Mikä hoito auttaa kiriståvään arpeen?
Vai auttaako mikään? Kiristävä leikkausarpi haittaa mun elämää päivittäin.
Kommentit (18)
Kokeile mikroneulausta, se tehoaa jopa aknearpiin. Joku hyvä hoitoöljy lisäksi, esimerkiksi bio-oil.
Vierailija kirjoitti:
Arven leikkaus pois plastiikkakirurgilla. Jos on pieni, voi ottaa pehmentäviä pistoksia.
Tätä ei voida tehdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeile mikroneulausta, se tehoaa jopa aknearpiin. Joku hyvä hoitoöljy lisäksi, esimerkiksi bio-oil.
Kuinkahan paljon tää sattuu? Arven alue on yliherkkä.
Ap
Mulla on kädessä pitkä paksu röpelöinen arpi.
Piirsin sen sivuihin tussilla airot, niin sain hienon kirkkoveneen!
Mulle annettiin pienehkön arven kohdalla neuvo hieroa - varovasti tietysti - kosteusvoiteella arpea. Muistaakseni pidemmän aikaa sitä tein.
Bepanthen Anti-Scar Pakkauksessa on arpea pehmentävä voide, sekä pieni rulla, jolla voi arpea kevyesti hieroa. Käytän tätä. koska olen useaan kertaan leikattu eri paikoista.
Arpien käsittelyyn pitäisi saada ohjeet jo sairaalasta missä leikkaus on tehty. Jollet ole saanut niin kyseessä on hoitovirhe.
Arpia käsitellään päivittäin kevyesti ensin arpikudoksennreunoja pitkin pyörivin liikkein hieromalla, runsaasti rasvaa väliin. Sitten myös arven päältä. Pari vkoa kun olet tottunut rasvan kanssa käsittelyyn, voit alkaa vähentää väliainetta ja tehdä liikkeet kevyesti kuivemmin käsin.
Kannattaa varata aika fysioterapeutille, joilta saat tärmällisten ohjeiden lisäksi myös analyysin arvestasi, sen vaikutuksista siinä paikassa sun kehoon eri kudosten kautta (riippuu kuinka syviä kiinnekkeet on) ja arvion siitä kauan kestää saada arpi liikkuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Arpien käsittelyyn pitäisi saada ohjeet jo sairaalasta missä leikkaus on tehty. Jollet ole saanut niin kyseessä on hoitovirhe.
Arpia käsitellään päivittäin kevyesti ensin arpikudoksennreunoja pitkin pyörivin liikkein hieromalla, runsaasti rasvaa väliin. Sitten myös arven päältä. Pari vkoa kun olet tottunut rasvan kanssa käsittelyyn, voit alkaa vähentää väliainetta ja tehdä liikkeet kevyesti kuivemmin käsin.
Kannattaa varata aika fysioterapeutille, joilta saat tärmällisten ohjeiden lisäksi myös analyysin arvestasi, sen vaikutuksista siinä paikassa sun kehoon eri kudosten kautta (riippuu kuinka syviä kiinnekkeet on) ja arvion siitä kauan kestää saada arpi liikkuvaksi.
Ohje oli luokkaa "liikuttele arpea eri suuntiin" ja tuota olen tehnytkin, mutta se ei selkeästi riitä mun tapauksessa, kun arpeutuminen meni jotenkin pieleen (haavan umpeutuminen kesti 2,5 kuukautta). Fysioterapeuteilla olen käynyt leikkauksen jälkeen ainakin 20 kertaa, mutta en ole sieltä saanut ohjeita arven käsittelyyn. On vaan todettu, että se kiristää, mutta ei voi tehdä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikroneulaus kannattaa aloittaa mahdollisimman tuoreeseen, mutta parantuneeseen arpeen. Sitä tehostamaan kannattaa käyttää vaikka Normalista ostettua hajustamatonta C-vitamiini ja kollageeniseerumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osta apteekista sitä Emla-voidetta ja käytä ennen mikroneulausta. Se puuduttaa ihon.
Missä kohtaa arpi on? Silikonia oleva arpiteippi https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/siltape-silikoniteippi?srsltid=…
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen Anti-Scar Pakkauksessa on arpea pehmentävä voide, sekä pieni rulla, jolla voi arpea kevyesti hieroa. Käytän tätä. koska olen useaan kertaan leikattu eri paikoista.
Tästä ei ilmeisesti ole kauheasti hyötyä vanhoille arville? Tuo on jo pari vuotta vanha tapaus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osta apteekista sitä Emla-voidetta ja käytä ennen mikroneulausta. Se puuduttaa ihon.
Puudutevoidetta löytyykin jo kaapista. Ehkäpä siis testaan tuota mikroneulausta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa arpi on? Silikonia oleva arpiteippi https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/siltape-silikoniteippi?srsltid=…
Tässä vielä vanhemman arven hoidosta silikoniteipillä https://www.dermacaredirect.com/advice/do-silicone-scar-treatments-work…
Varmaan jos yhdistää tuon mikroneulauksen kanssa se ehkä tehostaa sen vaikutusta🤔 Olen ymmärtänyt että teippiä pitäisi käyttää koko ajan arven päällä, myös yöllä. Ja useamman viikon/kk ajan
Arven leikkaus pois plastiikkakirurgilla. Jos on pieni, voi ottaa pehmentäviä pistoksia.