Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet suunnitellut vanhuutesi, niin että vältät hoivakotiin joutumisen?

Vierailija
09.04.2022 |

Nyt kun jengi on sitä mieltä, että hoitajien työoloja ei kannata parantaa ja valittavat mokomat muutenkin turhasta, niin hoivakoteihin ei sitä työvoimaa tällä perusteella saada, niin miten itse olet suunnitellut eli mikä on sun vinkki välttää vanhainkotiin joutumisen? Haluan oikeasti tietää, koska mä en halua vanheta täällä.

Olen ollut töissä vanh.kodissa jossa ei saanut edes puhua vanhukselle koska siihen ei saanut käyttää ylimääräistä aikaa. Sänkyyn alettin laittaa yötä varten kolmelta iltapäivästä. Hirveä pula hoitajista ja sitten oli välillä vuorossa kielitaidottomia. Miettikää itseänne näiden vanhusten asemassa. Tätäkö siis haluatte?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ajatellut, että sitten kun en enää kunnolla pärjää omin nokin, pääsisin palvelutaloon, jossa saisi valmiin ruuan ja sen verran hoitoa kuin tarpeen sekä juttuseuraa, mikäli pää pelaa edelleen. Ja lopuksi sitten johonkin hoivakotiin, kun alkaa olla petissä käänneltävä vaippamummo.  

Vierailija
22/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys menee niin, että tulee parantumaton syöpä, ALS, muistisairaus tmv niin päätän päiväni ennenkuin muutun taakaksi muille, en todellakaan aio päätyä mihinkään laitokseen makaamaan syötettäväksi, pesettäväksi, purettavaksi ja riisuttavaksi.

Sama juttu, jos joutuisin onnettomuuteen ja sen vuoksi "vihannekseksi", olen sanonut miehelleni ja lapsilleni, että minua ei saa makuuttaa missään iänkaiken.

Tee omakantaan tuosta hoitotestamentti. Itse olen tehnyt juuri tuollaisen. Läheisten on kovin vaikea päättää, että letkut irti ja hengityskoneet seis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ajatellut, että sitten kun en enää kunnolla pärjää omin nokin, pääsisin palvelutaloon, jossa saisi valmiin ruuan ja sen verran hoitoa kuin tarpeen sekä juttuseuraa, mikäli pää pelaa edelleen. Ja lopuksi sitten johonkin hoivakotiin, kun alkaa olla petissä käänneltävä vaippamummo.  

Palvelun tarjoaa Yusuf.

Vierailija
24/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys menee niin, että tulee parantumaton syöpä, ALS, muistisairaus tmv niin päätän päiväni ennenkuin muutun taakaksi muille, en todellakaan aio päätyä mihinkään laitokseen makaamaan syötettäväksi, pesettäväksi, purettavaksi ja riisuttavaksi.

Sama juttu, jos joutuisin onnettomuuteen ja sen vuoksi "vihannekseksi", olen sanonut miehelleni ja lapsilleni, että minua ei saa makuuttaa missään iänkaiken.

Tee mieluimmin kanta.fi sivulle hoitotahto. Se on varmempi kuin sanominen.

Muistisairauksia kammotaan ihan turhaan. Itse olen ajatellut, että muistin katoaminenhan olisi hilpeää ja hauskaa. Olisi ihan viaton ja "tyhjä". Musiikkia voisi silti kuunnella, syödä hyvää ruokaa ja tanssahdella.

Vierailija
25/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suunnitellut. Elämä on niin arvaamatonta. Elän päivä kerrallaan.

Vierailija
26/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuolinapteekki. Ei aikomustakaan elää hoivakoti-ikäiseksi.

Vierailija
27/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistisairauksia kammotaan ihan turhaan. Itse olen ajatellut, että muistin katoaminenhan olisi hilpeää ja hauskaa. Olisi ihan viaton ja "tyhjä". Musiikkia voisi silti kuunnella, syödä hyvää ruokaa ja tanssahdella.

Ei ole hilpeää saati hauskaa. Karkailet ulos pakkaseen yöpaidassa ja jäädyt sinne.

Vierailija
28/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä kuula kalloon.

M40

Vierailija
29/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan ystävättärieni kanssa vanhoina rouvina kimppaan kuin nuorena opiskeluaikojen solukommuunin tyyliin. Jokaisella toki oma huone ja asuinpaikkana viihtyisä pikkutalo puutarhoineen.

Vierailija
30/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

No mut miksi odottaa jos kerran noin raskaalta tuntuu..

Itse toivon eläväni pitkän elämän koska elämme mielenkiintosia aikoja.

Vierailija
31/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelun tarjoaa Yusuf.

No siinä vaiheessa kun olen käänneltävänä mummona hoivakodissa on aivan samantekevää, kuka sen palvelun sillä hetkellä tarjoaa:)! En itse millään tavalla "suunnittele" sitä, että en joutuisi vanhetessani laitokseen. Päinvastoin! Ei totisesti aikomustakaan jäädä aikuisen lapseni riesaksi millään tavalla; hänellä on oma elämänsä elettävänä! Laitokseen vaan ja Yusuf kääntelemään kerran päivässä:)! Tytär voi sitten vierailla pari kertaa vuodessa sen aikaa, että ehtii salakuljettaa pullon konjakkia ja kartsan tupakkaa tyynyn alle...

Vierailija
32/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

No mut miksi odottaa jos kerran noin raskaalta tuntuu..

Itse toivon eläväni pitkän elämän koska elämme mielenkiintosia aikoja.

Ei tunnu ollenkaan raskaalta. Se on eläkesuunnitelmani.

Vierailija
33/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti ette pääse edes eläkeikään saati vanhuuteen asti....

Vierailija
34/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vastaan noin pahoja esimerkkejä vanhusten hoidosta, vaikka olen ollut töissä monessa paikassa. Ei ole suunnitelmia.

Riippuu yöstä. Yleensä oli kaksi avustavaa hoitajaa, ja yksi sairaanhoitaja noin 50 vanhusta varten.  Illasta klo 18.00 aamuun klo 7.00 asti.  Hiljainen yö, kaikki hyvin.  Yksi sairaana (ripuli tms) toinen kuoli, kolmas sai jonkun huutokohtauksen ja rankkaa oli.

Vierailija
35/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitajat alkaa saamaan valtion palkkaa , niin tulee se kuuluisa valtion työtahtikin ja lomat ja edut ja    ikipalkollisuus . Joka on ..

Vierailija
36/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan ystävättärieni kanssa vanhoina rouvina kimppaan kuin nuorena opiskeluaikojen solukommuunin tyyliin. Jokaisella toki oma huone ja asuinpaikkana viihtyisä pikkutalo puutarhoineen.

Haave joka tuskin toteutuu, elämä kun ei mene noin.

Vierailija
37/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitotahto ja edeunvavonta sopimus on hyvä olla jo nuorempanakin.

Vierailija
38/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kotona loppuun asti vaikka pahalla sisulla jos ei muulla. Minua ei köyrätä mihinkään sänkyyn makaamaan vaipoissa. Kusen alleni kotona jos  jossain. Liikun joka päivä että pysyisin liikuntakunnossa loppuun asti, en usko ettenkö kykenisi asioitani hoitamaan jos vaan pää toimii. Sen verran sitä aina liikkuu jos ei halvaannu. Jos taas halvaantuu niin sittenhän asialle ei voi mitään. Mutta pelkän vanhuuden takia minua ei köyrätä yhtään mihinkään kitumaan.

Vierailija
39/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen laillinen keino  "tahdon lähteä kun" olisi hyvä.  Hoitotahtokin tarkoittaa että ei elvytetä. Jos kuitenkin osa noin 90stä haluaisi lähteä vähän aijemmin tms.

Vierailija
40/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapan itseni välittömästi jos saan muistisairausdiagnoosin. Minäkin olen ollut töissä hoitokodissa, enkä toivoisi sinne joutumista pahimmalle vihamiehellekään.

Et varmaan muista tehdä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi