Erittäin kuiva iho otsassa. Mikään rasva ei auta. Vinkkejä?
Olen siis atoopikko ja nyt on jäätävän kuiva iho ollu otsassa jo viikon. KÄytössä on Apobase 60% rasvainen voide, Aqualan Oil, ja hautbalsamin kehäkukka voide. Näistä tuo hautbalsamin voide auttaa pitämään kosteutta ihossa jopa tunnin ajan (vauuu), kun taas nuo muut ehkä vartin ja jo hilsettä pukkaa.. kokeilin myös puristaa helokkiöljy kapselista öljyä iholle, ja se se vasta kuivaaki saman tien. Mitähä sitä seuraavaksi kokeilis? Oliiviöljy tai rypsiöljy ei käy, alkaa kutittaa.
Kävin äsken suihkussa ja kokeilin laittaa heti kosteelle iholle aqualan oil + apobase yhdistelmää, ja on taas kuiva tää otsa. Hermot menee kohta.. Laitanko seuraavaksi eloconia otsaan? Tiiän että sitä ei sais kasvoihin laittaa.. :S
Kommentit (101)
Kokeile Terracort-nimistä voidetta. Itse tilasin jostain nettiapteekista. Auttaa myös suupielten halkeamiin. Myös kosteuttava kasvovesi ja päälle kasvoöljy yleiskasvohoitona.
Mitä vesikosteuttajaa laitat tuhtien voiteiden alle?
Minulla hylauronihappo auttaa kuivaan ihoon, mutta en tiedä miten se toimisi atooppisessa ihortumassa. Ilmankostutinkin saattaisi auttaa.
Kokeile kookosöljyä
Ihan pelkästään naamaan
Ei säilöntäaineita ollenkaan
Kuiva iho kaipaa kosteutta kaiken sen öljyn alle mitä nyt siihen laitat. Osta joku kosteuttava kasvovesi jota suihkuttelet sinne kasvorasvan alle.
Mä olen käyttänyt tuhtia voidetta eli sellaista missä ei ole lainkaan lisättyä vettä. Itsellä tämä ratkaisi asian koska mulla vesipesu just kuivatti ihoa.
Novexperten magnesium mist on edullinen suihke iholle. Taputtele se ihoon ja päälle öljy/voide.
Kokeile pesun jälkeen laittaa Xylidermiä (tai jotain vastaavaa rasvatonta voidetta). Mun kasvoihin ilmaantuu myös talvisin kuivia länttejä, jotka ei millään meinaa lähteä, mutta joskus tuollainen kevyempi voide toimii. Silloin tällöin käytän myös hydrokortisonia, mutta en toki paria päivää pidempään. Onneksi on kesä tulossa..
Omaan atooppiseen ihooni käytän ensin hyaluronihappoa, sitten paksua rasvaista voidetta (esim. mainitsemasi) ja sitten vielä päälle ruusunmarjaöljyä joka pitää kosteuden iholla, ei niinkään kosteuta itse. Millä puhdistat kasvojasi?
Nivea sinisestä pelti purnukasta, itsellä karkeas santapaperia otsa ja suihkun jälkeen kirvelee...
Laitan jo tunteja ennen rasvaa ottaan, enkä pese sitä suihkusa, siis hinkkaa ottaa....
Kokeillut minen moista ja ruikuttanut lääkärillä, mutta parempaa en oo löytänyt...
CeraVe kosteusvoide jota tilasin Saksasta (saa varmaan myös Suomesta) ollut tosi hyvä. Imeytyy heti, ei jätä rasvaiseksi ja hoitanut oireettomaksi kutisevan ihon.
Kauppa oli cocopha.de josta ekan kerran sain tilausbonuksena tuotteen. Sieltä tilaan myös edullista luonnonkosmetiikkaa (suihkugeelit, shampoot, nestesaippuat...) jatkuvasti.
Suosittelen👍
Locobase repair apteekista. Muuta et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kookosöljyä
Ihan pelkästään naamaanEi säilöntäaineita ollenkaan
Joskus oon kokeillu, kutiaa älyttömästi :( ja sit kuivaa nopeasti
Ap
Hydrokortisonia.
Lotrailin tässä viime viikon rasvojen kanssa eikä mitään apuja, kunnes löysin iankaikkisen vanhan tuubin kortisonia ja jo seuraavana päivänä naama ilman törröttäviä nahan riekaleita. 🤔🥰
Vierailija kirjoitti:
Omaan atooppiseen ihooni käytän ensin hyaluronihappoa, sitten paksua rasvaista voidetta (esim. mainitsemasi) ja sitten vielä päälle ruusunmarjaöljyä joka pitää kosteuden iholla, ei niinkään kosteuta itse. Millä puhdistat kasvojasi?
Empä oo kuulukkaa tommosesta haposta, pitää googlettaa. En pese kasvoja sen kummemmin, aamulla vaan nopeesti huuhtasen silmät ja naaman ja sit kuivaan ja paan rasvaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Nivea sinisestä pelti purnukasta, itsellä karkeas santapaperia otsa ja suihkun jälkeen kirvelee...
Laitan jo tunteja ennen rasvaa ottaan, enkä pese sitä suihkusa, siis hinkkaa ottaa....
Kokeillut minen moista ja ruikuttanut lääkärillä, mutta parempaa en oo löytänyt...
tuota vissii saa iha perus marketista? pitääpäs ostaa.
ap
Vaikuttaa että laitat ihollesi vain öljyjä. Ihostasi puuttuu kosteus kokonaan, sitä sinne pitäisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Locobase repair apteekista. Muuta et tarvitse.
kokeillu. ei auta mitään
ap
Up