"Kiva" käydä töissä ja maksaa kaikkien muiden elämät.....
..."kiva" painaa pitkää päivää kun verorahat ja nyt jopa osa lomarahoista menee Kreikan velkoihin ja sädekehämamutukseen.
Meidän perhe menettää lomarahoissa 2200e nettona, silläkin on aina ostettu matkat ulkomaille.
Nyt tämä tulee näkymään varmasti huonoina aikoina myös suomalaisilla matkanjärjestäjillä ja lentoyhtiöillä :(
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:09"]
no mikä sun veroprosentti on?
[/quote]
36,5%, entä sulla?
Jos lähden nyt Norjaan, josta minulle tarjottu töitä, saan siellä käteen bruttona sen mitä täällä vain nettona. Maksan veroja 25%, saan kaikki lomarahat verottomana ja 13 kk palkan. Arvatkaa houkuttaako? Pitäisi päättää 2 vkon sisällä.
[/quote]
Menikö sulla brutto ja netto sekaisin vai meinasitko tehdä surkean diilin? Brutto on rahapalkka+luontoisedut ja netto on se, minkä saa käteen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:07"]
Ne yksityisetkin lääkärit ovat koulutuksensa saaneet julkisissa, verorahoilla maksetuissa yliopistoissa.
[/quote]
Ja hyvin todennäköisesti kuuluvat myös kolmeen ylimpään tulodesiiliin, jotka NETTOmaksavat veroja. Eli kaikki muut ovat saamapuolella! Ainoastaan tuo porukka siis todella maksaa koulutuksensa yhteiskunnalle takaisin, muut eivät.
[/quote]
Tuota mantraa hyvätuloiset toki mielellään toistelevat, mutta totuus on hieman monimutkaisempi. Ylimpien tulodesiilien tulot eivät synny tyhjästä. Kannattaa pohtia sitäkin, miksi OECD'n mukaan talouskasvun kannalta ylimpiä tulodesiilejä palon tärkeämpää on kansan köyhemmän puoliskon käytettävissä oleva varallisuus.
[/quote]
Mitä varallisuutta köyhempien käytettävisssä voi olla ilman nettomaksajia? Ymmärrätkö ylipäätään mikä on nettomaksaja, mikä -saaja?
[/quote]
Ymmärrän oikein mainiosti ja ymmärrän myös sen syyn miksi se on hyvätuloiselle mieluinen tarkastelunäkökulma. Usein vielä mielellään unohdetaan kunnallisverot ja tietysti kaikki kulutusverot. Sinä itse vaan et oikein tunnu tajuavan, että jos meillä on 100 henkeä työllistävä yritys, josta vain 30 parhaiten tienaavaa työntekijää pystyy tuloillaan pärjäämään, niin on naurettavaa kitinää valittaa tulonsiirroista kun lapsikin ymmärtää, ettei ilman niiden 70 työpanosta loppuu tienaaminen myös kolmelta ylimmältä desiililtä.
[/quote]
Kerro nyt mitä varallisuutta "kansan köyhimmän puoliskon" käytettävissä voi olla ilman nettomaksajia? Mitä palveluita? Muakin alko kiinnostaa.
Ketkä nyt on niitä yhteiskunnan parhaimpia? Keskusteluja seuratessa vaikuttaa siltä, että työttömät on lusmuja, sairaat on lusmuja, kunnan työntekijät on laiskoja, pienipalkkaiset on hyödyttömiä, opiskelijat on muuten vaan perseestä ja lapset on pelkkä menoerä. Eli ketkä hyväksytään, ne jotka tahkoaa rahaa vai? Ei niin väliä, onko työstä mitään hyötyä kenellekään, kunhan raha liikkuu. Sivistysvaltio tämä ei ikinä ole ollut, mutta nyt vaikuttaa, että meno on kuin rautarouvan ideologian nielleellä apinalaumalla.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:52"]
Jotenkin tosi erikoista, että niin pieni osa ihmisistä maksaa käytännössä lähes kaikki vero. Onko meillä oikeasti varaa tällaiseen kehitykseen? Voisiko tässä olla se syy, miksi Suomi on näin huonossa jamassa. Ihmiset eivät kykene elättämään itseään. Osittain ongelma on rakenteellinen, mutta myös saavutettu elintaso on ongelma. Se on asia, mihin täällä ei ole varaa. Eihän täällä kukaan halua käydä töissä, jos joutuu elättämään puolet kansasta.
[/quote]
BINGO!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:52"]
Jotenkin tosi erikoista, että niin pieni osa ihmisistä maksaa käytännössä lähes kaikki vero. Onko meillä oikeasti varaa tällaiseen kehitykseen? Voisiko tässä olla se syy, miksi Suomi on näin huonossa jamassa. Ihmiset eivät kykene elättämään itseään. Osittain ongelma on rakenteellinen, mutta myös saavutettu elintaso on ongelma. Se on asia, mihin täällä ei ole varaa. Eihän täällä kukaan halua käydä töissä, jos joutuu elättämään puolet kansasta.
[/quote]
kaikki suomalaiset (aikuiset) maksaa veroja. Mutta pieni osa osallistuu verojen muodossa lisäksi tulonsiirtoina soihen, että asiat on näin hyvin. Maksan mielelläni.
Yksi reuman lääkepistos voi maksaa kymmeniä tuhansia, ymmärrättekö ollenkaan, paljon teihinkin on yhteiskunta tuhlanuut???
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:30"]
Itse haluaisin kovasti parantua ja päästä töihin. Ei ole mukavaa elää yhteiskunnan tuella. Mutta kun ei näitä psyykkisiä sairauksia hoideta kunnolla julkisella puolella ja yksityisellä ei ole varaa. Eläkkeellä olen siis ja suuri haave olisi päästä takaisin työelämään.
[/quote]
Se taitaa olla tämän yhteiskunnan ongelma, että noita psyykkisiä ongelmia on ihan liikaa. Johtuu siitä, että väärät ihmiset hankkivat lapsia. Harvoin terapiallakaan saadaan enää veronmaksajaa sellaisesta ihmisestä, jolla lähtökohdat ovat pielessä. Valitettavasti tulevaisuudessa meillä ei ole noihin mielenterveysongelmiinkaan edes niin paljon rahaa kuin nykyään. Mikään tulonsiirto tai sosiaaliapu ei pelasta ihmistä kurjan lapsuuden seurauksilta.
[/quote]
Itse kyllä hyödyin valtavasti psykoterapiasta silloin kuin sitä sai. Mutta rahanputteen takia terapia jäi kesken. Kova halu on parantua niinkuin varmasti kaikilla sairailla. Psykoterapia auttaa kaikkia, mutta sitä kun harvoin on julkisella puolella saatavila vaan se pitää maksaa itse/Kelan tukemana, josta siitäkin omavastuut. t. eläkeläinen
Itse haluaisin kovasti parantua ja päästä töihin. Ei ole mukavaa elää yhteiskunnan tuella. Mutta kun ei näitä psyykkisiä sairauksia hoideta kunnolla julkisella puolella ja yksityisellä ei ole varaa. Eläkkeellä olen siis ja suuri haave olisi päästä takaisin työelämään.
[/quote]
Se taitaa olla tämän yhteiskunnan ongelma, että noita psyykkisiä ongelmia on ihan liikaa. Johtuu siitä, että väärät ihmiset hankkivat lapsia. Harvoin terapiallakaan saadaan enää veronmaksajaa sellaisesta ihmisestä, jolla lähtökohdat ovat pielessä. Valitettavasti tulevaisuudessa meillä ei ole noihin mielenterveysongelmiinkaan edes niin paljon rahaa kuin nykyään. Mikään tulonsiirto tai sosiaaliapu ei pelasta ihmistä kurjan lapsuuden seurauksilta.
[/quote]
Psyykkiset SAIRAUSET eivät välttämättä johdu mistään tietystä asiasta. Ne ovat sairauksia siinä missä muutkin sairaudet. Minulla ei ole mitään "ongelmia" vaan psyykkinen sairaus. Kuka tahansa saattaa sairastua psyykkisesti, sinäkin.
[/quote]
[/quote]
Mielenterveysongelmia ei nytkään hoideta... Itsellä vakava psyykkinen sairaus ja käyn kerran kuussa sairaanhoitajan juttusilla...Ja kyllä, olen ihan mt-puolella hoidossa...
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"]
Tottakai myös palkastani maksetaan lasten kouluja, hoitoja, teitä, sähköinfraa jne yleisiä kuluja. Mutta palkastani maksetaan MYÖS sellaisia kotona lusmuilijoita, jotka eivät ikinä ole olleet töissä tai jotka pyöräyttävät lapsia tasaisin väliajoin ja ovat vuosikausia kotona tukien varassa, tai rakennetaan Guggenhaimeja harvojen ja valittujen iloksi. Tällaisia minä en halua elättää/tukea. En vastusta veroja kokonaisuudessaan, vaan sitä, mihin niitä käytetään yleisen infran lisäksi käytetään. Koen vääräksi, että me kaksi työssäkäyvää koemme ettei ole varaa kolmanteen lapseen. Mutta joku töitä pakoileva pyöräyttää viidennen ja nostaa tukia, työssäkäyvien palkoista kerättyjä.
ei-ap
[/quote]
Kyllä teilläkin olisi kolmanteen lapseen varaa ihan satavarmasti, pikkulapsen elättää jo lapsilisällä kun on edellisille jo hankittu kaikki isommat kuten vaunut ja pinnis, ja jos on ne mennyt pois jo myymään, kirppikseltä saa uudet halvalla, kuten ne työttömätkin hommaa kirppiksiltä kersoilleen kaiken. Teidän rahat menee varmaan aika isoon asuntolainaan, ja ulkomaanmatkoihin, ne teitä estää hankkimasta kolmatta lasta, ei mikään rahapula.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:07"]
Ne yksityisetkin lääkärit ovat koulutuksensa saaneet julkisissa, verorahoilla maksetuissa yliopistoissa.
[/quote]
Ja hyvin todennäköisesti kuuluvat myös kolmeen ylimpään tulodesiiliin, jotka NETTOmaksavat veroja. Eli kaikki muut ovat saamapuolella! Ainoastaan tuo porukka siis todella maksaa koulutuksensa yhteiskunnalle takaisin, muut eivät.
[/quote]
Tuota mantraa hyvätuloiset toki mielellään toistelevat, mutta totuus on hieman monimutkaisempi. Ylimpien tulodesiilien tulot eivät synny tyhjästä. Kannattaa pohtia sitäkin, miksi OECD'n mukaan talouskasvun kannalta ylimpiä tulodesiilejä palon tärkeämpää on kansan köyhemmän puoliskon käytettävissä oleva varallisuus.
[/quote]
Mitä varallisuutta köyhempien käytettävisssä voi olla ilman nettomaksajia? Ymmärrätkö ylipäätään mikä on nettomaksaja, mikä -saaja?
[/quote]
Ymmärrän oikein mainiosti ja ymmärrän myös sen syyn miksi se on hyvätuloiselle mieluinen tarkastelunäkökulma. Usein vielä mielellään unohdetaan kunnallisverot ja tietysti kaikki kulutusverot. Sinä itse vaan et oikein tunnu tajuavan, että jos meillä on 100 henkeä työllistävä yritys, josta vain 30 parhaiten tienaavaa työntekijää pystyy tuloillaan pärjäämään, niin on naurettavaa kitinää valittaa tulonsiirroista kun lapsikin ymmärtää, ettei ilman niiden 70 työpanosta loppuu tienaaminen myös kolmelta ylimmältä desiililtä.
[/quote]
Kerro nyt mitä varallisuutta "kansan köyhimmän puoliskon" käytettävissä voi olla ilman nettomaksajia? Mitä palveluita? Muakin alko kiinnostaa.
[/quote]
Kysymyksestä päätellen pointti meni ohi korkealta ja kovaa. Ei tainnut edes vihellys kuulua?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:09"] no mikä sun veroprosentti on? [/quote] 36,5%, entä sulla? Jos lähden nyt Norjaan, josta minulle tarjottu töitä, saan siellä käteen bruttona sen mitä täällä vain nettona. Maksan veroja 25%, saan kaikki lomarahat verottomana ja 13 kk palkan. Arvatkaa houkuttaako? Pitäisi päättää 2 vkon sisällä. [/quote] Menikö sulla brutto ja netto sekaisin vai meinasitko tehdä surkean diilin? Brutto on rahapalkka+luontoisedut ja netto on se, minkä saa käteen.
[/quote]
Ihan oikeesti, kuinka tyhmiä ihmisiä täällä kirjoittelee? Ei voi olla kovin häävi nettomaksaja jos ei tiedä mikä on netto, brutto ja taara.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:10"]
Jumalauta mitkä palkat teillä sitten on jos kolmasosa lomarahoista on nettona 2200. Minulla lomaraha on puolet palkasta ja kolmasosa nettona 400 ja olen keskipalkkainen.
[/quote]
Hyvätuloiset saa lomarahoista nettona itselleen 40%. Joten ne lomarahat on vieläkin isommat kuin mitä ajattelet mielessäsi. Mutta valtio tässä eniten menettää, kun verotulot tippuu.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:19"]
Minä olen nuori opiskelija ja lähden, kun olen valmistunut, jos saan töitä ulkomailta. Todennäköisesti saan ja harjoittelun teen muualla Euroopassa.
[/quote]
Minä ymmärrän hyvin eikä sinua voi moittia. Pahoittelen sekä oman sukupolveni että suurten ikäluokkien puolesta, että me ollaan pilattu tämä maa niin perinpohjin, ettei edes suomalaiset halua tänne jäädä. Onneksi teillä nuorilla on toivoa paremmasta elämästä jossain muualla!
Monessa maassa ihmiset kuitenkni pystyvät hankkimaan itselleen sen välttämättömän toimeentulon. Suomessa käytännössä se kansanosa, joka ei pysty hankkimaan itselleen toimeentuloa, lisääntyy eniten. Heistä tulee myös suorasti ja epäsuorasti paljon kustannuksia. Trendi on huolestuttava kansantalouden näkökulmasta.
Kuin saatanasti te tienaatte jos elätätte verorahoillanne kreikan valtiota, suomen pummit ja maahanmuuttajat, ja pidätte muutenkin yhteiskunnan pyörimässä?
Olisit ap kiitollinen, että olet työkykyinen ja terve. Minä en ole.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:54"]
tuolta voi etsiä, kuinka iso hius se maahanmuutto on valtion koko budjetista.
[/quote]
Eihän se edes mahtunut tuohon budjettiin vaan ainakin 400miljoonaa pitää löytää siihen lisää jostain. Siis pelkästään vastaaottokuluihin. Sitten sen jälkeen työttömyyskorvaukset yms. sosiaalimaksut. Kyllä se vaan on valtava summa.
[/quote]
Tuota noin. Tosi moni ei saa myönteistä päätöstä. Eli heidän osaltaan ne kulut jäävät tuohon vastaanottokeskuksessa vietettyyn aikaan.
Saako ulkomaan kansalainen automaattisesti jotain työttömyyskorvausta? Ei mielestäni. Eihän me minnekkään jenkkeihinkään niitä maksella.
[/quote]
KELAn tilastojen mukaan pakolaismaista tulevista työikäisistä maahanmuuttajista oli v. 2011 työttömyysturvan piirissä lähes joka toinen (46%), maksettujen tukien kokonaissumma n. 150 miljoonaa euroa. Asumistuen piirissä samoin joka toinen, tukien kokonaissumma n. 50 miljoonaa euroa. Perhe-etuuksia (lapsilisät ym) maksettiin pakolaismaista tuleville samoin n. 50 miljoonaa euroa. Kokonaisuudessaan KELAn tukia maksettiin v.2011 pakolaismaista tuleville keskimäärin 6500e (yli 10v maassa olleet) - 8500e (alle 3v maassa olleet) / pää / vuosi.
Tuosta voi päätellä, että 10 000 humanitaarisen maahanmuuttajan ottaminen maahan lisää pelkästään KELAn menoja pysyvästi vähintään 65 miljoonalla vuodessa - pidemmällä aikavälillä reilusti enemmän, koska maahanmuuttajaväestön ikääntyessä maksettavien eläkkeiden määrä lisääntyy.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:47"]..."kiva" painaa pitkää päivää kun verorahat ja nyt jopa osa lomarahoista menee Kreikan velkoihin ja sädekehämamutukseen.
Meidän perhe menettää lomarahoissa 2200e nettona, silläkin on aina ostettu matkat ulkomaille.
Nyt tämä tulee näkymään varmasti huonoina aikoina myös suomalaisilla matkanjärjestäjillä ja lentoyhtiöillä :(
[/quote]
Sori :( ei mullakaan ole kivaa täällä sairaalassa. Mieluummin tulisin jeesaan sun töihin.
Minua ei kyllä kiinnosta pätkääkään jos joku maahanmuuttaja hyötyy verorahoistani, rasittaa ainoastaan suomalaiset elämäntapatyöttömät. Koulutus on annettu tarjottimella ja ainoa valinta on lapsitehtailu ja sossun rahoilla eläminen.