Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

missä olit kun estonia upposi`?

Vierailija
28.09.2015 |

estonian uppoamisesta 21 vuotta? missä olit kun kuulit tapahtuneesta?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nukuin. Olin 3v.

Vierailija
42/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa olin tuolloin. Aamutelkkarista katsoin uutisia.

Vierailija
44/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin spermaa

Vierailija
45/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nukahtanut sänkyyni walkmanit korvilla ja heräsin joskus neljältä aamuyöllä kun ylen radiokanavalla kerrottiin että joku lautta on merihädässä. Luulin että ruotsinlaiva on uponnut.

Vierailija
46/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ees syntynyt...

Vierailija
47/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut suunnilleen 2kk äidin masussa.

Vierailija
48/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:20"]

Lähdössä kouluun. Olin yläasteella. Muistan kun aamutv:ssä näytettiin kuvia oransseista pelastuslautoista kellumassa aallokossa. Tajusin heti että on käynyt tosi pahasti. Koulussa kaikki oli tosi järkyttyneitä. Tunnit siltä päivältä meni tuosta tapauksesta puhumiseen ja uutisten seuraamiseen. Olen miettinyt tuota jälkeen päin paljon, koska matkustan laivoilla paljon omien pienten lasten kanssa. Lähinnä sitä miltä vanhemmista on tuntunut kun ymmärtävät että lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta selvitä. Yrittäisikö siinä jotenkin nopeuttaa lasten lähtöä vai mitä siinä tekisi?

[/quote]

karmeinta on ajatella niitä, jotka jäi sinne laivaan. niillä, jotka pääsi pelastuslautoille, oli vielä toivoa. mutta siis olla siellä laivan sisässä ja mahdollisesti keho osittain murskautuneena.....ei sitä voi edes kuvitella, miltä se on tuntunut.

Vierailija
49/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:17"]En muista, joko yliopistolla tai kotona. Ei ollut tekkkuu, joten uutiset luun sanoma lehdistä
[/quote]
Valmistuitko äidinkielenopettajaksi?

Vierailija
50/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:23"]

Heräsin aamulla siihen, kun koko ajan meni helikoptereita. Asuin alle 500 metrin päässä TYKS:sta. Kävin muiden mukana katsomassa niiden saapumista.

[/quote]

onneksi silloin ihmisillä ei ollut vielä kännyköitä, inhottaa kun ihmiset alkaa heti kuvata onnettomuuksia, jopa ennen kuin yrittävät auttaa
[/quote]

Olin Lapissa samoilemassa. Leirinuotioille alkoi tulla huhuja sadoista kuolleista ja rakkaita oli paljon merillä. Ei ollut kiva kun ei ollut nettiä eikä edes kenttää kuin tuntureiden huipuilla.

Vierailija
51/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan minäkin aina ne helikopterien äänet syksyisen harmaassa Turussa. 

Vierailija
52/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksin lähellä asuin myös ja seurasin helikopterien lentoa.

Vierailija
53/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olin. Äiti soitti aamulla ja kertoi. Menin töihin ja ihmeteltiin koko päivän tapahtunutta. 

Se vaikutti muhun jotenkin tosi voimakkaasti. 

Vierailija
54/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä Silja Europalla.

Vierailija
55/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä ihmiset tuppaa nyt yleensä olemaan ennen syntymäänsä.
-teini

Vierailija
56/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olin kohdussa sillä hetkellä

Vierailija
57/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään. Missä puolivuotias vauva voisi olla?

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
58/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa liikuntatunnilla, oli suunnistusta.

Vierailija
59/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOlin kotona ja katsoin suoraa lähetystä Ruotsin teeveestä. Oli tosi karmean näköistä kun pintapelastajat etsivät lautoilta mahdollisia elossa olevia. Kuolleet retkottivat alusvaatteisillaan veden täyttämillä lautoilla ja myrsky raivosi ympärillä. Näky oliaivan painajaismainen, en unohda sitä koskaan. Oli ihme että yleensä joku selvisi. Tietenkään Suomen TV ei näyttäny mitään vielä silloin, vasta aamulla näkyi meillä. Eihän meidän TV näyttänyt siitä tsunamistakaan vielä Tapaninpäivänä mitään, vaikka jo 26.12 aamulla jo kuuden aikaa kuuntelin radiosta keittiössä.

Vierailija
60/82 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:54"]

VOlin kotona ja katsoin suoraa lähetystä Ruotsin teeveestä. Oli tosi karmean näköistä kun pintapelastajat etsivät lautoilta mahdollisia elossa olevia. Kuolleet retkottivat alusvaatteisillaan veden täyttämillä lautoilla ja myrsky raivosi ympärillä. Näky oliaivan painajaismainen, en unohda sitä koskaan. Oli ihme että yleensä joku selvisi. Tietenkään Suomen TV ei näyttäny mitään vielä silloin, vasta aamulla näkyi meillä. Eihän meidän TV näyttänyt siitä tsunamistakaan vielä Tapaninpäivänä mitään, vaikka jo 26.12 aamulla jo kuuden aikaa kuuntelin radiosta keittiössä.

[/quote]

tuostahan on jälkikäteen esitetty kritiikkiä, että minkä takia pelastushelikopteri otti mukaan toimittajia, sehän vaikeutti ihmisten pelastamista, kun helikopterissa oli ylimääräisiä.