Nöyryyttävin gynekokemus ikinä, itken täällä :'( Aamulla
oli lääkärille aika, hain ekat e-pillerit (eka vakavampi parisuhde, aiemmin oon käyttänyt kortsua aina). Sanoin lääkärille että mulla on menkat just meneillään (epäsäännöllinen kierto, en arvannu et alkaisivat vielä pariin päivään), kun lekuri sanoi että pitää tehdä gynekologinen tarkastus.Lääkäri sanoi että ei haittaa, se tarkastus pitää kuulemma tehdä silti.
Siinä sitten nolostellen riisuin pöksyni ja kipusin siihen pöydälle, lääkäri vähän aikaa kaiveli ja tunsin miten verta valuu holisemalla :( Yhtäkkiä lääkäri sitten tokaisi "Ei tästä nyt mitään ole, oisit nyt hyvä ihminen sanonu että valut noin pahasti" (tmv), käski mun nousta ylös, ja kun olin saanu pikkarit + siteen puettua, naureskeli "olis ihan kiva jos siivoaisit sotkusi" viitaten siihen kertakäyttökankaaseen joka oli siinä pöydällä, myttäsin sen sitten itkua pidätellen roskiin ja pikkarisillani pyllistellen reidet veressä pyyhin paperilla lattialta parit veriroiskeet, lekuri päätään pyöritellen naureskeli "kaikkea sitä näkee". Oisin voinut kuolla häpeästä. Mistä minä oisin voinu tietää mitä se tarkoittaa, sanoin että on menkat, en tienny, että pitää varoittaa että tosiaan ekoina päivinä vuodan tosi runsaasti..??
Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(
Kommentit (161)
Kamala tyyppi! "Siivoaisit sotkusi" - todella asiatonta. Mies vai nainen? Mietin että onko koskaan nähnyt edes menkkoja.
8 vielä: potilaan ei koskaan tule joutua korjaamaan omia jälkiään, olivat ne sitten verta tai muuta eritettä. Sitä varten on sairaalassa työntekijät, jotka hoitavat siivouksen asianmukaisesti.
Kertakaikkiaan törkeää käytöstä. Väärässä ammatissa oleva ihminen. Veikkaan, että et ole ainoa, jota on nöyryyttänyt ja tulee nöyryyttämään.
Ihan idootti lääkäri! Onpa kyllä tunteeton ja epäinhimillinen ihminen. Luulis hänen nähneen gynelääkärinä enemmänkin verta, joten ihan naurettavaa alkaa nöyryyttämään nuorta naista. Tuli tunne, että oli mieslääkäri, mutta korjaa jos olen väärässä.
Muista, että sä et ole tehnyt mitään väärää! Kaikki vika on lääkärissä, sillä noin ei saa kohdella ketään!
Siis toi ei tainnut olla gyne, vaan yleislääkäri? Pässi mikä pässi, älä välitä. Et tehnyt mitään väärää, paitsi olisit voinut sanoa että "siivoa itse, kun kerran halusit tutkia vaikka on menkat".
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:17"]
Tsemppiä ap:lle ja valitus eteenpäin! Itsellänikin on inhottava kokemus miesyleislääkäristä ja edelleen tulee paha mieli vaikka siitäkin on jo kaksi vuotta aikaa. Olin tullut yli vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta sitten alkoi vuoto ja kivut ja varasin tietenkin ajan terveyskeskukseen tarkastukseen. Tarkastuksen teki vanhempi mieslääkäri, joka heti aluksi, kun jo makasin tutkimuspöydällä jalat levällään, alkoi kiusaantuneesti vitsailemaan verhojen puutteesta yms. Ei paljoa naurattanut.Sitten tutki ja totesi, että kyllähän täältä verta tulee (NO IHANKO TOTTA?!). Päätti vielä ultrata ja ultratessa totesi, että KAI se kohtu tuossa on. Siinä vaiheessa teki mieli kysyä, että oletko vittu ihan TOSISSASI? Tajusi sentään laittaa lähetteen sairaalaan oikealle gynekologille, että saadaan varmuus keskenmenosta. Ihan, kuin ei olisi koskaan naisen anatomiaan tutustunut saatika pillua nähnyt, vaikka tiedän hänen olevan naimisissa, sillä kaiken lisäksi hän on vielä anoppini serkku...
[/quote]
"Ihan, kuin ei olisi koskaan naisen anatomiaan tutustunut saatika pillua nähnyt, vaikka tiedän hänen olevan naimisissa, sillä kaiken lisäksi hän on vielä anoppini serkku..."
[/quote]
Nyt sä kyllä keksit, ei voi olla totta
[/quote]
Valitettavasti en keksinyt vaan täysin tosi juttu. Tapahtui lähes tasan kaksi vuotta sitten, enkä onneksi enää sen jälkeen ole joutunut tälle lääkärille. Enkä kyllä menisikään. Jos olisin joutunut hänen tutkittavaksi normaalissa olotilassa, olisin varmasti sanonut suoraan mielipiteeni hänen "ammattitaidosta", mutta se keskenmeno turrutti kyllä kaiken paitsi tuskan menetyksestä. Anopissa on kyllä vähän samaa vikaa kuin serkussaan, kun kuultuaan keskenmenosta taputti vähän olkapäälle ja sanoi, että semmoista sattuu. Ei kauheesti empatiaa irronnut.
Kamala! Tsempit ap:lle.
Itse ahdistun muutenkin gynekäynneistä, ja jos mulle kävisi noin tai vastaavasti, niin en menis enää ikinä, en ikinä yhdellekään gynelle.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:01"]
Siis toi ei tainnut olla gyne, vaan yleislääkäri? Pässi mikä pässi, älä välitä. Et tehnyt mitään väärää, paitsi olisit voinut sanoa että "siivoa itse, kun kerran halusit tutkia vaikka on menkat".
[/quote]
Eihän se gyne mnitään ole halunnut tutkia. AP on halunnut, että hänet tutkitaan, koska on halunnut pillerit ja pillerien määräämisprosessiin kuuluu sisätutkimus.
Ymmärrän tunteesi. Kynkolokilla käynnit on alkuun tosi nolon olosia. Tulee vaivautunu olo. Mutta siihenkin ajan oloon tottuu. Mutta itse en millään totu siihen että kunekologi on nainen. Jotenkin se vain tuntuu niin vastenmieliseltä että nainen ronkkii alapäätä. Vaikka työtään ne vain tekee. Mutta olen huomannu että naiset on myös kovakouraisempia. Siksi käyn nykyään aina mies kynegolokilla.
Voi ap, et ole yhtään liian yliherkkä. Kamalaa käytöstä gyneltä! Niinkuin joku sanoikin, niin valitusta tekemään!
YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
Jos tapahtuma on mennyt noin niin eihän tuo asiallista ole. Pillereitä määrässä ei ole pakko tehdä sisätutkimusta ja jos sukupuolielämä on alkanut vasta hiljattain ei Papanäytettäkään vielä tarvita
Tsemppiä! Mielestäni sinä toimit aivan oikein - kerroit jo alussa, että sinulla on menkat. Gyne tässä käyttäytyi todella epäammattimaisesti. Vie asia eteenpäin, äläkä enää mene tuollaiselle puoskarille. Ansaitset paljon parempaa kohtelua.
Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:05"]
Ymmärrän tunteesi. Kynkolokilla käynnit on alkuun tosi nolon olosia. Tulee vaivautunu olo. Mutta siihenkin ajan oloon tottuu. Mutta itse en millään totu siihen että kunekologi on nainen. Jotenkin se vain tuntuu niin vastenmieliseltä että nainen ronkkii alapäätä. Vaikka työtään ne vain tekee. Mutta olen huomannu että naiset on myös kovakouraisempia. Siksi käyn nykyään aina mies kynegolokilla.
[/quote]Kynkoloki, kunekologi, kynegoloki. Kirjoitit sanan "gynekologi" kolmella eri tavalla, kaikki väärin! Takaisin kouluun.
Todella järkyttävä kertomus. Monet ihmiset ovat paskasakkia ja usein ihmiset käyttäytyvät todella sikamaisesti, riippumatta koulutukseta/ammatista. Gyneltä todella ala-arvoinen käytös.
En tiedä mitä tekisin jos oma tytär (ei ole, mutta jos olisi) kertoisi näin tapahtuneen.
41v m
Miten sä oikein suihkusit siellä? Oon ollut menkkojen aikaan gynellä, tosin loppupäivinä. Kai sen järkikin oikeasti sanoo, että jos tulvii verta niin eihän se lääkäri voi nähdä mitään siellä.
Joo oli asiatonta myös lääkäriltä mutta itsekin olisit voinut miettiä etukäteen, tai kysyä kavereilta, äidiltä tai Googlelta.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:08"]Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat?
[/quote]
Sitä minäkin. MIKSI menit verta vuotavana sisätutkimukseen?
Outoa sekin että pyytää amatööriä siivoamaan, veret ym. pitää siivota kunnolla, eikä vain potilaan itse pyyhkäistä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:59"]Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?
AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina!
[/quote]
Yleissivistystäpä joo, heh!
Vaikka koulussa tollasta opetettaisi, niin eihän kaikki jää mieleen edes tunnollisimmallakaan oppilaalla.
Ap kertoi lääkärille kuukautisista, eli älli pelasi. Lääkäri itse sanoi, ettei vuoto haittaa.
Täällä palstalla on ihmeen täydellisiä ja joka asiassa päteviä tyyppejä. Tuntuu, että osa ei tee koskaan virheitä, on aina viisaita ja huolimattomuus on ennenkuulumatonta. Hyvähän se on jälkiviisaana neuvoja antaa.
Itse pyrkisin unohtamaan tapauksen mahdollisimman nopeasti, olisi se sen verta noloa :/