Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten hoitovastuu yritetään sysätä isän uudelle kumppanille?

Vierailija
02.10.2015 |

Usein kuulee kuinka exät vaativat uudelta kumppanilta tapaamisia ja puhelinnumeroita jotta voivat ohjeistaa lasten isän uutta kumppania Jarkko-Eerikan erikoisruokavaliosta ja Samppa-Katriinan harrastusaikatauluista. Miksi hoitovastuuta yritetään vierittää uuden kumppanin harteille? Siksi koska hän on nainen? Sitten kun tätä vastuuta ei haluta ottaa niin pidetään vastuuttomana ihmishirviönä, kun eihän se isukki ilmeisesti pysty itse pitämään jälkikasvustaan huolta kun kuvioissa on uusi kumppani. 

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:24"]

Jos lähtee mukaan uusperhekuvioon, se tarkoittaa väistämättä jonkinlaista vaivannäköä  lasten suhteen. Mutta onhan näitä tapauksia, joissa nuori lapseton äitipuoli lähtee oikein tosissaan mukaan lasten elämään, näkee kauheasti vaivaa ja miettii öisin lasten asioita (useinhan näissä on vanhempien välisiä riitoja, oikeudenkäyntejä...) ja tosiasiassa hänellä ei ole mitään "valtaa" lasten asioihin. Kun viranomaiset miettivät näissä riitajutuissa lasten asioita, äitipuolen sana painaa kutakuinkin yhtä paljon kuin naapurin koiran. Ja jos tulee ero, niin se suhde lapsiin loppuu kuin seinään. Eli vaikka tietysti pitäisi pyrkiä elämään täysipainoista perhe-elämää lapsineen kaikkineen, niin siihen hommaan ei saa "hurahtaa".

[/quote]

Eikö sitten vaivannäöksi riitä se, että esim. tekee ruokaa, katsoo sen verran perää ettei ne mitään päätöntä te ja juttelee. Ei kai sitä mitään täyspäiväistä vastuuta tarvitse ottaa ja olla yhtä suurta perhetta vielä kaveeraamalla lasten äidin kanssa

Vierailija
122/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä miehen lasten äidin kanssa. Mies hoitaa lapsensa joka toinen viikonloppu kun ovat täällä. Minä olen sellainen kaverihahmo lapsille, en kasvata enkä hoida heitä mitenkään. Välillä olemme erillään ja mies viettää lastensa kanssa laatuaikaa, välillä olen mukana touhuissa heidän kanssaan. Homma toimii hyvin näin. En ymmärrä miksi minulla pitäisi olla mitään vastuuta tai miksi lasten äiti olisi minuun yhteydessä. Lasten vanhemmat hoitakoot lastensa asiat keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi