Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten hoitovastuu yritetään sysätä isän uudelle kumppanille?

Vierailija
02.10.2015 |

Usein kuulee kuinka exät vaativat uudelta kumppanilta tapaamisia ja puhelinnumeroita jotta voivat ohjeistaa lasten isän uutta kumppania Jarkko-Eerikan erikoisruokavaliosta ja Samppa-Katriinan harrastusaikatauluista. Miksi hoitovastuuta yritetään vierittää uuden kumppanin harteille? Siksi koska hän on nainen? Sitten kun tätä vastuuta ei haluta ottaa niin pidetään vastuuttomana ihmishirviönä, kun eihän se isukki ilmeisesti pysty itse pitämään jälkikasvustaan huolta kun kuvioissa on uusi kumppani. 

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään. [/quote]   Uudella puolisolla ei ole mitään velvollisuutta lätistä sinun kanssasi niitä näitä. Lapsen vanhemmat hoitavat keskenään lapsiin liittyvät asiat ja molemmissa huusholleissa eletään tavallaan. [/quote] Eli sanotko siis että sulla ei ole sun omassa kodissa mitään valtaa? Mies siis päättää teillä kaikesta perheeseenne liittyvistä lastensa ehdoilla? Se sun kotisi on myös niiden lasten koti. No mikäs siinä jos haluat olla kynnysmatto...

[/quote]

en ole ylläoleva, mutta näin se meillä menee: minä ja mies suunnittelemma asiat. Sitten ne asiat kerrotaan lapsille ja exälle. 

Vierailija
2/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään.

[/quote]

höh. Meidän koti on minun ja mieheni. Minä ja mies päätämme, miten meidän kodissa eletään. Exällä ei siihen ole valtaa. Siksi minulla ei exän kanssa ole mitään keskusteltavaakaan.
[/quote]
No jos vaikka niillä lapsilla on allergioita niin teillä tehdään sellaista ruokaa joka sopii niille lapsillekin, teidän kodissa on paikka myös niille lapsille, päivien ja elämänne aikataulutukseen vaikuttaa myös niiden lasten aikataulut ja harrastukset... että kyllä ne lapset sunkin elämään vaikuttaa tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään. [/quote]   Uudella puolisolla ei ole mitään velvollisuutta lätistä sinun kanssasi niitä näitä. Lapsen vanhemmat hoitavat keskenään lapsiin liittyvät asiat ja molemmissa huusholleissa eletään tavallaan. [/quote] Eli sanotko siis että sulla ei ole sun omassa kodissa mitään valtaa? Mies siis päättää teillä kaikesta perheeseenne liittyvistä lastensa ehdoilla? Se sun kotisi on myös niiden lasten koti. No mikäs siinä jos haluat olla kynnysmatto...

[/quote]

en ole ylläoleva, mutta näin se meillä menee: minä ja mies suunnittelemma asiat. Sitten ne asiat kerrotaan lapsille ja exälle. 
[/quote]
No onpa aika kurjaa että teitä ilkeitä äitipuolia on vieläkin: että lapsille vaan ilmoitetaan mitä ja milloin tehdään kuuntelematta heidän mielipiteitään lainkaan . Noinko se menisi teidän yhteistenkin lasten kohdalla? Te päättäisitte kaikesta ja lapset tanssisi teidän pillin mukaan? Tuskinpa....

Vierailija
4/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:21"]

Tuo on ap varma rasti sille, että uusioperhe hajoaa, jos uusi puoliso kokee, ettei hänelle kuulu mikään miehen lapsiin liittyvä. Varsinkin jos miehellä on yhteishuoltajuus (ja lapset puolet ajasta isällään), on hyvin todennäköistä, että tuolla asenteella nyxä ulkoistaa itsensä pian parisuhteestakin. "Ei kuulu mulle, ei oo mun lapsia" nimittäin noileasti -> "mulla ei ole asiaan mitään sanottavaa tai oikeutta olla mitään mieltä asiasta".

