G: Onko täällä muita lihavia, jotka ei enää jaksa taistella ruokaa vastaan? Mitä tapahtui kun luovutit?
Tuntuu, ettei jaksa enää jatkuvia epäonnistumisia laihdutuksessa.
Kun ei ole sitä pitkäjänteisyyttä.
BMI 37
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoin entisestään. Menin lopulta lihavuusleikkaukseen.
Harmi kun siihen on niin tiukat kriteerit. Toisaalta, en kyllä jaksaisi loppuelämää syödä vähän.
Miksi se ei mene jakeluun että ei tarvitse syödä vähän. Pitää syödä normaalisti, normaalia annoksia normaalia kotiruokaa.
Jos ruoka hallitsee mieltä, on syytä alkaa selvittää miksi niin on. Mikä on taustalla kun jokin tarve pitää tyydyttää syömällä? Mikään valtakunnan leikkaus ei siinä auta jos ahmimisen ja ylensyömisen syytä ei selvitetä. Sama jatkuu kaikkien ihmekuurien ja operaatiotten jälkeen. Miksi tämä ei mene jakeluun?
No syöminen on elämän iloa. Siis suuri syy, miksi elämä on elämisen arvoista.
Laihduttaessa tuntuu, kuin "kaikki" hyvä ja nautinto vietäisiin pois.Aina ei ole kyse traumoista. AP
Ymmärräthän että tuo ei ole tervettä. Ruoka- ja syömistottumuksissa ja ajatuksissa on nyt jotain vikaa. Terapiasta voisi olla apua.
Otin saxendan avuksi. Huvitti kyllä eilenkin, kun pakkasessa oleva kingispuikko huusi mun nimeäni vaikka nälkä ei ollut yhtään. Sain tehdä töitä, että vältin kiusauksen. t: bmi 59
Vierailija kirjoitti:
Otin saxendan avuksi. Huvitti kyllä eilenkin, kun pakkasessa oleva kingispuikko huusi mun nimeäni vaikka nälkä ei ollut yhtään. Sain tehdä töitä, että vältin kiusauksen. t: bmi 59
Minkä takia siellä pakkasessa on kingispuikkoja? Ei se varmaan sinne itsestään ole kävellyt?
Rakastan sokeria mutta en minä osta kotiin herkkuja lojumaan, kauhea kiusaushan siitä tulee.
Terv.
Normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin koko ajan ikävuodet 20-35. Lihoin tuona aikana 10 kiloa. Sit päätin et nyt riittää ja lopetin laihduttamisen ja lihoin vuodessa 15kg. Nyt olen taas laihduttanut viis vuotta ja paino on pysynyt samana tuon ajan
Jospa lopetat tuon laihduttanut sanan käytön. Olet vain sinnitellyt ettet räjähtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia siellä pakkasessa on kingispuikkoja? Ei se varmaan sinne itsestään ole kävellyt?
Rakastan sokeria mutta en minä osta kotiin herkkuja lojumaan, kauhea kiusaushan siitä tulee.
Terv.
Normaalipainoinen
Varmaan siksi, että en myöskään asu yksin täällä.
En tajua miten paljon täytyy syödä että lihoisi. Bigmac hampparissa on reilu 500kcal, eli jos liikkuu kohtuullisesti arjessa niin noita vois syödä suunnilleen 4x päivässä. (aamupala,lounas,päivällinen &iltapala)
MITEN?! Eikö kuulosta paljolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv.
Normaalipainoinen
Mulla on magnumpuikkoja ja erilaisia jäätelöpakkauksia pakastimessa(olen vegaani ja halusin maistella uutuuksia, vuosikymmeniin nimittäin kunnon jäätelöä ei vegaani löytänyt) ja sinne ne ovat unohtuneet, ei tee mieli. Sokerista tulee huono olo, eilen söin yhden kovan makeisen ja ällötti heti. Sen sijaan himoitsen enemmän tomaatteja ja salaatteja, ihanat salatinkastikkeet ovat isompi paheeni kuin jäätelö. Paprikasalaatinkastike ja salaatti jossa mm. rucolaa, punasalaattia ja kirsikkaluumutomaatteja, erilaiset raasteet, voi nam.
terv. ylipainoinen
Et voi voittaa "taistelua ruokaa vastaan". Tarvitset ruokaa elääksesi. Taistelu, mikä sinun tulisi aloittaa, on taistelu itsesi puolesta. Arvosta itseäsi terveellisellä, hyvällä ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten paljon täytyy syödä että lihoisi. Bigmac hampparissa on reilu 500kcal, eli jos liikkuu kohtuullisesti arjessa niin noita vois syödä suunnilleen 4x päivässä. (aamupala,lounas,päivällinen &iltapala)
En ole ikinä syönyt mäkkärissä enkä tule syömään. Tein eilen yhden vegehampurilaisen itselleni. Lisäksi söin pasta-annoksen ja pari palaa focacciaa sekä hedelmiä ja kasviksia. Syön pieniä annoksia ja tuo hampurilainen teki tiukkaa ja tuli kamala ähky.
Se että on ylipainoinen ei tarkoita sitä että ahmii joka ikinen päivä valtavasti, minä lihoin sairaus- ja lääkekausina enkä ole sen koommin saanut painoa pudotettua. Pari kuukautta jaksan kituuttaa dietillä ja saan pari kiloa pois, sen jälkeen vaan tulee ihan hirveä nälkä ja pakko syödä kunnon arkiruokaa ja paino palaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloin tehdä ruokaa ja en elänyt välipaloilla
Latasin ilmaisen kalorilaskurin luuriin. Rehellisesti oon kirjannut kaiken, ihan kaiken, joka tofgeepalan, syömisen. Välinapostelu tuo kyllä tosi paljon, huomaamatta turhia kaloreita! Kun syö oikeaa ruokaa, saa syödä yllättävän paljon! Ja ei tule nälkä pääruokien välillä. Joten jatkuva syöminen vähenee. Mulla ahdistus lisää syömistä. Sitten inhottaa jatkuva napostelu. Ruoka, tauko, ruoka, tauko eli säännöllinen syöminen on energian saannin takaaminen läpi pvän. Repsahduksia naposteluun ulee vähemmän. Poisopettelua. Uusi tapa tilalle. Saa ja pitää syödä. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se kingispuikko päivässä tekee 10kg vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Syön joka päivä jäätelöä, enkä ole lihonut. Syöm ensisijaisesti kuitenkin ruokaa, jäätelö on jälkkärit, ei ateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Syön joka päivä jäätelöä, enkä ole lihonut. Syöm ensisijaisesti kuitenkin ruokaa, jäätelö on jälkkärit, ei ateria.
Niin tässä tullaankin sitten siihen että miksi samanlaisella ruualla eläjät kerryttävät kiloja eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoin entisestään. Menin lopulta lihavuusleikkaukseen.
Harmi kun siihen on niin tiukat kriteerit. Toisaalta, en kyllä jaksaisi loppuelämää syödä vähän.
Lihavuusleikkaus on todella toimiva, paitsi joson syömishäiriö. Ei siinä "tarvitse syödä vähän", se ruokamäärä on ihan riittävä, ellei sitten tosiaan ole jotain pakkomiellettä ahmia.
Sairaudet kuten 2-tyypin diabetes,vaikea uniapnea,uni ongelmat (4-6 tuntia yössä) ja verenpainetauti ja niihin oleva lääkitys tekee laihtumisesta lähes mahdotonta,kokemusta on ja noi kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä syönyt mäkkärissä enkä tule syömään. Tein eilen yhden vegehampurilaisen itselleni. Lisäksi söin pasta-annoksen ja pari palaa focacciaa sekä hedelmiä ja kasviksia. Syön pieniä annoksia ja tuo hampurilainen teki tiukkaa ja tuli kamala ähky.
Se että on ylipainoinen ei tarkoita sitä että ahmii joka ikinen päivä valtavasti, minä lihoin sairaus- ja lääkekausina enkä ole sen koommin saanut painoa pudotettua. Pari kuukautta jaksan kituuttaa dietillä ja saan pari kiloa pois, sen jälkeen vaan tulee ihan hirveä nälkä ja pakko syödä kunnon arkiruokaa ja paino palaa.
Ei samana päivänä kannata syödä hampurilaista, pasta-annosta ja focacciaa. Jos yksi ateria on kovin vehnäjauhopitoinen, kannattaa muiden aterioiden olla kasvista ja proteiinia. Sellaista ajattelua tarvitaan painonhallinnassa - pitää katsoa päivän aterioita kokonaisuutena. Mistään ei tarvitse varsinaisesti kieltäytyä, kun käyttää järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet kuten 2-tyypin diabetes,vaikea uniapnea,uni ongelmat (4-6 tuntia yössä) ja verenpainetauti ja niihin oleva lääkitys tekee laihtumisesta lähes mahdotonta,kokemusta on ja noi kaikki on.
Vai onko kaikki nuo ylipainon tuomat sairaudet?
Ruokavalio, mikä on päivittäisen ruuan, syömisten määrä?
Moni on sokea omalle syömiselleen, kuten minäkin. En muista syömisiäni enää päivän lopuksi. Siksi latasin kalorilaskurin ja tajusin syöväni ihan päin seiniä ja liikaa koko ajan.
3 viikkoa join ateriankorvikkeita, söin mitättömiä annoksia ruokaa ja näin öisin nälkää. Lopputulos +1kg. Lääkärikäynnillä otin asian puheeksi, hän kysyi ekana että onko stressiä. No on! Sitten ei kuulemma painokaan laske. En uskonut, kunnes stressi väheni erään muutoksen myötä, ja paino alkoi laskemaan itsestään...ei vaan tehnyt mieli herkkuja yhtä paljon kuin ennen jne.
Käy terapiassa ensin. Keskustele, miksi ruoka on ainut hyvänolonlähde sinulle. Ratkaise ensin se ongelma, sitä et voi paeta.
Aloin syömään ruokaa ja lopetin rahkan ja salaatin syömisen. Aloin syödä herkkuja silloin kun tekee mieli. Laihduin huomaamatta 15 kg.