Osaatko itse tehdä kanakeiton?
Kommentit (21)
Miksi en osaisi? Lukutaitoisena löytäisin reseptin ja tekisin sen mukaan, jos omat taidot eivät riittäisi. Mutta ei kai kanakeitto voi olla sen vaikeampi kuin mikä tahansa lintukeitto. Poisluettuna se Lapinmiehen koskelokeitto.
Meidän perheessä ei syödä kanakeittoa. Paitsi kerran piti tehdä, kun sairaalassa sattui olemaan potilasruokalistalla niin hyvän makunen keitto, et mutustelin sitä ja koitin samaa kotona. Ihan jees.
Opin lukemaan jo 5-vuotiaana, joten kyllä osaan lukea myös reseptejä.
No, ensin puraistaan kanalta pää irti, lasketaan verta roikottomalla hetki, sitten nypitään höyhenet. Sitten viilletään vatsa auki ja suolestetaan lintu. Seuraavaksi pilkotaan ruho kappaleiksi varoen jättämästä luita lihan kappaleisiin.
Roiskaistaan lihat pannulle ruskistumaan.
Pilkotaan vihannekset, lyödään ne kattilaan ja suolaa ja pippuria päälle, ja sitten kanat siihen niskaan.
Siivotaan keittiö veriroiskeista siinä odotellessa kun keitto valmistuu.
Onko siinä siis jostakin osaamista?
Aika montaa erilaista versiota osaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kanaviillokki on hyvää, kun keittää vielä nahasta ja luista liemen.
Alapeukut ilmeisesti samat muistikuvat kun mulla, alakoulusta: hyi hitto mitä sitkeetä kuraa se oli! Jotenkin väärin tehty tms.
Myöhemmin sitten maistoin, tuolla muistikuvalla, sehän oli hyvää! Ja varsinkin kun laittaa curryä (ei taidettu alakouluaikaan tietää koko mausteesta ....)
Mikä resepti on paras kanakeitto?
Ap, osaatko tehdä rendang? Taitaa olla vähän enemmän hommaa kun kanakeitossa?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin! 2-3 erilaista ihan meidän perusruokavaliossa
Mikä paras?
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei syödä kanakeittoa. Paitsi kerran piti tehdä, kun sairaalassa sattui olemaan potilasruokalistalla niin hyvän makunen keitto, et mutustelin sitä ja koitin samaa kotona. Ihan jees.
Minä teen kanakeittoa. Tytär oli viikon nukutettuna ja kun herätettiin, hoitajat sanoivat, että saa tilata keittiöltä, mitä haluaa. Tilaus oli kanakeitto, mutta itku pääsi, kun keitto saapui. Se Sekä näytti, että maistui pahalta.
Keittoa osaa jokainen tehdä. Halutut ainekset vain kattilaan ja keitetään. Ei mitään rakettitiedettä
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin, onko niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin?