"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
Olen alle 60 kg painoinen nainen. Kyllä itsekkin pidän 80 kg painavia jättiläisinä, mikä velvollisuus miehellä olisi muka haluta treffeille kysom kanssa, jos on itse normaalipainonen tyyppi? Ihmeellistä vouhotusta, kaikille on elämäntyylinsä ja siitä on sitten erilaisia hyötyjä / seurauksia, your OWN choise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun tason perusteella kannattaisi ehkä laittaa "kuuluthan älykkäimpään 2% mutta sinulla ei ole autismikirjon häiriöitä tai luonnevikoja".
Vakavasti puhuen, tuollaiset kriteerit, jotka on vieläpä ilmaistu tökerösti saavat todennäköisesti monet kiertämään tällaisen henkilön kaukaa – aiheesta. Sikäli on siis erittäin hyvä, että nämä tietyn tasoiset yksilöt laittavat ne reippaasti esiin.
Puhun nyt kokemuksesta. Jokaisen pitäisi tajuta, että netissä pyörii ihmisiä laidasta laitaan ja siten myös treffipalstoilla. Minullakin oli joskus haku päällä ja ensimmäinen versio oli varsin neutraali. Siitä seurasi se, että suurin osa lähestyjistä osoittautui ennemmin tai myöhemmin pulskiksi tapauksiksi, lievästi ilmaistuna. Toki sekaan mahtui myös muunlaisistakin ongelmista kärsiviä tapauksia.
Muutin profiilin tekstiä hieman vaativammaksi. En kuitenkaan vielä laittanut mm. painosklaalaa, mutta sama homma jatkui, eli tuhdit naiset lähestyivät ahkerimmin. Lopulta oli pakko laittaa sekä ikä-, että painohaarukka. Siitä huolimatta tuli vääränlaisia lähestyjiä ja aikaahan siinä vaan menee hukkaan lukiessa jo melko epätoivoisten naisten kaunistelua mm reilusta ylipainostaan. Kävin muutamilla treffeillä ja lopetin koko touhun.
Eli sinäkään et siis saanut toivomasi kaltaisia naisia sillä että esittelit tiukkoja kriteerejä profiilitekstissäsi? Siitä ei siis ollut mitään hyötyä?
No en tuota kautta, vaan ennen ja jälkeen kokeilun ihan livemaailmasta. Nykyinen on paljon parempi mitä olisin osannut odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on järkevä kommentti. 80 kg paino on jo tosi paljon. Ei ole liikaa pyydetty, että nainen olisi sen alle. Miksi tuhlata kenenkään lihavan ja omaa aikaansa, kun suuri ylipaino ei vaan käy.
Jos vaikka mies itse on vieläpä hoikka, niin epäsuhta tulisi lihavan kanssa isoksi.
Rehellinen mies
Saa tietysti laittaa vaikka painorajan, mutta tälleen itse normaalipainoisena en ihan ymmärrä logiikkaa. Jos idea on, että ei halua lihavaa, niin millä lailla on merkittävä ero siinä, onko henkikö 79 kg vai 80 kg. Ja tuntuu sekin erikoiselta, että 180 cm pitkä ja 80 kg ei kelpaisi, mutta sitten kuitenkin kelpaisi, jos olisi 165 cm ja 75 kg. Mutta eipä minua tuollaiset toiveet sinänsä haittaisikaan - kukin hakee, mitä haluaa.
Veikkaan että tarkoituksena on tehdä vain jonkinlaista esikarsintaa ja karsia pois ne, jotka eivät 100% varmuudella kelpaisi. Ei sen tarvitse tarkoittaa, että kaikki alle 80 kg painavat kelpaisivat, mutta mies on varmaankin ajatellut että esim. 75 kg painava nainen ei välttämättä paina vielä liikaa, jos on pitkä ja/tai lihaksikas eikä ole halunnut siksi laittaa sitä ehdottomaksi painorajaksi. Eli jos nainen painaa alle 80 kg niin mies tarkistaa itse onko sopivan kokoinen, jos painaa yli niin ei tarvitse tarkistaa kun tietää jo varmuudella että painaa liikaa - mielestäni täysin loogista.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolisoni vitsaili aikanaan, että niin kauan ei ole hätää, kun mahdutaan yhtä aikaa saunan lauteille istumaan. :-D
Mun paino sahailee 76-92 kilon välillä riippuen vuodenajasta ja siitä kuinka nälkäinen sitä on. Nyt talvella olen ollut nälkäinen. Painoa saisi olla vähemmän, myönnän. Syömättäkään ei voi olla tai suolet kurnii. En ole pitään aikaan kokenut kylläisyyden tunnetta ja se on aika kurja juttu. Tuntuu että aina on nälkä.
Mulla on sama ongelma. Kuitujen lisäys auttaa jonkun verran ja jos jaksaa juosta vie nälän.
Tinderissä on paljon porukkaa, mutta jotenkin ne tarpeet ei kohtaa. Mulla oli haussa aktiivinen ja liikunnallinen mies, joka haluaisi tehdä juttuja yhdessä. Ja sitten treffeille tuli epävarmoja sohvankuluttajia. Argh! Ja ne vanhat kuvat. Miehet alkoivat melkein änkyttää, kun huomasivat että näytän itseasiassa paremmalta luonnossa. Ilmeisesti moni sortuu filttereihin ja muuhun shittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vetäisin vasuriin ja nopeesti :D Vaikka oonkin alle 50kg. Tosin painaisin ton miehen makuun varmaan jo liian vähän. Mä ainakin käsitin ton sillee et tykkää vähän isommista, mutta ei yli 80kg eli about päälle 70kg olis hänen naiselle hyvä paino.
Ei ne miehet noin monimutkaisia ole. Kyllä tässä tarkoitetaan ihan sitä, että haluaa max 80 kg painavan. Toki tuolla ylärajalla päin on jo pullukka, mutta ehkä hakija sen vielä pitkin hampain kestää.
Oletko sinä siis sitä mieltä, että painolla ja pituudella ei ole mitään tekemistä keskenään?
En. Mutta onhan 80 kg naiselle paljon, minkä pituisena tahansa. Toki poislukien oikeesti pitkät naiset. Tässä vaan etsitään hoikkaa tai normaalipainoista naista.
Kun maajussi-Mauno etsi normaalipainoista naista, niin kauhea kakkamyrskyhän siitä tuli. En itsekään välitä ylipainoisesta kumppanista.
Se kakkamyrsky oli oikein hyvä todiste siitä, miten lihavat naiset yrittää alistaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen alle 60 kg painoinen nainen. Kyllä itsekkin pidän 80 kg painavia jättiläisinä, mikä velvollisuus miehellä olisi muka haluta treffeille kysom kanssa, jos on itse normaalipainonen tyyppi? Ihmeellistä vouhotusta, kaikille on elämäntyylinsä ja siitä on sitten erilaisia hyötyjä / seurauksia, your OWN choise.
Choise? lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi deittiprofiiliini tuollaista tekstiä. Mutta mutta ekoilla treffeillä kyllä huomaa deitin ”kokoluokan”. Yli 60-65kg painaille totean kohteliaasti että ei ole kemiaa/yhteistä niin paljon että toiset treffit kiinnostaisivat.
M39
P.S. Urheilen suht paljon ja omat mitat on 176/71. Sorry nyt jos haluan että nainen on edes hiemab itseäni sirompi.
Aika paljon alapeukkuja viestini saanut. En ymmärrä miten voisin toimia toisin, pitääkö minun mennä säälistä toisille treffeille jos treffeillä paljastuu että tinderissä olleet kuvat eivät vastaakaan todellisuutta, eikä välttämättä profiilikuvaus.
Vai loukkaannutteko arvon naiset siitä että haluan sopusuhtaisen painoisen naisen? En minä halua mitään sohvalla makaavaa napostelijaa vaan aktiivisen liikunnallisen ja terveellisesti syövän kumppanin. Vaikka vähän pyöreämpi nainen voi miellyttää minua ulkonäkönsä puolesta niin elämäntyylimme olisi liian erilainen.
M39
71-kiloinen mies on kyllä niin laiha, että ehkä kannattaisi ottaa se hiukan painavampi nainen painoksi, ettei tuuli vie mukanaan.
PS. 60 kg ei ole painava
No eihän tuo painoraja mikään ehdoton ole, mutta tuossa 60-65kg haminoissa se menee.
Hyvin pysyn tuulessa pystyssä kiitos vain, paremmin kuin jos olisin joku pakaraton 90kg möhömaha jolla on paksut hauikset pelkkää löllöä. Toki tällainen setä sopii paremmin sohvakumppaniksi sille 75kg+ naiselle.
Makwan Amirkahni on 178cm pitkä ja ottelee 66kg luokassa. Ei miehen paino riipu niin paljoa lihasmassasta kuin luulette.
M39
Makwanin kohdalla voisi monikin nainen tehdä poikkeuksen sääntöönsä isoista miehistä. On sen verran noita ulkoisia avuja kyseisellä kaverilla.
Setämieheksi itseään kutsuva suomalainen perusmies ei taida ihan painia samoissa sarjoissa, ei ainakaan hyttyssarjan versiona.
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ei ole alle 80 kiloa. Heh heh! Olisikohan laihdutuksen paikka? :D
No ei todellakaan ole alle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi deittiprofiiliini tuollaista tekstiä. Mutta mutta ekoilla treffeillä kyllä huomaa deitin ”kokoluokan”. Yli 60-65kg painaille totean kohteliaasti että ei ole kemiaa/yhteistä niin paljon että toiset treffit kiinnostaisivat.
M39
P.S. Urheilen suht paljon ja omat mitat on 176/71. Sorry nyt jos haluan että nainen on edes hiemab itseäni sirompi.
Aika paljon alapeukkuja viestini saanut. En ymmärrä miten voisin toimia toisin, pitääkö minun mennä säälistä toisille treffeille jos treffeillä paljastuu että tinderissä olleet kuvat eivät vastaakaan todellisuutta, eikä välttämättä profiilikuvaus.
Vai loukkaannutteko arvon naiset siitä että haluan sopusuhtaisen painoisen naisen? En minä halua mitään sohvalla makaavaa napostelijaa vaan aktiivisen liikunnallisen ja terveellisesti syövän kumppanin. Vaikka vähän pyöreämpi nainen voi miellyttää minua ulkonäkönsä puolesta niin elämäntyylimme olisi liian erilainen.
M39
Saat alapeukkuja koska väität tietäväsi ulkonäön perusteella kuka painaa 60-65kg tai yli. Et tiedä. On ihan eri asia sanoa että viehätyn vain omaan silmääni hoikista (tai mistä ikinä) kuin alkaa laittaa painorajoja.
Jos henkilö viehättää, hän viehättää vaa'an lukemasta riippumatta. Eikö? Vai todellako laitat superkuuman misun puntarille, ja jos näyttää 60,1 kg, heivaat hänet mäkeen vaikka äsken luulit häntä vielä alle 60-kiloiseksi (koska hänestä jo kiinnostuit, eli hän on omaan silmääsi tarpeeksi hoikka)?
Sama voi käydä vaikka 70-kiloisenkin kanssa. Jos eteesi laitetaan kymmenen 65-kiloista naista, jokainen on eri pituinen ja mallinen. Joku näyttää hoikalta ja timmiltä, joku ylipainoiselta tuossa painossa. Ja toisaalta, jos eteesi laitetaan kymmenen sinua viehättävää (= sinulle riittävän laihaa) naista, joku voi painaa 55 ja joku 75 kg. Painoa ei näe satavarmasti ensisilmäyksellä. Siksi painorajat ovat lapsellisia. T. 68kg, XS/S -kokoinen nainen.
Tämä, ja päälle vielä se että kirjoittajan mielestä "sopusuhtaisuus" takaa aktiivisen, liikunnallisen ja terveellisesti syövän eläntavan. Kun ei todellakaan takaa 😅. Kirjoittaja haluaa laihan naisen (täysin ok) mutta piilottelee sitä tuollaisiin höpöhöpö-lauseisiin (noloa valehtelua). Jos hänelle tarjotaan 80kg liikunnallinen ja terveellisesti syövä tai 50kg sohvalla naposteleva nainen, hän ottaa jälkimmäisen vailla huolen häivää tämän elämäntyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Saahan kriteerejä olla, mutta on vain niin tökeröä ilmoittaa se noin. Siinä ei emojit auta (päinvastoin).
Ehkä naisetkin voisivat laittaa esimerkiksi "olethan vähintään 15-senttinen ympärysmitaltasi 😊".
Miehet ottaisivat tämän huumorina.
Vierailija kirjoitti:
Monesti voi olla että nainen itse sokeutuu omalle ylipainolleen eli pitää itseään hoikempana kuin mitä muut näkevät. Eikä usko vaikka vaaka näyttää yli 80 kiloa.
Tämäkään ei ole sukupuolikysymys.
Antaa pinnallisen kuvan miehestä, mutta toisaalta, jos tuo on se kynnys kysymys, josta ei jousta, niin saahan sen ilmoittaa. En loukkaantuisi, mutta en lähtisi treffeillekään vaikka alitan painorajan. Itse tekisi mieli joskus laittaa olethan ilman mt-ongelmia tyytyväisenä työelämässä, mutta se varmaan loukkaisi enemmän.
95% miehistä ajattelee noin, 5% sanoo sen ääneen. Jonkinlainen järki sanoo, ettei kaikkea kannata sanoa ääneen.
Olisi voinut samalla laittaa pituusrajoituksen. Pelkkä paino ei kerro kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan kriteerejä olla, mutta on vain niin tökeröä ilmoittaa se noin. Siinä ei emojit auta (päinvastoin).
Ehkä naisetkin voisivat laittaa esimerkiksi "olethan vähintään 15-senttinen ympärysmitaltasi 😊".
Miehet ottaisivat tämän huumorina.
Nainen sitten vain deiteillä sanoo, että no niin tarkastetaanpa asia, etten turhaan tuhlaa aikaani.
Suomityllerot olevat turhan usein nykyään ylipainoisia
Mitä ihmeellistä tässä on? Ihmiset on aina laittanut ulkonäkökriteerejä ilmoituksiin (pituus, hiusten väri yms), miten paino tässä eroaisi?
Tuolla kriteerillä karsii vain 99,5% miehistä pois, joten onnea etsintään tällaisille naisille 😊