Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vaihda sote-alalle jos se kerran on niin helppoa ja hyvin palkattua?

Vierailija
06.04.2022 |

Tämä alkanut kummastuttaa näissä keskusteluissa, jatkuvasti alettu tuoda ilmi kuinka helppoa, stressitöntä ja ennen kaikkea huippupalkkaista työtä hoitajan työ on verrattuna muihin aloihin, niin mitä ihmettä te kituutatte niissä töissänne? Hopi-hopi opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi, voitte talkoilla ratkaista hoitajapulan 😍

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu, miksi te hoitajat ette vaihda toiselle alalle, vaikkapa insinööreiksi, kun olette niin tyytymättömiä nykyiseen tilanteeseenne.

Jos lääkelaskutentti menee rimaa hipoen läpi kolmannella yrittämällä, niin miten bimbo selviäisi ikinä insinöörimatematiikasta?

Insinöörimatikka ei ole vaikeaa. Olen muutaman lääkelaskun katsonut ja helppojahan ne on, menee kyllä ilman koulutustakin lukion pitkän matikan lukeneelle, mutta pointti on siinä, ettei niissä saa olla yhtään virhettä. Itselleni insinöörimatikka oli lähes kokonaan vanhan kertausta. Mutta mistä moni ei selviä, on fysiikka ja ammattiaineet, alasta riippuen.  Matikan sai ryhmästäni läpi ne heikoimmatkin opiskelijat.  

Vierailija
82/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi/ylempi koulutus kuin hoitajilla enkä ole ollenkaan kiinnostunut hoitoalasta. Mutta ottaen huomioon et mun brutto on reippaasti vähemmän kuin hoitajan netto, olen hyvinkin harkinnut siirtymistä joksikin neuvolan terkkariksi.

Sulla mahtaa sitten olla todella huono palkka nyt, jos ajattelet että neuvolan terkkana tienaat enemmän. Neuvolan terkka kun tekee pelkkää päivävuoroa eikä siis saa mitään lisiä. Sinun kannattaisi varmaan harkita jotain ihan muuta alaa jos hyvää palkkaa toivot. Esimerkiksi roskakuskina tienaisit merkittävästi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoinkin ja olen ollut ihan tyytyväinen. Kyllä mun entisissä töissä oli enemmän kiire kuin nyt hoitajana. Palkka myös parempi

Vierailija
84/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin jo. Palkka on todella suuri työn haastavuuteen nähden. Täällä pikkukaupungissa voin elää kuin kroisos. 

Oikeasti, kokeilkaa muutkin. Laiskat p4sk4t valittavat, mutta ei tämä todellakaan mitään raskasta ole. Suurin ongelma hoitoalalla on nämä valittajat. Ihmiset eivät uskalla edes kokeilla, kun luulevat sen olevan jatkuvaa juoksemista.

Ensinnäkin sinulle maksetaan hyvin ylitöistä sun muusta. Tauoilla kerkiää käydä hyvin, kunhan ei räplää kännykkää silloin kun pitäisi tehdä töitä.

Vierailija
85/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole minkäänlaista hoivaviettiä eikä juuri empatiakykyäkään, eikä sote-asiat muutenkaan kiinnosta yhtään.

Vierailija
86/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mieluummin jotain vaativampaa.

Vierailija
87/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi miespuolinen tuttu vaihtoi it-alan hoitoalalle. Kuulemma paljon vähemmän stressiä ja kotona saa olla vapaana ja työaika on silloin kun se on, ei miten sattuu. Palkkaa saa nettona muutaman satasen vähemmän. Riippuu paljon alasta ja työpaikasta, onko se ruoho aidan toisella puolella vihreämpää. Oma insinöörialani ei ole vaikeaa ja ylitöitä on harvoin, pienessä yrityksessä ei ole kyllä niitä kadehdittuja etujakaan,   mutta palkka on samaa tasoa kuin hoitajilla. 

Vierailija
88/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen mieluummin nykyistä työtäni, jossa olen hyvä ja johon olen saanut koulutuksen. 

T. suunnitteluinsinööri rakennusalalta, pienyritys työpaikkana.  Palkka 3060 euroa/kk, etuina kahvit  tai teettalon puolesta (ei kahvileipiä), ei reissutyötä ja ylitöitä ei saa tehdä, mutta liukumia saa olla. 

Aika huono palkka, kun on koulutuskin.

Oon tehny operaattorilla myyntiä muutama vuosi sitte ja tienasin saman.

Ei mitään koulutusta

Vierailija
89/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe hoiva-alan omakseni. Tosin kyllä työ, jossa ei tule töitä kotiin, kiinnostaisi.

Palkkani on sana kuin hoitajan peruspalkka, koulutukseni on korkeampi. Lisien kanssa hoitaja saa huomattavasti parempaa palkkaa kuin minä.

Vierailija
90/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka pitäis hoitajien kohdalla mitottaa työn raskauteen ja vastuuseen.

Siinä kuitenkin ollaan vastuussa toisista ihmisistä ja heidän kunnossa pysymisestä.

Nolo palkka se siihen nähden on, jos vertaa vaikka johonkin myyntityöhön jossa ei olla vastuussa mistään ja tienataan enemmän. Ja normaaliin "virka aikaan"

Hoitajat painaa vuorotyötä ja on suurimman osan pyhistä ja viikonlopuista töissä, että pääsee edes palkassa siihen, että jää käteen se pari tonnia.

Onko se sen arvoista? Jos saman saat vaikka puhumalla ihmisille ja myymällä nettejä, liittymiä ja laitteita 5 päivänä viikossa, ei viikonloppuja sekä pyhät vapaat?

Ilman vastuuta, kotona etätyönä.

Vierailija
91/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on yksinkertaista pääosin. Ei sopisi minulle. Vaihdoin ammattia aikuisiällä ja työkkärin psykologi sanoi suoraan, että et viihtyisi hoitajana, koska työ on aika mekaanista ja ei vaadi hirveästi ajattelua.

Vierailija
92/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidän nykyisestä työstäni eikä minua kiinnosta pätkääkään kuoleeko joku mummo tai juoppo omaan oksennukseensa.

Kansantaloudellisesti olisi parasta jos kuolisi.

Vierailija
93/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu, miksi te hoitajat ette vaihda toiselle alalle, vaikkapa insinööreiksi, kun olette niin tyytymättömiä nykyiseen tilanteeseenne.

Jos lääkelaskutentti menee rimaa hipoen läpi kolmannella yrittämällä, niin miten bimbo selviäisi ikinä insinöörimatematiikasta?

Miksi kuvittelet kaikkien hoitajien olevan huonoja matematiikassa? Mä olen suorittanut kaikki laskut ekalla yrittämällä.

Vierailija
94/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen mieluummin jotain vaativampaa.

Tällaiset kommentit on kyllä niin huvittavia. Hoitajien töitä on monen eri tasoisia. On aivan eri asia olla lähihoitajana pesemässä mummojen takapuolia kuin olla teho-osaston sairaanhoitaja.

Vierailija
95/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen pistänyt merkille että miehet varsinkin ovat nyt kovasti alkaneet olla huolissaan kun naiset

alkavatkin nyt oikeasti hakeutumaann niihin insinöörinhommiin :D

Se todellakin huolestuttaa, koska naisvaltaisilla aloilla palkat tippuu. Opettajatkin oli paremmin palkattuja ja arvostettuja kun naisten määrä oli pienempi.

IT-ala oli alkuaan naisvaltainen ja yllätys yllätys, pienipalkkainen! Kuinkas kävikään kun siitä tehtiin "miesten työtä" ?

Ahaa. siis tekemällä tehtiin? Patriarkaatti pakotti naiset pois alalta ja miehet tulivat väkisin veivät ne työpaikat ja nostivat omat palkkansa huippulukemiin. Nainen oli passiivinen uhri kuinkas muuten. Mitä ne naisvaltaisen alan naisjohtajat tekivät tuossa tilanteessa, antoivat hyväksyntänsä ja luovuttivat paikkansa invaasion tehneelle patriarkaatille kiltisti?

Vierailija
96/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet kaikkien hoitajien olevan huonoja matematiikassa? Mä olen suorittanut kaikki laskut ekalla yrittämällä.

Ei kaikki olekkaan mutta suurin osa on. Onneksi sairaanhoitaja-opinnoissa ei ole lainkaan matemaattisisia aineita joten heikompikin matematiikan osaaja niistä hyvin selviää. Lääkelaskut on perukoulun matematiikan tasoa. Tekniikan puolella tulevat mukaan varsinaiset matematiikan kurssit ja niiden lisäksi fysiikka ja kemia ja vaativatkin jo vähän osaamista. Tosin tasoltaan nämäkin selvittää lukion lyhyellä matematiikalla hyvin amk:ssa ja ammattikoulun käynytkin pienellä lisätyöllä.

AMK-opettaja

Vierailija
97/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen mieluummin nykyistä työtäni, jossa olen hyvä ja johon olen saanut koulutuksen. 

T. suunnitteluinsinööri rakennusalalta, pienyritys työpaikkana.  Palkka 3060 euroa/kk, etuina kahvit  tai teettalon puolesta (ei kahvileipiä), ei reissutyötä ja ylitöitä ei saa tehdä, mutta liukumia saa olla. 

Aika huono palkka, kun on koulutuskin.

Oon tehny operaattorilla myyntiä muutama vuosi sitte ja tienasin saman.

Ei mitään koulutusta

Alalla, missä tehdään paljon tuntitöitä ja asikkaat on yksityisiä, voi velottaa vain tietyn rajan, sen jälkeen menee hommat kilpailijoille, jotka laittavat näihin hommiin harjoittelijat ja tulokkaat, ilman opastusta.  Jälki on mitä on, mutta sitä saa mitä tilaa. Moni luulee, että se vajaa 60 euron veloitus on tuntipalkkani, vaikka siitä maksetaan paljon muitakin kuluja kuin pelkästään minun palkkani sivukuluineen. 

Vierailija
98/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi/ylempi koulutus kuin hoitajilla enkä ole ollenkaan kiinnostunut hoitoalasta. Mutta ottaen huomioon et mun brutto on reippaasti vähemmän kuin hoitajan netto, olen hyvinkin harkinnut siirtymistä joksikin neuvolan terkkariksi.

Sulla mahtaa sitten olla todella huono palkka nyt, jos ajattelet että neuvolan terkkana tienaat enemmän. Neuvolan terkka kun tekee pelkkää päivävuoroa eikä siis saa mitään lisiä. Sinun kannattaisi varmaan harkita jotain ihan muuta alaa jos hyvää palkkaa toivot. Esimerkiksi roskakuskina tienaisit merkittävästi paremmin.

No mun bruttotulot on sen 2000e. Netto siis huomattavasti vähemmän, vaikka olenkin maisteri. Eli siis ihan voisin nykyisen asiantuntijatyön vaihtaa johonkin neuvolaterkan 8-16 työhön jossa se työ myös jää sinne työpaikalle. Tuskin siitä vähempää ainakaan käteen jäisi kuin nyt.

Vierailija
99/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki olekkaan mutta suurin osa on. Onneksi sairaanhoitaja-opinnoissa ei ole lainkaan matemaattisisia aineita joten heikompikin matematiikan osaaja niistä hyvin selviää. Lääkelaskut on perukoulun matematiikan tasoa. Tekniikan puolella tulevat mukaan varsinaiset matematiikan kurssit ja niiden lisäksi fysiikka ja kemia ja vaativatkin jo vähän osaamista. Tosin tasoltaan nämäkin selvittää lukion lyhyellä matematiikalla hyvin amk:ssa ja ammattikoulun käynytkin pienellä lisätyöllä.

AMK-opettaja

No insinöörimatikka ei ole todellakaan vaikea. Yhdessä tentissä tein huolimattomuusvirheen, muuten sain kaikista täydet, enkä ole mitenkään nero, matikka ei ole ollut minulle varsinaisesti koskaan vaikeaa, mutta en ole siinä kuitenkaan varsinainen huippu. Insinöörimatikasta pääsee läpi, vaikka tekee yhden huolimattomuusvirheen, lääkelaskuista ei. Fysiikka oli osalle vaikeaa, mutta ei sekään mitään ihmeellistä ollut, kemia oli enimmäkseen lukion kemian kertausta. Matikasta ei ryhmästäni reputtanut kukaan, fysiikassa läpipääsy teki tuskaa yhdelle.  

Vierailija
100/128 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun bruttotulot on sen 2000e. Netto siis huomattavasti vähemmän, vaikka olenkin maisteri. Eli siis ihan voisin nykyisen asiantuntijatyön vaihtaa johonkin neuvolaterkan 8-16 työhön jossa se työ myös jää sinne työpaikalle. Tuskin siitä vähempää ainakaan käteen jäisi kuin nyt.

Maisterilla on nyt brutto ja netto sekaisin. Missään maisterin tutkintoa vaativassa työssä palkat ei ole alle 2500. Kaikissa lähemmäs 3000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi