Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin vaimo laittoi messengerissä viestiä

Vierailija
05.04.2022 |

Kysyi kuka olen ja miksi miehensä on minun facebook kaveri.

Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.

Pitääkö mun vastata hänelle, en halua.

Ollaan molemmat työkaverin kanssa työpaikkamme somevastaavia, en muista kumpi pyysi kumpaa kaveriksi. Mitään työkaveruutta ihmeellisempää välilämme ei ole.

Onko ok olla vastaamatta ja sano huomenna työkaverille töissä että voisi selvittää asian vaimonsa kanssa?

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran treffeillä psykologimiehen kanssa, oltiin tosi paljon yhteydessä viestitse ja puhelimitse ennen ja jälkeen. Jonkin ajan päästä mulle tulee työpuhelimeen viesti, että Hei olen se ja se, ja olen x:n naisystävä, voitaisko jutella puhelimessa?"

Olin ensin hieman shokissa ja pöyristynyt, mutta suostuin puheluun, koska tajusin, että oli syy mikä tahansa, sillä naisella on paha olla. Puhelu oli asiallinen, selvisi, että psykologimies oli liioitellut _todella_ paljon mitä välillämme tapahtui, oli valehdellut suudelmista ja ties mistä ja pystyin heti sanoa naiselle, että hänen miesystävänsä valehtelee; minä en kiinnostunut hänestä, en todellakaan ikinä suudellut enkä mitään muuta, mitä tämä mies oli uudelle naisystävälleen valehdellut.

Mitä tästä opimme? Jotkut kumppanit tekevät TAHALLAAN mustasukkaiseksi omia kumppaneitaan, näyttääkseen itse paremmalta ja boostatakseen egoa. Joillain se menee jo henkisen väkivallan puolelle.

Joten ap, yritä suhtautua asiallisesti ja myötätunnolla, et voi tietää mitä noilla on taustalla.

Elina Taalasmaa?

Vierailija
102/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki "kivat" naiset, jotka täällä taas haukutte jotain naista, jota ette tunne yhtään.

Tiesitkö, että sinulle, kyllä juuri sinullekin, voi estrogeenin laskun myötä puhjeta skitsofrenia ja naisten skitsofrenialle tyypillistä on mustasukkaisuus. Jos siis _hormonaalisista_ syistä joutuisit syyntakeettomaan tilaan ja lähettäisit siinä tilassa viestin, jollekin vieraalle uudelle naiselle miehesi somessa, haluaisitko että sinua haukuttaisiin netissä tällä tavalla?

Tämäkin vain yksi esimerkki, mutta pointti on se, että kukaan meistä ei voi tietää mitä kaikkea mahdollista on naisen ja kyseisen parin taustalla. Asiat pitää aina ratkaista säilyttäen rakentavuus ja olla itse asiallinen.

Ylipäätään, että tullaan tällaisesta(kin) asiasta tekemään vauva-palstalle draamaa kertoo paljon myös sinusta, ap, tajusit sitä tai et.

Hormonit. Ihana tekosyy käyttäytyä kuin hullu ilman että tarvii ottaa vastuuta itsestään.

Tai sitten ei. Oot typerä.

Et taida tietää, että elämämme ja kaikki mitä teemme on determinististä? Sinä se tässä typerä olet. Pitää tutkailla asioita mahdollisimman monista eri näkökulmista eikä ainakaan alkaa haukkua ihmisiä, joista et tiedä yhtään mitään. Mitäs jos valehtelija onkin ap, on jo tehnyt miehen kanssa jotain, mutta ei tietenkään meille sitä kerro vaan mustamaalaa pettäjämiehen vaimosta hirveää akkaa täällä? Niinpä, et voi sitäkään tietää.

Paljastit mustasukkainen hullu nyt itsesi koko palstalle. Ota vastuu, älä syytä hormoneitasi, älä kiusaa ulkopuolisia.

Nyt meni kyllä aivan puihin, terapoin työkseni mm.mustasukkaisuudesta kärsiviä ihmisiä ja olen nähnyt miten valtavasti kärsimystä ja tuskaa se aiheuttaa heille itselleen. Olen kyllästynyt siihen, että tällä palstalla stigmatisoidaan lähes ihan kaikkea.

Ei täällä väitetty että se kivaa olis. Mutta aikuinen ihminen voi päättää miten käyttäytyy.

Jos väitteesi olisi totta maailmassa ei olisi riitoja lainkaan. Ei syömishäiriöitä, ei liikalihavuutta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opiskeluaikoina yhden opiskelukaverin tyttöystävän kaveri, joka on minun puolituttu alkoi kysellä, mistä tunnen herra X:n, että tiedänhän, että kyseinen tyyppi seurustelee. Ja kuulemma kysyi siksi, kun olen kuulemma niin flirtti. Kerroin, että en ole kysynyt hänet parisuhdestatustaan, koska teemme parilla kurssilla yhdessä ryhmätyötä. Tämän ryhmän kolmas jäsen oli mun silloinen poikaystävä. :D

Vierailija
104/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se muija on sekopää.  Kerro ko asia miehelle. se toivottavasti ymmärtää naisensa tyhmyyden ja tekee tarvittavat toimenpiteet.

Sulle pitäis tehdä tarvittavia toimenpiteitä… tuollaiset saatanan pettäjänarsistit hilluu näilläkin palstoilla oikeuttamassa pettämiseen! Saatanan oksennusläjä!

Vierailija
105/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se muija on sekopää.  Kerro ko asia miehelle. se toivottavasti ymmärtää naisensa tyhmyyden ja tekee tarvittavat toimenpiteet.

Sulle pitäis tehdä tarvittavia toimenpiteitä… tuollaiset saatanan pettäjänarsistit hilluu näilläkin palstoilla oikeuttamassa pettämiseen! Saatanan oksennusläjä!

No nyt ei ole lääkitys kohdallaan. Jos sinulla on henkilökohtaisesti ikävä kokemus taustalla, niin älä leimaa kaikkia muita sen perusteella.

Vierailija
106/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Etkö tiedä mustasukkaisuuden mekanismeista MITÄÄN? Törkykuvien lähettäjiin ei voi edes verrata!

Mustasukkaisuuden juuret löytyy monesti primääriperheestä. KUKAAN EI VALITSE MUSTASUKKAISUUTTA ITSELLEEN. Se on yksi kaikista vaikeimmista ja tuskallisimmista tunteista. Siinä ei ole mitään halveksittavaa. He, jotka sitä tuntevat, tarvitsevat turvallisuutta ja myötätuntoa. Ei mitään muuta. Ei kukaan halua olla mustasukkainen, hitto mitä ummikkoporukkaa täälläkin taas vastailee.

Kyllä kai sitä myötätuntoinen voi olla, mutta kovasta mustasukkaisuudesta kärsivälle on asetettava rajat. Mustasukkainen henkilö alkaa todella helposti kontrolloimaan muita ihmisiä omaa ahdistusta helpottaakseen. Ja se on väärä tie. Ahdistuksesta ei pääse eroon kyttäämällä vaan se pahentaa tilannetta.

Ihan se on mustasukkaisen omalla vastuulla opetella ne rajat, ei voi vastuuttaa muita siihen.

Toki. Mutta harva mustasukkainen siihen vapaaehtoisesti alkaa. Siksi pelkällä myötätunnolla harvemmin mustasukkaisen kanssa pärjää. Omat rajat on asetettava. Eli sen millaista käytöstä hyväksyy. Ja tämä tehdään jokaisessa suhteessa. Ei vaan mustasukkaisen kanssa.

Nimenomaan näin! Ja etityisesti RAJAT NÄILLE PETTÄJÄROOLINSA VANGEILLE!! Minä oikeus pettäjillä juhlia toisten kärsimyksellä??

Pettäjät on narsistisia, luonnevikaisia lumihiutaleita, jotka SAAVAT TEHDÄ MITÄ HALUAA, koska me myself and I, mä saan mä haluun, yhyy!

Vierailija
107/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monen parisuhteen FB on pilannut. Tavalla tai toisella.

Tämä! Salahuo raamisen kehto🤮

Vierailija
108/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut oman nimeni ja "Mitäs veikkaat, että mistä tunnetaan? ;)"

Vierailija
109/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele että olette työkavereita

Vierailija
110/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ei ole lääkitys kohdallaan. Jos sinulla on henkilökohtaisesti ikävä kokemus taustalla, niin älä leimaa kaikkia muita sen perusteella.

Vedä sinä pettöjähuo ra pää pois paskarööristä, ja hengitä raikasta happea! Niin sairasta sun kirjoittelus.

Vierailija
111/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yks pettäjänarsku linjoilla kehotuksineen. Oletko kaun jo ollut noin sekasin??

Vierailija
112/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yks pettäjänarsku linjoilla kehotuksineen. Oletko kaun jo ollut noin sekasin??

Taitaa olla yksi ja sama kipeä henkilö jolla matot vintillä on rullalla ja kaikki muumit ei todellakaan ole laaksossa, kun näitä sairaita vastauksia tänne suoltaa.

Vierailija
113/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa keskittyä lukemaan koko ketjua kun näyttää menevän jo niin lennokkaaksi välillä...

Mutta itse antaisin vähän aikaa ja vastaisin hyvin asiallisesti ja lyhyesti, että olen samassa työpaikassa "Pekan" kanssa, ja vastaamme yhdessä yrityksen someasioista. Ei tuohon ole tarpeellista vastata sen enempää, mutta jollain tasolla tolloa olisi mielestäni jättää kokonaan vastaamatta.

Vierailija
114/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki "kivat" naiset, jotka täällä taas haukutte jotain naista, jota ette tunne yhtään.

Tiesitkö, että sinulle, kyllä juuri sinullekin, voi estrogeenin laskun myötä puhjeta skitsofrenia ja naisten skitsofrenialle tyypillistä on mustasukkaisuus. Jos siis _hormonaalisista_ syistä joutuisit syyntakeettomaan tilaan ja lähettäisit siinä tilassa viestin, jollekin vieraalle uudelle naiselle miehesi somessa, haluaisitko että sinua haukuttaisiin netissä tällä tavalla?

Tämäkin vain yksi esimerkki, mutta pointti on se, että kukaan meistä ei voi tietää mitä kaikkea mahdollista on naisen ja kyseisen parin taustalla. Asiat pitää aina ratkaista säilyttäen rakentavuus ja olla itse asiallinen.

Ylipäätään, että tullaan tällaisesta(kin) asiasta tekemään vauva-palstalle draamaa kertoo paljon myös sinusta, ap, tajusit sitä tai et.

Hormonit. Ihana tekosyy käyttäytyä kuin hullu ilman että tarvii ottaa vastuuta itsestään.

Et taida tietää, että elämämme ja kaikki mitä teemme on determinististä? Sinä se tässä typerä olet. Pitää tutkailla asioita mahdollisimman monista eri näkökulmista eikä ainakaan alkaa haukkua ihmisiä, joista et tiedä yhtään mitään. Mitäs jos valehtelija onkin ap, on jo tehnyt miehen kanssa jotain, mutta ei tietenkään meille sitä kerro vaan mustamaalaa pettäjämiehen vaimosta hirveää akkaa täällä? Niinpä, et voi sitäkään tietää.

Paljastit mustasukkainen hullu nyt itsesi koko palstalle. Ota vastuu, älä syytä hormoneitasi, älä kiusaa ulkopuolisia.

Nyt meni kyllä aivan puihin, terapoin työkseni mm.mustasukkaisuudesta kärsiviä ihmisiä ja olen nähnyt miten valtavasti kärsimystä ja tuskaa se aiheuttaa heille itselleen. Olen kyllästynyt siihen, että tällä palstalla stigmatisoidaan lähes ihan kaikkea.

Ei täällä väitetty että se kivaa olis. Mutta aikuinen ihminen voi päättää miten käyttäytyy.

Jos väitteesi olisi totta maailmassa ei olisi riitoja lainkaan. Ei syömishäiriöitä, ei liikalihavuutta jne.

Puhuin tossa hullusta käyttäytymisestä muita kohtaan. Sellaisesta, josta syytetään hormoneita.

Lue mistä puhutaan ennen kuin tuut näsäilemään.

Vierailija
115/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tossa hullusta käyttäytymisestä muita kohtaan. Sellaisesta, josta syytetään hormoneita.

Lue mistä puhutaan ennen kuin tuut näsäilemään.

On tieteellisesti tutkittu, että häiriöt hormonituotannossa voivat aiheuttaa mm. psykoosin tai skitsofrenian ja on tieteellisesti tutkittu, että naisen skitsofrenialle tyypillistä on mm. mustasukkaisuus. Tämä on TÄYSIN eri asia, kuin syyttää hormoneita teidän tarkoittamallanne tavalla, ja on uskomatonta, miten vetelitte tuosta(kin) mutkat ihan suoriksi.

Täällä haukutaan tuntematonta naista sairaaksi ja hulluksi JA kehotetaan kohtelemaan sitä itse huonosti. Toin keskusteluun uuden näkökulman, että koskaan ei voi tietää onko nainen todella oikeasti sairas, ei se ole hänen oma valintansa, ja kannattaako itse alentua ihmisten kylmään kohteluun. Muistutin myös, että mm. estrogeenin laskun myötä saattaa itse kukakin olla ongelmissa, jolloin itsesäätely pettää. Kaikilla pettää itsesäätely joskus. Eli ei, aikuiset eivät voi valita joka hetki käytöstään. Kukaan meistä.

Joku tuossa sanoi, että pelottavaa, että puhun determinismistä ja olen terapeutti, vaikka tälläkin kommentilla hän taas vain paljasti, että ei ymmärrä determinismiä. Inputit, outputit, ulkopuolelta tulevat signaalit mm.aivoille ovat hyvin merkittäviä. Näitä meistä jokainen saa muun muassa suhteessa toimintaan ja vuorovaikutuksessa toisiin.

Nainen ei kuitenkaan ole toistuvasti häirinnyt ap:ta. Minunkaan mielestä ei olisi ollut iso juttu vastata naiselle, että olen miehesi työkaveri ja piste.

Vierailija
116/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Irma, työkaveri. Sulla on häikäisevä katse. Ikäs? Painos? Lähetkö yhdelle?

Vierailija
117/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamatta jättäminen on minusta ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin vastaaminen asiallisesti.

Yksityisyysasetuksista riippuen tuntemattomilta tulevat viestit suodattuvat eri tavalla. Minä ainakaan en saa mitään ilmoitusta, jos joku tuntematon laittaa minulle viestin, se menee suoraan roskapostikansioon. Eli viestiin vastaamattomuus on aika yleistä, koska usein sitä viestiä ei oikeasti edes lue.

Vaimo vaikuttaa aika neuroottiselta, kun kyttäilee (ja vielä lähestyy!) miehensä facekavereita, joten en itse kyllä sekaantuisi tuohon soppaan millään tavalla..

Vierailija
118/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille työkaverillesi, että mitä vaimosi sekoilee, En miettisi yhtään sen enempää. 

Vierailija
119/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaisi mitään. Blokkaisin koko vaimon. Todella epäsopivaa käytöstä kysellä tuollaista.

Jep. Mutta kertoisin myös sille työkaverille, koska sen vaimo voi alkaa käyttäytyä ties kuinka. Työkaveri sitten varmaan kertoo, jos on jotakin mitä on hyvä tietää tai jos hänellä on aiempaa vastaavaa kokemusta niin saattaa osasta kertoa, mikä olisi se paras tapa toimia.

Ikäviä tämmöiset jutut, joissa viaton ulkopuolinen joutuu pariskunnan draamoihin mukaan.

Vierailija
120/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt paisutellaan käsittämättömäksi draamaksi tuo vaimon kysymys. Ei mielestäni yksi kysymys oikeuta leimaamaan tätä naista hulluksi ja käyttäytyä itse omituisesti ottamalla jotain helkkarin kuvankaappauksia ja blokkaamalla. Oletteko livenäkin yhtä outoja ja epäluuloisia ja vedätte noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä kysymyksestä? Järki käteen nyt, mikä ongelma on vain vastata, että olen miehesi työkaveri? Mikä estää käyttäytymästä asiallisesti? Onhan tuo vaimon toiminta epätavallista, mutta miksi itse lähteä siihen mukaan ja ylireagoida

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan