Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosiloman pituus säädetään maksimissaan 6 viikkoon

Vierailija
28.09.2015 |

Voi vittu, en suostu. Tällainen 45v. kehäraakki ei enää jaksa ilman kunnon lomaa.

t. päikyntäti

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille muille ok? ap

Vierailija
2/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 48-vuotias toimihenkilö Olen 25 vuotta nauttinut mielestäni runsaasta lomaoikeudesta. Se on koko ajan ollut 5 vkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa.  En ymmärrä miksi lomaa pitäisi olla enemmän? Minullakin on ns. yksi ylimääräinen viikko verrattuna moneen muuhun. 38 päivän lomat on järjettömyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa osan lomarahoista vapaiksi? Jos lomarahoja jää (-30 pros. niistäkin tais vähentyä). Itseltä lähtee myös lomia...

Vierailija
4/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin just saanut kuudennen kesälomaviikon, tesin mukaan. Perskules.

Vierailija
5/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opettajiahan tämäkään ei taida koskea.

Vierailija
6/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saathan sen jatkossakin :). 6 viikkoo on maksimi, milä tässä yhtälössä on niin vaikee ymmärtää??! 5:lle

Vierailija
7/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"]

Minä olen 48-vuotias toimihenkilö Olen 25 vuotta nauttinut mielestäni runsaasta lomaoikeudesta. Se on koko ajan ollut 5 vkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa.  En ymmärrä miksi lomaa pitäisi olla enemmän? Minullakin on ns. yksi ylimääräinen viikko verrattuna moneen muuhun. 38 päivän lomat on järjettömyyttä.

[/quote]

Sulla ilmeisesti palkka hyvä, tutustupa joskus päiväkotityöntekijöisen palkkaan, ei mitään hurraamista. Kuntapuolella pitkä loma on ollut aikoinaan vastine palkankorotuksille. ap

Vierailija
8/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:12"]

Voitko vaihtaa osan lomarahoista vapaiksi? Jos lomarahoja jää (-30 pros. niistäkin tais vähentyä). Itseltä lähtee myös lomia...

[/quote]

Meillä ei saa vaihtaa. ap

Vierailija
9/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiehun myös. Julkisella töissä. Säälittävä palkka. Pitkät lomat olleet mukava lisä.

Vierailija
10/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:12"]

Minä olisin just saanut kuudennen kesälomaviikon, tesin mukaan. Perskules.

[/quote]

Ei kiva, en ymmärrä miten joku kuvittelee että näillä lomaoikeuden kavennuksilla nostetaan tämä maa. Meiltähän se nyt eniten lähtee. ap

Vierailija
11/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:13"]

Ja opettajiahan tämäkään ei taida koskea.

[/quote]

Ei tietenkään!

Vierailija
12/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Sulla ilmeisesti palkka hyvä, tutustupa joskus päiväkotityöntekijöisen palkkaan, ei mitään hurraamista. Kuntapuolella pitkä loma on ollut aikoinaan vastine palkankorotuksille. ap

[/quote]

Paino sanalla "aikoinaan" - nykyäänhän julkisen sektorin palkat vastaavat monella alalla yksityisen palkkoja. Ja jäähän teille vielä kuitenkin viikko enemmän lomaa.

Vierailija
13/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu muuten ihan alan tesistä tuo että onko 30 pv. 6 viikkoa vai 5 viikkoa.

Vierailija
14/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Taas perinteinen av-vastaus. Kunhan ei koske minua niin muilta pitää ehdottomasti leikata.

Lomaoikeus on osa palkkaa, julkisella on 3-4 neuvottelukierrosta mennyt aikoinaan siten että senioreille lisättiin vuosilomaa kaikkien palkankorotuksen sijaan kun valtiolla ja kunnilla ei ollut rahaa maksaa palkkoja.

Pitkäloma senioreilla auttaa jaksamaan pidenettyä työuraa, kun kuusikymppinen lähihoitaja tekee fyysisesti raskasta työtä nostaessa ja pestessään vanhuksia ja/tai vammaisia niin lomat auttavat palautumista. Siinä iässä kahden päivän viikkovapaa ei usein riitä palautumiseen.

Vierailija
15/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervemenoa opeksi vaan!

Vierailija
16/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa on vieläkin viikon enemmän kuin tämän koko lystin kustantajilla, eli vientisektorin työntekijöillä. Tai no, kustantavat osittain, loput on velkaa.

Vierailija
17/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

Paino sanalla "aikoinaan" - nykyäänhän julkisen sektorin palkat vastaavat monella alalla yksityisen palkkoja. Ja jäähän teille vielä kuitenkin viikko enemmän lomaa.

[/quote]

Nimenomaan aikoinaan jäimme ilman palkankorotuksia ja saimme vastineeksi lisää lomaa. Nyt kun lomat otetaan niin alamme vaatia lisää palkkaa. Ja tiesithän että kuntapuolella lomaoikeus on ekat 10 vuotta 28 päivää. 30 päivää tippuu vasta 10 vuoden työnteon jälkeen. ap

Vierailija
18/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:21"]

6 viikkoa on vieläkin viikon enemmän kuin tämän koko lystin kustantajilla, eli vientisektorin työntekijöillä. Tai no, kustantavat osittain, loput on velkaa.

[/quote]

kuule, nykyisten vapaakauppasopimusten puitteissa se on ihan sama mistä se raha tulee, kotimaasta vai ulkomailta. Kunhan rahaa tulee.

Vierailija
19/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Taas perinteinen av-vastaus. Kunhan ei koske minua niin muilta pitää ehdottomasti leikata.

Lomaoikeus on osa palkkaa, julkisella on 3-4 neuvottelukierrosta mennyt aikoinaan siten että senioreille lisättiin vuosilomaa kaikkien palkankorotuksen sijaan kun valtiolla ja kunnilla ei ollut rahaa maksaa palkkoja.

Pitkäloma senioreilla auttaa jaksamaan pidenettyä työuraa, kun kuusikymppinen lähihoitaja tekee fyysisesti raskasta työtä nostaessa ja pestessään vanhuksia ja/tai vammaisia niin lomat auttavat palautumista. Siinä iässä kahden päivän viikkovapaa ei usein riitä palautumiseen.

[/quote]

Yksityisellä puolella fyysistä työtä tekevät seniorit palautuvat ilmeisesti nopeammin. Mistähän tämä mahtaa johtua? 

Vierailija
20/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:21"]

[/quote]

On se enemmän, mutta vastapainoksi palkkaa on vähemmän. Ja kuule, jos ajattelet että päivähoito on ihan turha kuluerä niin ala ajamaan että se poistuu. Katsotaan miten vienti vetää kun lapsille ei ole hoitopaikkaa, tai jos on maksaa paikkaa 900e kuukaudessa. 

Itse olen pystynyt välttämään sairauslomat vuosilomien avulla. Jatkossa en pysty, tullee työnantajalle kalliimmaksi. ap