Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset vielä tupakoivat?

Vierailija
09.04.2022 |

Tunnetko ihmisiä, jotka vielä polttavat? Millaisia he ovat ja missä he polttavat? Koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli, yleiset käytöstavat?

Kommentit (272)

Vierailija
121/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin poltan. Ikä 75. Ent hammaslääkäri.

Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut. 

Olen arvostettu ja sivistynyt kirurgi! Olen poltellut noin 20v. Tätä kirjoittaessani West käryää suupielessä!

Tuskin olet. Tietäisit muuten, että kaikista ammattikunnista lääkärit polttavat vähiten. Kirurgit ja patologit lääkäreistä vähiten. Elävät, kuten opettavat. Tuttu lääkäri kertoi, että tavatessaan tupakoivan kollegan, kyseessä on miltei aina Leningradissa opiskellut lääkäri. 

Vierailija
122/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan polttanut, mutta olen varmaan ainoita jotka pitävät tupakan savun hajusta. Siis tuoreesta hajusta.

Mäkin pidän! Kaljalta ja tupakalta haisevat miehet, ah :D ja olen ihan normaali korkeakoulutettu ihminen, en itse polta ja juon aniharvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykänny lapsena kun vanhemmat poltti. Aina se haju, joka oli myös mun vaatteissa koulussa. Vieroksuttiin siksi.

Täti aina sano et poltan vielä yhden tupakan ja sitte lähdetään. Otti pöllyt kääryleestä, ettei tarvinnu syödä. Huume sekin.

Vierailija
124/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lopetti, kun sai lapsia, mutta lasten aikuistumisen jälkeen aloitti uudestaan.

Sitten on pari henkilöä, jotka ovat polttaneet vuosikymmeniä.

Nuuska on sitten ihan oma lukunsa. Niitä riittää varsinkin nuoremmissa tuttavissa paljon ja tunnen myös erään vuosikymmeniä päivittäin nuuskanneen.

Vierailija
125/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan. Olen 45vuotias ja aloin polttaa kun olin 14vuotias. Ei ollut juttu ysärillä, kaikki silloin poltti. Lehdissä oli kuvia huippumalleista tupakat suussa. Riparilla sai polttaa, jos oli lupalappu. Tupakointi oli cool. 

Olen töissä kirjastossa, naimisissa miehen kanssa joka poltti ennen. Hänen lakkonsa onnistui, minun ei kai siksi että stressin sietokykyni on huonompi.

Vierailija
126/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, mutta satunnainen kessuttelu on paras tapa itselläni taata suoliston (IBS-vaivaa) suht normaali toiminta. Ja ennen kuin kerkeätte saarnaamaan, ruokavalioni on kunnossa, harrastan säännöllisesti liikuntaa ja työkin on verrattain fyysistä, pitäisi siis olla kaikki edellytykset optimaaliselle vatsalle, mutta kun ei. En todellakaan kannusta ketään polttamaan, tuhat kertaa mielummin olisin täysin ilman. Ilmeisesti kuitenkin nikotiini rauhoittaa itseään vastaan hyökännyttä suoliston immuunipuolustusta, joten mennään tällä askin kuukausitahdilla sitten :-)

Vierailija
127/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoija ei itse tajua haisevansa. Ja kauas. Ja kamalalle. Vaikka kaatais hajuvettä/partavettä päälleen tai lutkuttais pastillia. Iho, hiukset, vaatteet, sormet haisee. Ja ällöä on se aski laukussa tai taskussa. Aina kassalla ällöten katson jos joku lootia siinä tilailee.

Miks ihmeessä joku haluu olla niin ällö ja haista pahalle, tuhota keuhkona ja vielä maksaa siitä?

Tupakan myynti pitää lopettaa tai hinta niin korkeeks ja verot pilviin, et saadaan rahat valtion hyväksi.

Alkoholi on yksi pahimmista terveydelle! Alkoholin vaikutuksen alaisena tehdään estottomasti rivoja/pervoja tekoja! Tuttua varmaan tälle kassaneidillekkin sellaiset leikit!

Vierailija
128/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyypit jotka kovasanaisesti arvostelevat tupakoitsijoita, heillä taitaa itsellään olla jonkunlainen ongelma itsensä kanssa joka nyt vaan pitää purkaa tupakoitsijoihin.

Tulenko minä sinulta bussipysäkillä kysymään kun haiset kahville, ettei nyt vaan olisi kahviriippuvuus ja pitäisiköhän tämän asian johdosta mennä ihan psykiatrin juttusille. Taidat vielä mässäillä pullaakin kun on tuota keskivartalo-obesiteettia.

Ja näin kätevästi kiellämme sen oman ongelmamme ja alamme syytellä muita. Samalla se alkuperäinen ongelma jotenkin vaan lakkaa olemasta, vika on niissä muissa ja MINÄ olen oikeassa!!!!

Vierailija
129/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan savu ja haju häiritsee. Passiivinen tupakointi on vaarallista.

Vierailija
130/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on tavoite olla savuton maa 2030. Tavoitetta voisi kiristää 2025, jolloin tupakan myynnin voisi kokonaan lopettaa ja kaikki polttaminen olisi jo silloin laitonta. 

Vierailija
131/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elämänkoulun" käyneet

Kyseessä on -koulu- jota mielellään ei kävisi.  Ottaisi vihjeen siltä, joka käy,  vaikeimman/kantapään kautta.

Mutta itse toimisi päinvastaisesti.

Vierailija
132/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tuli hirveä röökinhimo! 

Vierailija
133/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on tavoite olla savuton maa 2030. Tavoitetta voisi kiristää 2025, jolloin tupakan myynnin voisi kokonaan lopettaa ja kaikki polttaminen olisi jo silloin laitonta. 

Todellakin vois aikaistaa. 

Vierailija
134/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat on epäsiistejä.

Vierailija
135/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan polttanut, mutta olen varmaan ainoita jotka pitävät tupakan savun hajusta. Siis tuoreesta hajusta.

Mäkin pidän! Kaljalta ja tupakalta haisevat miehet, ah :D ja olen ihan normaali korkeakoulutettu ihminen, en itse polta ja juon aniharvoin.

Täälläkin yksi hajusta nauttiva.

Astma on estänyt polttamisen aloittamisen, mutta en pane ollenkaan pahakseni, jos joku polttaa seurassani ja lähden mielelläni tupakalle, jos mahdollisuus passiiviseen tupakointiin tarjoutuu.

Vierailija
136/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, mutta satunnainen kessuttelu on paras tapa itselläni taata suoliston (IBS-vaivaa) suht normaali toiminta. Ja ennen kuin kerkeätte saarnaamaan, ruokavalioni on kunnossa, harrastan säännöllisesti liikuntaa ja työkin on verrattain fyysistä, pitäisi siis olla kaikki edellytykset optimaaliselle vatsalle, mutta kun ei. En todellakaan kannusta ketään polttamaan, tuhat kertaa mielummin olisin täysin ilman. Ilmeisesti kuitenkin nikotiini rauhoittaa itseään vastaan hyökännyttä suoliston immuunipuolustusta, joten mennään tällä askin kuukausitahdilla sitten :-)

Minulla ibs paheni tupakkalakon myötä ja luulin ensin kuvittelevani asian kunnes kuulin kokemuksia että tupakka todellakin rauhoittaa ärtyvää suolta. Lääkäritkin tietävät tämän mutta eivät tietenkään voi  asiaa myöntää.

Vierailija
137/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin ennen aviomiestäni tupakoivan miehen kanssa. Tupakka on niin iso erottava asia, ettei sitä edes ymmärrä ennen omaa kokemusta. Mies ei voinut lähteä mihinkään ilman tupakkaa. Aina, kun oltiin johonkin lähdössä, tupakoitten olemassaolo tai hankinta piti järjestää. Hän ei kestänyt yhteistä ravintolailtaa ilman tupakkaa ja halusi sitten, että minun pitää lähteä ulos palelemaan hänen kanssaan. Jos en lähtenyt, hän suuttui. Tupakkaan kului reilut 300 euroa kuukaudessa rahaa eikä miehellä siksi ollut ikinä rahaa esim. leffalippuihin, joten minä ostin ne. Ilman tupakkaa hän oli ärtyisä ja hermostunut ja se piti ottaa huomioon matkoille lähtiessä. Tupakka tuli ensimmäisenä ja viimeisenä päiväohjelmassa. Hampaita hän ei hoitanut kuin vasta tutustuttuaan minuun. Aluksi se ei ollut ongelma, mutta se alkoi kalvaa pikkuhiljaa, kun hänen hengityksensä haisi jatkuvasti tupakalta ja hampaat keltaisilta. 

Suhde, jossa kolmas osapuoli on tupakka, ei voi kestää. Tupakka ja siihen kuluva aika ja raha ovat niin hallitsevassa asemassa, ettei minulla ollut halua elää siinä kolmiodraamassa. 

Minulle miehenä olisi hyvin rasittavaa viettää pidempiä aikoja jonkun tupakoivan naisen seurana, sillä minulle terveydelliset arvot ovat olleet aina suhteellisen tärkeitä. Pyrin syömään kohtuullisen terveellisesti, liikkumaan säännöllisesti, huolehtimaan henkilökohtaisesta hygieniasta ja olenkin ollut aina hyvin terve ja urheilullinen. Sen takia tupakointi tuntuisi lähinnä älyttömältä idealta, joka vain heikentäisi terveyttä ja jos vaatteeni haisisivat tupakalta, ne tuntuisivat likaisilta ja pitäisi laittaa pesukoneeseen.

Kun olen seurannut sattumalta joidenkin naapureitten elämää, niin tavallisimman pihalle näkee joko koirien ulkoiluttajia tai tupakoitsijoita. Se tupakka näkyy olevan nikotinisteille hyvin sitova monta kertaa päivässä toistuva tapa puhumattakaan siitä mihin ne samat rahat voisi muuten käyttää.

Vierailija
138/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne polttavat, jotka haluavat päästä Telkkarin "tositv"-ohjelmiin. Ainakin viimeksi BB:ssa poltti lähestulkoon kaikki vaikka koko kansasta taitaa olla  vain noin 20 % tupakoinnin orjia!

Vierailija
139/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks savuttomuutta pitäis ootella vuoteen 30? Heti vaan toimeen!

Vierailija
140/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen turn off on nuori nainen lastenrattaiden kanssa ja suussa imetään tupakkaa. WT. Yleensä naamakin on niin virttynyt, että lapsiparka joutuu varmaan syömään hapanta maitoa.