Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet suunnitellut vanhuutesi, niin että vältät hoivakotiin joutumisen?

Vierailija
09.04.2022 |

Nyt kun jengi on sitä mieltä, että hoitajien työoloja ei kannata parantaa ja valittavat mokomat muutenkin turhasta, niin hoivakoteihin ei sitä työvoimaa tällä perusteella saada, niin miten itse olet suunnitellut eli mikä on sun vinkki välttää vanhainkotiin joutumisen? Haluan oikeasti tietää, koska mä en halua vanheta täällä.

Olen ollut töissä vanh.kodissa jossa ei saanut edes puhua vanhukselle koska siihen ei saanut käyttää ylimääräistä aikaa. Sänkyyn alettin laittaa yötä varten kolmelta iltapäivästä. Hirveä pula hoitajista ja sitten oli välillä vuorossa kielitaidottomia. Miettikää itseänne näiden vanhusten asemassa. Tätäkö siis haluatte?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavoilla. Metabolinen oireyhtymä altistaa muistisairauksille ja muille sairauksille. Liikunta ja hyvä ravinto.

Tein myös viis lasta siinä toivossa että joku hoitaisi muakin.

Vierailija
62/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon paljon viiniä ja poljen nuoria miehiä

SINÄ olet ehdottomasti kutsuttu meidän pikutalon puutarhaan rapujuhliin !

Asenne kohdallaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Juon paljon viiniä ja poljen nuoria miehiä[/quote]

SINÄ olet ehdottomasti kutsuttu meidän pikutalon puutarhaan rapujuhliin !

Asenne kohdallaan .[/quote]

Eikä meitä muuten yhtään haittaa jos haluat tuoda ne nuoret miehesi mukanasi.

Vierailija
64/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se, että niin kauan kuin vanhus on hyväkuntoinen hän voi asua kenen kanssa haluaa ja matkustella mielin määrin.

Kun kunto heikkenee tai muistisairaus iskee, hän on kokoajan riippuvaisempi muiden avusta. Hienoa jos saa viettää ystävien kanssa aikaa vanhana ja saa kotiin hoitajia, joita tarvitsee olla ympärivuorokauden ainakin yksi. Eli kolme hoitajaa tarvitsee vähintään olla+sijaitset. Samalla kannattaisi perustaa oma vanhainkoti ja joku luotettava sukulainen firman pomoksi.

Lopulta voi käydä niin, että osa teistä ei muista toisiaan ja osa tarvitsee useampaa hoitajaa(ainakin kaksi) vaihtamaan vaippoja ja pesemään. Pesutilat ovat hyvä olla prizille sopivat ja talossa muutenkin esteetön kulku. Mihinkään vanhaan viehättävään puutaloon ei kannata muuttaa. Ehkä kannattaa suunnitella ja rakennuttaa vanhainkoti itse, jotta se palvelisi mahdollisimman pitkään jopa kuolemaan saakka tarpeitanne.

Vierailija
65/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys menee niin, että tulee parantumaton syöpä, ALS, muistisairaus tmv niin päätän päiväni ennenkuin muutun taakaksi muille, en todellakaan aio päätyä mihinkään laitokseen makaamaan syötettäväksi, pesettäväksi, purettavaksi ja riisuttavaksi.

Sama juttu, jos joutuisin onnettomuuteen ja sen vuoksi "vihannekseksi", olen sanonut miehelleni ja lapsilleni, että minua ei saa makuuttaa missään iänkaiken.

Tee mieluimmin kanta.fi sivulle hoitotahto. Se on varmempi kuin sanominen.

Muistisairauksia kammotaan ihan turhaan. Itse olen ajatellut, että muistin katoaminenhan olisi hilpeää ja hauskaa. Olisi ihan viaton ja "tyhjä". Musiikkia voisi silti kuunnella, syödä hyvää ruokaa ja tanssahdella.

Muistin katoaminen ei todellakaan ole hilpeää ja hauskaa, kaikkea muuta. Sinulla ei varmaan ole minkäänlaista kokemusta muistisairauksista. Äitini sairasti dementiaa lähes kymmenen vuotta. Oli Sydäntäsärkevää seurata avuttomana sivusta hänen hidasta hapertumista ja lipumista pois tästä maailmasta. Hän itse myös kärsi valtavasti, ei todellakaan iloinnut ja tanssahdellut. Terveenä hän oli iloinen ja nauravainen, mutta sairaus muutti myös persoonallisuuden.

Ohis

Vierailija
66/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minä kai mitään sille voi. Olen joskus mieheltäni pyytänyt, että jemmattaisiin Sveitsin matkaa varten summa minulle. Hänen mielestään se on niin kammottava ajatus, ettei hän suostu.

Kai minä sitten vaan mätänen sinne laitokseen. Onpa kuolema silloin ainakin helpotus. Täytyy siihen asti elää mahdollisimman mukavasti.

Vierailija
67/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapan itseni ennen sitä.

Samaa olen miettinyt. Ongelma on miten. Pitäisi tehdä suunnitelma kun vielä pystyy ja suunnitelman pitäisi olla toteuttamiskelpoinen kun aika on. Puoliso pitäisi ottaa h* ngiltä ensin jos olisi vielä elossa. Lapsille ilmoittaa mutta ei niin että ryntäävät pelastamaan.

Pitäisikö opetella darknetin käyttö ? Ä

Vierailija
68/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapan itseni ennen sitä.

Samaa olen miettinyt. Ongelma on miten. Pitäisi tehdä suunnitelma kun vielä pystyy ja suunnitelman pitäisi olla toteuttamiskelpoinen kun aika on. Puoliso pitäisi ottaa h* ngiltä ensin jos olisi vielä elossa. Lapsille ilmoittaa mutta ei niin että ryntäävät pelastamaan.

Pitäisikö opetella darknetin käyttö ? Ä

Minulla on lääkitys joista ne "tärkeät" lääkkeet pyrin pitämään listalla. Eiköhän sitä vanhana sen verran lääke arsenaalia löydy, että yliannostuksen voi ottaa.

Vierailija
69/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavaa vanhusta ei saa yksi hoitaja mihinkään, ja  nuitahan riittää tulevaisuudessa enemmän ja enemmän,ei niitä hoitajia koskaan tule olemaan tarpeeksi.

Eli pysykää hoikkana.

Höpö puhetta. Olen ollut 23 vuotta hoitajana enkä ole nähnyt kuin muutaman kerran ylipainoisen ikäihmisen. Vanhentuessaan ihminen menettää niin lihasmassaa kuin myös rasvakerrosta. Ihminen pienentyy olemukseltaan ja haurastuu. Jos on reilusti ylipainoinen ennen ikääntymistä niin kuolee pois ja syynä usein sydäninfarkti tms.

Vierailija
70/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuskin kukaan noista itsemurhalla uhkaavista tekee sen jos saisi muistisairausdiagnoosin. Niin helppoa sanoa noin, mutta oikeasti ei sitä tekisi.

Vierailija
71/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että laki eutanasiasta saadaan aikaan. Sillä välin odottelen josko saisi tilattua hiilidioksidikapselin.

Kurjaa, mutta itse on päätettävä päivänsä, kun vanhuus ottaa vallan sairauksina ja tekee raihnaiseksi. Joutuu vuosiksi vaippoihin ja vuodepotilaaksi. Ennen tuota, olen päättänyt elämäni.

Vierailija
72/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä kaatuilee kotona ja pää kolahtaa tarpeeksi usein ja kovasti johonkin, niin eiköhän se henki jokin kerta lähde. Ei taida apu ehtiä enää ajoissa paikalle. Tai jos Jeesus tulisi takaisin ennen kuin 20 seuraavaa vuotta on eletty.

73/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys menee niin, että tulee parantumaton syöpä, ALS, muistisairaus tmv niin päätän päiväni ennenkuin muutun taakaksi muille, en todellakaan aio päätyä mihinkään laitokseen makaamaan syötettäväksi, pesettäväksi, purettavaksi ja riisuttavaksi.

Sama juttu, jos joutuisin onnettomuuteen ja sen vuoksi "vihannekseksi", olen sanonut miehelleni ja lapsilleni, että minua ei saa makuuttaa missään iänkaiken.

Hoitotahdon tein Kantaan, en  halua letkuissa maata. Jos  pystyn, annan itselleni piikin tilanteen  ollessa vakava

74/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan, että laki eutanasiasta saadaan aikaan. Sillä välin odottelen josko saisi tilattua hiilidioksidikapselin.

Kurjaa, mutta itse on päätettävä päivänsä, kun vanhuus ottaa vallan sairauksina ja tekee raihnaiseksi. Joutuu vuosiksi vaippoihin ja vuodepotilaaksi. Ennen tuota, olen päättänyt elämäni.

Hiildioksidikapselin ?  Sitähän saa isoina sammuttimina

Vierailija
75/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki yritä estää hyviä työoloja tai palkkausta. Se on muista ihmisistä kiinni. Luultavasti eutanasian laillistamista odotellaan (jos haluaa sen vanhana), ellei myös iäkkäiden olosuhteiden laatu parane, sitten kun tulevaisuudessa ihmiset vanhenevat. Iäkäs itse voisi päättää asioistaan miten haluaa asua.

Vierailija
76/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hoivakotiin kun jäisin lapsieni avun varaan kitumaan ja pilaisin heidän elämänsä.

Vierailija
77/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sanoo, että tappavat itsensä sitä ennen. Niin sitä ajattelee mutta ihmisen eloonjäämisvietti on niin kova, että sitä ei tehdä kun sen pystyisi tekemään. Sitten kun on niin huonossa kunnossa, että oikeasti haluaa kuolla ja kovat kivut, ei sitä enää itse pysty tekemään. Kun on liikuntakyvytön.

Muistisairas vanhempani asuu senioriasunnossa, ja uhoaa, että toisin kiväärin, jotta voisi ampua itsensä.

Toisaalta hänellä on parveke ja asuu 7. kerroksessa. Myös liikkuu ihan hyvin, joten kaiteen ylittäminen ei olisi ongelma.

Eli usein on vaan puhetta.

Vierailija
78/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiildioksidikapselin ?  Sitähän saa isoina sammuttimina

Tarkoitan sellaista kapselia, johon mennään makaamaan ja laitetaan kansi kiinni. Kapseli täyttyy hiilidioksidilla, joka syrjäyttää hapen. Kuolema seuraa lempeästi. Joku tiedemies (en muista nyt nimeä) on tällaisen kehittänyt, mutta markkinoilla sitä ei vielä ole.

Vierailija
79/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin juuri eläkkeelle ja haluan vanhainkotiin, kun en pärjää kotona.

Minulla taas hyviä kokemuksia vanhainkodeissa ja hoivayksiköistä, vanhempani ja sukulaisia on ollut siellä paljon, elämänlaatu ja hyvinvointi oli monin verroin parempi, kuin kotona, vaikka saivat palveluita kotiin.

Läheiseni saivat viettää viimeiset elinvuotensa inhimillistä ja ihmisarvoista elämää. Tämä oma havaintoni kun kävin 2-3 kertaa viikossa vierailulla .

Vierailija
80/110 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito saa käydä tai vaadin henkilökohtaisen avustajan.

Joillakin on hlökoht. avustaja ympäri vuorokauden.

Toivottavasti sinulla on varaa siihen. Kunnalta et saa henkilökohtaista avustajaa vain vanhuuden takia. Kunnan hankkima kotihoitaja käy kolmesti päivässä siinä vaiheessa, kun se on välttämätöntä, muun ajan olet yksin ja omillasi.

Paljonko hoivakodissa asuminen maksaa kuukaudessa?

Ei minulla taida olla varaa siihenkään.

Jos avustaja kotiin maksaa saman verran, niin saa kai siihen toimeentulotukea.

Kuka muuten maksaa hoitokotimaksut köyhille?

Kun joutuu hoivkotiin, niin maksu menee eläkkeen mukaan. Itselle saa jäädä n 160 e.

Kaikki muukin tu,o vaikuttaa, omaisuus ei, nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi