Vaihdevuodet - miten estän itseäni vanhenemasta?
Haluan kuulla jotain uutta, enkä itsestäänselvää ja ympäripyöreää ” liikuntaa, unta, ja terveellistä syömistä ja ulkoilua”.
Mitä muuta voin tehdä, etten olisi parin vuoden päästä mummoutunut?
Kommentit (64)
Eihän vanhenemiselle voi mitään eikä mun mielestä sille tarvitsekaan voida. Täysin normaali ja luonnollinen asia. Väistämätön Toki voit fuulata itseäsi ja kuorruttaa kasvosi ja kroppasi vaikka minkälaisiin tökötteihin ja voiteisiin mutta loppujen lopuksi ne syövät vain rahaa ja aikaa. Toki sijoitus hyvään kosteusvoiteeseen on ok, mutta et tarvitse kaappitolkulla purkkeja ja puteleita.
Avainasia lienee kuitenkin asenne ja oma suhtautuminen ikääntymiseen. Kun oot sinut itsesi kanssa, niin se näkyy myös ulospäin. Jos asiaa harmittelee ja märisee, niin eipä se sua kaunistakaan.
Elämässä on paljon tärkeempiäkin asioita - onneksi! - kuin ikä!
Kiitos kasvojoogavinkistä. En muistanutkaan, enkä ole vielä kokeillut.
Mitä rasvoja suosittelette? Minulla on sekaiho, liian öljyinen voide aiheuttaa mustapäitä. Mutta liian ohut taas saa rypyt paljastumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt säilyneitä vai mistä moiset kyselyt? Miksi just sinun pitäisi säilyä? -utelias sivullinen
Olen kyllä nähnyt hyvin säilyneitä.
Miksi? Koska haluan.
Ap
Olisiko antaa jokunen esimerkki?
Mua ei yhtään haittaa, enkä edes ajattele koko vanhemis asiaa
Onko kellään kokemusta paljon hehkutetusta jaderullasta, kovasti väitetään esim poistavan turvotusta, mitä todellakin vaihdevuosissa riittää naamassa.
Jos siis naaman säilömisestä on kyse, niin päivällä kunnon aurinkosuoja ja yöllä paikallinen a-vitamiini, kunnolla kosteutusta. Tupakan, alkoholin ja sokerin välttäminen. Ja ne hyvät geenit.
Hyalorinihappo seerumi ja hyvät voiteet päälle. Pysy hoikkana ja liiku. Osta nuorten liikkeistä vaatteet, asusteet ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt säilyneitä vai mistä moiset kyselyt? Miksi just sinun pitäisi säilyä? -utelias sivullinen
Olen kyllä nähnyt hyvin säilyneitä.
Miksi? Koska haluan.
ApOlisiko antaa jokunen esimerkki?
En nyt tiedä julkkisten vaihdevuosista enkä kauneuskorjauksista, minkä ikäisinä he ovat ne saaneet, mutta kyllähän esim Tilus 56-57-vuotiaana on hyvin säilynyt.
Ap
Mitä kasvavoiteita suosittelette? Sekaiho.
Ap
Avlaiset käyttää cien tuotteita, ei ole ryppyjä. Kai ne sit toimii. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta paljon hehkutetusta jaderullasta, kovasti väitetään esim poistavan turvotusta, mitä todellakin vaihdevuosissa riittää naamassa.
Käykö kaulin tähän?
Säästä rahaa kasvojenkohotukseen ja sen yhteydessä tehtävään rasvansiirtoon, n. 15 000 eurolla saa hyvän kirurgin jostain länsimaasta. Valahtaneeseen naamaan ei auta muu. Täyteaineet ja Botox eivät näytä hyvältä, jos niitä käytetään liikaa. Kasvojenkohotus tekee nekin turhiksi.
Lopeta auringonotto ja ala käyttää aurinkosuojaa sekä tretinoiinia ja C-vitamiinia iholla. Täpläinen dekoltee ja läikikäs naaman iho kyllä paljastavat iän, vaikka naama ei vielä roikkuisikaan.
Jätä sokeri ja muut hiilarit kasviksia lukuun ottamatta pois ruokavaliosta. Sokeri vanhentaa.
Älä liho. Liiku. Oikeanlainen ruokavalio (vhh tai keto) ja liikkuminen estävät menopaussin jälkeisen tynnyrimäisen keskivartalon muodostumisen.
Aurinkovoide ja vanhenemisen hyväksyminen, siinä minun konstini.
Juu ja hammashoito. Se on yllättävän tärkeä asia monella tavalla.
Joo, horminikorvaushoito on myös yksi merkittävä konsti.^
Vierailija kirjoitti:
Mitä kasvavoiteita suosittelette? Sekaiho.
Ap
Apteekin perusvoiteet. Humektan on aika kevyt, rasvoittuvalle iholle sopiva. Itsellä iho ei kestä enää oikein muita kuin perusvoiteita oireilematta.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide ja vanhenemisen hyväksyminen, siinä minun konstini.
Juu ja hammashoito. Se on yllättävän tärkeä asia monella tavalla.
Samaa mieltä. Hammashoito ja hyvät hoidetut hampaat on tärkeä.
Kuuntele täällä satuja miten haluttuja keski-ikäiset naiset ovat. Voimaannutaan yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vanhenin vasta 6-7v vaihdevuosien jälkeen ja ihan muista syistä.
Eikö vanheneminen liitykään vaihdevuosiin?
Ap
Ei mitenkään automaatisesti. Se on vain hedelmällisyyden loppu.
Vielä tälläkin hetkellä mulla on mm paksut kauniit hiukset (harmaata näkyy jo), kropan malli pehmennyt normaalipainosta ja treenaamisesta huolimatta (jostain tulee ylim nahkaa), olen suht rypytön. Ennenkaikkea ikä on korvien välissä. Joku on mummo jo 36v:nä, toisen jalka nousee reippaasti vielä yli ysikymppisenä
ikää nyt 62v
Tee mitä tykkäät ennen kuin kuolema korjaa. Mitenpä muuten sen loppuelämän voisi paremmin käyttää. Näkyy sitten olemuksessakin ja korkeintaan naururyppyinä silmien ympärillä.