Mitä mieltä: 8 lasta, ei sähköhellaa tai tiskikonetta
Minusta heidän elämänsä kuulosti terveelliseltä ja onnelliselta ja olen kateellinen! En haluaisi noin monta lasta, mutta tahtoisin elää maalla ja elää osittain omavaraisesti. Ainut mikä pisti silmään, oli vanhempien välinpitämättömyys tai kiire, jonka vuoksi lasten koulunkäyntiin ei panostettu mielestäni tarpeeksi. Mutta muuten, takuulla hyvä kasvuympäristö lapsille. Minä muuttaisin heti maalle, jos vain mies suostuisi.
Onko kukaan täällä haaveillut samantyylisestä elämästä? Onko kukaan toteuttanut haaveitaan?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:21"]
Niillähän käy jo perhetyöntekijä joka viikko...
[/quote]
Mihin unelmaperheessä voi tarvita perhetyöntekijää? Käykö se siellä ihailemassa että miten ihanan idyllistä teillä täällä on?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:23"]
Niinhän sitä ennenkin elettiin !:D ps. meiän talouteen ei koskaan tule tiskikonetta, ekologisempaakin tiskata tiskit käsin.
[/quote]
Ei muuten ole. Tiskikone kuluttaa vähemmän vettä ja lämmitysenergiaa.
Minun lapsuudessa oli juuri noin, lisätään vielä ettei ollut suihkua, automaattista pesukonetta tai juoksevaa kuumaa vettä, kylmä kyllä. Ja ulkovessa. Ihan täysipäisiä ihmisiä meistä tuli.
[/quote]
Mutta jostain syystä et sitten kuitenkaan halunnut jatkaa elämää noin, kun sieltä pois pääsit?
[/quote]
EN. Haluan asua kaupungissa, käyttää nykyteknologiaa, ja ennenkaikkea lämmin, tilava kylpyhuone (attialämmitys) on must. Ja minulla on vain yksi lapsi :-). Tosin äitini ei köäynyt kodin ulkopuolella töissä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:05"]Joo, kun on unelma... Hyvältähän se tietysti kuulostaa, ihanteelliselta. Kiva olla se 17-vuotias mopopoika, jonka kotona ei ole tehokasta tietokonetta. Ei siinä kauheasti Witcheriä pelailla jollain perheen yhteisellä ysivitosella. Meillä on puuhella. Sillä ruuanlaitto on rasittavaa! [/quote] Ai kauheeta, joutuu tekemään jotain muuta kuin pelaamaan tietokonepelejä. Sääliksi käy. [/quote] Mitä muuta siellä tekisi? Ah, vahtia sisaruksia ja tiskata ja varmaan tehdä muitakin kotitöitä ja siinähän se aika sitten meneekin ja seuraavana päivänä samalla kaavalla. Illalla koko perhe katsoo yhdessä elokuvan, mutta ikärajoista äiti pitää tiukasti kiinni, joten nuorimman hereilläolijan mieltymysten mukaan mennään. [/quote] Eiköhän maalla ole aikalailla tilaa elää ja harrastaa. Käy katsomassa joskus. Eihän kaupunkilaislapset ees opi tekemään mitään oikeita hommia kun ne on laitettu kakarana vain tietokonepelien ääreen ja kasvatettu viihdekulttuurin "avulla".
[/quote]
Kuten mitä "oikeita hommia"?
Niinhän sitä ennenkin elettiin !:D ps. meiän talouteen ei koskaan tule tiskikonetta, ekologisempaakin tiskata tiskit käsin.