Miksi maalaiset pelkäävät susia?
Kyseessä on säikky eläin, joka ei ole hyökännyt ihmisen kimppuun Suomessa viimeiseen 50 vuoteen.
Kommentit (78)
Pelkäis ne hesalaisetki, jos metros tulis vastaa nälkäne susi…
Mene itse sitten niitä rapsutteleen piiper...jä
Viedään kaikki Suomen sudet Hakaniemen torille ja annetaan niiden kotiutua vihreiden kotikulmille. Miksi muuten citykettu pitää tappaa?
En minä ainakaan ole koskaan pelännyt, nytkin olin pimeässä metsässä lenkillä.
Ei pelkää. Luoti otsaan niin rauhoittuu koira.
Pelkäävät että susi tulee ja vie tukiaiset.
Petokantojen kasvattamista puolustavat asuvat Helsingissä, onpas asiantuntevaa.
Harva ihminen maalla pelkää oman tai lapsensa turvallisuuden puolesta, mutta meille on tärkeitä kotieläimet ja niiden hyvinvoinnista onkin yleensä kyse näissä ns peloissa.
Näin maalaisena en minä ainakaan pelkää, mutta suden olisi syytä pelätä minua ja minun .308 Winchester kaveria. Koskee myös muita tontilleni tulevia koira eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi vitsikäs voin kertoa että vain tyhmä.
Koska he elävät niiden kanssa, ja tietävät susi on peto.
Jos susi ei saa muualta luonnosta ruokaa, se ottaa ruokansa sieltä, mistä sen saa.
Ja se ruoka voi olla pahimmassa tapauksessa myös ihminen. Etenkin ihmislapsi.
Petoeläimeen ei voi koskaan luottaa. Ei koskaan.
Ei ehkä ihmisten kimppuun mutta kotieläimiä, etenkin koiria, menee vuosittain. Ovat muutenkin tulleet paljon rohkeammiksi ja tulevat lähelle ihmisasutusta. Osa voi yhä olla säikkyjä, mutta ei kaikki.
No, stadissa ainakin tapetaan kaikki eläimet jotka sattuvat tänne vahingossa tai ihmisten ajamina tulemaan. Viimeksi poliisit jahtasivat villisikoja, jotka olivat jo poistumassa kaupunkialueelta ja ne kaikki tapettiin.
Koska luontovalokuvajaat haaskoineen ovat tehneet pedoista liian tuttavallisia ja ne uskaltavat tulla lähelle ihmistä.
Kiva nukuttaa vauvaa vaunuissa ulkona, kun seudulla liikkuu susia.
Kissat maistuu niille. Ja koko lammaslauman voi yks elikko pistää kerralla päiviltä.
Luvaton kaato on rikos. Mutta kaatolupia pitäisi kyllä myöntää aina kun noita todetaan lähellä asutuskeskuksia. Metsään se kuuluu, ei kylille.
Ja olen espoolainen luontoihminen.
En tiedä onko Varsinais-Suomessa susia mutta ainakin täällä on aivan tuhottomasti valkohäntäkauriita joten luulisi, että susille riittää ruokaa ihan luonnossakin.
Meillä täällä Pohjanmaalla sudet hakee ruokansa vasikkalasta. Nam nam.
En pelkää susia, mutta harmittaa niiden aiheuttama tuho. Laitumelta tappavat eläimiä myös. Naapurilla on lampaita, ja ne ovat hyvä paisti susille. Koirat, kissat maistuvat susille myös.
Pysyisivät sudet metsässä ja söisivät niitä valkohäntäpeurojaam, niin ei mua haittaisi.
Mutta en mäkään ala puolustamaan helsinkiläisiä rottia, että jos ne nyt vähän järsii helsinkiläisten talojen sähköjohtoja, aiheuttavat vahinkoa ja levittävät tauteja, niin kyllä niiden pitäisi antaa olla. Eri alueilla on eri tuhoeläimet eikä niitä tappamisen ilosta hävitetä vaan siksi, että aiheittavat oikeasti VAHINKOA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi vitsikäs voin kertoa että vain tyhmä.
Mun mielestä tää oli hauska. Maalaiset ovat liian tosikkoja. Toki ymmärrän sen, että itsetunto on väkisinkin valunut vuosien saatossa todella alas. Kyllä mä myönnän, että olisin itsekin tosi heikoilla, jos joutuisin jatkuvasti olemaan käsi pääkaupunkiseutulaisten lompakoissa.
Jo olikin TASOKASTA huumoria,
Miksi helsinkiläiset pelkää villisikoja, kettuja ja peuroja? Heti pitää soittaa poliisi ampumaan viattomat eläimet.
Pitääkö sitä odottaa, että se vie lapsen pihasta? Ei nuo täällä pyörivät sudet enää kovin säikyiltä tunnu.
No, onneksi kaikista kaadoista ei huudella...