Työkaverin vaimo laittoi messengerissä viestiä
Kysyi kuka olen ja miksi miehensä on minun facebook kaveri.
Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.
Pitääkö mun vastata hänelle, en halua.
Ollaan molemmat työkaverin kanssa työpaikkamme somevastaavia, en muista kumpi pyysi kumpaa kaveriksi. Mitään työkaveruutta ihmeellisempää välilämme ei ole.
Onko ok olla vastaamatta ja sano huomenna työkaverille töissä että voisi selvittää asian vaimonsa kanssa?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.
Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan
Ainoastaan rajaton ihminen ei tajua tuon olevan häirintää. En voisi kuvitellakaan lähettävän tuollaista kysymystä mieheni fb-kaverille. Jos mieheni laittaisi minun, häpesin. Vielä enemmän, jos kyse olisi ryökaverista. Kokisin mieheni nolanneen minut ammatillisesti.
Wokeismin tuulet puhaltelee täälläkin, kun häirintää on jo tällainenkin. Anna mun kaikki kestää.
Itsenikään mielestä ei ole tavallista käytöstä enkä _koskaan_ voisi itse käyttäytyä noin. Silti se ei ole häirintää eikä mielestäni asiasta olisi kannattanut nostaa ihan hirveää haloota. Olisi vain voinut vastata työkaveri ja piste. Tai vaikka sitten jättää vastaamatta, jos haluaa olla sellainen. Mutta että tulla vielä eri palstalle tekemään tuntemattomasta ihmisestä sairasta ja hullua, niin ohhoijaa.
Mitä jos jonkun muun monensadan facebook-kaverisi tuntematon perheenjäsen tai kaveri lähettäisi viestin jossa tivaisi kuka olet ja miksi olet Teuvon kaveri? Kysyisitkö itse tuollaista? Esittelemättä itseään ollenkaan tai kertomalla mitään taustaa sille miksi tivaa tuollaista. Pitäisin täysin tasapainottomana ja laittaisin äkkiä estot päälle. En todellakaan alkaisi vastaamaan miksi olen jonkun fb-kaveri - eihän siihen vaadita paljoa. Jos taas olisi vahva epäily jostain salasuhteesta tms. niin mitä järkeä tuossakaan tapauksessa olisi kysyä että kuka olet ja mistä tunnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.
Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan
Minusta on outoa kysellä tuntemattomalta ihmiseltä kuka olet ja mistä tunnet, kun kyseessä voi olla yksi tuhannesta fb-kaverista, eikä edes kyselijän kaverista. Millä oikeudella hän moista kyselee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa kysellä tuntemattomalta ihmiseltä kuka olet ja mistä tunnet, kun kyseessä voi olla yksi tuhannesta fb-kaverista, eikä edes kyselijän kaverista. Millä oikeudella hän moista kyselee?
Outoa se onkin, mutta ei häirintää.
Veikkaan, että ap:n tyyli on aina luikkia karkuun häntä koipien välissä. Ei siis vastannut naiselle eikä tule tännekään sitä kertomaan. Kipinkapin vaan karkuun tavallisuudesta poikkeavia tilanteita.
Ehkä hän on itse ihastunut työkaveriinsa ja yllättyi, että täällä ei kaikki haukkunut vaimoa hulluksi ja sairaaksi. Pettyi kovasti.
En tosiaankaan vastaisi mitään. Sinä et ole naiselle velkaa yhtään mitään eikä sinun tarvitse selittää tuollaisia asioita varsinkin kun sävy oli painostava. Työkaverille voit mainita asiasta ja hän saa selvittää asian vaimonsa kanssa itse. Koko homma ei kuulu sinulle yhtään.
Vieläköhän tämä kyseessä oleva avioliitto on kasassa?
Tälläiset asiat olisi reilua kertoa miehelle.
Itsellä ollut ns some loora nainen. Meni puolivuotta ennenkuin ymmärsin mitä viestäjä hän lähetteli.
Päässä vikaa ja heti ulos elämästä.
Sano asiasta miehelle ja ja sanot sille naiselle että miehelles kerrottu sun käyttäytyminen.
Sitten blokki.
Mikä tietojen kalasteluyritys tuokin on? Mistä sitä tietää kuka sekopää esiintyy kenenkin vaimona.
Selittäisin jotain ihan absurdia hölynpölyä tai haistattaisin suorilta paskat
On myös mahdollista että vaimo on kotona kysynyt, että kukas tämä Pirjo on joka sun julkaisuista tykkäilee, ja mies on joko suoraan tai kiertäen todennut että "kysy siltä". Ärsyttävää, mutta mahdollista.
Mun vaimo selailee joskus kaverilistaani avoimesti. Eikä se mua haittaa. Sukulaisia lukuunottamatta kaverit on kaikki jätkiä. Eikä vaimo osaa edes epäillä että monet niistä on mulle hyvin intiimejä tuttuja... M30
Mistä tempaisit tuon miehen työkännykän? Vaimo oli nähnyt, että ap oli miehen facebook-kaveri, ei sillä ole työkännykän kanssa mitään tekemistä.