"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
80 kg paino näyttää eriltä 155cm pitkällä naisella ja 188cm pitkällä naisella. Hassu vaatimus.
No entäs tämä ajatusleikki sitten, kumman valitsisitte:
A) Laiha 50 kiloinen sportti typy joka syö salaattia ja on koko ajan kireä kun viulunkieli ettei vaan 1 kaloria tule nautittua liikaa, laskee kaloreita kun hullu, ei voi ravintolassa syödä tai ottaa lasia viiniä tms. Vetää tunnin lenkin jos nauttii vahingossa jouluna yhden piparin.
B) Hieman jopa ylipainoinen typy joka urheilee kyllä myös mutta on onnellinen ja tasapainoinen, sujut itsensä kanssa ja hänen kanssaan voi käydä syömässä ravintolassa ja nauttia sitä viiniäkin. Rennosti.
Kuin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi painorajan tulisi olla aina merkki pinnallisuudesta? Liittyy myös arvoihin. Jos nainen on 170cm pitkä ja painaa yli 80 kiloa, kertoo se ettei hän arvosta esimerkiksi fyysistä kuntoa tai terveyttään ylipäätään. Itselleni liikkuminen ja terveys on tärkeää, enkä voisi olla sohvaperunan kanssa.
Hetkinen... minä harrastan säännöllisesti hikiliikuntaa ja kasvatan lihasmassaa, enkä ehdi sohvalle edes loikoilemaan.
Ja olen laiska enkä arvosta terveyttäni koska painan 80?
Okei..Aika älyllisesti laiskaa kommentointia. Tottakai tässä keskustelussa ja näissä kriteereistä yleistetään. Ei kukaan sinun henkilökohtaisesta painosta puhu saati ole kiinnostunut. Lienee kuitenkin melko hyvin perusteltua yleistää ettei kovin suuri osa yli 80kg painoisista naisista ole tavoitteellisia salitreenaajia.
Kovin suuri osa naisista ylipäätään ei ole tavoitteellisia salitreenaajia. Joten jos sellaista etsit, sinun pitää sanoa se suoraan.
Ihan kuin jos minä haluaisin miehen, joka olisi lukenut paljon, en laittaisi sitä toiveekseni, vaan laittaisin, että haluan miehen, jolla on silmälasit. Toiveeni vaikuttaisi muiden silmissä oudolta, eikä mitenkään edistäisi sitä minun todellista toivettani.
Vierailija kirjoitti:
A) Laiha 50 kiloinen sportti typy joka syö salaattia ja on koko ajan kireä kun viulunkieli ettei vaan 1 kaloria tule nautittua liikaa, laskee kaloreita kun hullu, ei voi ravintolassa syödä tai ottaa lasia viiniä tms. Vetää tunnin lenkin jos nauttii vahingossa jouluna yhden piparin.
B) Hieman jopa ylipainoinen typy joka urheilee kyllä myös mutta on onnellinen ja tasapainoinen, sujut itsensä kanssa ja hänen kanssaan voi käydä syömässä ravintolassa ja nauttia sitä viiniäkin. Rennosti.
Kuin on?
Laiha voi olla vaikka syö norsun päivässä, toisilla on vain hyvät geenit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin on?Laiha voi olla vaikka syö norsun päivässä, toisilla on vain hyvät geenit
Hiton harvalla näin on. Voinemme olettaa että suurella osalla naisista näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuin on?
Kyl se Neiti B lähtisi meikäläisen kainaloon 🥰
Mä haluaisin MIELELLÄÄN väh. 185 cm miehen (jos olisin sinkku), koska mulla on vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia lyhyempien tapailusta.
Yksi koki sen ongelmana ja hänellä oli itsetunto-ongelmia, itse en edes ajatellut asiaa, koska olin vaan ihastunut.
Toinen kielsi käyttämästä korkoja, jotta en olisi pidempi ym.
Ei tommosta jaksa.
N 178 cm
Vierailuja kirjoitti:
Itse painan 96,6 ja pituus 166.. olen urheilullisen näköinen, en mitenkään läskin näköinen.. ja kukaan ei usko painoani, vaan luulevat aina 15kg kevyemmäksi. Lihasta on ja läskiä sopivasti pitkin kroppaa.. ei vielä haitaksi saakka missään.. vatsa pienenee huomattavasti parin päivän vähä hh.. ja silloin näytän jopa hoikalta😂
Minä olen nyt jossain määrin solidaarinen kommenteille, missä mainitaan ettei 70-80 kg ole mikään ylipainoinen tai ei välttämättä näytä ylipainoiselta, mutta sun kommentti on jo aikamoista itsepetosta.
Minä olen myös 166 cm, mutta painan n. 93 kg ja kyllä ylipainoisen näköinen olen ihan reilusti. Lihastakin löytyy, mutta löytyy myös ihraa, erityisesti vatsan seudulta. Toki joillakin vaatteilla saan huijattua "hoikemman" näköiseksi, mutta kun alkaa kuoria itseään pois vaatteista, niin karu totuus paljastuu. Ainut ilo on se, etteivät kasvot, kaula ja rintakehä ole rasvaa kerryttänyt, joten ihan hyvin kasvokuvasta (missä näkyy solisluun alue) voisi joku luulla etten ole kovinkaan iso nainen.
Itse kyllä katson paljonkin mitä suuhuni laitan ja elän suht terveellisesti (alkoholi, tupakka, mättö ja makeat mässyt eivät kuulu elämääni) ja esim. hyötyliikuntaa tulee paljon, kun kaikki asiat pitää hoitaa kävellen, kun autoa ei ole, eikä julkinen liikenne toimi asuinpaikassani. Mutta mutta, tiedostan, että annoskokoni ovat liian suuret ja kyllä, terveellisemmälläkin ruoalla voi pitää painoa yllä. Onneksi ei ole painoa tullut lisää vuosiin.
Toki on jo vaihdevuosi-ikää ja mm. kilpparin vajis, joten pieni osa syy näilläkin on siihen, että painon putoaminen hankaloituu, mutta silti ruokailuja pitäisi jaksaa muuttaa edelleen, niin varmasti muutaman kilon saisi pois. Noin muuten veriarvojen mukaan muita sairauksia ei ole näköpiirissä, eli siinä mielessä olen onnekas, että isosta painosta huolimatta olen pysynyt terveenä - toistaiseksi vielä.
Vaikka olisit kuinka urheilullinen ja liikkuvainen, niin silti 96 kg:n painossa kukaan nainen - alle 170 cm:n pituudella - ei näytä hoikalta. Ihan oikeasti nyt pitää lakata elämästä harhakuvitelmissa.
Hahh, toi sohvaperunat on läskejä on kyllä just sellasta tyhmyyttä, mitä vaan miehet voi keksiä. Olen ollut todella alipainoinen koko ikäni ( pahimmillani olen painanut 38 kg). En harrasta mitään liikuntaa koskaan. Käsivarret on kuin pulkannarut ja olen useampaankin otteeseen saanut kehuja, kuinka hyvässä kunnossa olen -juurikin miehiltä. Hyvä, että jaksan kantaa läppärini autolle. Portaissa hengästyn ennen ensimmäistä kerrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino on valinta.. apua.. kumppanin valinta on valinta. Paino on ominaisuus. Ota tai älä.
Kaikki etsiköön itselleen sopivan kumppanin. Mutta sitä ei aika varmasti saavuteta kuten aloituksesta.
Nuolemaan jää näppejään moinen.Paino on ihmisen oma valinta ja on suoraan riippuvainen siitä kuinka paljon ja mitä syöt sekä kuinka paljon liikut.. Minä olen tällä hetkellä normaalipainoinen, BMI n. 24, mutta jos tekisin valinnan, että alan syömään epäterveellisemmin ja yli kulutukseni ja lopettaisin liikunnan, niin olisin kohta ylipainoinen. Se on valinta.
Hahahaa, niinhän sinä luulet. Muista tuo sitten, jos sinulle käy niin, että painosi nousee ilman mitään järjellistä syytä, vaikka syöt terveellisesti ja liikut riittävästi. Niinkin voi käydä.
Hän on valinta-ihmisiä. Sairastuminen on oma valinta, työttömäksi jääminen on valinta, ero miehestä on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Hahh, toi sohvaperunat on läskejä on kyllä just sellasta tyhmyyttä, mitä vaan miehet voi keksiä. Olen ollut todella alipainoinen koko ikäni ( pahimmillani olen painanut 38 kg). En harrasta mitään liikuntaa koskaan. Käsivarret on kuin pulkannarut ja olen useampaankin otteeseen saanut kehuja, kuinka hyvässä kunnossa olen -juurikin miehiltä. Hyvä, että jaksan kantaa läppärini autolle. Portaissa hengästyn ennen ensimmäistä kerrosta.
Jatkan vielä: iltaisin juon kaljaa, syön karkkia ja pelaan tai katson sarjoja. Eli olen sohvaperuna.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 166 senttinen ja 71 kiloinen on tosi iso.
siksi sulla on varmasti oikeasti iso kokoisille kau niit ni mi tyk set s o t a n o r s u ja v a l a s.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin 150cm ja 79kg, menisin ihan vain kettuillakseni treffeille tuollaisen kanssa :D
Mäkin. Toppaisin vielä vartaloani isommaksi. Siinähän mittaisi vaa'an kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: iltaisin juon kaljaa, syön karkkia ja pelaan tai katson sarjoja. Eli olen sohvaperuna.
Ja sitten toiselta laidalta ystäväni, BMI yli 40 (en tiedä tarkkaan miten paljon yli) ja treenaa 4-6 kertaa viikossa. Salia, combatia, HIITiä... Ei paljon ehdi sohvalla istuksia, telkkaria ei edes omista.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, että miehelle kelpaa 150-senttinen, 79-kiloinen nainen, mutta ei 185-senttinen, 80-kiloinen nainen.
kelpaa se 80-kiloinenkin, jos käy vaikka kakalla ja menettää painoaan 200g. tosi tarkka juttu tuo.
Mitä pitäisi ajatella naisen Tinder-profiilista, jossa lukee "Olethan yli 180cm".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten toiselta laidalta ystäväni, BMI yli 40 (en tiedä tarkkaan miten paljon yli) ja treenaa 4-6 kertaa viikossa. Salia, combatia, HIITiä... Ei paljon ehdi sohvalla istuksia, telkkaria ei edes omista.
No toi edellinen kommentti tuli kyllä joltain muulta. Minulla nimittäin ei ole ollenkaan ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kuin on?
Niistä se kauniimpi. Kasvoilla ja tisseillä on väliä.
Tuleekohan se mies treffeille vaa'an kanssa?
Pelkkä kilomäärä jättää kyllä paljon selvitettävää kumppaninhaussa. Onneksi löysin puolisoni jo ennen kuin Tinder oli keksittykään, niin ei tarvitse pohtia, mitä siellä tarkoitetaan ja mitä itse asiassa haetaan. :D
Ymmärrän kyllä sen, että meillä jokaisella on mielessämme ominaisuuksia, joita kumppanissa haemme. On vain sangen rajoittunutta tiivistää se yhteen asiaan. Entä jos Se Oikea painaakin 80.1kg eikä uskalla vastata? Päteekö kg raja aina vai vain alussa? Eli jos 66kg normaalipainoinen nainen lihookin semmoiset 15kg raskauden aikana, eikä kilomäärä putoa millään sen jälkeen aktiivisesta elämäntyylistä huolimatta pariin vuoteen, niin heivataanko puoliso?
Myönnän olleeni yksi niistä naisista, joka halusi itseään pidemmän puolison, mutta en sitä mihinkään ilmoitukseen olisi rustannut. Olen 155cm, joten kyse on ihan käytännön asioista; kun on lyhyempää sorttia, niin pidemmän puolison kanssa on helpompaa hoitaa tiettyjä arjen asioita, ei sen kummempaa.