missä olit kun estonia upposi`?
estonian uppoamisesta 21 vuotta? missä olit kun kuulit tapahtuneesta?
Kommentit (82)
Olin nukahtanut sänkyyni walkmanit korvilla ja heräsin joskus neljältä aamuyöllä kun ylen radiokanavalla kerrottiin että joku lautta on merihädässä. Luulin että ruotsinlaiva on uponnut.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:20"]
Lähdössä kouluun. Olin yläasteella. Muistan kun aamutv:ssä näytettiin kuvia oransseista pelastuslautoista kellumassa aallokossa. Tajusin heti että on käynyt tosi pahasti. Koulussa kaikki oli tosi järkyttyneitä. Tunnit siltä päivältä meni tuosta tapauksesta puhumiseen ja uutisten seuraamiseen. Olen miettinyt tuota jälkeen päin paljon, koska matkustan laivoilla paljon omien pienten lasten kanssa. Lähinnä sitä miltä vanhemmista on tuntunut kun ymmärtävät että lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta selvitä. Yrittäisikö siinä jotenkin nopeuttaa lasten lähtöä vai mitä siinä tekisi?
[/quote]
karmeinta on ajatella niitä, jotka jäi sinne laivaan. niillä, jotka pääsi pelastuslautoille, oli vielä toivoa. mutta siis olla siellä laivan sisässä ja mahdollisesti keho osittain murskautuneena.....ei sitä voi edes kuvitella, miltä se on tuntunut.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:17"]En muista, joko yliopistolla tai kotona. Ei ollut tekkkuu, joten uutiset luun sanoma lehdistä
[/quote]
Valmistuitko äidinkielenopettajaksi?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:23"]
Heräsin aamulla siihen, kun koko ajan meni helikoptereita. Asuin alle 500 metrin päässä TYKS:sta. Kävin muiden mukana katsomassa niiden saapumista.
[/quote]
onneksi silloin ihmisillä ei ollut vielä kännyköitä, inhottaa kun ihmiset alkaa heti kuvata onnettomuuksia, jopa ennen kuin yrittävät auttaa
[/quote]
Olin Lapissa samoilemassa. Leirinuotioille alkoi tulla huhuja sadoista kuolleista ja rakkaita oli paljon merillä. Ei ollut kiva kun ei ollut nettiä eikä edes kenttää kuin tuntureiden huipuilla.
Muistan minäkin aina ne helikopterien äänet syksyisen harmaassa Turussa.
Kotona olin. Äiti soitti aamulla ja kertoi. Menin töihin ja ihmeteltiin koko päivän tapahtunutta.
Se vaikutti muhun jotenkin tosi voimakkaasti.
Siellä missä ihmiset tuppaa nyt yleensä olemaan ennen syntymäänsä.
-teini
En muista mitään. Missä puolivuotias vauva voisi olla?
T: 21-vuotias nuori mies/poika
VOlin kotona ja katsoin suoraa lähetystä Ruotsin teeveestä. Oli tosi karmean näköistä kun pintapelastajat etsivät lautoilta mahdollisia elossa olevia. Kuolleet retkottivat alusvaatteisillaan veden täyttämillä lautoilla ja myrsky raivosi ympärillä. Näky oliaivan painajaismainen, en unohda sitä koskaan. Oli ihme että yleensä joku selvisi. Tietenkään Suomen TV ei näyttäny mitään vielä silloin, vasta aamulla näkyi meillä. Eihän meidän TV näyttänyt siitä tsunamistakaan vielä Tapaninpäivänä mitään, vaikka jo 26.12 aamulla jo kuuden aikaa kuuntelin radiosta keittiössä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:54"]
VOlin kotona ja katsoin suoraa lähetystä Ruotsin teeveestä. Oli tosi karmean näköistä kun pintapelastajat etsivät lautoilta mahdollisia elossa olevia. Kuolleet retkottivat alusvaatteisillaan veden täyttämillä lautoilla ja myrsky raivosi ympärillä. Näky oliaivan painajaismainen, en unohda sitä koskaan. Oli ihme että yleensä joku selvisi. Tietenkään Suomen TV ei näyttäny mitään vielä silloin, vasta aamulla näkyi meillä. Eihän meidän TV näyttänyt siitä tsunamistakaan vielä Tapaninpäivänä mitään, vaikka jo 26.12 aamulla jo kuuden aikaa kuuntelin radiosta keittiössä.
[/quote]
tuostahan on jälkikäteen esitetty kritiikkiä, että minkä takia pelastushelikopteri otti mukaan toimittajia, sehän vaikeutti ihmisten pelastamista, kun helikopterissa oli ylimääräisiä.
Varmaan nukuin. Olin 3v.