen jälkeen kun oli viety ensiapuun ja sen sijaan että olisi saanut mitään tehohoitoa. Eikä lääkäritkään kyllä sen pätevämpiä olleet, sillä oikea diagnoosi tuli vasta yliopistolliseen sairaalaan siirron jälkeen, vaan tässä pienemmässä sairaalassa vietiin ensin tavalliselle osastolle, sitä, mikä osasto se oli, en jaksa muistaa. Sen varmaan veli voisi muistaa.
Jos nyt yksikään hoitaja tulee sanomaan, että syy oli meidän, kaupallisen ja teknisen koulutuksen saaneilla ihmisillä, ette ole ansainneet palkankorotusta. Sillä - jos vastuu on asiakkaan sen sijaan kuin sen, joka on alalle koulutettu, niin silloin sanon, ettet osaa työtäsi. En minäkään suunnittelijana sano asiakkaalle, että sun pitäisi osata suunnitella tämä, mä oon vaan täällä töissä. Tätimme, vanhustenhoitaja, kehotti meitä tekemään valitksen hoitovirheestä, mutta olimme liian nuoria, naiiveja ja väsyneitä kaikesta touhusta, mitä yrityksen lopettamiseen liittyi ja minulla vielä pienet lapset. Jokainen hoitaja (tai lääkäri), joka sanoo, että syy ei ollut sen hoitajan, joka teki ´kiirellisyysarivointia, hyvä jos vaihdatkin alaa, et ole pätevä alallasi.
Äiti oli kuollessaan 62-vuotias ja verenpaineongelmia lukuunottamatta ei mitään sairauksia.
Tässä tapauksessa leikkaukset oli peruttu jo ENNEN lakkoa työvoimapulan takia. Hoitajien työvoimapula johtuu siitä kun alalle ei ole tulijoita. Juuri tämän vuoksi hoitajat lakkoilevat, jotta alasta saadaan houkuttelevampi ja Suomessa kansalaiset saisivat jatkossakin heille kuuluvan terveydenhuollon.
Eli toisin sanoen, tämän lakon olisi pitänyt tulla jo aikaisemmin. Mutta parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään hoitajan valaa :D
On olemassa. Kyllä, kun hoitajia valmistui ammattiinsa, he antoivat hoitajan lupauksen
Juhlallinen tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa leikkaukset oli peruttu jo ENNEN lakkoa työvoimapulan takia. Hoitajien työvoimapula johtuu siitä kun alalle ei ole tulijoita. Juuri tämän vuoksi hoitajat lakkoilevat, jotta alasta saadaan houkuttelevampi ja Suomessa kansalaiset saisivat jatkossakin heille kuuluvan terveydenhuollon.
Eli toisin sanoen, tämän lakon olisi pitänyt tulla jo aikaisemmin. Mutta parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
Jos tulee tuntuvia korotuksia minä siirryn helpompiin virkoihin ja lopetan esim vuorotyöt. On naiivia kuvitella, että korotukset lisää houkutteluvuutta näihin alan ongelma virkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään hoitajan valaa :D
On olemassa. Kyllä, kun hoitajia valmistui ammattiinsa, he antoivat hoitajan lupauksen
Juhlallinen tilaisuus.
Olen itse hoitaja enkä mikään random maallikko. Selitä mitä selität.
Äiti kuoli oltuaan puhe- ja liikuntakyvytön kolme kuukautta.
T. 2+12 ja samalla toivon, että jos viestejäni alapeukuttaneet on hoitajia, toivon todella että vaihdatte alaa.
Eikä insinööreiksi teistä ole, mun alalla voi yksi pieni viivan puuttuminen olla satojen eurojen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Äiti kuoli oltuaan puhe- ja liikuntakyvytön kolme kuukautta.
T. 2+12 ja samalla toivon, että jos viestejäni alapeukuttaneet on hoitajia, toivon todella että vaihdatte alaa.
Eikä insinööreiksi teistä ole, mun alalla voi yksi pieni viivan puuttuminen olla satojen eurojen virhe.
Häh?!
Jos hoitajat saavat korotukset niin muut ihmiset jätetään palkkaamatta.
Ihmisten on pakko alkaa tekemään pimeitä töitä. Esim. yksi työtön pesi naapurin ikkunoita, naapurit maksoivat käteisellä.
Jos on hyvä leipomaan niin voi leipoa tuttujen juhliin kakkuja vähän halvemmalla kuin leipomo.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitajat saavat korotukset niin muut ihmiset jätetään palkkaamatta.
Ihmisten on pakko alkaa tekemään pimeitä töitä. Esim. yksi työtön pesi naapurin ikkunoita, naapurit maksoivat käteisellä.
Jos on hyvä leipomaan niin voi leipoa tuttujen juhliin kakkuja vähän halvemmalla kuin leipomo.
Työttömyyskorvaus on surkea, jostain täytyy saada extraa.
Harmi tietysti virallisille leipomoille, partureille jne. että pimeä työ vie heidän asiakkaita.
Niin entä sitten?