Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme höpölöpökoulu on Steinerkoulu?

Vierailija
08.04.2022 |

Miksi joku laittaa lapsensa sinne?

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Steiner -koulu on yksi vaihtoehto, jos haluaa lapsensä käyvän jonkun muun kuin peruskoulun. Molemmissa on varmasti paljon hyvää ja kannatettavaa. Itse olen käynyt Steinerin, jonka jälkeen jatkoin opiskeluja yliopistossa, josta sittemmin myös valmistuin; kuten moni muukin luokkakaverini.

Omia lapsia minulla ei ole. Jos olisi niin en tiedä haluaisinko heidän käyvän Steinerin. Maailma ja elämä kun on paljossa muuttunut ja muuttuu jatkuvasti, eikä Steiner-koulu saati peruskoulu ole enää samanlaisia paikkoja opiskella kuin silloin kuin itse olin oppivelvollisuus iässä.     

Yhdyssanojen opettelu siellä ainakin on jäänyt puolitiehen.

Suomenkieli ei ole äidinkieleni

Vierailija
22/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska, itsepäinen, kaiken saanut, helppoelämäinen nainen jonka lapsia ei saa komentaa. Innostuu vain eri kirjainyhdistediagnooseista. Työ on kauhistus ja turma.

Ihan päinvastoin. Siellä on enemmän tiedostavia vanhempia. Kirjainyhdistelmille Steiner on todella huono ratkaisu, sillä siellä ymmärretään yksilöllisyyttä pikkaisen liian pitkälle.

Mitä ihmeen tiedostamista on laittaa lapsi kouluun joka ammentaa ideologiansa humpuukista? Typeryyttä se on, ja lapsen harhaanjohtamista.

Peruskoulu yleensä taas on perustunut tosi paljon Kristinuskoon, nyt siitä on pikkuhiljaa yritetty vasta päästä eroon ja silti moni vanhempi vastustaa muutosta esim. Suvivirsi on joka kevät tapetilla saako sitä laulaa vai ei... Joten määrittele humpuukki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm, suomalainen maailmallakin tunnettu säveltäjä Kaija Saarikettu on käynyt Steiner-koulun.

Aivan samoin sieltä kirjoitetetaan ylioppilaaksi, kuin muistakin lukioista.

Opetusohjelma on sama kuin mikä tahansa opeusohjelma muutoinkin, mutta lisänä on muita aineita.

Tarkista faktat ennen viestin kirjoittamista. Myös kielioppisäännöt kannattaisi kerrata…

Vierailija
24/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Steiner -koulu on yksi vaihtoehto, jos haluaa lapsensä käyvän jonkun muun kuin peruskoulun. Molemmissa on varmasti paljon hyvää ja kannatettavaa. Itse olen käynyt Steinerin, jonka jälkeen jatkoin opiskeluja yliopistossa, josta sittemmin myös valmistuin; kuten moni muukin luokkakaverini.

Omia lapsia minulla ei ole. Jos olisi niin en tiedä haluaisinko heidän käyvän Steinerin. Maailma ja elämä kun on paljossa muuttunut ja muuttuu jatkuvasti, eikä Steiner-koulu saati peruskoulu ole enää samanlaisia paikkoja opiskella kuin silloin kuin itse olin oppivelvollisuus iässä.     

Mikä sitten?

Vierailija
25/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten?

Eurytmia 🤩

Vierailija
26/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulu on Rudolf Steinerin antroposofiaan perustuva koulu.

Nykyään Steiner-koulujen julkisuuskuvasta antroposofia on siivottu pois niin, etteivät monet lapsenda steiner-kouluun laittavat tiedä steiner-pedagogiikan uskonnollisesta perustasta mitään.

Edes oppilaille sitä ei suoraan enää opeteta.

Vierailija
27/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion Steinerissä. Olen luterilaisen kirkon diakoni. Se siitä "aivopesusta." Meillä oli ihan normaalit uskontotunnit. Pidin koulun taidepainotteisuudesta. Eurytmia oli ainoa mikä tuntui humpuukilta. Menin hyvän kokemuksen takia Steinerpohjaiseen Snellman-korkeakouluun lukion ja kansanopiston jälkeen. Jätin kesken puolen vuoden jälkeen, en kestänyt sitä höthömeininkiä. Ihan erilaista kuin lukiossa!

Vierailija
28/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tytär, joka on lievästi heikkolahjainen, kävi Steiner-koulun. Nykyään sanotaan, että lapsella on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Opetus oli täyttä humpuukia; suurin osa läksyjäkin oli itsetehtyjen kouluvihkojen sivujen koristelua kukkasilla ja ornamenteilla. Lukio kesti neljä vuotta, sillä se neljäs vuosi oli abi-vuosi, jossa valmistauduttiin kirjoituksiin. Siskon tyttö meni myös neljännelle lukiovuodelle mutta hänelle ei suositeltu osallistumista kirjoituksiin, sillä ei olisi niitä kuitenkaan läpäissyt. Häntä kehotettiin osallistumaan aikuislukion eli iltalukion kautta kautta yo-tutkintoon. Hylky olisi siis mennyt toisen koulun piikkiin. Tyttö ei sitten kirjoittanut, eikä hänellä mitään edellytyksiä siihen olisi edes ollut. 

Tyttö sai kuitenkin hienon lukion päästötodistuksen. Tavallisessa lukiossa hän ei olisi missään tapauksessa saanut päästötodistusta. Tyttö osaa matematiikkaa kertolaskuihin saakka mutta esimerkiksi geometriasta, algebrasta tai funktioista hänellä ei ole mitään käsitystä. Hän ei osaa lausua alkeellistakaan englannin tai ruotsin kielistä lausetta tai edes sanaa siten kuin pitäisi, vaan lausuu sen niin kuin se tekstissä on.

Lahden Steiner-koulu menestyi hyvin valtakunnallisessa lukiovertailussa. Sitä ei ilmeisesti otettu huomioon, että Steiner-koulun abit käyvät lukiota vuoden kauemmin kuin muissa lukioissa ja kirjoituksiin ei huolita kuin ne, joilla on hyvät edellytykset menestyä niissä.

Nyt siskon tytär on lähes  nelikymppinen, asuu edelleen vanhempiensa luona ja miettii, mille taiteenalalle suuntautuisi. 

Vierailija
29/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on turha edes vastata koska olet jo tuolla höpölöpö linjalla.

Vierailija
30/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö herra Steiner ollut jonkun sortin uskis, ei kristitty vaan jonkun muun lahkon hihhuli. Kaipa jotkut haluavat samaa lapsilleen...

Vierailija
32/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elitistien koulu. Ei ole köyhillä sinne asiaa.

Vierailija
33/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan melkoisia eroja noissa. Osa voi keskittyä kaiketi enemmän Steinerin hengellisiin opetuksiin ja osa enemmän peruskoulussa sovellettuihin OPS:hin.

Lahko...

Vierailija
34/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolta jos jostakin tulee kurittomia, rajattomia ja häiriintyneitä lapsia. Ylimääräisenä etuna saa aivopesun täysin käsittämättömään, uskonnolliseen hörhöyteen.

Hyvin on pärjänneet useimmat Steiner-koulun käyneet elämässään, eikä päädytä miksikään elämäm koululaiseksi. Toki taustafilosofia on hörhöilyä joo, mutta ei siihen mitenkään aivopestä koulussa.

Minä tunnen kaksi Steiner-koululaista, nyt jo lähes keski-ikäisiä. Kumpikin on opiskellut avoimessa korkeakoulussa humpuukikursseja, mutta eivät ole koskaan valmistuneet miksikään, sillä pinna ei kestä tavoitteellista opiskelua. Elämä on yhtä haihattelua ja eletään Kela/sossun tuilla. Elämä menee odotellessa taiteellista läpimurtoa aloilla, johon ei ole mitään edellytyksiä. 

Vierailija
35/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolta jos jostakin tulee kurittomia, rajattomia ja häiriintyneitä lapsia. Ylimääräisenä etuna saa aivopesun täysin käsittämättömään, uskonnolliseen hörhöyteen.

Hyvin on pärjänneet useimmat Steiner-koulun käyneet elämässään, eikä päädytä miksikään elämäm koululaiseksi. Toki taustafilosofia on hörhöilyä joo, mutta ei siihen mitenkään aivopestä koulussa.

Minä tunnen kaksi Steiner-koululaista, nyt jo lähes keski-ikäisiä. Kumpikin on opiskellut avoimessa korkeakoulussa humpuukikursseja, mutta eivät ole koskaan valmistuneet miksikään, sillä pinna ei kestä tavoitteellista opiskelua. Elämä on yhtä haihattelua ja eletään Kela/sossun tuilla. Elämä menee odotellessa taiteellista läpimurtoa aloilla, johon ei ole mitään edellytyksiä. 

Mä tunnen aika monta perinteisessä koulussa ollutta, jotka elävät näin...

Vierailija
36/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tälläinen hyväksytään meillä tasavertaiseksi (?!?) opinahjoksi "normaalin" peruskoulun kanssa. Tosiaan on enemmän tuollaista huuhaa-lahkolaismeininkiä kuin asiallista ja järkevästi suunniteltua koulunkäyntiä.

Vierailija
37/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulusta valmistuneet on yleensä aika globaaleja tyyppejä ja heillä on mielenkiintoisia urapolkuja. Itse olen käynyt tavan koulut ja omat lapset on tavallisessa koulussa. Mutta ei se normikoulukaan mikään täydellinen konsepti ole. Tuhoaa ihmisyyttä, joskin moni oppiikin toki asioita. Suomessa henkinen ilmapiiri on ylipäätään ahdas ja ikävä. Onneksi asun toisessa maassa nyt.

Suurin ongelma on ne syrjäytyneet, jotka ei pärjää / jaksa / on kiusattu rikki koulussa.

Vierailija
38/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...Steiner kuulostaa jotenkin tutulta. Olisiko Gate of Steiner tai jotain? Sellainen vaihtoehtotodellisuuksiin matkaaminen sekä menneisyyteen että tulevaisuuteen?

Kuulostaa siistiltä, joten kersat laitetaan tollaseen steinerkouluun. Muusta en tiedä.

Vierailija
39/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulu on Rudolf Steinerin perustama koulu lahjakkaille lapsille, joilla erikoisia kykyjä (telepatia, telekinesia, telemarkkinointi) jossa näitä kykyjä kehitetään ja vaalitaan.

Vierailija
40/205 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertsinen syy. Rikkaus loistaa poissaolollaan ja kaikki lapset ovat ylemmän keskiluokan kalpeanaamaisista perheistä joiden pikkurouva on vielä vähän fiininpi kuin muut. (Lue: wannabee)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan