Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vaihda sote-alalle jos se kerran on niin helppoa ja hyvin palkattua?

Vierailija
06.04.2022 |

Tämä alkanut kummastuttaa näissä keskusteluissa, jatkuvasti alettu tuoda ilmi kuinka helppoa, stressitöntä ja ennen kaikkea huippupalkkaista työtä hoitajan työ on verrattuna muihin aloihin, niin mitä ihmettä te kituutatte niissä töissänne? Hopi-hopi opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi, voitte talkoilla ratkaista hoitajapulan 😍

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä suunnitellut, mutta aika homma yli viisikymppisenä alkaa lukemaan insinööristä sairaanhoitajaksi. Palkka nousisi, mutta opiskeluvuodet veisivät sen hyödyn. Sekin vielä, että miehille maksetaan hoitoalalla huonommin kuin naisille.

Vierailija
102/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ala hoitajaksi, koska kädet vuotavat verta. Käsidesi kirvelee haavoissa, en pysty käyttämään sitä ollenkaan.

Lisäksi puoliso vuorotyössä eikä hänen työnantajansa suostu vuoroja sovittelemaan. Lasten hoito olisi ollut hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tulee työttömyysuudistus niin siitä ei edelleenkään ole hyötyä. Olisi pitänyt kuunnella työttömiä esim. laittaa nuo lastenhoitoasiat kuntoon niin saataisiin äitejä vuorotyöhön, nyt moni heistä on työttömänä.

Miksei perhe voi saada esim. kodinhoitajaa, jos molemmat vanhemmat on illalla töissä. Iltis loppuu klo 17. 00?

Vierailija
104/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua hukata täysin eri alan ylempää korkeakoulututkintoani. Ehkä olisi hoitajienkin kannattanut harkita sellaista jos nykyiset hommat ei miellytä.

Itse asiassa on aika tavallista, että joku opiskelee tietylle alalle tai suoritta yliopistotutkinnon.  Mutta vasta oikeassa työelämässä huomaa millaista on oikeasti työskennellä alalla. Työ voi olla tylsää tai liian nopeatahtista tai siinä joutuu toimimaan omia arvoja vastaan.  IT-alalla on ihmisiä, joista ala näytti etukäteen houkuttelevalta, mutta käytännössä työssä noudatetaan työnantajan määryksiä, kiire on kova ja yhtiön omistajille pitää tahkota rahaa, mieluiten paljon. Varmaan moni lastensuojelun ja sosiaalialan työntekijä kokee, ettei oikeasti pysty auttamaan asiakkaita. On olemassa lait ja ohjeet, jotka säätelevät kyseistä työtä eikä voi toimia omien mielipiteiden varassa. Olen joskus saanut hyvää hoitoa ja huolenpitoa päivystyksessä, mutta olin silloin tosi sairas. On myös toisenlaisia kokemuksia terveyskeskuksestam, johon on kotipaikkakunnallani vaikea päästä.

Vierailija
105/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vaihtaa koska sinne vaaditaan rokotteiden ottamista ja hyvää ulkonäköä.

Vierailija
106/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä suunnitellut, mutta aika homma yli viisikymppisenä alkaa lukemaan insinööristä sairaanhoitajaksi. Palkka nousisi, mutta opiskeluvuodet veisivät sen hyödyn. Sekin vielä, että miehille maksetaan hoitoalalla huonommin kuin naisille.

Opiskella voi työn ohella ja opintoja pystyy nopeuttamaan todella paljon. Tarjolla on myös verkko-opiskelua missä kaikki teoriat tehdään verkossa. Koululla käy vaan muutamat harjoitustunnit ja työpaikalla harjoittelut. Insinöörinä saat varmaan vielä ahotit kaikista valinnaisista ja opinnäytetyö on läpihuutojuttu insinöörityöhön verrattuna (nimimerkillä tein sen miljoonannen uudistetun ohjeen vanhasta jutusta, vaihtoehtona olisi ollut muutamasta lähteestä vanhan tiedon yhdistelyä). Hoituu helposti parissa vuodessa opinnot :)

Vierailija
107/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakisin alalle joka ei kiinnosta?

Vierailija
108/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on riittävän hyvin palkattua, mutta omat kykyni riittävät korkeammalle. Kaikille taitojensa mukaan.

Riippuu ihan mitä "kykyjä" kukin arvostaa. Jollekin toiselle sun kyvyt on merkityksettömät.

Vierailija
109/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hakisin alalle joka ei kiinnosta?

Niin. Tästä samasta syystä mä en ole inssi.

Vierailija
110/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono työilmapiiri ja nokkimijärjestys ei kiinnosta.

Vierailija
111/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan hyvin ehdit tässä vielä jos oma ala ei enää ole mielenkiintoinen.

Vierailija
112/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta hoitoala yhtään ammatillisessa mielessä. Jos olisi kiinnostanut, olisin lukenut lääkäriksi. Suvussa on niin pitkät akateemiset perinteet, ettei edes tullut mieleen muu vaihtoehto.

Vierailija
113/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen mieluummin jotain vaativampaa.

Mielestäni vaikka lasten syöpäosastolla työskentely olisi jotain todella vaativaa. En oikeastaan keksi montaakaan vaativampaa hommaa, paitsi eläinlääkärin ja eläinsuojelualan työt. 

Vierailija
114/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono työilmapiiri ja nokkimijärjestys ei kiinnosta.

Kannattaa lähteä siis sieltä insinööritoimistolta.

Vierailija
115/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua hukata täysin eri alan ylempää korkeakoulututkintoani. Ehkä olisi hoitajienkin kannattanut harkita sellaista jos nykyiset hommat ei miellytä.

Niitä , joita ei miellytä ovat jo vaihtaneet alaa ja vaihtavat. Miksi hoitajat eivät saa lakollavaatia parempaa palkkaa ja parempia työoloja?

Työolot ovat olleet tiedossa. Oma valinta lähteä opiskelemaan hoitajaksi.

En ole hoitaja, mutta millai voisit etukäteen tietää ihan joka työpaikan olot ihan tarkkaan? Omalla alallani on duunipaikkoja ja palkkausta laidasta laitaan, en opiskellessani todellakaan tiennyt ihan tarkkaan ihan kaikkea.

Ja miksei saisi yrittää parantaa olosuhteita ja palkkausta? 

Vierailija
116/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen pistänyt merkille että miehet varsinkin ovat nyt kovasti alkaneet olla huolissaan kun naiset

alkavatkin nyt oikeasti hakeutumaann niihin insinöörinhommiin :D

Toinen asia joka on valjennut tämän keskustelun myötä on että insinöörit tosiaan vaikuttavat ajattelevan että jokainen tekisi insinöörin hommia jos vain "pystyisi". Että se on kuin joku ylin ammatti. Näin ei tosiaan ole. Kerro jollekin vaikka näyttelijäksi haluavalle että se joutuukin insinööriksi niin se heittäytyy kalliolta! 

Vierailija
117/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtamassa, mutta kestää vielä jonkun aikaa, että saan todistuksen. 

Vierailija
118/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta hoitoala yhtään ammatillisessa mielessä. Jos olisi kiinnostanut, olisin lukenut lääkäriksi. Suvussa on niin pitkät akateemiset perinteet, ettei edes tullut mieleen muu vaihtoehto.

Mäkin olisin lukenut tuomariksi jos mua olisi yhtään kiinnostanut. 

Vierailija
119/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan makseta miehille huonommin kuin naisille! Mistä ihmeestä sulla tuollainen käsitys on vai trollaatko? Palkat maksetaan taulukoiden mukaan sukupuoleen katsomatta. Peruspalkkaa nostaa kokemuslisät ja henkilökohtaiset lisät. Kokemuslisät tulee jokaiselle kyllä ajallaan kun on tarpeeksi kauan töissä. Henkilökohtaisia lisiä saa sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
120/128 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaaliälyinen tietää sote-alalle hakeutuessaan, mitä tuleman pitää. Ainakin nykyaikana, kun tietoa ja kokemuksia on saatavilla vaikka kuinka helposti. Ei pitäisi palkan, LÄHITYÖN, vaativuuden yms.tulla yllätyksenä. Ei se silti tarkoita, etteikö tarvittaisi lakkoja tnnä muuta mutta tiedossa on pitänyt asian olla.

Niin, juuri siksi alalle ei ole enää hakijoita. Täälläkin vain yksi hakija, paikkoja yli 20!! Ja palkoille ja työolosuhteille ei mielestäsi tarvitse tehdä mitään!! 

Samat, alalla olevat ovat hirveän työpaineen alla. Alimiehityksellä  päivästä toiseen.  Kuka jaksaa vuodesta toiseen painaa ilman vapaita, vuorosta et koskaan pääse ajoissa pois, parhaassa tapauksessa joudut jäämään tekemään vielä iltavuoron aamun perään, siirtelet jatkuvaan vapaitasi.....

Tätä per######llitä rallia ei kestä kenekään terveys.  Sairaslomille ei saisi jäädä" kun ketään ei saada tilalle", kesälomansijaisia ei vieläkään ole saatu,v aikka lomakausi pian alkamassa. Pomot ratkuttaa että eikö kellään ole tiedossa sijaisia, eikö kukaan tuttavanne voisi tulla tuuraamaan.jne   Ikänkuin hoitajat olisivat vastuussa henkilöstövajeesta......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan