Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vaihda sote-alalle jos se kerran on niin helppoa ja hyvin palkattua?

Vierailija
06.04.2022 |

Tämä alkanut kummastuttaa näissä keskusteluissa, jatkuvasti alettu tuoda ilmi kuinka helppoa, stressitöntä ja ennen kaikkea huippupalkkaista työtä hoitajan työ on verrattuna muihin aloihin, niin mitä ihmettä te kituutatte niissä töissänne? Hopi-hopi opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi, voitte talkoilla ratkaista hoitajapulan 😍

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alkanut myös vastustaa ja toppuutella hoitajien alanvaihtoa, miksi? Vähän aikaa sitten asenne oli että "vaihtakaa alaa jos ei miellytä". Nyt kun vaihtavat, niin porukka kiekuu sitä vastaan

Vierailija
2/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pelottaa. Ihmisiä alkanut pelottaa että hoitoon pääsy vaarantuu ja vaikeutuu entisestään, siksi yrittävät vakuutella hoitajia jäämään työhön tuollaisin kyseenalaisin keinoin sekä aggressiivisilla purkautumisilla hoitajia kohtaan. Tämä käytös tosin sotii itseään vastaan ja saa yhä enemmän hoitajia pohtimaan alan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä pilipalikoulutuksella kuluttamaan työaika toimistossa juoruten, huippupalkalla eikä mitään tarvitse osata. Eikös se niin ollut?

Vierailija
4/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystys jossa itse olen töissä, on ollut melkosen tyhjä öisin nyt lakon aikana. Pelkkää henkilökuntaa paikalla.

Ehtipä hyvin katsella ohjelmia tabletilta.

On siis ollut melkosen helpot vuorot.

Vierailija
5/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on riittävän hyvin palkattua, mutta omat kykyni riittävät korkeammalle. Kaikille taitojensa mukaan.

Vierailija
6/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on riittävän hyvin palkattua, mutta omat kykyni riittävät korkeammalle. Kaikille taitojensa mukaan.

Ensimmäinen vaivautui vastaamaan 👍🏼😂

Vierailija
7/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta.

Miksi itse olet mennyt alalle, joka on mielestäsi rankkaa ja huonosti palkattua? Molemmat asiat on olleet tiedossa, kun valitsit sen mihin hakeudut opiskelemaan.

Vierailija
8/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauheaa, kun Suomessa on niin monta ihmistä pakotettu vastoin tahtoaan hoitoalalle! Onko poliisi jo saanut ne pakottajat kiinni ja vankilaan?

Kaikille muille aloille ihmiset ovat itse hankkineet koulutuksen ja hakeneet töihin, mutta hoitoalalle on pakotettu väkisin. Tämä on mulle nyt vasta valjennut lakon myötä, että hoitajat ovat kauttaaltaan uhreja kaikki. Hirveää.

Vierailija
9/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hukata täysin eri alan ylempää korkeakoulututkintoani. Ehkä olisi hoitajienkin kannattanut harkita sellaista jos nykyiset hommat ei miellytä.

Vierailija
10/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kauheaa, kun Suomessa on niin monta ihmistä pakotettu vastoin tahtoaan hoitoalalle! Onko poliisi jo saanut ne pakottajat kiinni ja vankilaan?

Kaikille muille aloille ihmiset ovat itse hankkineet koulutuksen ja hakeneet töihin, mutta hoitoalalle on pakotettu väkisin. Tämä on mulle nyt vasta valjennut lakon myötä, että hoitajat ovat kauttaaltaan uhreja kaikki. Hirveää.

Hei!

Mitä uhreja? Lakko- oikeus on samanlainen,perustuslaillinen oikeus,kuin vapaus.Lakoilla haetaan parempaa palkkaa. Miksi hoitajat eivät saa tehdä niin? Ovatko myös muiden alojen työntekijät, jotka lakoilla hakevat parempaa palkkaa, uhreja, vai koskeeko tämä vain hoitajia? Kehotatko nyös muiden alojen lakkoilijoita caihtamaan alaa?

Vierailija
11/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua hukata täysin eri alan ylempää korkeakoulututkintoani. Ehkä olisi hoitajienkin kannattanut harkita sellaista jos nykyiset hommat ei miellytä.

Niitä , joita ei miellytä ovat jo vaihtaneet alaa ja vaihtavat. Miksi hoitajat eivät saa lakollavaatia parempaa palkkaa ja parempia työoloja?

Vierailija
12/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut hoitotyö yhtään, ja lääkäri (ehkä jopa fysioterapeutti, ammattina kiinnostava) olisi ollut vaihtoehtoni, mikäli olisi kiinnostanut.

Vierailija
13/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähtisin alalle, joka on kuuluisa hierarkisuudesta, huonosta työilmapiiristä, kyykyttämisestä ja kiusaamisesta?

Vierailija
14/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan työltäni enemmän älyllisiä haasteita kuin ammattikoulun parivuotista teoriakoulutusta vastaavat sh-tehtävät vaatii.

FM

Vierailija
15/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joo, mutta kusipäinen naisseura ei kiinnosta.

Vierailija
16/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hoitoalalle. Olen kovasti pitänyt. Vuorotyö ja työaikojen vaihtelu sopivat minulle loistavasti. Työ on myös kevyempää kuin edelliset työni.

Palkkaa saan enemmän kuin koskaan aiemmissa töissäni.

Sairaalaan en minäkään tuon ammattien eriarvoisuuden vuoksi halua mennä. Sairaanhoitajat ovat töykeitä sielä. Harkoissa olen ollut

Vierailija
17/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mieluummin nykyistä työtäni, jossa olen hyvä ja johon olen saanut koulutuksen. 

T. suunnitteluinsinööri rakennusalalta, pienyritys työpaikkana.  Palkka 3060 euroa/kk, etuina kahvit  tai teettalon puolesta (ei kahvileipiä), ei reissutyötä ja ylitöitä ei saa tehdä, mutta liukumia saa olla. 

Vierailija
18/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paremmin palkattu ja haastava työ, en tahdo vaihtaa.

Vierailija
19/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leppoisampi työ ja parempi palkka, koulutus ihan eri alalta.

Syytön minä siihen olen, jos hoitaja ei itse ole ymmärtänyt valita ammattiaan fiksummin.

Ei anna tuo kitinä kovin fiksua kuvaa hoitajista.

Vierailija
20/128 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta.

Miksi itse olet mennyt alalle, joka on mielestäsi rankkaa ja huonosti palkattua? Molemmat asiat on olleet tiedossa, kun valitsit sen mihin hakeudut opiskelemaan.

Hoitotyö on muuttunut huomattavasti raskaammaksi suomalaisten lihomisen  vuoksi. Potilaat tulevat usein infektion vuoksi "jalattomina" ja heidät tulee mahdollisimman nopeasti saada liikkeelle, jottei yleiskunto täysin romahtaisi ja potilas jäisi täysin vuoteeseen hoidettavaksi. Se 50-kiloinen on huomattavasti helpompi nostaa vuoteen reunalle istumaan ja siitä seisaalleen kuin 100-kiloinen.

Potilasnosturit ym. on tarkoitettu vuodepotilaan hoitoon, mutta palvelutalojen tarve räjähtäisi käsiin, jos tk-osastoilla luovuttaisiin kuntouttavasta hoitotyöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi