Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonkinlainen luovuttaminen 47-vuotiaana?

Vierailija
06.04.2022 |

Olen viime aikoina huomannut, että olen todella muuttunut elämään suhtautumisessa. Minulla ei ole enää unelmia, haaveita tai tavoitteita.

Töissä käyn jotta saan rahaa. En halua oppia uutta, ei ole mitään paloa enää sellaiseen. Työni teen miten pitääkin, mutta kehittäkööt nuoremmat firmaa ja kouluttautukoot lisää.

Toisaalta koen oloni helpottuneeksi. Enää ei tarvitse tehdä "mitään". Nyt saan vaan olla ja yrittää nauttia elämästä. Helppoa se ei ole koska minulla niin paljon ollut viime vuosina vastoinkäymisiä :(

Onko minulla kohtalotovereita?

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se luovuttamista vai iän mukanaan tuomaa hyväksymistä ja rauhaa? Itse koen jälkimmäisiä ja olen helpottunut. Olo on kevyt ja vapaa. Voisiko näkökulman vaihdos auttaa?

Vierailija
2/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka jatkaa: ps. Minullakin on ollut hirveä määrä vastoinkäymisiä. Kun ne sain käsiteltyä, sain hyväksymisen ja rauhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo moni asia on menettänyt merkityksen. Nautin luonnosta ja rauhasta. En jaksa shoppailua tai tapahtumia. Työt teen ja koska olen asiantuntijstehtävissä, ikä tuo jo perspektiiviä ja kokemusta. En jaksa pönkittää egoani. Olen 47v.

Vierailija
4/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ikä ja sama huomio. Tähän mennessä oppinut että unelmiaan ei tavoita ja jos tavoittaa se ei tuntunutkaan oikealta ja taas halutaan jotain muuta. Ei vaan enää jaksa. Kaikki on ihan sama eikä kenenkään elämä kiinnosta. Kunhan saan laskut maksettua ja nukkua rauhassa niin se riittää.

Kaiken haluamisessa ja sitä niin perkeleen kiireisesti toteuttamisesta ei tuu kuin paha mieli.

Vierailija
5/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö se onkin? M47 ...... La m48

Vierailija
6/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Töissä ei kiinnosta enää eteneminen, haasteet, eivätkä uudet projektit. Haluan tehdä vain ihan perushommia. Nuoremmat saavat jatkossa kehittää ja innovoida. Haluan vain elää rauhallista elämää perusasioiden äärellä. Nyt 52.

Vierailija
7/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 51v. ja jos elämää on vielä noin 30 vuotta jäljellä niin tässähän kerkee vaikka mitä. Tykkään matkustaa, opetella jonkun uuden kielen, harrastaa jne. jne.

Vierailija
8/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43, aika samat tuntemukset. Elämän vaikeudet vain jatkavat kasautumista ja menetykset lisääntyvät. Enää ei edes masenna. Turtunut ja tyhjä olo. Millään ei ole mitään väliä. Keneenkään ei voi luottaa tai tukeutua. Jumala on hiljaa. Naivi usko ihmisiin ja yhteiskuntarakenteisiin on hävinnyt. Tuntuu että kaikki on nähty ja se mitä ei ole, ei voi enää yllättää.

Vierailija
9/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 51v. ja jos elämää on vielä noin 30 vuotta jäljellä niin tässähän kerkee vaikka mitä. Tykkään matkustaa, opetella jonkun uuden kielen, harrastaa jne. jne.

Miksi alapeukku? Pitäisikö tässä iässä odottaa vaan kuolemaa?

Vierailija
10/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako kulli enää teitä?

No sun ei. Mieheni kulli kyllä.

Vierailija
11/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja tuo tunne on ollut jo pari vuotta. Minulla myös paljon vastoinkäymisiä viime vuosina. Jotenkin tunnen itseni tosi vanhaksi.

Vierailija
12/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Pitäisikö tässä iässä odottaa vaan kuolemaa?

Koska ei vastaa tippaakaan kysymykseen.

Vierailija
13/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 ja vielä riittää elämännälkää ja paloa. Aion elää täysillä niin kauan kuin pää toimii, unelmoida, iloita, nauttia, oppia uutta ja kehittyä.

Vierailija
14/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43, aika samat tuntemukset. Elämän vaikeudet vain jatkavat kasautumista ja menetykset lisääntyvät. Enää ei edes masenna. Turtunut ja tyhjä olo. Millään ei ole mitään väliä. Keneenkään ei voi luottaa tai tukeutua. Jumala on hiljaa. Naivi usko ihmisiin ja yhteiskuntarakenteisiin on hävinnyt. Tuntuu että kaikki on nähty ja se mitä ei ole, ei voi enää yllättää.

Tiivistit just minun ajatuksen. Sama ikä.

Vierailija
15/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako kulli enää teitä?

Ei. Saisipa vain olla rauhassa.

Vierailija
16/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä täällä. Toisaalta tunnen väsymystä vastoinkäymisiin ja toisaalta rauhallista oloa ja hyväksymistä. N47

Vierailija
17/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on masentavia ihmisiä suomi pullollaan. Onneksi on taas lennot ostettu lämpimään.

Vierailija
18/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46- vuotias ja tuntuu, että kaikki on nähty, hyvässä ja pahassa. Työelämässä en ole, mutta puuhastelen kotona, pienissä ympyröissä. Väsyttää, eikä mulla ole enää muita tavoitteita elämässä, kuin kasvattaa lapset aikuisiksi, siinä on savottaa kyllä siinäkin. Ehkä vielä koen elämänmuutoksen uuden miesystävän kanssa, mutta sekin on jo kertaalleen eletty, yhteiselämä, joten odotukset eivät ole korkealla.

Vierailija
19/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 38 ja olen jo täysin luovuttanut. En haaveile mistään. Voisin yhtä hyvin kuolla jo nyt.

Vierailija
20/283 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä sanoin itseni irti pitkästä vakituisesta työsuhteesta ja lähdin opiskelemaan uutta ammattia.