Millaiset ihmiset vielä tupakoivat?
Tunnetko ihmisiä, jotka vielä polttavat? Millaisia he ovat ja missä he polttavat? Koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli, yleiset käytöstavat?
Kommentit (272)
Nikotiiniin addiktoituneet pinttyneen tapansa orjat, jotka eivät halua lopettaa, eivät yritä lopettaa, eivät näe mitään syytä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomarista juomariin. Ihan kaikenlaiset ihmiset polttaa. Maailman typerin kysymys.
Eivät polta nykyään. Tupakoijalla ei ole elämä hanskassa. Ei kukaan normaali ihminen vaihda tervettä elämää tupakkaan. Jotain täytyy olla vialla, jotta sen tupakan tarvitsee.
Tekis savut hyvää sullekin! Kuinka normaalina ihmisenä itseäsi pidät! Kuinka täydellinen/ulkonäkökeskeinen olet! Onko sinulla elämä hanskassa! Mitähän luurankoja kaapistasi löytyy,kun oikeen tonkimaan aletaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin poltan. Ikä 75. Ent hammaslääkäri.
Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut.
Olen arvostettu ja sivistynyt kirurgi! Olen poltellut noin 20v. Tätä kirjoittaessani West käryää suupielessä!
Pikakoulutettu kirurgi. Tai tyhmä. Hyvin harva yli 20v-vuotias aloittaa tupakoimaan.
Aivot kun kehittyvät aina 25-vuotiaaksi asti, niin joitain siellä voi olla.
Tupakointi nyt vaan on vanhojen rumien junttien juttu. Se oli kova juttu silloin kun he ovat olleet nuoria joskus 60-/70-luvuilla ja nyt ne luulee, että se on kova juttu edelleen. Ei ole. Tupakallakaan ei voi peittää, kun ruumis alkaa jo mädäntyä. Kauppojen ovilla polttavat on just sellaisia mammoja ja pappoja, jotka luulevat omistavansa sen kaupan. Onneks omat isovanhemmat ei polta. Ne onkin fiksuja.
Ap, mikä on sinun koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli ja yleiset käytöstavat?
Ap, ihminen, joka näitä kysyy, niin monesti huomaa, ettei itse omaa käytöstapoja tai ymmärrä kokonaisuuksia ihmisten elämästä lainkaan. Jos ap siis kysyy vain tupakoivilta ihmisiltä heidän tietojaan, niin täytyy sanoa ap että sinulla on aika suppea käsitys koko elämän laajuudesta. Toki tiedän ap, että olet vielä niin nuori, et ole kokenut ja nähnyt kaikkea elämää. Miten sinun kaltainen haluaa siis syyllistää vain yhtä tupakoivaa ihmistä? On vain surullista, että kiinnität huomiota vain toisiin ja muiden ns. "virheisiin." Mutta ap, kuinka paljon sinulla on itselläsi korjattavaa omassa elämässäsi? Se tärkein läksy tässä elämässä se on, että korjaa omat erheesi ja huomaa vain omasi, ja huomaa toisten hyvät puolet. Joten annan sinulle nyt läksyn opiskella, että huomaa omat erheesi ja muiden hyveet. Ihminen, joka kiinnittää muiden ns. huonoihin tapoihin huomiota, niin ei ole ihan kartalla. Suuri sielu ymmärtää, että me kaikki teemme erheitä jossain määrin itse kukin ja kukaan meistä ei ole täydellinen. Et myöskään sinä ap.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit jotka kovasanaisesti arvostelevat tupakoitsijoita, heillä taitaa itsellään olla jonkunlainen ongelma itsensä kanssa joka nyt vaan pitää purkaa tupakoitsijoihin.
Tulenko minä sinulta bussipysäkillä kysymään kun haiset kahville, ettei nyt vaan olisi kahviriippuvuus ja pitäisiköhän tämän asian johdosta mennä ihan psykiatrin juttusille. Taidat vielä mässäillä pullaakin kun on tuota keskivartalo-obesiteettia.
Ei toisen kahvin juonti vaaranna muiden elämää.
Siitä mistä tuoksusta kukin pitää voit muodostaa oman ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava ajatus, että tupakoitsijat olisivat kaikki samasta muotista.
Minä poltan, olen tohtori, työskentelen korkeassa asemassa, mulla on kaksi lasta ja asutaan kalliila alueella pääkaupunkiseudulla.
Kaikki Vauva-palstan tupakoivat tohtorit, joilla on hulppeat tulot, ovat löytäneet tähän ketjuun. Heh. Not.
Miksi nämä tupakoijat haluavat luoda kuvan, että ovat korkeasti koulutettuja ja menestyneitä ihmisiä? Sehän on se kuva, jota tupakkayhtiöt ovat meille työntäneet vuosikymmeniä. Tosiasiassa ne hyvätuloiset ja koulutetut ihmiset pitävät huolta kunnostaan ja ulkonäöstään. He laittavat ylimääräiset rahansa osakkeisiin eivätkä tupakkaan.
Niinhän mäkin laitan osakkeisiin, ei tupakkaa osteta millään ylimääräisillä rahoilla. Ja pidän huolta ulkonäöstäni ja kunnostani, ei tupakointi sitä sulje pois. Ei kaikki polta askia päivässä ja istu sohvalla harmaana sydäriö odottamassa. Tolla sun logiikalla köyhällä sitäpaitsi olis edes varaa tupakoida.
Sä et edes tiedä, miten osakekauppaa käydään juntti. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniin addiktoituneet pinttyneen tapansa orjat, jotka eivät halua lopettaa, eivät yritä lopettaa, eivät näe mitään syytä lopettaa.
Sinulla on näköjään omakohtaisia kokemuksia asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä on sinun koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli ja yleiset käytöstavat?
Ap, ihminen, joka näitä kysyy, niin monesti huomaa, ettei itse omaa käytöstapoja tai ymmärrä kokonaisuuksia ihmisten elämästä lainkaan. Jos ap siis kysyy vain tupakoivilta ihmisiltä heidän tietojaan, niin täytyy sanoa ap että sinulla on aika suppea käsitys koko elämän laajuudesta. Toki tiedän ap, että olet vielä niin nuori, et ole kokenut ja nähnyt kaikkea elämää. Miten sinun kaltainen haluaa siis syyllistää vain yhtä tupakoivaa ihmistä? On vain surullista, että kiinnität huomiota vain toisiin ja muiden ns. "virheisiin." Mutta ap, kuinka paljon sinulla on itselläsi korjattavaa omassa elämässäsi? Se tärkein läksy tässä elämässä se on, että korjaa omat erheesi ja huomaa vain omasi, ja huomaa toisten hyvät puolet. Joten annan sinulle nyt läksyn opiskella, että huomaa omat erheesi ja muiden hyveet. Ihminen, joka kiinnittää muiden ns. huonoihin tapoihin huomiota, niin ei ole ihan kartalla. Suuri sielu ymmärtää, että me kaikki teemme erheitä jossain määrin itse kukin ja kukaan meistä ei ole täydellinen. Et myöskään sinä ap.
Oho. Kalikka kalahti ...
Vierailija kirjoitti:
En tykänny lapsena kun vanhemmat poltti. Aina se haju, joka oli myös mun vaatteissa koulussa. Vieroksuttiin siksi.
Täti aina sano et poltan vielä yhden tupakan ja sitte lähdetään. Otti pöllyt kääryleestä, ettei tarvinnu syödä. Huume sekin.
Tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin huumeista. Siihen saa apua jos ei itse pysty lopettamaan. Moni pystyy.
-päihdetyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut.
Olen arvostettu ja sivistynyt kirurgi! Olen poltellut noin 20v. Tätä kirjoittaessani West käryää suupielessä!
Pikakoulutettu kirurgi. Tai tyhmä. Hyvin harva yli 20v-vuotias aloittaa tupakoimaan.
Sulla on näköjään kehitys jääny lapsuuden traumoihin! Vaivaako jokin ikävä koettelemus mieltäsi!
Wt:t ja Itä-Euroopasta kotoisin olevat, jotka ovat iältään vähintään viisikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykänny lapsena kun vanhemmat poltti. Aina se haju, joka oli myös mun vaatteissa koulussa. Vieroksuttiin siksi.
Täti aina sano et poltan vielä yhden tupakan ja sitte lähdetään. Otti pöllyt kääryleestä, ettei tarvinnu syödä. Huume sekin.Tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin huumeista. Siihen saa apua jos ei itse pysty lopettamaan. Moni pystyy.
-päihdetyöntekijä
Käryävät vanhukset häpäisee meidät kaikki. Mistä saadaan isille ja äitille tupakanvieroituskurssi. Halvalla, kun kaikki rahat menee tupakkaan. En viitti niitten kanssa kauppaankaan mennä ku nää just jää tupakalle siihen oven viereen. Hävettää sairaasti. Kädet vapisee molemmilla puolen tunnin kauppakeikan jälkeen. Muitten vanhemmat on fiksuja ja tekee kivoja töitä tai opiskelee. Mun vanhempien elämänsisältö on junttikääryle naamassa. Ihan kuin ois tamppooni suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti aina sano et poltan vielä yhden tupakan ja sitte lähdetään. Otti pöllyt kääryleestä, ettei tarvinnu syödä. Huume sekin.Tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin huumeista. Siihen saa apua jos ei itse pysty lopettamaan. Moni pystyy.
-päihdetyöntekijä
Ehkä näin, mutta silti tupakoinnin lopettaminen on helppoa. Paljon helpompaa kuin heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on näköjään kehitys jääny lapsuuden traumoihin! Vaivaako jokin ikävä koettelemus mieltäsi!
Tässä tupakoija ei ymmärrä peruskoulussa opetettavaa aivojen kehityshistoriaa. Tupakoija kuvittelee, että kommentin kirjoittajalla on trauma, vaikka itse on jäänyt tunne-elämältään imemisvaiheeseen.
Poltan tupakkaa, koulutuksena ammattikoulu, on tatuointeja, on lapsi, on koira ja pihalla tramppa, eli täytän kaikki wt:n kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Tuota. Stumpeille on olemassa kätevä käteen ja taskuun sopiva Taskutuhkis.
Ei haittaa vaikka roskista ei osuisi kohdalle, stumppia ei tarvitse nakata maahan.
Kokemus itsellä ollut hyvä. Ei päästä hajuja läpi, mahtuu pieneen tilaan.Ennen tuota jouduin säilömään muovipussissa tai kesäisin vanhassa pilttipurkissa pidempiä matkoja stumppeja , kun en halunnut maahan/luontoon viskoa.
Esimerkiksi R-kioskilta saa, linkki alla. Saa myös muualtakin, niitä on eri värisiä, tekstillä tai ilman.
https://www.pidasaaristosiistina.fi/viestinta/uutisia/pida_saaristo_sii…
Isäni poltti kaksi askia vihreää norttia/pvä. Milloinkaan ei heittänyt tumppeja maahan vaan juurikin laittoi ne taskutuhkikseen. Opetti meidät lapsetkin että mitään roskia ei heitetä maahan.
Hävetti kyllä kun lemusin. Muut kertoivat ja haukkuivat,kiusasivat. itse en huomannut haisevani tupakalle. Keuhkosyöpään kuoli. Olin kuolinvuoteella. Älkää aiheuttaako tahallanne traumoja läheisilenne.
Vierailija kirjoitti:
Cowboymies Robert Norris mainosti 1960- luvulla Marlboroa. Telkkarissa ja mainoksissa. Mainos pyöri reilusti yli 10 vuotta.
Hän kuoli 90-vuotiaana.
Ei kuitenkaan koskaan polttanut!!!!
-Ohis., oli vaan pakko kirjoittaa kun mainokset on palaneet verkkokalvoille kiinni.
Juu, tupakkaa mainostettiin silloin. Telkkaria ei meillä vielä ollut, mutta ainakin minä tiesin mainoksista huolimatta tupakan vaarat jo ekalle luokalle mennessäni 60-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan. Olen 45vuotias ja aloin polttaa kun olin 14vuotias. Ei ollut juttu ysärillä, kaikki silloin poltti. Lehdissä oli kuvia huippumalleista tupakat suussa. Riparilla sai polttaa, jos oli lupalappu. Tupakointi oli cool.
Olen töissä kirjastossa, naimisissa miehen kanssa joka poltti ennen. Hänen lakkonsa onnistui, minun ei kai siksi että stressin sietokykyni on huonompi.
Tsemppiä! Milloinkaan ei ole liian myöhäistä lopettaa.
Niinhän mäkin laitan osakkeisiin, ei tupakkaa osteta millään ylimääräisillä rahoilla. Ja pidän huolta ulkonäöstäni ja kunnostani, ei tupakointi sitä sulje pois. Ei kaikki polta askia päivässä ja istu sohvalla harmaana sydäriö odottamassa. Tolla sun logiikalla köyhällä sitäpaitsi olis edes varaa tupakoida.