Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten hoitovastuu yritetään sysätä isän uudelle kumppanille?

Vierailija
02.10.2015 |

Usein kuulee kuinka exät vaativat uudelta kumppanilta tapaamisia ja puhelinnumeroita jotta voivat ohjeistaa lasten isän uutta kumppania Jarkko-Eerikan erikoisruokavaliosta ja Samppa-Katriinan harrastusaikatauluista. Miksi hoitovastuuta yritetään vierittää uuden kumppanin harteille? Siksi koska hän on nainen? Sitten kun tätä vastuuta ei haluta ottaa niin pidetään vastuuttomana ihmishirviönä, kun eihän se isukki ilmeisesti pysty itse pitämään jälkikasvustaan huolta kun kuvioissa on uusi kumppani. 

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö?

[/quote]

minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan. 

Vierailija
62/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"]  Ei sulla ole mitään sananvaltaa niihin lapsiin, jos et kerran yhtään vastuuta ota :) Ja kuulostaapa kyllä läheiseltä tuo sun ja miehesi suhde :D Isän puuhaillessa lasten kanssa saat keskittyä itseesi. Pian varmaan saat kehittää itseäsi niin paljon kuin sielu sietää, ei tarvitse siihen mieheen tuhlata sitäkään vähään aikaa mitä nyt [/quote] Voi lapsi kulta<3 Jos lapset on meillä joka toinen viikonloppu niin meillä on enemmän kuin aikaa viettää sitä kahden aikuisen parisuhdetta yhdessä ettei suhde kaadu siihen ettei muutamana päivänä kuudessa olla 24/7 käsikädessä. :D Onko lapset sinulle oman egon jatko joiden avulla voit päteä ja tuntea olevasi jotenkin otteessa lastesi isän uudessa elämässä. Koita hyväksyä se, että mitään todellista syytä tälläisiin tutustumisiin ja keskusteluihin ei ole. Se on vaan joku sinun oman pään pyhä totuus jota nyt yrität levittää kuten evankeliumia. [/quote] Okei, eli olette jossain tuollaisessa seurusteluvaiheessa jossa kummallakin on myös aivan omia juttuja ja toisen elämään ei haluta ihan kokonaisvaltaisesti kuulua? No silloin on ihan hyväkin ettet sen enempää puutu lasten elämään: se vaan hämmentäisi heitä jos isi tuo jatkuvasti kaikenmaailman uutta sutturaa näytille [/quote] Eipä mikään ihme, että sinä olet entinen jos parisuhteessa ei saa olla mitään omaa. [/quote] No en kuules ole entinen ;) Tottakai parisuhteessa saa ja pitääkin olla omaa. Mutta tuo, että toinen ei ole millään muotoa kiinnostunut siitä mitä puoliso tekee, mikä on hänelle tärkeää, eikä halua kuulua osaan puolisonsa elämästä millään tavalla, ei kuulu terveeseen ja tasapainoiseen parisuhteeseen. Juurikin johonkin panosuhteeseen tuollainen taas kuuluu, että otetaan se mitö halutaan ja loput ei kuulu toiselle millään lailla. [/quote] on toki hyvä, että osaa kunnioittaa niitä asioita, joita toinen pitää tärkeänä, mutta ei miehellä ole mitään syytä olettaa, että minä pidän tärkeänä samoja asioita kuin hän.  Jos sinun miehesi olisi intohimoinen autonrassaaja ja moottoriurheiluja harrastava - olisitko kaiken vapaa-aikasi jossain montussa? Koska se on miehelle tärkeää? [/quote] Omat lapset ja harrastukset ovat kuules ihan eri kaliiberin asioita... Asioita mennään harrastamaan ja tullaan kotiin mutta omat lapset on elämässä aina läsnä. [/quote] keskustelu koski asioita, jotka ovat tärkeitä. Veikkaisin, että monelle miehelle se oma rakas harrastus on aivan yhtä tärkeä kuin omat lapsetkin... [/quote] No voik kyllä kertoa että pahasti menee veikkauksesi pieleen :D

[/quote]

en ukso. Tähän perustuu se, että moni mies "unohtaa " vanhat lapsensa eron jälkeen, tai muuten vain jättää kodin ja lasten hoidon vaimolleen. 

Minulle on kaksikin miestä sanoittanut ääneen sen, että lapset eivät ole miehelle sama asia kuin naiselle. 

Toki poikkeuksia on. Eksäni taitaa olla lapsissamme enemmän kiinni kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"]

Oon seurannut tätä ketjua sivusta ja mietin edelleen että MIKSI juuri sille uudelle naiselle pitää soitella? Soittakaa siitä puurosta tms. niiden lasten isälle, joka on PÄÄVASTUUSSA niistä omista lapsistaan siinä huushollissa. Ei hitto. En ikinä ota miestä jolla on jo lapsia, jos exät on tollasia vatipäitä.

[/quote]

ei ne yleensä soittele. En ole kuullu tällaisesta kuin av:lta. 

Älä ota munatonta miestä, joka hyppii exän pillin mukaan.

Vierailija
64/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö?

[/quote]

minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan. 
[/quote]
Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)?

Vierailija
65/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö? [/quote] minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan.  [/quote] Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)?

[/quote]

jep. Seksiä ja parisuhdetta. Olen ottanut miehen, en hänen lapsiaan. 

Minulla itsellänikin on lapsia, jo teinejä tosin. Minä kuskaan heitä harrastuksiin. Minä teen heille ruoan. Ei miehen tarvitse osallistua heihin mitenkään. Riittää, että hän on kunnioittava ja ystävällinen. Sama on toisin päin. 

Me emme ole uusperhe. Olemme kiinteä parisuhde, jossa on näitä satelliitteja, joita myös lapsiksi kutsutaan. 

Vierailija
66/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö? [/quote] minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan.  [/quote] Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)?

[/quote]

En ole osa perhettäni jos isä kasvattaa itse oman lapsensa? Avaatko vähän? 

Vierailija
67/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"]

[/quote]

En ole osa perhettäni jos isä kasvattaa itse oman lapsensa? Avaatko vähän? 
[/quote]
Ne lapset on osa sitä teidän perhettä, halusit tai et. Vai onko siis mies ja lapset se oma perheensä ja sinä olet vaan joku ylimääräinen lasten kodin nurkissa pyörivä aikuinen?

Vierailija
68/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö? [/quote] minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan.  [/quote] Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)? [/quote]   En ole osa perhettäni jos isä kasvattaa itse oman lapsensa? Avaatko vähän?  [/quote] Ne lapset on osa sitä teidän perhettä, halusit tai et. Vai onko siis mies ja lapset se oma perheensä ja sinä olet vaan joku ylimääräinen lasten kodin nurkissa pyörivä aikuinen?

[/quote]

me emme miehen kanssa ajattele niin, että olisimme perhettä tai uusperhettä edes. Me olemme parisuhde, ja tämä on meidän yksikkömme: parisuhde. Sitten meillä on erinäinen määrä lapsia (miehellä ja minulla), jotka tulevat ja menevät. 

Vierailija
69/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö? [/quote] minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan.  [/quote] Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)? [/quote]   En ole osa perhettäni jos isä kasvattaa itse oman lapsensa? Avaatko vähän?  [/quote] Ne lapset on osa sitä teidän perhettä, halusit tai et. Vai onko siis mies ja lapset se oma perheensä ja sinä olet vaan joku ylimääräinen lasten kodin nurkissa pyörivä aikuinen?

[/quote]

Miten tuo edelleenkään liittyy siihen että miehellä on kasvatusvastuu omista lapsistaan? 

Vierailija
70/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kävis mielessäkään. isä hoitakoon jälkeläisensä

Vierailija
71/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kuullutkaan moisesta järjestely-yrityksestä...

Vierailija
72/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikoinaan oikein kirjalliset ohjeet kellonajoista, milloin on aamupala, välipala, lounas, taas välipala, päivällinen ja iltapala. Ohjeet tuli myös siitä, mitä ruokaa lapsi syö milloinkin. Joskus soi puhelin keskellä yötä ja lapsen äiti halusi keskustella puurosta :D

Vierailija
73/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:01"]

Mä sain aikoinaan oikein kirjalliset ohjeet kellonajoista, milloin on aamupala, välipala, lounas, taas välipala, päivällinen ja iltapala. Ohjeet tuli myös siitä, mitä ruokaa lapsi syö milloinkin. Joskus soi puhelin keskellä yötä ja lapsen äiti halusi keskustella puurosta :D

[/quote]

Vallankäyttöhän tuossa on taustalla.

Vierailija
74/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut mutta käsittääkseni numeroa halutaan vaihtaa ihan elämää helpottaakseen. En ole keltään kuullut että joku antais exän uudelle harrastusaikataulua. Ja olen myös tavannyt nyxiä jotka haluaa osallistua uuden puolison lapsen elämään. Oishan se perseestä jos nyxä ei haluais olla missään tekemisissä, mutta ei se silti tarkota että hänen pitäis ottaa mitään muuta roolia kun iskä tai äidin uusi kumppani.

Vierailija
75/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut.

Vierailija
76/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"]

[/quote]

Miten tuo edelleenkään liittyy siihen että miehellä on kasvatusvastuu omista lapsistaan? 
[/quote]
Pitääkö sen liittyä? Toki miehellä on kasvatusvastuu mutta ihan yhtälailla sillä kodin perheen toisellakin aikuisella on.

Vierailija
77/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:58"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:13"] Jaa, enpä koe tuota miksikään ongelmaksi, että nyksäkin osallistuu puolisonsa lasten asioihin. Pitäisin sitä ennemminkin itsestäänselvänä, kun kerran on mennyt naimaan miehen, jolla on lapsia. Kääntäen voisi nimittäin ap väittää, että nyksillä ei ole valtaa laisinkaan kodissaan vieraileviin lapsiin. Jos ei heitä hoida ja kasvata lainkaan, ei voi myöskään sanoa mielipidettään heidän kasvatuksesta tai vaikkapa kieltää/ohjeistaa lapsia. Pitäisi asioida vain ja pelkästään lasten isän kautta! Johan se nyt olisi aivan naurettava tilanne. Jos ottaa valtaa, on otettava myös vastuuta, ap kulta. PS: minulla on lapsia, mutta olen lasteni isän kanssa yhä naimisissa, jo 24. vuotta. En siten puhu ns. oma lehmä ojassa, tuntuu vain tuo ap:n näkökulma aika elämälle vieraalta niuhotukselta. Eiköhän lapsista eron jälkeen pyritä yleensä huolehtimaan vastuullisesti yhdessä, isän vastuukaan kun ei pääty avioerossa.   [/quote]   Ei kenenkään tarvitse ottaa vastuuta muiden lapsista, kasvatus- ja hoitovastuu on tasan tarkkaan lasten vanhemmilla. Vanhemmat voivat aivan hyvin asioida lastensa asiat keskenään. [/quote] Toisin sanoen isä ei voi jättää ollenkaan eikä hetkeksikään vaikkapa omaa 2 vuotiasta nyksän kanssa kahdestaan, kun nyksä ei puutu vaikka 2 v tekisi mitä? Näinkö? [/quote] minullakin pointti on se, että totta kai katson,,ettei lapsi vahingoita itseään, mutta en suunnittele viikonloppuani niin, että olisin lasta vahtimassa. Isä tietää, että voin hyvin olla sen viikonlopun vaikka mökillä tai pariisissa. Lapset eivät vaikuta suunnitelmiini mitenkään. Lisäksi isä tietää,,että jos minä vetäydyn huoneeseeni tekemään omiani,,niin hänen pitää itse vahtia sitä kaksivuotiastaan.  [/quote] Et halua olla osa uutta perhettäsi? Haluat siitä vaan tiettyjä etuja (seksi tms.)? [/quote]   En ole osa perhettäni jos isä kasvattaa itse oman lapsensa? Avaatko vähän?  [/quote] Ne lapset on osa sitä teidän perhettä, halusit tai et. Vai onko siis mies ja lapset se oma perheensä ja sinä olet vaan joku ylimääräinen lasten kodin nurkissa pyörivä aikuinen? [/quote]   Miten tuo edelleenkään liittyy siihen että miehellä on kasvatusvastuu omista lapsistaan?  [/quote] Pitääkö sen liittyä? Toki miehellä on kasvatusvastuu mutta ihan yhtälailla sillä kodin perheen toisellakin aikuisella on.

[/quote]

miksi muka? Millä perusteella?

Vierailija
78/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:06"]

No mitään tarkkoja listoja jne. ei todellakaan pidä tehdä. Mutta mun mielestä puhelinnumeroiden vaihto ja joidenkin rutiinien läpikäyminen uuden kumppanin kanssa on ihan hyvä juttu. Oletan kuitenkin, että isä ja uusi kumppani ovat yhtä perhettä ja heillä on yhteisesti hoidettu koti, jossa isän lapsetkin viettävät paljon aikaa. Näin uusi kumppanikin joutuu olemaan osa lasten arkea ja kantamaan oman vastuunsa. Talo toki elää ihan omalla tavallaan ja siihen ei ole ex-puolisolla sanomista, mutta helpottaa lasten sopeutumista jos uuden kumppanin kanssa käydään läpi lapsiin liittyivä asioita ja hänenkin kanssaan voi keskustella siitä miten lapsilla on arki sujunut.

[/quote]

Ja isähän on niin kelvoton vanhempi, että ei voi niitä rutiineja käydä läpi.

Vierailija
79/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina halunnut tavata lapseni isän puolison. Ovat kyllä vuosien varrella vaihtuneet muutaman kerran. Ihan lapsen takia, että yhteistyö sujuisi helpommin. En kyllä hoitovastuuta ole halunnut sysätä, mutta vaihtaa puhelinnumeroa jne jos tulee asiaa. Kaikki onkin sujunut sitten naisten kanssa ok, ainakin kasvokkain. Toki saattaneet inhota selän takana.
Helpottaa lasta ja aikuisia. En voisi lasta antaa isälle jos naisystävä asuisi samankaton alla muttei suostuisi yhteistyöhön. Perheen asia sitten on osallistuuko uusi puoliso lapsen hoitoon tai ei, minulle se ei taas kuulu.

Vierailija
80/122 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:01"]

[/quote]

Vallankäyttöhän tuossa on taustalla.
[/quote]
Niinpä. Hankalaa on ollut muutenkin alusta saakka ja ilmeisesti hamaan loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä