Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin kuiva iho otsassa. Mikään rasva ei auta. Vinkkejä?

Vierailija
07.04.2022 |

Olen siis atoopikko ja nyt on jäätävän kuiva iho ollu otsassa jo viikon. KÄytössä on Apobase 60% rasvainen voide, Aqualan Oil, ja hautbalsamin kehäkukka voide. Näistä tuo hautbalsamin voide auttaa pitämään kosteutta ihossa jopa tunnin ajan (vauuu), kun taas nuo muut ehkä vartin ja jo hilsettä pukkaa.. kokeilin myös puristaa helokkiöljy kapselista öljyä iholle, ja se se vasta kuivaaki saman tien. Mitähä sitä seuraavaksi kokeilis? Oliiviöljy tai rypsiöljy ei käy, alkaa kutittaa.

Kävin äsken suihkussa ja kokeilin laittaa heti kosteelle iholle aqualan oil + apobase yhdistelmää, ja on taas kuiva tää otsa. Hermot menee kohta.. Laitanko seuraavaksi eloconia otsaan? Tiiän että sitä ei sais kasvoihin laittaa.. :S

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon menossa apteekkiin huomenna muun asian takia, niin myydäänkö siellä jotain hyvää kasvovettä ja kosteusvoidetta jota kannattaisi kokeilla?

ap

Ceraveä saa useammista apteekeista.

Vierailija
42/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kpl ufoxia makkariin. Tai niin monta että kosteus nousee yli 50%.

Hyaluronihappoa voi myös syödä pillereinä. Ne + ceramidipillereitä + helokkiöljyäkapseleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/whamisa-organic-flowers-toner-deep-ri…

Tätä plus hyaluronihapposeerumia voiteiden alle. Esim Ordinarylla on edullista hyaluronihappoa https://www.kicks.fi/the-ordinary/ihonhoito/kasvojenhoito/kasvoseerumit…

Tuon hyaluronin kanssa pitää sitten aina yhdistää joku kosteuttava seerumi/kasvovesi tms, koska ilman sitä se voi alkaa imemään kosteutta sieltä jo valmiiksi kosteusköyhästä ihostasi ja tilanne menee vain hullummaksi.

kiitos linkeistä, pitää tutkia :)

ap

Vierailija
44/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon menossa apteekkiin huomenna muun asian takia, niin myydäänkö siellä jotain hyvää kasvovettä ja kosteusvoidetta jota kannattaisi kokeilla?

ap

Noi apobaset taitaa olla tuhdimpia mitä saa. Jos ne ei auta niin ei varmaam mikäãn.

Vierailija
45/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerave apteekista 

Vierailija
46/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noi apobaset taitaa olla tuhdimpia mitä saa. Jos ne ei auta niin ei varmaam mikäãn.

Siinä ap on mennyt vikaan, että laittaa kasvoilleen vain öljyisiä voiteita. Kuiva iho kaipaa nimenomaan kosteutusta jota noissa rasvoissa ei ole.

Vierailija
47/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weleda Skin Food auttaa ainakin minulla ihon todella kuiviin kohtiin.

Vierailija
48/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat kasvovettä, niin älä millään pumpulitupolla sitä laita naamaasi, tuhlaantuu vaan kallista ainetta. Laitat kämmeniisi ja taputtelet iholle.

Vierailija
49/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siinä ap on mennyt vikaan, että laittaa kasvoilleen vain öljyisiä voiteita. Kuiva iho kaipaa nimenomaan kosteutusta jota noissa rasvoissa ei ole.

yepp, oppia ikä kaikki :) huomenna apoteekkiin hakemaan ceravetä ja kaikkee mitä ne siellä tuputtaa matkaan.. :D

ap

Vierailija
50/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmuri apteekista.

Karbamidi- ja maitohappopitoinen lääkevoide, se kuorii kuivan ihon pois.

Vierailija
51/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat kasvovettä, niin älä millään pumpulitupolla sitä laita naamaasi, tuhlaantuu vaan kallista ainetta. Laitat kämmeniisi ja taputtelet iholle.

joo, niin aattelinki et käsiin vaa ja pläts, - naamaan. 

ap

Vierailija
52/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Calmuri apteekista.

Karbamidi- ja maitohappopitoinen lääkevoide, se kuorii kuivan ihon pois.

Calmuril siis. t.sama

Vierailija
53/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä farmaseutille tilateesi koska atopiasi ei rajoitu vain kasvoihin, hän osaa neuvoa paremmin ja tarjota oikeanlaisia tuotteita.

Vierailija
54/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Atopik sensitive -sarjan kasvovesi, seerumi, voide ja öljy. Kotimaista, hajusteetonta luonnonkosmetiikkaa, myydään apteekeissa.

Vierailija
55/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä farmaseutille tilateesi koska atopiasi ei rajoitu vain kasvoihin, hän osaa neuvoa paremmin ja tarjota oikeanlaisia tuotteita.

joo mulla on jo lääkevoiteet muun kehon ihottumaan, asia hallinnassa. ainoastaan tuo otsa on hämmentävä hoitaa. mietin onkoha mulla joku puhdistusreaktio meneillään kun alotin helokkiöljyn (efamol) 2-3 viikkoa sitten. ei oo ennen ollu otsa näin pahana.

ap

Vierailija
57/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mulla on jo lääkevoiteet muun kehon ihottumaan, asia hallinnassa. ainoastaan tuo otsa on hämmentävä hoitaa. mietin onkoha mulla joku puhdistusreaktio meneillään kun alotin helokkiöljyn (efamol) 2-3 viikkoa sitten. ei oo ennen ollu otsa näin pahana.

ap

Helokkiöljjy on hyvä, kannattaa ottaa kalaöljyn kera. Myös vehnänalkionöljy on hyväksi. Voi käyttää vaikka salaatin kanssa.

Vierailija
58/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä suihkussa teet? Eli peseydytkö liian usein, liian pitkään, liian kuumassa vedessä (tämä erityisen paha)? Entä käytätkö pesuaineita?

Itse vain huuhtaisen liikunnan jälkeen hiet viileällä vedellä pois.Hiukset pesen pesualtaassa pari kertaa viikossa, niin ei tarvitse koko kroppaa siinä kastella.

jokatoinen päivä käyn, ehkä vartin oon. kuumassa tottakai, koska iho kirvelee jos liian haaleeta vettä, mulla on ihottumaa ympäri kehoa, mutta siellä ne on enemmä haavamaisia, ei niinkään kuivaa niin kuin otsassa. Head shouldersin shampoolla pesen ja sit strategiset alueet herkälle iholle tarkoitetulla saippualla, empä muuta ihmeempää siellä tee . sitten kun hiukset kuivunut, niin laitan tipan oliiviöljyä harjan nuppeihin ja kampaan hiukset sillä öljytyllä harjalla, tulee hyvät hiukset :) sori en jaksa isoilla alkukirjaimilla kirjoittaa kun oon koneella nyt. puhelimella ei jaksa näpyttää.

ap

Jospa se onkin tämä megapesevä shampoo, joka otsan kuivattaa? En käyttäisi tuollaista shampoota edes normaali-ihoisena, saati sitten atoopikkona.

Vierailija
59/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain otsa oireilee, ei esim. leuka, niin kyse kuivuutta ennemmin tästä https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00245

Nappaa tuolta itsehoito-ohjeet ja unohda kosmetologien hämpötykset. Hyvä että on hilseshampoo käytössä, olet sillä ehkäissyt leviämisen hiuspohjaan. Kun olet hoitanut taliköhnän pois, voit ennaltaehkäisevästi laittaa hiusten vaahdottamisen jälkeen hetkiseksi shampoota otsalle, niin ehkäisee rasvahiivojen villiintymistä.

Kerro viikon päästä helpottaako.

Vierailija
60/101 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/atopik-sensitive-kasvovesi-200-ml-874…

kiitos linkistä. harkitsen tuota. nyt tullu jo niin monta hyvää neuvoa ja vinkkiä että joutuu valikoimaan jo :)

ap