Kandeis ehkä omaksua vähän ystävällisempi ja yhteistyökykyisempi asenne. Tai vaihtaa lapsettomaan mieheen.

[/quote]

Suhde hajoaa jos ei ota kokonaisvaltaista vastuuta miehen lasten kasvattamisesta ja kasvatuksen raportoinneista miehen exälle? Voi hyvä helvetti sentään.. :D

[/quote]

Missä mä niin sanoin? Voi hyvä helvetti sun luetun ymmärtämisillesi. Itsehän sä olet siinä mouhannut, että sulle ei kuulu OLLENKAAN sun miehen lasten hoito ja kasvanut. Sitä kommentoin.

Totta kai se päävastuu kuuluu lasten biovanhemmille. Mutta oikeus olla lapsien hoidosta ja kasvatuksesta mitään mieltä tulee vain sen kautta, että lapsiin luo suhteen ja ottaa myös vähän vastuutakin.

Vierailija
5/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"]

Jatkoinkin alla tähän.. En ole millään tavalla ketään hyppyyttänyt. Itse asiassa lapsen isällä alko-ongelma ja haluan tietää, että lapsi hyvässä hoidossa silloin kun isällään. Uusien puolisoiden harmi, että saaneet alkoholisoituneen miehen. Itse ymmärsin erota ajoissa kun merkit näkyvissä. :(

[/quote]

En ymmärrä näitä naisia sitten yhtään. Kehtaavat "iloita", että itse pääsivät eroon. Mitä, jos sitä uutta kumppania ei ole?! Luotat lapset yksin miehelle jonka kykyyn huolehtia lapsista ei voi luottaa. Surullista :(

[/quote]

Ehkä se sitten toimisi toisin. Älä tee liikaa johtopäätöksiä omasta hatusta.

Vierailija
6/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein alusta asti selväksi, etten ala äitipuoleksi. Kasvattaminen kuuluu lapsen vanhemmille, ei minulle.

Vierailija
7/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään. [/quote] höh. Meidän koti on minun ja mieheni. Minä ja mies päätämme, miten meidän kodissa eletään. Exällä ei siihen ole valtaa. Siksi minulla ei exän kanssa ole mitään keskusteltavaakaan. [/quote] No jos vaikka niillä lapsilla on allergioita niin teillä tehdään sellaista ruokaa joka sopii niille lapsillekin, teidän kodissa on paikka myös niille lapsille, päivien ja elämänne aikataulutukseen vaikuttaa myös niiden lasten aikataulut ja harrastukset... että kyllä ne lapset sunkin elämään vaikuttaa tosi paljon.

[/quote]

jos allergioita, niin mies voi ilmoittaa ne asiat, ei siihen exän tapaamista tarvita. Jos lapsilla harrastuksia,,niin mies aikatauluttaa oman elämänsä niiden mukaan. Minun elämääni lapset vaikuttavat vain niin, että teen hieman erilaismpaa ruokaa ja teen sitä isomman määrän. Ja potkin eteisestä kenkiä sivuun tms. Ei muuten. 

Vierailija
8/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:38"]

Itse tein alusta asti selväksi, etten ala äitipuoleksi. Kasvattaminen kuuluu lapsen vanhemmille, ei minulle.

[/quote]

samma här

Vierailija
9/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään. [/quote] höh. Meidän koti on minun ja mieheni. Minä ja mies päätämme, miten meidän kodissa eletään. Exällä ei siihen ole valtaa. Siksi minulla ei exän kanssa ole mitään keskusteltavaakaan. [/quote] No jos vaikka niillä lapsilla on allergioita niin teillä tehdään sellaista ruokaa joka sopii niille lapsillekin, teidän kodissa on paikka myös niille lapsille, päivien ja elämänne aikataulutukseen vaikuttaa myös niiden lasten aikataulut ja harrastukset... että kyllä ne lapset sunkin elämään vaikuttaa tosi paljon.

[/quote]

Mitä jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät... Lasten aikatauluista, harrastuksista, ruuasta yms. huolehtii isä. Lasten aikataulut vaikuttavat minuun niin, että minulla on enemmän aikaa keskittyä itseäni kehittäviin asioihin isän keskittyessä lapsiinsa.

Minä en tarvitse mieheni lasten äitiä sanomaan miten minun tulisi hänen lastensa kanssa olla tai mitä minun tulisi ottaa huomioon. Minä olen ihan täyspäinen aikuinen ja tiedän ilman keskustelujakin mitä lasten kanssa pitää ottaa huomioon. Ei lapsia omisteta kuten lemmikkieläin omistaan, että vain äiti ja vain äiti tietää mikä on lapsille hyväksi. Sen määrittelemme minä ja mieheni meidän kodissa!

Vierailija
10/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:38"]Itse tein alusta asti selväksi, etten ala äitipuoleksi. Kasvattaminen kuuluu lapsen vanhemmille, ei minulle.
[/quote]
Tästä mulle tulee mieleen, ettet ole suhteessa ja kotona tasavertainen jäsen. Jos et ota mitään vastuuta, sulla ei ole mitään sananvaltaa lapsiin tai oikeutta sanella heille ehtoja edes omassa kodissasi. Ainoastaan miehelläsi on. Että kyllä jos uusiperhekuvioon lähtee mukaan, niin kyllä se rooli uutena äiti-/isäpuolena on vaan hyväksyttävä.

Vierailija
11/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:14"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:10"] Minä olen aina halunnut tavata lapseni isän puolison. Ovat kyllä vuosien varrella vaihtuneet muutaman kerran. Ihan lapsen takia, että yhteistyö sujuisi helpommin. En kyllä hoitovastuuta ole halunnut sysätä, mutta vaihtaa puhelinnumeroa jne jos tulee asiaa. Kaikki onkin sujunut sitten naisten kanssa ok, ainakin kasvokkain. Toki saattaneet inhota selän takana. Helpottaa lasta ja aikuisia. En voisi lasta antaa isälle jos naisystävä asuisi samankaton alla muttei suostuisi yhteistyöhön. Perheen asia sitten on osallistuuko uusi puoliso lapsen hoitoon tai ei, minulle se ei taas kuulu. [/quote]   Rikkoisit siis tapaamissopimusta jos miehen uusi kumppani ei suostu hyppimään pillisi mukaan? [/quote] En ole ylempi mutta ei se mitään pillin mukaan tanssimista ole jos uudelta puolisolta edellytetään yhteistyötä lasten suhteen. Jos lähtee uusperhekuvioon mukaan, niin on siedettävä sen mukana tulevat velvoitteet. Jos ei vieraat lapset kiinnosta, niin sitten pitää alkaa katselemaan lapsetonta miestä. [/quote]   Jos isä on eron jälkeen osannut hoitaa lapsensa itse, niin miksi uuden kumppanin pitääkin yhtäkkiä olla vetovastuussa? Suhteessa ollaan miehen kanssa, ei lasten. Uudella kumppanilla ei ole tasan mitään velvoitteita exää kohtaan. [/quote] Ei tarvitse olla verovastuussa mutta kyllä uusi puoliso on osa lasten elämää ja siten hänelläkin on velvoitteita lapsia kohtaan. Kuten jo sanoin: jos ei toisten lapset kiinnosta niin ala katselemaan lapsetonta miestä. [/quote]   Niinkuin mitä velvoitteita? Raportoida miehen exälle aamuppuron koostumuksesta? [/quote] Ihan yhtälailla huolehtia lapsista ja arjen sujumisesta.

[/quote]

Vastuuta ei tarvitse ottaa. Eikä arjen sujumisesta huolehtiminen tarkoita raportointia exälle, hänen tapaamistaan tai edes puhelinnumeron antamista hänelle. Ei vaikka kuinka ärsyttäisi.

Vierailija
12/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:30"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"] No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut. [/quote] Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi. [/quote] Niinkö? Mun kokemuksen mukaan kyllä ne isätkin osaa lapsia hoitaa siinä missä äiti. Mutta on mun mielestä ihan luonnollista että äitiä kiinnostaa kenen aikuisen kanssa lapset viettää myös paljon aikaa ja haluaa itsekin keskustella asioista. [/quote] Haluaa keskustella mistä asioista? [/quote] Kaikesta lapsiin ja heidän arkeensa liittyvistä asioista. Tietty keskustellaan isänkin kanssa, mutta jos keskustellaan vain isän kanssa niin mulle tulee ainakin sellainen olo, ettei uusi puoliso ole kodissaan jotenkin tasavertaisessa asemassa miehen kanssa. Koti on siis ennen kaikkea miehen ja lapsien ja uusi puoliso on sitten joku nurkissa pyörivä loinen... Näin ei asia toivottavasti ole. Itse ainakin oletan että joti on yhtälailla uuden puolison kuin miehenkin ja siksi udella puolisolla on ihan yhtä paljon sananvaltaa siihen, miten heidän kodissaan eletään. [/quote]   Uudella puolisolla ei ole mitään velvollisuutta lätistä sinun kanssasi niitä näitä. Lapsen vanhemmat hoitavat keskenään lapsiin liittyvät asiat ja molemmissa huusholleissa eletään tavallaan. [/quote] Eli sanotko siis että sulla ei ole sun omassa kodissa mitään valtaa? Mies siis päättää teillä kaikesta perheeseenne liittyvistä lastensa ehdoilla? Se sun kotisi on myös niiden lasten koti. No mikäs siinä jos haluat olla kynnysmatto... [/quote] en ole ylläoleva, mutta näin se meillä menee: minä ja mies suunnittelemma asiat. Sitten ne asiat kerrotaan lapsille ja exälle.  [/quote] No onpa aika kurjaa että teitä ilkeitä äitipuolia on vieläkin: että lapsille vaan ilmoitetaan mitä ja milloin tehdään kuuntelematta heidän mielipiteitään lainkaan . Noinko se menisi teidän yhteistenkin lasten kohdalla? Te päättäisitte kaikesta ja lapset tanssisi teidän pillin mukaan? Tuskinpa....

[/quote]

riippuu lasten iästä tietty ja asioista, joista päätetään. 

Vastasin kysymykseen siltä pohjalta, että jos lapsipuolet ovat tulossa,,niin mitä tapahtuu?

jos tavallinen vkl, niin mies on lasten kanssa, tekee ihan mitä haluaa, ja minä elän omaa elämääni. 

Jos mies haluaa esi lähteä lasten kanssa mökille tai mummolaan, niin hän kysyy minulta onko ok. Me päästämme, eikä sitä enää lapsilta kysytä. 

Vierailija
13/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

....jaaha, palstavela on näemmä haksahtanut mieheen, jolla on lapsia, ja nyt se kiukuttelee, miten se ei halua olla missään tekemisissä lasten ja niiden äidin kanssa.

Voi voi. Ap, sitä niittää, mitä on kylvänyt. Jos sua yhtään lohduttaa, niin ei sitä eksääkään varmaan ilahduta päästää lapsiaan teille nyt, kun sinä olet asettunut sinne.

Vierailija
14/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:33"]

[/quote]

jos allergioita, niin mies voi ilmoittaa ne asiat, ei siihen exän tapaamista tarvita. Jos lapsilla harrastuksia,,niin mies aikatauluttaa oman elämänsä niiden mukaan. Minun elämääni lapset vaikuttavat vain niin, että teen hieman erilaismpaa ruokaa ja teen sitä isomman määrän. Ja potkin eteisestä kenkiä sivuun tms. Ei [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:33"]

[/quote]

Mitä jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät... Lasten aikatauluista, harrastuksista, ruuasta yms. huolehtii isä. Lasten aikataulut vaikuttavat minuun niin, että minulla on enemmän aikaa keskittyä itseäni kehittäviin asioihin isän keskittyessä lapsiinsa.

Minä en tarvitse mieheni lasten äitiä sanomaan miten minun tulisi hänen lastensa kanssa olla tai mitä minun tulisi ottaa huomioon. Minä olen ihan täyspäinen aikuinen ja tiedän ilman keskustelujakin mitä lasten kanssa pitää ottaa huomioon. Ei lapsia omisteta kuten lemmikkieläin omistaan, että vain äiti ja vain äiti tietää mikä on lapsille hyväksi. Sen määrittelemme minä ja mieheni meidän kodissa!
[/quote]
Ei sulla ole mitään sananvaltaa niihin lapsiin, jos et kerran yhtään vastuuta ota :) Ja kuulostaapa kyllä läheiseltä tuo sun ja miehesi suhde :D Isän puuhaillessa lasten kanssa saat keskittyä itseesi. Pian varmaan saat kehittää itseäsi niin paljon kuin sielu sietää, ei tarvitse siihen mieheen tuhlata sitäkään vähään aikaa mitä nyt

Vierailija
15/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:21"]

Tuo on ap varma rasti sille, että uusioperhe hajoaa, jos uusi puoliso kokee, ettei hänelle kuulu mikään miehen lapsiin liittyvä. Varsinkin jos miehellä on yhteishuoltajuus (ja lapset puolet ajasta isällään), on hyvin todennäköistä, että tuolla asenteella nyxä ulkoistaa itsensä pian parisuhteestakin. "Ei kuulu mulle, ei oo mun lapsia" nimittäin noileasti -> "mulla ei ole asiaan mitään sanottavaa tai oikeutta olla mitään mieltä asiasta".

Kandeis ehkä omaksua vähän ystävällisempi ja yhteistyökykyisempi asenne. Tai vaihtaa lapsettomaan mieheen.

[/quote]

Suhde hajoaa jos ei ota kokonaisvaltaista vastuuta miehen lasten kasvattamisesta ja kasvatuksen raportoinneista miehen exälle? Voi hyvä helvetti sentään.. :D

[/quote]

Missä mä niin sanoin? Voi hyvä helvetti sun luetun ymmärtämisillesi. Itsehän sä olet siinä mouhannut, että sulle ei kuulu OLLENKAAN sun miehen lasten hoito ja kasvanut. Sitä kommentoin.

Totta kai se päävastuu kuuluu lasten biovanhemmille. Mutta oikeus olla lapsien hoidosta ja kasvatuksesta mitään mieltä tulee vain sen kautta, että lapsiin luo suhteen ja ottaa myös vähän vastuutakin.

[/quote]

Miksi minun pitäisi olla mitään mieltä toisten lasten kasvatuksesta?

Vierailija
16/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:10"]Minä olen aina halunnut tavata lapseni isän puolison. Ovat kyllä vuosien varrella vaihtuneet muutaman kerran. Ihan lapsen takia, että yhteistyö sujuisi helpommin. En kyllä hoitovastuuta ole halunnut sysätä, mutta vaihtaa puhelinnumeroa jne jos tulee asiaa. Kaikki onkin sujunut sitten naisten kanssa ok, ainakin kasvokkain. Toki saattaneet inhota selän takana. Helpottaa lasta ja aikuisia. En voisi lasta antaa isälle jos naisystävä asuisi samankaton alla muttei suostuisi yhteistyöhön. Perheen asia sitten on osallistuuko uusi puoliso lapsen hoitoon tai ei, minulle se ei taas kuulu. [/quote] Jatkan vielä, siis jos nainen ilman syytä ehdottomasti kieltäytyisi kaikesta kanssakäymisestä kanssani. Se myrkyttäisi suhteita. Lapsen parasta näissä ajattelen.

[/quote]

luuletko oikeasti,mettä sinulla olisi niin paljon valtaa, että voisit yksipuolisesti päättää annatkomlapsn isälle vai ei??.
[/quote]

Joo luulisin. Toisessa kohtaa kerroin isän alkoholiongelmasta. Tää onkin ehkä poikkeustilanne tosin. Naisystävien tuella pystyi aiemmin lastaan tapaamaan. Joten jos naiset eivät olisi yhteistyöhön pystyneet, tapaamiset eivät olisi järjestyneet. Järkeviä naisia olleet, ikävä kyllä alkoholi tuhonnut nekin suhteet. Nyt isä ei pysty lasta tapaamaan.

Vierailija
17/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:30"]

[/quote]

Mies päättää lapsiinsa liittyvistä asioista, muuten päätämme yhdessä. Mies on ihan kelvollinen kasvattamaan omat lapsensa.

Vierailija
18/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pakko ihan alkuun sanoa, että ei, en ole uusperheellinen. Olen ihan naimisissa lasteni isän kanssa yhä edelleen. Tää on vaan ihan outo keskustelu.

Ei kai kukaan ole sanonut, että ne LAPSET ei vaikuttaisi myös niiden uusien kumppaneiden elämään?

Mutta miten sen EX-VAIMON tulisi liittyä siihen uuden puolison elämään?

Jokainen toimii omassa kodissaan omalla tavallaan, lapset huomioon ottaen, mutta ei kai entiset puolisot ole raportointivelvoitteessa edes toisilleen siitä, miten ihan tavalliset käytännön asiat hoidetaan? Ja eikö se ole todellakin ensisijaisesti ne vanhemmat, jotka sopivat sen lapsen isommista ratkaisuista ja asioista keskenään.

Tottakai ymmärrän, etä puhelinnumeroita vaihdetaan puolin ja toisin mm. hätätilanteiden varalta, mutta jonkinlaisen työhaastattelun järkkääminen uudelle puolisolle on kyllä aika huvittavaa... Missä vaiheessa te suoritatte tämän kuulustelun? Ennen kuin uusi puoliso tapaa niitä lapsia ikinä vai missä kohdassa se puurosta raportoimisen vastuu alkaa kuulua uudelle puolisolle? Tekevätkö myös isät tällaista? Että haastattelevat ex-rouvan uuden sulhasen, että mitäs meinasit Jannikalle huomenna pukea päälle?

Vierailija
19/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, kuinka monet pariskunnat eroavat lasten ollessa erittäin pieniä ja lähes poikkeuksetta isäkullalla on tyttöystävä -tai pari - odottamassa, ts. siivoamassa myös miehen jäljet ja tarjoamassa seksiä petturi-isälle.

Olisipa miehillä vastuuta huolehtia omasta parisuhteestaan ja perheestään ja jättää juoksematta toisten, löyhämoraalisten naisten perässä. 

Lapsiparat.

Vierailija
20/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:38"]Itse tein alusta asti selväksi, etten ala äitipuoleksi. Kasvattaminen kuuluu lapsen vanhemmille, ei minulle. [/quote] Tästä mulle tulee mieleen, ettet ole suhteessa ja kotona tasavertainen jäsen. Jos et ota mitään vastuuta, sulla ei ole mitään sananvaltaa lapsiin tai oikeutta sanella heille ehtoja edes omassa kodissasi. Ainoastaan miehelläsi on. Että kyllä jos uusiperhekuvioon lähtee mukaan, niin kyllä se rooli uutena äiti-/isäpuolena on vaan hyväksyttävä.

[/quote]

teoriassa se menee niin, jos ei ole vastuuta, ei ole valtaakaan. Mutta käytäntö on usein toinen. Voi parisuhteessakin toinen kantaa kaiken vallan ja toinen kaiken vastuun. Tilanne joko ajautuu niin, tai vallankäyttäjä sysää kaiken vastuun toiselle. Tai kuten tässä tapauksessa: mies antaa vallan nyksälleen, vaikka kantaa itse vastuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme