Miesystävä rikkoi rajan ryyppäämällä lapsen läsnäollessa
Meillä on kohta 1,5 vuotta täyttävä lapsi ja miesystävä päätti juoda lapsensa läsnäollessa pullon viinaa. Ihmettelin kun hän oli yhtäkkiä niin sekava. Seurasi kamala päivä ja ilta ja seuraava päivä hänellä meni maatessa krapulassa.
Itseltä lähti vaaleanpunaiset lasit silmiltä mitä tulee tunteisiin häntä kohtaan. En juo alkoholia, lopetin sen kun tulin raskaaksi ja meillä oli ihan sääntökin käytössä sille ettei lapsen edessä juoda vaan täytyy lähteä vaikka kaverille.
Silti hän joi, riehui, selitti sekavia juttuja kännissä ja lapsikin oli seuraavana päivänä aamusta todella vaisu. Musiikkia hän huudatti niin etten ihmettelisi jos tulisi varoitus.
Itseltäni kuoli vain tunteet häntä kohtaan. En haluaisi olla tuon kanssa edes samassa tilassa ja minulle on arvoitus mitä olen ikinä nähnyt hänessä. Ulkonäön? Maailmassa on valtavasti komeita miehiä, so what? Näen enää k u s i p ä ä n joka rikkoo rajani alistaakseen, nyt juomalla lapsen edessä kun muu ei enää toiminut.
Satuin sitten nauhoittamaan hänen riehuntansa. Jos se kävisi oikeudessa tai lasulle todisteesta.
Kiitos kun sain avautua. Tästä on hyvä katsoa kämppää ja uutta elämää. Isäpuolia ei tarvitse hankkia kun en minä varmaan osaa valitakaan kuin sysipaskoja. Hänenkin selityksensä oli, että ainahan ne isännät juovat kotona, lasten ja vaimon edessä (emme ole naimisissa).
Kommentit (32)
Anna lapselle raitis koti. Ero siis viisasta, jos ei pysty takaamaan että oli viimeinen kerta alkoholia lapsen läsnäollessa
Ennen tätä rajanylitystä olin niin rakastunut vielä, että lässynsössön. Jännästi sekin hävisi.
ap
Naurettavaa niuhotusta. Anna toisten juoda viinaa ja ole hiljaa pelle!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen nyt tämän aloituksen aitoutta. Liikaa ns täkyjä.
Niin minäkin. Joku nyt satuilee. En silti mitenkään vähättele niiden oloja ja kokemuksia jotka kärsivät puolison/vanhemman juomisesta. Tätä tarinaa en vain usko.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapselle raitis koti. Ero siis viisasta, jos ei pysty takaamaan että oli viimeinen kerta alkoholia lapsen läsnäollessa
Kyllä. En luota yhtään. Hän muutenkin luistaa vastuusta milloin vain voi. Vaikka lapsen nukutus juuri nyt: voin sen tehdä kun olen makkarissa jo valmiiksi ja hänellä on leffa kesken. Joudun AINA paikkaamaan kun on näitä leffoja tms. Lapsi ei saa iltapuuroa jos en tee tai osta valmista yms. Hän ei ota vastuuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, liian "huono" mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä todisteena oikeudessa tai lasulle?
Mäkin ihmettelen, vastaa ap tähän.
Ja tämä tapahtui pienessä PORVOON kylässä. 1.5v ei ymmärrä humalaisista, huumeiden käyttäjistä ym. yhtään mitään. Joten miehelläsi on noin 3-4v aikaa muuttaa tapansa, kunhan ei hoida lasta tuossa kunnossa. Se lapsen saanti ei varmaan tarkoita 18v. absolutismia molemmille vanhemmille 🤔 Ja jos se lapsenne näkee ensimmäisen humalassa olevan ihmisen joskus teininä, niin peli on menetetty!
OLET TAAS NIITÄ maailman ensimmäisiä lapsia maailmassa synnyttäneitä......OMASTA mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Joku nyt satuilee. En silti mitenkään vähättele niiden oloja ja kokemuksia jotka kärsivät puolison/vanhemman juomisesta. Tätä tarinaa en vain usko.
Onko sillä mitään väliä onko tarina uskottava? Tämä nyt on kirjoitus netissä. Vastaa tai älä vastaa.
ap
Ai mies ei ikinä ole ottanut vastuuta jne ja se ärsytti mutta siitä huolimatta ap oli tähän asti umpirakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todisteena oikeudessa tai lasulle?
Mäkin ihmettelen, vastaa ap tähän.
On mahdollista, että hän yrittää viedä lapsen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä mitään väliä onko tarina uskottava? Tämä nyt on kirjoitus netissä. Vastaa tai älä vastaa.
ap
Sitähän se on eikä muuta: kirjoitus netissä. Tarina, ei totuus.
En tiedä olisiko pitänyt kirjoittaa aloitus hysteerisenä paniikissa eikä pitemmän miettimisen jälkeen kun tämä nyt herättää epäuskoa. Onneksi on muutkin paikat olemassa asioiden läpikäyntiin. Kunhan avauduin.
ap
Siis olet muuttanut yhteen jonkun random äijän kanssa vaikka sulla on puolitoistavuotias lapsi?
Ja sua kiukuttaa kun joudut itse tekemään iltapuuron tai ostamaan valmista kun mies ei asiaa hoida?
En nyt haluaisi syytellä ketään, mutta...
Lasupäivystäjä voi tulla kun mies on humalassa ja sekoilee, rähjää, huudattaa musaa ja muuta lapselle sopimatonta. Varmista elarit ja potki mies ulos. Kun olet noinkin järkevä saat paremman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet muuttanut yhteen jonkun random äijän kanssa vaikka sulla on puolitoistavuotias lapsi?
Ja sua kiukuttaa kun joudut itse tekemään iltapuuron tai ostamaan valmista kun mies ei asiaa hoida?
En nyt haluaisi syytellä ketään, mutta...
Rajan ylittänyt miesystävä joka ei ota mistään vastuuta eikä hoida lastansa on lapsen isä joka saattaa kaapata lapsen.
Niin. Elämä on valintoja. Jos ei osaa käyttäytyä normaalisti humalassa ja alkaa sekoilla ja riehua niin ei voi juoda.