Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin vaimo laittoi messengerissä viestiä

Vierailija
05.04.2022 |

Kysyi kuka olen ja miksi miehensä on minun facebook kaveri.

Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.

Pitääkö mun vastata hänelle, en halua.

Ollaan molemmat työkaverin kanssa työpaikkamme somevastaavia, en muista kumpi pyysi kumpaa kaveriksi. Mitään työkaveruutta ihmeellisempää välilämme ei ole.

Onko ok olla vastaamatta ja sano huomenna työkaverille töissä että voisi selvittää asian vaimonsa kanssa?

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks et muka voi sanoa että olet vain hänen miehensä työkaveri , thats it . en tajua mikä ongelma taas🥱

Itse en ainakaan koe tarvetta vastailla ja selitellä itseäni työkaverien vaimoille. En reagoisi, ei mitään ongelmaa minulla 🤷‍♀️

Mitä selittelyä tässä on? Yksinkertainen vastaus yksinkertaiseen kysymykseen. Miksi ette osaa suhtautua normaalisti? Etkö livenä vastaisi kysymykseen ja suhtautuisit näin epäluuloisesti?

Eli jos livenä joku tuntematon tulisi ennalta arvaamatta suoraan naamani eteen tivaamaan että kuka olen ja mistä tunnen jonkun henkilön? Ja jos ällistyneenä en ihan heti vastaisi niin alkaisi vaahdota että vastaa, näen että olet siinä? Kyllä, olisin silloinkin ihmeissäni ja epäluuloinen.

Miten niin "tivaamaan" ja "vaahtoamaan"? Tästä näkee asenteellisuutesi ja miten oletat paljon henkilöstä, jota et tunne ja vedät tällaisia johtopäätöksiä vain parin lauseen perusteella. Mieti nyt, et voi oikeasti noiden viestien perusteella olettaa, että tuo henkilö on aggressiivinen. Et oikeasti tiedä hänen tunnetilaansa tai motiivejaan

”Voisitko vastata, näen että olet paikalla” on kyllä tivaamista.

Vierailija
142/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks et muka voi sanoa että olet vain hänen miehensä työkaveri , thats it . en tajua mikä ongelma taas🥱

Itse en ainakaan koe tarvetta vastailla ja selitellä itseäni työkaverien vaimoille. En reagoisi, ei mitään ongelmaa minulla 🤷‍♀️

Mitä selittelyä tässä on? Yksinkertainen vastaus yksinkertaiseen kysymykseen. Miksi ette osaa suhtautua normaalisti? Etkö livenä vastaisi kysymykseen ja suhtautuisit näin epäluuloisesti?

Eli jos livenä joku tuntematon tulisi ennalta arvaamatta suoraan naamani eteen tivaamaan että kuka olen ja mistä tunnen jonkun henkilön? Ja jos ällistyneenä en ihan heti vastaisi niin alkaisi vaahdota että vastaa, näen että olet siinä? Kyllä, olisin silloinkin ihmeissäni ja epäluuloinen.

Ei se työkaverin vaimo ole täysin tuntematon, jos tiedät sen olevan työkaverisi vaimo.

Vai väitätkö, että jos työkaverisi vaimo tulisi kysymään kuka olet ja miksi olet yheydessä Heikkiin, niin ignooraisit koko naisen ja kävelisit vain pois? Enpä usko. Varmasti vastaisit, että ollaan työkavereita tai työskennellään samassa firmassa. 

Jos Facebookista näen sen naisen olevan työkaverin vaimo? Kyllä, hän on yhä täysin tuntematon minulle.

Eli sinulle tilanne olisi sama, että oikeasti täysin tuntematon ihminen (sinulla ei ole mitään hajua kuka henkilö on Heikille) tulee tivaamaan miksi puhut Heikin kanssa vs tiedät henkilön olevan Heikin vaimo kysyy sinulta miksi puhut Heikin kanssa? 

Ymmärtäisin jos et vastaisi, jos kyseessä on ensimmäinen tilanne, mutta jos tiedät kyseessä olevan vaimo, niin ei se TÄYSIN tuntematon ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että mikä kysely tämä on.

Vierailija
144/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän kulmia kohottavaa käytöstä, mutta toistaiseksi vielä asiallinen ja yksinkertainen kysymys, eikä vaatisi minulta paljon vastata, että "X:n työkaveri". Jos sieltä tulisi jatkokysymyksenä jotain tyyliin "anteeksi että kysyn suoraan, mutta onko teillä suhde", voisin edelleen vastata yksinkertaisesti, että ei ole, sitten unohdan koko jutun. Ei maksa minulle juurikaan vaivaa, ja toinen saa (ehkä) vähän rauhoitettua mieltään.

Jos nyt jotain selityksiä ruvetaan vaatimaan, syyttelemään tai muutoin homma menee epäasialliseksi, niin sitten blokkaan.

Vierailija
145/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se työkaverin vaimo ole täysin tuntematon, jos tiedät sen olevan työkaverisi vaimo.

Vai väitätkö, että jos työkaverisi vaimo tulisi kysymään kuka olet ja miksi olet yheydessä Heikkiin, niin ignooraisit koko naisen ja kävelisit vain pois? Enpä usko. Varmasti vastaisit, että ollaan työkavereita tai työskennellään samassa firmassa. 

Jos Facebookista näen sen naisen olevan työkaverin vaimo? Kyllä, hän on yhä täysin tuntematon minulle.

Eli sinulle tilanne olisi sama, että oikeasti täysin tuntematon ihminen (sinulla ei ole mitään hajua kuka henkilö on Heikille) tulee tivaamaan miksi puhut Heikin kanssa vs tiedät henkilön olevan Heikin vaimo kysyy sinulta miksi puhut Heikin kanssa? 

Ymmärtäisin jos et vastaisi, jos kyseessä on ensimmäinen tilanne, mutta jos tiedät kyseessä olevan vaimo, niin ei se TÄYSIN tuntematon ole. 

Eiköhän se ole tässä mennyt niin että ap ei ole todellakaan tiennyt kuka hänelle viestittää, joten hän on mennyt katsomaan Facebook-profiilia ja huomannut sieltä että kyseessä on vaimo. En siis näe eroa.

Vierailija
146/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, soittakaa yhdessä miehen kanssa tälle tyypille. Loppuu selittelyt ym.

Vierailija
147/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.

Vierailija
148/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin lyhyesti, että olemme samassa paikassa töissä ja tämän jälkeen blokkaisin hänet. Laittaisin myös kuvakaappauksen viesteistä työkaverille ja ilmoittaisin, että en halua enää kuulla tästä asiasta enempää.

Vierailija
149/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt paisutellaan käsittämättömäksi draamaksi tuo vaimon kysymys. Ei mielestäni yksi kysymys oikeuta leimaamaan tätä naista hulluksi ja käyttäytyä itse omituisesti ottamalla jotain helkkarin kuvankaappauksia ja blokkaamalla. Oletteko livenäkin yhtä outoja ja epäluuloisia ja vedätte noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä kysymyksestä? Järki käteen nyt, mikä ongelma on vain vastata, että olen miehesi työkaveri? Mikä estää käyttäytymästä asiallisesti? Onhan tuo vaimon toiminta epätavallista, mutta miksi itse lähteä siihen mukaan ja ylireagoida

Ensimmäinen kysymys olisi ehkä jotenkin voinut vielä mennä tuolla ajatuksella, mutta luitko aloituksen kokonaan: ”Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.” Tuosta voikin jo tehdä aika paljon päätelmiä.

No mitä päätelmiä mielestäsi tuosta toisesta kysymyksestä voi tehdä? Sen, että hän halusi pian vastauksen? Unohditko nyt, että et tunne tätä naista tai hänen aikomuksiaan

Saan tuollaisesta hoputtavasta käytöksestä sellaisen kuvan, että siellä on toisessa päässä henkisellä tasolla aggressiivisesti käyttäytyvä henkilö. Lisäksi jo tuon ensimmäisen kysymyksen esittäminen on myös hieman henkisesti epätasapainoista käytöstä, joko vastassa on epätasapainoinen henkilö tai hän on epätasapainoisessa mielentilassa juuri sillä hetkellä.

Eipä kiinnosta tuollaisten kanssa keskustella.

Vierailija
150/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin screenshotin viestistä, blokkaisin naisen ja laittaisin kuvan miehelle menemään. Selviteltkööt keskenään, itse en vaivautuisi jatkamaan yhtään.

Vierailija
151/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt paisutellaan käsittämättömäksi draamaksi tuo vaimon kysymys. Ei mielestäni yksi kysymys oikeuta leimaamaan tätä naista hulluksi ja käyttäytyä itse omituisesti ottamalla jotain helkkarin kuvankaappauksia ja blokkaamalla. Oletteko livenäkin yhtä outoja ja epäluuloisia ja vedätte noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä kysymyksestä? Järki käteen nyt, mikä ongelma on vain vastata, että olen miehesi työkaveri? Mikä estää käyttäytymästä asiallisesti? Onhan tuo vaimon toiminta epätavallista, mutta miksi itse lähteä siihen mukaan ja ylireagoida

Ensimmäinen kysymys olisi ehkä jotenkin voinut vielä mennä tuolla ajatuksella, mutta luitko aloituksen kokonaan: ”Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.” Tuosta voikin jo tehdä aika paljon päätelmiä.

No mitä päätelmiä mielestäsi tuosta toisesta kysymyksestä voi tehdä? Sen, että hän halusi pian vastauksen? Unohditko nyt, että et tunne tätä naista tai hänen aikomuksiaan

Saan tuollaisesta hoputtavasta käytöksestä sellaisen kuvan, että siellä on toisessa päässä henkisellä tasolla aggressiivisesti käyttäytyvä henkilö. Lisäksi jo tuon ensimmäisen kysymyksen esittäminen on myös hieman henkisesti epätasapainoista käytöstä, joko vastassa on epätasapainoinen henkilö tai hän on epätasapainoisessa mielentilassa juuri sillä hetkellä.

Ai ai, tässä näitä tulkintoja vain tulee. Onko hän välttämättä epätasapainoinen - entäs jos hän onkin vain erittäin itsevarma ja röyhkeä? Et vaan voi tietää!

Vierailija
152/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ai, tässä näitä tulkintoja vain tulee. Onko hän välttämättä epätasapainoinen - entäs jos hän onkin vain erittäin itsevarma ja röyhkeä? Et vaan voi tietää!

Minulle on ihan sama onko hän epätasapainoinen vai röyhkeä, kummankaanlaisen ihmisen kanssa en halua olla tekemisissä.

Vierailija
153/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama onko hän epätasapainoinen vai röyhkeä, kummankaanlaisen ihmisen kanssa en halua olla tekemisissä.

Se pointti on, että teit tästä hemmetin ison ongelman jossain vauva-palstalla, kun olisit vaan voinut vastata heti, että miehen työkaveri ja koko juttu vois olla jo ohi. Miksi sä mietit asiaa näin paljon? Ja minkälainen vaimo on? Kiinnostaako sen mies?

Vierailija
154/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta keskustella sellaisten henkilöiden kanssa yhtään sen enempää.

Vierailija
155/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitäkään välttämättä kiinnosta keskustella sun kanssa yhtään enempää kuin tuon yhden kysymyksen verran.

Mitä olet nyt sitten tehnyt asialle, vuorokausi jo mennyt?

Vierailija
156/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pointti on, että teit tästä hemmetin ison ongelman jossain vauva-palstalla, kun olisit vaan voinut vastata heti, että miehen työkaveri ja koko juttu vois olla jo ohi. Miksi sä mietit asiaa näin paljon? Ja minkälainen vaimo on? Kiinnostaako sen mies?

Minä? En ole ap, mutta luulin että keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella asioista joita ihmiset kyselevät. Ilmeisesti olin väärässä.

Vierailija
157/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.

Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan

Vierailija
158/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan

Ainakin olisin todella häpeissäni jos mieheni tenttaisi tuolla tavalla minun työkavereitani. Itse taas ihmettelen miten monen mielestä tuollainen on ihan normaalia aikuisen ihmisen käytöstä.

Vierailija
159/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olisin todella häpeissäni jos mieheni tenttaisi tuolla tavalla minun työkavereitani. Itse taas ihmettelen miten monen mielestä tuollainen on ihan normaalia aikuisen ihmisen käytöstä.

No onhan se erikoista käytöstä ja itsekin varmaan ihmettelisin jos tuollainen omalle kohdalle osuisi. Mutta vastaisin silti ihan asiallisesti enkä itse alkaisi vielä outoilemaan

Vierailija
160/192 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki "kivat" naiset, jotka täällä taas haukutte jotain naista, jota ette tunne yhtään.

Tiesitkö, että sinulle, kyllä juuri sinullekin, voi estrogeenin laskun myötä puhjeta skitsofrenia ja naisten skitsofrenialle tyypillistä on mustasukkaisuus. Jos siis _hormonaalisista_ syistä joutuisit syyntakeettomaan tilaan ja lähettäisit siinä tilassa viestin, jollekin vieraalle uudelle naiselle miehesi somessa, haluaisitko että sinua haukuttaisiin netissä tällä tavalla?

Tämäkin vain yksi esimerkki, mutta pointti on se, että kukaan meistä ei voi tietää mitä kaikkea mahdollista on naisen ja kyseisen parin taustalla. Asiat pitää aina ratkaista säilyttäen rakentavuus ja olla itse asiallinen.

Ylipäätään, että tullaan tällaisesta(kin) asiasta tekemään vauva-palstalle draamaa kertoo paljon myös sinusta, ap, tajusit sitä tai et.

Hormonit. Ihana tekosyy käyttäytyä kuin hullu ilman että tarvii ottaa vastuuta itsestään.

Tai sitten ei. Oot typerä.

Et taida tietää, että elämämme ja kaikki mitä teemme on determinististä? Sinä se tässä typerä olet. Pitää tutkailla asioita mahdollisimman monista eri näkökulmista eikä ainakaan alkaa haukkua ihmisiä, joista et tiedä yhtään mitään. Mitäs jos valehtelija onkin ap, on jo tehnyt miehen kanssa jotain, mutta ei tietenkään meille sitä kerro vaan mustamaalaa pettäjämiehen vaimosta hirveää akkaa täällä? Niinpä, et voi sitäkään tietää.

Paljastit mustasukkainen hullu nyt itsesi koko palstalle. Ota vastuu, älä syytä hormoneitasi, älä kiusaa ulkopuolisia.

Nyt meni kyllä aivan puihin, terapoin työkseni mm.mustasukkaisuudesta kärsiviä ihmisiä ja olen nähnyt miten valtavasti kärsimystä ja tuskaa se aiheuttaa heille itselleen. Olen kyllästynyt siihen, että tällä palstalla stigmatisoidaan lähes ihan kaikkea.

Ei täällä väitetty että se kivaa olis. Mutta aikuinen ihminen voi päättää miten käyttäytyy.

Jos väitteesi olisi totta maailmassa ei olisi riitoja lainkaan. Ei syömishäiriöitä, ei liikalihavuutta jne.

Puhuin tossa hullusta käyttäytymisestä muita kohtaan. Sellaisesta, josta syytetään hormoneita.

Lue mistä puhutaan ennen kuin tuut näsäilemään.

On tieteellisesti tutkittu, että häiriöt hormonituotannossa voivat aiheuttaa mm. psykoosin tai skitsofrenian ja on tieteellisesti tutkittu, että naisen skitsofrenialle tyypillistä on mm. mustasukkaisuus. Tämä on TÄYSIN eri asia, kuin syyttää hormoneita teidän tarkoittamallanne tavalla, ja on uskomatonta, miten vetelitte tuosta(kin) mutkat ihan suoriksi.

Täällä haukutaan tuntematonta naista sairaaksi ja hulluksi JA kehotetaan kohtelemaan sitä itse huonosti. Toin keskusteluun uuden näkökulman, että koskaan ei voi tietää onko nainen todella oikeasti sairas, ei se ole hänen oma valintansa, ja kannattaako itse alentua ihmisten kylmään kohteluun. Muistutin myös, että mm. estrogeenin laskun myötä saattaa itse kukakin olla ongelmissa, jolloin itsesäätely pettää. Kaikilla pettää itsesäätely joskus. Eli ei, aikuiset eivät voi valita joka hetki käytöstään. Kukaan meistä.

Joku tuossa sanoi, että pelottavaa, että puhun determinismistä ja olen terapeutti, vaikka tälläkin kommentilla hän taas vain paljasti, että ei ymmärrä determinismiä. Inputit, outputit, ulkopuolelta tulevat signaalit mm.aivoille ovat hyvin merkittäviä. Näitä meistä jokainen saa muun muassa suhteessa toimintaan ja vuorovaikutuksessa toisiin.

Nainen ei kuitenkaan ole toistuvasti häirinnyt ap:ta. Minunkaan mielestä ei olisi ollut iso juttu vastata naiselle, että olen miehesi työkaveri ja piste.

Sen verran olen tieteenfilosofiaa lukenut, että tiedän, mitä determinismi on ja miten vierasta se on ihmisen toimintaa tainkäytöstä ymmärtämään tai selittämään pyrkiville tieteille. Veikkaan, että terapiahaara, jota edustat, on jotain kristalli - tai enkeliterapiaa tai muuta huuhaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi