Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet suunnitellut vanhuutesi, niin että vältät hoivakotiin joutumisen?

Vierailija
09.04.2022 |

Nyt kun jengi on sitä mieltä, että hoitajien työoloja ei kannata parantaa ja valittavat mokomat muutenkin turhasta, niin hoivakoteihin ei sitä työvoimaa tällä perusteella saada, niin miten itse olet suunnitellut eli mikä on sun vinkki välttää vanhainkotiin joutumisen? Haluan oikeasti tietää, koska mä en halua vanheta täällä.

Olen ollut töissä vanh.kodissa jossa ei saanut edes puhua vanhukselle koska siihen ei saanut käyttää ylimääräistä aikaa. Sänkyyn alettin laittaa yötä varten kolmelta iltapäivästä. Hirveä pula hoitajista ja sitten oli välillä vuorossa kielitaidottomia. Miettikää itseänne näiden vanhusten asemassa. Tätäkö siis haluatte?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paree olisi, jos saisi ostaa pillerin apteekista . Loppuisi se ikäpolvien taakasta puhuminen ,stana . 

Harjoittavat vihapuhetta ja tekoja vanhoja kohtaan ?  Käräjille ja korvausvaatimukset . Hoitihan  valtakunnansyttäjä raamattukäräjillekin , pelkästä mielipiteestä , vaikka vahinkoja ei tapahtunut .

Vierailija
42/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen perjantai dokkari vanhuudesta oli vitsi.

Vetäjä siinä valitteli kun on tulossa vanhaksi (on nyt 38v). Haastateltavina 2 hyvin toimeentulevaa, virkeää toinen 61v, toinen sentää yli 70nen.

Olisi pitänyt olla edes yksi jolla kipuja ja lääkityksiä paljon ja köyhyyttä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ap:n tarinaa, jos ei nimeä hoitokotia.

Olen ollut töissä useissa paikoissa ja niissä kaikissa on ihan ok olosuhteet.

Vierailija
44/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan ystävättärieni kanssa vanhoina rouvina kimppaan kuin nuorena opiskeluaikojen solukommuunin tyyliin. Jokaisella toki oma huone ja asuinpaikkana viihtyisä pikkutalo puutarhoineen.

Kaikki tavarat kateissa ja paskat housussa. Alatte vihata toisianne ja syyttelette varkaiksi.

Vierailija
45/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko ap:n tarinaa, jos ei nimeä hoitokotia.

Olen ollut töissä useissa paikoissa ja niissä kaikissa on ihan ok olosuhteet.

En ole ap, mutta olen nähnyt koteja ja sitten myös "koteja".  Hyvä jos on asiat paremmin jossain.

Vierailija
46/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai semmoiseen paikkaan sivistysvaltiossa ketään voi passittaa? Onko hoitajat tosiaan niin pahoja? Olet ap varmaan ollut poikkeuksellisessa paikassa.

Varmaan Saksassa 40-luvulla.

Vierailija
47/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito saa käydä tai vaadin henkilökohtaisen avustajan.

Joillakin on hlökoht. avustaja ympäri vuorokauden.

Toivottavasti sinulla on varaa siihen. Kunnalta et saa henkilökohtaista avustajaa vain vanhuuden takia. Kunnan hankkima kotihoitaja käy kolmesti päivässä siinä vaiheessa, kun se on välttämätöntä, muun ajan olet yksin ja omillasi.

Paljonko hoivakodissa asuminen maksaa kuukaudessa?

Ei minulla taida olla varaa siihenkään.

Jos avustaja kotiin maksaa saman verran, niin saa kai siihen toimeentulotukea.

Kuka muuten maksaa hoitokotimaksut köyhille?

Vierailija
48/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka sunitelisi vanhutensa ja toivoisi ei joudu palvelutalon tai vanhain koti. Jos saat 50v. aivoinfaktin,välttämättä et toivo. Jos loukkannut auto kolari ja neliraaja halvannut ikään katsomatta voi olla ainoa paikka laitos?

Vierailija
49/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan suunniteltu kavereiden kanssa sellaista vanhuskommuunia. Tilataan pizzaa ja siivooja. Vakavaraisia kun ollaan.  Ei tartte mennä mihkään koteihin ennen aikojaan.

Vierailija
50/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapan itseni välittömästi jos saan muistisairausdiagnoosin. Minäkin olen ollut töissä hoitokodissa, enkä toivoisi sinne joutumista pahimmalle vihamiehellekään.

Minä myös. Mulla on lääkitys jolla pystyisin tappamaan itseni milloin tahansa. Pyrin pitämään tämän lääkityksen *tärkeät" lääkkeet listalla, jotta tarvittaessa voin popsia isomman määrän.

T. N41

Vierailija
51/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan hlökohtavustajat kuitenkin vain vammaisia ja työikäisenä vammautuneita varten? Vammaispalvelulain piirissä?

Vierailija
52/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinulla on varaa siihen. Kunnalta et saa henkilökohtaista avustajaa vain vanhuuden takia. Kunnan hankkima kotihoitaja käy kolmesti päivässä siinä vaiheessa, kun se on välttämätöntä, muun ajan olet yksin ja omillasi.

Köyhien vähäiset tulot, varat ja omaisuus ulosmitataan yksityisille hoivayrityksille. T. Kokoomus

Vierailija
53/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta (tulevaisuudessa hyvinvointialue) ostaa sinulle sen hoivakotipaikan ja perii sinulta maksua sen verran kuin sinun tuloillasi ja omaisuudellasi on mahdollista siitä maksaa. Jonkin verran sinulle jätetään kuukausittain henkilökohtaisiin menoihin, en muista puhutaanko kympeistä vai oliko vähän toistasataa euroa. Myös kotihoitajan käynnit maksaa kunta/hyvinvointialue ja kotihoitoa voi saada maksimissaan kolme tai neljä käyntiä vuorokaudessa.

Saadakseen kotihoitoa ja myöhemmin hoivakotipaikan pitää täyttää tietyt kriteerit, ne löytyisivät netistä mutta en jaksa etsiä. Pointtini on kuitenkin se, että ennen kuin hoitoa saa, pitää olla jo melko huonossa kunnossa, ja ennen kuin hoivakotiin pääsee niin pitää etenkin Helsingissä olla lähes sänkyyn hoidettava.

Vierailija
54/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vastaan noin pahoja esimerkkejä vanhusten hoidosta, vaikka olen ollut töissä monessa paikassa. Ei ole suunnitelmia.

Riippuu yöstä. Yleensä oli kaksi avustavaa hoitajaa, ja yksi sairaanhoitaja noin 50 vanhusta varten.  Illasta klo 18.00 aamuun klo 7.00 asti.  Hiljainen yö, kaikki hyvin.  Yksi sairaana (ripuli tms) toinen kuoli, kolmas sai jonkun huutokohtauksen ja rankkaa oli.

Yöt ovat varmasti rankkoja vähän joka paikassa, enkä epäile myöskään ap:n sanomisten todenperäisyyttä. Hoitokodeissa on hyvin monenlaisia olosuhteita. Olen tehnyt töitä päiväsaikaan, eikä vanhusten kanssa puhumisessa ole ollut rajoituksia, eikä heitä ole laitettu yöpuulle iltapäivällä niissä paikoissa, joita minä tunnen. Tunnistan pahojakin epäkohtia, mutta ei sitä luokkaa kuin kaksi edellämainittua.

Vierailija
55/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muutetaan ystävättärieni kanssa vanhoina rouvina kimppaan kuin nuorena opiskeluaikojen solukommuunin tyyliin.

Jokaisella toki oma huone ja asuinpaikkana viihtyisä pikkutalo puutarhoineen."

Haave joka tuskin toteutuu, elämä kun ei mene noin.[/quote]

Hapannaama-Pirjoko se vielä katkerana suolaa siellä, kun ei päässy kimppaan noiden kivojen ladyjen kanssa? 

Vierailija
56/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavaa vanhusta ei saa yksi hoitaja mihinkään, ja  nuitahan riittää tulevaisuudessa enemmän ja enemmän,ei niitä hoitajia koskaan tule olemaan tarpeeksi.

Eli pysykää hoikkana.

Vierailija
57/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka sunitelisi vanhutensa ja toivoisi ei joudu palvelutalon tai vanhain koti. Jos saat 50v. aivoinfaktin,välttämättä et toivo. Jos loukkannut auto kolari ja neliraaja halvannut ikään katsomatta voi olla ainoa paikka laitos?

Onnettomuudessa vammautuneet saa kotiin henkilökohtaisen avustajan. Avustajan palkan maksaa vammaispalvelut, ei avustettava itse.

Vierailija
58/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muutetaan ystävättärieni kanssa vanhoina rouvina kimppaan kuin nuorena opiskeluaikojen solukommuunin tyyliin. Jokaisella toki oma huone ja asuinpaikkana viihtyisä pikkutalo puutarhoineen."

---

"Kaikki tavarat kateissa ja paskat housussa. Alatte vihata toisianne ja syyttelette varkaiksi."

---

Varmaankin kaltaistesi kanssa asuessa se menisi tuommoiseksi. Eli älä tyrkytä tapojasi.

Meillä 2 fiksua ja riuskaa vakiavustajaa jo lupautunut, molemmille jopa oma erillinen huone päädystä mikäli haluavat joskus yöpyä perheensä/kumppaninsa kanssa  /toinen avustajista todennäköisesti muuttaa jopa asumaan. Palkoissa ei pihistellä ja luontaisetuihin kuuluu asunto missä yöpyä ja pitää henk koht tavaroitaan.

Kun kunto mummoilta heikkenee, reissaavat halutessaan mukanamme ulkomaan reissuilla ja teattereissa. All inclusive tietty heille(kin).

Kaikilla naisilla hyvät välit läheisiinsä jotka myös vierailevat tai pitävät yhteyttä säännöllisesti. Puutarhajuhlia, rapujuhlia ymv mahtuu puutarhassa viettämään snapseineen ja drinkkeineen. Vaipoilla tai ilman, who cares. Kippis auringolle! Kultainen vanhuus! Tule ja vapauta !

Vierailija
59/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikki tavarat kateissa ja paskat housussa. Alatte vihata toisianne ja syyttelette varkaiksi.[/quote]

Muualla tulta säihkyy harmaahapset, vanhoissa hehkuu hengen aurinko.

Meil ukkoina jo syntyy sylilapset ja nuori mies on hautaan valmis jo.

EINO LEINO (Lapin kesä)

Vierailija
60/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmistani oli vanhainkodissa 2½ viimeistä vuottansa. Oli kotona jo kaatuillut useamman kerran (tajuttomuuskohtauksia), viimeiseltä sairaalareissultaan vietiin suoraan hoitolaitokseen.

Aluksi oli suht virkeä, sitten alkoi mennä alaspäin, sitten sai aivoverenkierron häiriön eikä liikuntakyky enää palautunut. Hän makasi vuoteen omana viimeisen vuoden. Tiedän että se ei ole pitkä aika, suhteutettuna että monet ovat sänkypotilaita vuosia ja vuosia. Mutta kyllä tuon vuoden aikana pystyin helposti ymmärtämään että hän vain odotti kuolemaa, päivästä päivään. Kerran hän sanoi minulle: Voi kunpa teistä (lapsista) kukaan ei joutuisi kokemaan tätä. 

Hänen lähtönsä päivä oli tosiaan ilon päivä. Kaikki kivut ja kurjuudet poissa. 

Vierailin hänen luonaan melkein joka päivä ja voin sanoa että en tietenkään, en missään tapauksessa haluaisi että hoitokoti olisi itselleni ''viimeinen sijoitus''. Pelkäänpä ettei vaihtoehtoa ole sitten kun liikuntakyky menee. Tai muisti. Varautunut olen puskurirahastolla, haluan että lähiomaiseni voi helposti maksaa hoitomaksut. 

Niin, jos olisi se yksi nappi jonka voisi apteekista hakea. Hyvin käytännönläheinen varautuminen. Kun en käytä lääkkeitä niin ei ole sellaista arsenaalia kerättävissä sen päivän varalle, kun lääkekielteisyys kääntyisi ratkaisuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi