Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva" käydä töissä ja maksaa kaikkien muiden elämät.....

Vierailija
28.09.2015 |

..."kiva" painaa pitkää päivää kun verorahat ja nyt jopa osa lomarahoista menee Kreikan velkoihin ja sädekehämamutukseen.

Meidän perhe menettää lomarahoissa 2200e nettona, silläkin on aina ostettu matkat ulkomaille.

Nyt tämä tulee näkymään varmasti huonoina aikoina myös suomalaisilla matkanjärjestäjillä ja lentoyhtiöillä :(

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:07"]

No, pääasia, että saadaan sossutuet ja maahanmuuton kustannukset maksettua. Ei se raha vaan työn ilo. Vai miten ne työttömät sanovat?

[/quote]

Pääasia että saadaan tulonsiirtoja rikkaille. Ihan sama tuleeko ne valtiolta vai työntekijöiltä.

Vierailija
22/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia lähtee täältä pois ja ei-suomalaisia virtaa tilalle, saadaan väkiluku pysymään samana ja ehkä nousemaankin. Unelma :) <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:14"]

Tuntuu siltä että todella monet suomalaiset muuttamassa täältä ulkomaille ja että kamala kiire pois, tuttuja ja tuntemattomia ja kaikki tämän vuoden puolella! Kaikki 30-45v asiantuntijoita jotka tosi haluttuja ulkomailla ja ovat tervetulleita, saavat paremmat palkat ja asumisedut siellä! Ovat sen tyyppisiä etteivät ole pahemmin tykänneet matkustella ja nyt pakataan kaikki kerralla ja matkaan.

Jääkö tänne Suomeen enää sossulusmut ja johtajat ihmettelemään?

Minun työkaveri vaimoineen Australiaan, toinen pariskunta Singaporeen, ja kolmas pienine lapsineen Britteihin. Miehen lapsuusystävä Malesiaan ja työkaveri Arabiemiraatteihin, meidän naapuriperhe Belgiaan ja naapurin tuttavaperhe lähti jo USAan. Siskon kaveri Australiaan ja työkaveri Italiaan ja lapsuusystävä perheineen jonnekin Kiinaan suurin piirtein keskelle ei mitään mutta nousevaan miljoonateollisuuskaupunkiin jossa tulevat saamaan moninkertaiset palkat Suomeen verrattuna! :-o

[/quote]

Minä olen nuori opiskelija ja lähden, kun olen valmistunut, jos saan töitä ulkomailta. Todennäköisesti saan ja harjoittelun teen muualla Euroopassa.

Vierailija
24/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:09"]

no mikä sun veroprosentti on?

[/quote]

36,5%, entä sulla?

Jos lähden nyt Norjaan, josta minulle tarjottu töitä, saan siellä käteen bruttona sen mitä täällä vain nettona. Maksan veroja 25%, saan kaikki lomarahat verottomana ja 13 kk palkan. Arvatkaa houkuttaako? Pitäisi päättää 2 vkon sisällä.

Vierailija
25/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä muuttuu aika paljon automatisaation vuoksi tulevina vuosina. Tulevaisuudessa yhä harvempi käy töissä. Onhan muurahaisyhdyskunnissakin työläiset, kuhnurit ja sitten ne kuningattaret, jotka nauttivat muiden työn hedelmistä ;).

Vierailija
26/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut iloinen veronmaksaja ja olen jatkossakin. Sen verran on verovuosia takana, että ehkä omat koulutukseni olen jo maksanut ja mun vetotuotot on jo koko elämänvarrelta jo vähän plussan puolella, kunnes vanhana taas alan olla pikemminkin miinusmerkki valtion näkökulmasta.

Ja nyt mulla kasvaa tuossa kaksi miinusta tuottavaa vesaa, joista joskus tulee iloisia veronmaksajia. Toivottavasti ainakin. Nyt he kuluttavat verokertymää mm. käymällä koulua, osallistumalla "ilmaisiin" tiedekerhoihin, saamalla "ilmaista" kuntoutusta sairauksiinsa, saamalla kelakorvausta lääkkeistään. Toinen hyväkäs käy uimahallissa viikoittain, sitäkin on tuettu vetovaroin. Toinen on krjaston suurkuluttaja, oikea. 

Vierailija
27/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja Norjassa tuetaan sähköautoilua, voisi ostaa verottomana sellaisen sähköauton joka maksaa täällä 100 000+ euroa ja latailla sitä ilmaiseksi eikä tarvitsisi maksaa kulkuneuvoveroja! Työnantaja maksaa asumistukea ekat 6 kk, kaksikerroksisesta loft-asunnosta jossa poreallas ja pieni sauna. Elämähän voisi oikeasti olla aika luksusta siellä.

Vierailija
28/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:21"]

Työelämä muuttuu aika paljon automatisaation vuoksi tulevina vuosina. Tulevaisuudessa yhä harvempi käy töissä. Onhan muurahaisyhdyskunnissakin työläiset, kuhnurit ja sitten ne kuningattaret, jotka nauttivat muiden työn hedelmistä ;).

[/quote]

Yksityistämisellä on kova buumi päällä. Kohta on kaikki yksityistetty ja sitten koneen-omistajat päättävät haluavatko jakaa mitään muille vai eivät.

Vierailija
29/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:06"]Ai että, tätä nykyilmapiiriä. On vain näitä urhoollisia yksittäisiä veronmaksajia, jotka elättää kaikkien muiden lusmuilut. Minä, minä, minä... Olen kaikkein ahkerin, ansaitsen vain kaikkein parasta, enkä kuluta missään määrin verorahoja. Mistä näitä ajattelijoita sikiää? [/quote] Ketä sä luulet että muiden lusmuilun maksaa? Raha kasvaa eduskunnan puutarhassa vai? Kyllä Suomessa on todella kova verotus jos verrataan vaikka Ruotsiin

[/quote]

No kyllä olen hyvin tietoinen, mitä me veronmaksajat maksetaan. Kannattaa myös muistaa, että kelan tuistakin maksetaan veroa 20 prossaa, on suhteessa aika paljon, vaikka summat toki pieniä. Ja toki voit siirtyä itse lusmuilemaan kotiin, jos se tuntuu houkuttelevalta. Minä sitten makselen makoiluasi. Nyt joudun maksamaan sinulle varmaan esim. autoilustasi: parkkipaikkojen osuus asuntojen hinnassa, huono ilmanlaatu ja sen aiheuttamat terveyshaitat, teiden rakentaminen ja kunnossapito, ilmastonmuutoksen aiheuttamat haitat, poliisin resurssit liikennevalvontaan, autoilijoiden tappamat ja vammauttamat eläimet ja ihmiset, sekä onnettomuuksien hoito....

Vierailija
30/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:10"]

Jumalauta mitkä palkat teillä sitten on jos kolmasosa lomarahoista on nettona 2200. Minulla lomaraha on puolet palkasta ja kolmasosa nettona 400 ja olen keskipalkkainen.

[/quote]

Samaa ihmettelin. Melkoisia tuhlareita ovat, nettohan on sitten 6*2200 eli aikas paljon, näin karkeasti laskien. Tuolla palkalla kuka tahansa normaali ihminen lähtee matkoille ihan tuosta vaan. Ei ole taidettu kuluja suhteuttaa tulojen mukaan. 

[/quote]

Onhan tuo lomaraha ollut monelle kuitenkin sellainen tavoiteltu ylimääräinen 'bonus' juttu ja ´kertapotti´ josta on voinut nauttia loman kynnyksellä. Ne siis tajuavat jujun jotka ovat oikeasti työelämässä ja tarvitsevat irtiottoa jossain muualla.

Vierailija
31/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku maksaisi lomarahoja, voisi niistäkin sitten kitistä. Kyllä on tavallisilla kuukausipalkkalaisilla lekoisat oltavat.

Vierailija
32/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa käydä töissä ja elättää itsensä! ;) mielelläni tuen siinä samalla muitakin. Annan lomarahat iloisesti pois.

Vierailija
33/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olette eronneet kirkosta? Teidän tuloillanne saisitte tuon summan varmaan kurottua lähes kiinni.

Vierailija
34/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:06"]Ai että, tätä nykyilmapiiriä. On vain näitä urhoollisia yksittäisiä veronmaksajia, jotka elättää kaikkien muiden lusmuilut. Minä, minä, minä... Olen kaikkein ahkerin, ansaitsen vain kaikkein parasta, enkä kuluta missään määrin verorahoja. Mistä näitä ajattelijoita sikiää? [/quote] Ketä sä luulet että muiden lusmuilun maksaa? Raha kasvaa eduskunnan puutarhassa vai? Kyllä Suomessa on todella kova verotus jos verrataan vaikka Ruotsiin

[/quote]

No kyllä olen hyvin tietoinen, mitä me veronmaksajat maksetaan. Kannattaa myös muistaa, että kelan tuistakin maksetaan veroa 20 prossaa, on suhteessa aika paljon, vaikka summat toki pieniä. Ja toki voit siirtyä itse lusmuilemaan kotiin, jos se tuntuu houkuttelevalta. Minä sitten makselen makoiluasi. Nyt joudun maksamaan sinulle varmaan esim. autoilustasi: parkkipaikkojen osuus asuntojen hinnassa, huono ilmanlaatu ja sen aiheuttamat terveyshaitat, teiden rakentaminen ja kunnossapito, ilmastonmuutoksen aiheuttamat haitat, poliisin resurssit liikennevalvontaan, autoilijoiden tappamat ja vammauttamat eläimet ja ihmiset, sekä onnettomuuksien hoito....
[/quote]

Kun muiden maksamilla veroilla rahoitetuista tuista maksetaan veroa, niin tukien saaja jotenkin kantaa kortensa kekoon, vai?

Vierailija
35/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:10"]

Jumalauta mitkä palkat teillä sitten on jos kolmasosa lomarahoista on nettona 2200. Minulla lomaraha on puolet palkasta ja kolmasosa nettona 400 ja olen keskipalkkainen.

[/quote]

Samaa ihmettelin. Melkoisia tuhlareita ovat, nettohan on sitten 6*2200 eli aikas paljon, näin karkeasti laskien. Tuolla palkalla kuka tahansa normaali ihminen lähtee matkoille ihan tuosta vaan. Ei ole taidettu kuluja suhteuttaa tulojen mukaan. 

[/quote]

Onhan tuo lomaraha ollut monelle kuitenkin sellainen tavoiteltu ylimääräinen 'bonus' juttu ja ´kertapotti´ josta on voinut nauttia loman kynnyksellä. Ne siis tajuavat jujun jotka ovat oikeasti työelämässä ja tarvitsevat irtiottoa jossain muualla.

[/quote]

Voi helvetin kermaperse, tajuatko lainkaan kuinka hyvin asiasi ovat? Nykyajan työelämä on hiukan erilaista: pätkätyöläiset, itsensä työllistäjät ja mahdollisesti vielä muiden työllistäjät eivät nauti tuollaisista eduista. Lomaa taisi olla joskus muutama vuosi sitten pari viikkoa, lomarahoja ei silloinkaan. Sitten pitää vielä maksella tuollaisten lusmujen lomamatkoja. Mieluummin maksan kontulalaisten työttömien elämän kuin tuollaisten tyyppien lomarahat.

Vierailija
36/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, suomessakin on niin helkatin paljon vapaamatkustajia joiden elämän joutuu kustantaan.

Vierailija
37/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raskaan työpäivän päätteeksi ahtaudut ruokakasseinesi bussiin, jossa nuoriso mekastaa ja tönii ja naureskelee tädin vaatteille, juoppo huorittelee ja av-mamma ajaa lastenvaunuilla varpaiden yli. Ai että niitä rakastaa.

Ajattelee, et niin se on teidänkin koulu, kouluruuat ja terveydenhoito ja neuvolat ja lapsilisät ja mitä hvtin kaikkea sitä on maksettu, jotta voi rääkyä et oli vtun pahaa safkaa niinku tänää vttu. Ja varhaiseläkkeet ja viinan kehdosta hautaan tälle juopolle, jotta se pää purkamaan patoutumiaan, ressukka, sillä on varmasti vaikeeta. Ja mammalle on rahaa lapioitu, et se synnyttää, pentu ei tee seuraavat 20 vuotta muuta kuin kuluttaa suomalaisten veromarkkoja ja valmistuttuaan menee jonnekin veroparatiisiin tienaamaan. 

Mut on se kiva, et on duunii ja julkinen liikenne, et pääsee sinne duuniin. Ja joskus ihan istumaankin. Ei oo niin paha hiilijalanjälki. Ja pitää muistaa nyppiä pillunkarvat ja ei saa pitää seinällä kirjaimia tai olet muuten wt.

Vierailija
38/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:06"]Ai että, tätä nykyilmapiiriä. On vain näitä urhoollisia yksittäisiä veronmaksajia, jotka elättää kaikkien muiden lusmuilut. Minä, minä, minä... Olen kaikkein ahkerin, ansaitsen vain kaikkein parasta, enkä kuluta missään määrin verorahoja. Mistä näitä ajattelijoita sikiää? [/quote] Ketä sä luulet että muiden lusmuilun maksaa? Raha kasvaa eduskunnan puutarhassa vai? Kyllä Suomessa on todella kova verotus jos verrataan vaikka Ruotsiin [/quote] No kyllä olen hyvin tietoinen, mitä me veronmaksajat maksetaan. Kannattaa myös muistaa, että kelan tuistakin maksetaan veroa 20 prossaa, on suhteessa aika paljon, vaikka summat toki pieniä. Ja toki voit siirtyä itse lusmuilemaan kotiin, jos se tuntuu houkuttelevalta. Minä sitten makselen makoiluasi. Nyt joudun maksamaan sinulle varmaan esim. autoilustasi: parkkipaikkojen osuus asuntojen hinnassa, huono ilmanlaatu ja sen aiheuttamat terveyshaitat, teiden rakentaminen ja kunnossapito, ilmastonmuutoksen aiheuttamat haitat, poliisin resurssit liikennevalvontaan, autoilijoiden tappamat ja vammauttamat eläimet ja ihmiset, sekä onnettomuuksien hoito.... [/quote] Kun muiden maksamilla veroilla rahoitetuista tuista maksetaan veroa, niin tukien saaja jotenkin kantaa kortensa kekoon, vai?

[/quote]

Kun minun maksamista veroista maksetaan sinulle palkkaa, josta sinä maksat veroa, niin sinäkö kannat kortesi kekoon?

Vierailija
39/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas samaa naurettavaa valitusta. Suomessa ei ole työpakkoa. Sulla on täysin sama oikeus irtisanoutua ja elää sossun sossun rahoilla kuin kaikilla muillakin suomalaisilla.

Vierailija
40/116 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:13"]

Maahanmuuttajien Kustannus on 0.2 % valtion budjetista. Kreikan kaatuminen estettiin, koska sen konkka olisi tullut kalliimmaksi, mutta eihän av-mamma sitä tiedä.
[/quote]

Hah hah mitä p*skan suoltamista taas kerran. :D Tuo sinun väittämä 108 miljoonaa euroa ei kata edes tämän vuoden hallinto- ja pakolaisten vastaanottokustannuksia, jotka on mitoitettu 15 tuhannelle turvanpaikanhakijalle ja tämä 15 000 on reilusti alakanttiin.

Puhumattakaan että sillä maksettaisiin edes murto-osaa _kaikkien_ maahanmuuttajien kotouttamisen kuluja, sosiaaliturva-, terveydenhuolto-, koulutus- tai tulkkauskustannuksia tai muutakaan hallinto- tai viranomaispalveluiden käytön kustannuksia. Aivan käsittämättömän naiivia että joku rehellisesti väittää että maahanmuuton kustannukset olisi reilu 100 miljoonaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan