Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet suunnitellut vanhuutesi, niin että vältät hoivakotiin joutumisen?

Vierailija
09.04.2022 |

Nyt kun jengi on sitä mieltä, että hoitajien työoloja ei kannata parantaa ja valittavat mokomat muutenkin turhasta, niin hoivakoteihin ei sitä työvoimaa tällä perusteella saada, niin miten itse olet suunnitellut eli mikä on sun vinkki välttää vanhainkotiin joutumisen? Haluan oikeasti tietää, koska mä en halua vanheta täällä.

Olen ollut töissä vanh.kodissa jossa ei saanut edes puhua vanhukselle koska siihen ei saanut käyttää ylimääräistä aikaa. Sänkyyn alettin laittaa yötä varten kolmelta iltapäivästä. Hirveä pula hoitajista ja sitten oli välillä vuorossa kielitaidottomia. Miettikää itseänne näiden vanhusten asemassa. Tätäkö siis haluatte?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon paljon viiniä ja poljen nuoria miehiä

Vierailija
2/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten luo muutto vaikka tuskin elän vanhaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan itseni välittömästi jos saan muistisairausdiagnoosin. Minäkin olen ollut töissä hoitokodissa, enkä toivoisi sinne joutumista pahimmalle vihamiehellekään.

Vierailija
4/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitkeä ukko ja aion sinnitellä kotona loppuun saakka. Hätätilassa tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksella ja sen vähän mitä pitää liikkua liikun vaikka otsanahkaa rypistelemällä jos mikään muu ei enää toimi.

m67

Vierailija
5/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai hoivakotiin pääsemisen. Sehän se pahinta on, ettei etenkään Helsingissä edes pääse, vaikka ei enää pärjää kotona.

Vierailija
6/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tulevaisuuteni ole muualla jo valmiiksi suunniteltu?

Vierailija
7/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai semmoiseen paikkaan sivistysvaltiossa ketään voi passittaa? Onko hoitajat tosiaan niin pahoja? Olet ap varmaan ollut poikkeuksellisessa paikassa.

Vierailija
8/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään täysillä ennen hoivakotia. Sitten pillerit tauluun ja menoksi

Vierailija
9/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree olisi, jos saisi ostaa pillerin apteekista . Loppuisi se ikäpolvien taakasta puhuminen ,stana . 

Vierailija
10/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että saatan kupsahtaa syöpään ennen vanhuutta, joten nyt on vähän vaikea vastata kun se hoitokotivankeuskin kuulostaa houkuttelevalta. Mutta varmaankin yrittäisin pitää kuntoa yllä ja sijoittaisiin yrityksiin, jotka tutkivat tekoälyä ja robotiikkaa. Tulevaisuudessa ihmisten apuna ovat varmasti robotit ja minusta mielikuva robottikaverista on oikein mukava.

Vierailija
11/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten luo muutto vaikka tuskin elän vanhaksi.

Tietääkö lapset suunnitelmistasi?

Vierailija
12/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan itseni ennen sitä.

Vierailija
13/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito saa käydä tai vaadin henkilökohtaisen avustajan.

Joillakin on hlökoht. avustaja ympäri vuorokauden.

Vierailija
14/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vastaan noin pahoja esimerkkejä vanhusten hoidosta, vaikka olen ollut töissä monessa paikassa. Ei ole suunnitelmia.

Vierailija
15/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito saa käydä tai vaadin henkilökohtaisen avustajan.

Joillakin on hlökoht. avustaja ympäri vuorokauden.

Toivottavasti sinulla on varaa siihen. Kunnalta et saa henkilökohtaista avustajaa vain vanhuuden takia. Kunnan hankkima kotihoitaja käy kolmesti päivässä siinä vaiheessa, kun se on välttämätöntä, muun ajan olet yksin ja omillasi.

Vierailija
16/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys menee niin, että tulee parantumaton syöpä, ALS, muistisairaus tmv niin päätän päiväni ennenkuin muutun taakaksi muille, en todellakaan aio päätyä mihinkään laitokseen makaamaan syötettäväksi, pesettäväksi, purettavaksi ja riisuttavaksi.

Sama juttu, jos joutuisin onnettomuuteen ja sen vuoksi "vihannekseksi", olen sanonut miehelleni ja lapsilleni, että minua ei saa makuuttaa missään iänkaiken.

Vierailija
17/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
18/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, miten sote mullistaa vanhusten hoidon.

Vierailija
19/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanoo, että tappavat itsensä sitä ennen. Niin sitä ajattelee mutta ihmisen eloonjäämisvietti on niin kova, että sitä ei tehdä kun sen pystyisi tekemään. Sitten kun on niin huonossa kunnossa, että oikeasti haluaa kuolla ja kovat kivut, ei sitä enää itse pysty tekemään. Kun on liikuntakyvytön.

Vierailija
20/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun en enää pärjää yksin teen lopun itsestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän