Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme höpölöpökoulu on Steinerkoulu?

Vierailija
08.04.2022 |

Miksi joku laittaa lapsensa sinne?

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska, itsepäinen, kaiken saanut, helppoelämäinen nainen jonka lapsia ei saa komentaa. Innostuu vain eri kirjainyhdistediagnooseista. Työ on kauhistus ja turma.

Vierailija
2/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaihtoehto jos on outoutta suvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks Puheenvuoron Esa on opena Steiner-koulussa ja en kyllä laittaisi lastani moisen tyypin alaisuuteen.

Vierailija
4/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä opetetaan salatieteitä.

Vierailija
5/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta jos jostakin tulee kurittomia, rajattomia ja häiriintyneitä lapsia. Ylimääräisenä etuna saa aivopesun täysin käsittämättömään, uskonnolliseen hörhöyteen.

Vierailija
6/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin laittanut lapseni sinne, mutta sitten mies sai ylipuhuttua tavalliseen kouluun. Vaikuttaa minusta hyvältä paikalta.

Vierailija
7/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska, itsepäinen, kaiken saanut, helppoelämäinen nainen jonka lapsia ei saa komentaa. Innostuu vain eri kirjainyhdistediagnooseista. Työ on kauhistus ja turma.

Itseasiassa steinerkoulu ei yleensä pysty tarjoamaan mitään eritysopetusta.

Näissä koulussa lapset toimivat pääosin tosi itsenäisesti ja liikkuvat paljon luonnossa, myös tapahtumia järjestetään runsaasti ja näihin osallistuu myös perheet hyvin paljon enemmän kuin mitä normaalisti peruskoulussa...

Vierailija
8/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK. Älä sinä laita, jos joskus lapsia saat, todin en kyllä usko, että niiin käy.

Vierailija
9/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 käyneet 1-9 luokan.

Harmittaa etten vanhempia lapsia tajunnut sinne lykätä.

Opiskelisivat hekin nyt korkeakoulussa eikä surkeella palkalla kaupanalalla.

Vierailija
10/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Älä sinä laita, jos joskus lapsia saat, todin en kyllä usko, että niiin käy.

😂 MOT. Loistava esimerkki Steiner mammasta.

Vierailija
11/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin. Siellä on enemmän tiedostavia vanhempia. Kirjainyhdistelmille Steiner on todella huono ratkaisu, sillä siellä ymmärretään yksilöllisyyttä pikkaisen liian pitkälle.

Vierailija
12/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa laittaa lapsensa kouluun jossa on humpuukiin perustuva ideologia taustalla?

Vierailija
13/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner -koulu on yksi vaihtoehto, jos haluaa lapsensä käyvän jonkun muun kuin peruskoulun. Molemmissa on varmasti paljon hyvää ja kannatettavaa. Itse olen käynyt Steinerin, jonka jälkeen jatkoin opiskeluja yliopistossa, josta sittemmin myös valmistuin; kuten moni muukin luokkakaverini.

Omia lapsia minulla ei ole. Jos olisi niin en tiedä haluaisinko heidän käyvän Steinerin. Maailma ja elämä kun on paljossa muuttunut ja muuttuu jatkuvasti, eikä Steiner-koulu saati peruskoulu ole enää samanlaisia paikkoja opiskella kuin silloin kuin itse olin oppivelvollisuus iässä.     

Vierailija
14/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin. Siellä on enemmän tiedostavia vanhempia. Kirjainyhdistelmille Steiner on todella huono ratkaisu, sillä siellä ymmärretään yksilöllisyyttä pikkaisen liian pitkälle.

Mitä ihmeen tiedostamista on laittaa lapsi kouluun joka ammentaa ideologiansa humpuukista? Typeryyttä se on, ja lapsen harhaanjohtamista.

Vierailija
15/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steiner -koulu on yksi vaihtoehto, jos haluaa lapsensä käyvän jonkun muun kuin peruskoulun. Molemmissa on varmasti paljon hyvää ja kannatettavaa. Itse olen käynyt Steinerin, jonka jälkeen jatkoin opiskeluja yliopistossa, josta sittemmin myös valmistuin; kuten moni muukin luokkakaverini.

Omia lapsia minulla ei ole. Jos olisi niin en tiedä haluaisinko heidän käyvän Steinerin. Maailma ja elämä kun on paljossa muuttunut ja muuttuu jatkuvasti, eikä Steiner-koulu saati peruskoulu ole enää samanlaisia paikkoja opiskella kuin silloin kuin itse olin oppivelvollisuus iässä.     

Yhdyssanojen opettelu siellä ainakin on jäänyt puolitiehen.

Vierailija
16/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kokemus steiner-koulun oppilaista itselläni on aivan raivostuttavan kusipäisen sikamaisen törkeästi käyttäytyvät paskakasa-kersat! Juuri näitä, juuri tasan näitä, jotka eivät käytä vilkkua liikenteessä, koska "ei mun tarviiiiii, vittuuko se muille kuuluu mihin mä meen, mä saan tehä mitä mä haluuuun"

Vierailija
17/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa steinerkoulu ei yleensä pysty tarjoamaan mitään eritysopetusta.

Näissä koulussa lapset toimivat pääosin tosi itsenäisesti ja liikkuvat paljon luonnossa, myös tapahtumia järjestetään runsaasti ja näihin osallistuu myös perheet hyvin paljon enemmän kuin mitä normaalisti peruskoulussa...

Ainakin Helsingissä toimii Marjatta-koulu, joka on Steiner-erityiskoulu.

Vierailija
18/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm, suomalainen maailmallakin tunnettu säveltäjä Kaija Saarikettu on käynyt Steiner-koulun.

Aivan samoin sieltä kirjoitetetaan ylioppilaaksi, kuin muistakin lukioista.

Opetusohjelma on sama kuin mikä tahansa opeusohjelma muutoinkin, mutta lisänä on muita aineita.

Vierailija
19/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta jos jostakin tulee kurittomia, rajattomia ja häiriintyneitä lapsia. Ylimääräisenä etuna saa aivopesun täysin käsittämättömään, uskonnolliseen hörhöyteen.

Hyvin on pärjänneet useimmat Steiner-koulun käyneet elämässään, eikä päädytä miksikään elämäm koululaiseksi. Toki taustafilosofia on hörhöilyä joo, mutta ei siihen mitenkään aivopestä koulussa.

20/205 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä moni heistä näkee steinerkoulun parempana kouluna, jossa opetus on yksilöllisempää. Tällainen käsitys ainakin oli omassa lapsuudessani 80-luvulla yleinen. Eivät steinerkoululaisten vanhemmat vaikuttaneet mitenkään Steinerin teosofisen opin seuraajilta.

Osa vanhemmista on toki varmaan sellaisia, jotka uskovat itse ja haluavat välittää lapsilleenkin holistista ihmiskuvaa ja elämänkatsomusta Steinerin malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän