Työkaverin vaimo laittoi messengerissä viestiä
Kysyi kuka olen ja miksi miehensä on minun facebook kaveri.
Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.
Pitääkö mun vastata hänelle, en halua.
Ollaan molemmat työkaverin kanssa työpaikkamme somevastaavia, en muista kumpi pyysi kumpaa kaveriksi. Mitään työkaveruutta ihmeellisempää välilämme ei ole.
Onko ok olla vastaamatta ja sano huomenna työkaverille töissä että voisi selvittää asian vaimonsa kanssa?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks et muka voi sanoa että olet vain hänen miehensä työkaveri , thats it . en tajua mikä ongelma taas🥱
Itse en ainakaan koe tarvetta vastailla ja selitellä itseäni työkaverien vaimoille. En reagoisi, ei mitään ongelmaa minulla 🤷♀️
Mitä selittelyä tässä on? Yksinkertainen vastaus yksinkertaiseen kysymykseen. Miksi ette osaa suhtautua normaalisti? Etkö livenä vastaisi kysymykseen ja suhtautuisit näin epäluuloisesti?
Mä ainakin myös livenä ignooraan ihmiset, jotka kyselee asioita, jotka heille ei kuulu. Esim. jos törmäisin työkaveriin kaupassa ja viereen ilmestyisi nainen, joka alkaisi hyökkäävän sävyyn tentata kuka olen ja miksi puhun hänen miehelleen, poistuisin vain paikalta.
Taitaa olla vaimo mustis 😅. Tai heillä ei oikein toimi keskustelu yhteys kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt paisutellaan käsittämättömäksi draamaksi tuo vaimon kysymys. Ei mielestäni yksi kysymys oikeuta leimaamaan tätä naista hulluksi ja käyttäytyä itse omituisesti ottamalla jotain helkkarin kuvankaappauksia ja blokkaamalla. Oletteko livenäkin yhtä outoja ja epäluuloisia ja vedätte noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä kysymyksestä? Järki käteen nyt, mikä ongelma on vain vastata, että olen miehesi työkaveri? Mikä estää käyttäytymästä asiallisesti? Onhan tuo vaimon toiminta epätavallista, mutta miksi itse lähteä siihen mukaan ja ylireagoida
Ensimmäinen kysymys olisi ehkä jotenkin voinut vielä mennä tuolla ajatuksella, mutta luitko aloituksen kokonaan: ”Kun en heti vastannut laittoi vielä viestin perään että voisinko vastata kun hän näkee että olen paikalla.” Tuosta voikin jo tehdä aika paljon päätelmiä.
No mitä päätelmiä mielestäsi tuosta toisesta kysymyksestä voi tehdä? Sen, että hän halusi pian vastauksen? Unohditko nyt, että et tunne tätä naista tai hänen aikomuksiaan
Saan tuollaisesta hoputtavasta käytöksestä sellaisen kuvan, että siellä on toisessa päässä henkisellä tasolla aggressiivisesti käyttäytyvä henkilö. Lisäksi jo tuon ensimmäisen kysymyksen esittäminen on myös hieman henkisesti epätasapainoista käytöstä, joko vastassa on epätasapainoinen henkilö tai hän on epätasapainoisessa mielentilassa juuri sillä hetkellä.
Eipä kiinnosta tuollaisten kanssa keskustella.
Ai ai, tässä näitä tulkintoja vain tulee. Onko hän välttämättä epätasapainoinen - entäs jos hän onkin vain erittäin itsevarma ja röyhkeä? Et vaan voi tietää!
Myös reaktioni itse varmaan ja röyhkeään olisi sama. Kenelläkään ei mielestäni ole oikeutta olla niin röyhkeä, että tuollaisia viestejä laittaa. Vastaus röyhkeyteen on ignooraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki "kivat" naiset, jotka täällä taas haukutte jotain naista, jota ette tunne yhtään.
Tiesitkö, että sinulle, kyllä juuri sinullekin, voi estrogeenin laskun myötä puhjeta skitsofrenia ja naisten skitsofrenialle tyypillistä on mustasukkaisuus. Jos siis _hormonaalisista_ syistä joutuisit syyntakeettomaan tilaan ja lähettäisit siinä tilassa viestin, jollekin vieraalle uudelle naiselle miehesi somessa, haluaisitko että sinua haukuttaisiin netissä tällä tavalla?
Tämäkin vain yksi esimerkki, mutta pointti on se, että kukaan meistä ei voi tietää mitä kaikkea mahdollista on naisen ja kyseisen parin taustalla. Asiat pitää aina ratkaista säilyttäen rakentavuus ja olla itse asiallinen.
Ylipäätään, että tullaan tällaisesta(kin) asiasta tekemään vauva-palstalle draamaa kertoo paljon myös sinusta, ap, tajusit sitä tai et.
Hormonit. Ihana tekosyy käyttäytyä kuin hullu ilman että tarvii ottaa vastuuta itsestään.
Tai sitten ei. Oot typerä.
Et taida tietää, että elämämme ja kaikki mitä teemme on determinististä? Sinä se tässä typerä olet. Pitää tutkailla asioita mahdollisimman monista eri näkökulmista eikä ainakaan alkaa haukkua ihmisiä, joista et tiedä yhtään mitään. Mitäs jos valehtelija onkin ap, on jo tehnyt miehen kanssa jotain, mutta ei tietenkään meille sitä kerro vaan mustamaalaa pettäjämiehen vaimosta hirveää akkaa täällä? Niinpä, et voi sitäkään tietää.
Paljastit mustasukkainen hullu nyt itsesi koko palstalle. Ota vastuu, älä syytä hormoneitasi, älä kiusaa ulkopuolisia.
Nyt meni kyllä aivan puihin, terapoin työkseni mm.mustasukkaisuudesta kärsiviä ihmisiä ja olen nähnyt miten valtavasti kärsimystä ja tuskaa se aiheuttaa heille itselleen. Olen kyllästynyt siihen, että tällä palstalla stigmatisoidaan lähes ihan kaikkea.
Ei täällä väitetty että se kivaa olis. Mutta aikuinen ihminen voi päättää miten käyttäytyy.
Jos väitteesi olisi totta maailmassa ei olisi riitoja lainkaan. Ei syömishäiriöitä, ei liikalihavuutta jne.
Puhuin tossa hullusta käyttäytymisestä muita kohtaan. Sellaisesta, josta syytetään hormoneita.
Lue mistä puhutaan ennen kuin tuut näsäilemään.On tieteellisesti tutkittu, että häiriöt hormonituotannossa voivat aiheuttaa mm. psykoosin tai skitsofrenian ja on tieteellisesti tutkittu, että naisen skitsofrenialle tyypillistä on mm. mustasukkaisuus. Tämä on TÄYSIN eri asia, kuin syyttää hormoneita teidän tarkoittamallanne tavalla, ja on uskomatonta, miten vetelitte tuosta(kin) mutkat ihan suoriksi.
Täällä haukutaan tuntematonta naista sairaaksi ja hulluksi JA kehotetaan kohtelemaan sitä itse huonosti. Toin keskusteluun uuden näkökulman, että koskaan ei voi tietää onko nainen todella oikeasti sairas, ei se ole hänen oma valintansa, ja kannattaako itse alentua ihmisten kylmään kohteluun. Muistutin myös, että mm. estrogeenin laskun myötä saattaa itse kukakin olla ongelmissa, jolloin itsesäätely pettää. Kaikilla pettää itsesäätely joskus. Eli ei, aikuiset eivät voi valita joka hetki käytöstään. Kukaan meistä.
Joku tuossa sanoi, että pelottavaa, että puhun determinismistä ja olen terapeutti, vaikka tälläkin kommentilla hän taas vain paljasti, että ei ymmärrä determinismiä. Inputit, outputit, ulkopuolelta tulevat signaalit mm.aivoille ovat hyvin merkittäviä. Näitä meistä jokainen saa muun muassa suhteessa toimintaan ja vuorovaikutuksessa toisiin.
Nainen ei kuitenkaan ole toistuvasti häirinnyt ap:ta. Minunkaan mielestä ei olisi ollut iso juttu vastata naiselle, että olen miehesi työkaveri ja piste.
Sen verran olen tieteenfilosofiaa lukenut, että tiedän, mitä determinismi on ja miten vierasta se on ihmisen toimintaa tainkäytöstä ymmärtämään tai selittämään pyrkiville tieteille. Veikkaan, että terapiahaara, jota edustat, on jotain kristalli - tai enkeliterapiaa tai muuta huuhaata.
Oletkohan nyt edes tosissasi? Ei se mene täysin noin laisinkaan. Lue vaikka esim. Robert Sapolskya. Jenkeissä kehitetään jo rikosseuraamustakin kuntouttavampaan suuntaan hänen avullaan. Hän on deterministi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.
Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan
Ainoastaan rajaton ihminen ei tajua tuon olevan häirintää. En voisi kuvitellakaan lähettävän tuollaista kysymystä mieheni fb-kaverille. Jos mieheni laittaisi minun, häpesin. Vielä enemmän, jos kyse olisi ryökaverista. Kokisin mieheni nolanneen minut ammatillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi aloittajan olisi vastattava tuollaiselle ilmeisen mustasukkaiselle ihmiselle? Tuohan on jo häirintää tuollainen tenttaaminen.
Todellako tuo on häirintää? Tosi matalalla on kynnys jos tuollaisen jo mieltää häirinnäksi. Noilla kriteereillähän ihmisiä häiritään ihan koko ajan. Hän kysyi kysymyksen, lähetti 2 viestiä. Ei tuo mun mielestä ole häirintää tai tenttaamista. Ei edes epäkohteliasta, epätavallista kyllä. Miksi niin moni täällä on heti näin puolustuskannalla? Eikö voi ottaa kysymyksen kysymyksenä? Miksi teette tästä niin ison ongelman? Annatte itsestänne tosi herkkähipiäisen, töykeän ja vainoharhaisen kuvan
Ainakin olisin todella häpeissäni jos mieheni tenttaisi tuolla tavalla minun työkavereitani. Itse taas ihmettelen miten monen mielestä tuollainen on ihan normaalia aikuisen ihmisen käytöstä.
Kuka on sanonut, että se on normaalia? Ei kukaan. Mutta pointti on se, että kärpäsestä ei kannata tehdä härkästä eikä ainakaan luulla, että voi tulkita ja analysoida ties mitä naisesta, joka kysyi netissä yhden kysymyksen ja pyysi siihen vastausta.
Lähti niin laukalle täällä hirveä haukkuminen ja hulluksi leimaaminen ja moni täällä neuvoi kohtelemaan sitä tuntematonta naista huonosti. Minkälaisessa yhteiskunnassa te haluatte oikein elää? Miettikää miten kohtelette ihmisiä.
Vastaamatta jättäminen ei ole yhtään sen huonompaa käytöstä kuin sen vaimon itsensä tivaaminen. Mitään muuta kohtelua täällä ei ole edes ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin olisin todella häpeissäni jos mieheni tenttaisi tuolla tavalla minun työkavereitani. Itse taas ihmettelen miten monen mielestä tuollainen on ihan normaalia aikuisen ihmisen käytöstä.
Kuka on sanonut, että se on normaalia? Ei kukaan. Mutta pointti on se, että kärpäsestä ei kannata tehdä härkästä eikä ainakaan luulla, että voi tulkita ja analysoida ties mitä naisesta, joka kysyi netissä yhden kysymyksen ja pyysi siihen vastausta.
Lähti niin laukalle täällä hirveä haukkuminen ja hulluksi leimaaminen ja moni täällä neuvoi kohtelemaan sitä tuntematonta naista huonosti. Minkälaisessa yhteiskunnassa te haluatte oikein elää? Miettikää miten kohtelette ihmisiä.
Vastaamatta jättäminen ei ole yhtään sen huonompaa käytöstä kuin sen vaimon itsensä tivaaminen. Mitään muuta kohtelua täällä ei ole edes ehdotettu.
Näin juuri. Kukaan ei ole kehoittanut lähettämään työkaverin vaimolle viestiä "OOT TÄYSHULLU SEKOPÄÄ SAIRAS AKKA"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan rajaton ihminen ei tajua tuon olevan häirintää. En voisi kuvitellakaan lähettävän tuollaista kysymystä mieheni fb-kaverille. Jos mieheni laittaisi minun, häpesin. Vielä enemmän, jos kyse olisi ryökaverista. Kokisin mieheni nolanneen minut ammatillisesti.
Wokeismin tuulet puhaltelee täälläkin, kun häirintää on jo tällainenkin. Anna mun kaikki kestää.
Itsenikään mielestä ei ole tavallista käytöstä enkä _koskaan_ voisi itse käyttäytyä noin. Silti se ei ole häirintää eikä mielestäni asiasta olisi kannattanut nostaa ihan hirveää haloota. Olisi vain voinut vastata työkaveri ja piste. Tai vaikka sitten jättää vastaamatta, jos haluaa olla sellainen. Mutta että tulla vielä eri palstalle tekemään tuntemattomasta ihmisestä sairasta ja hullua, niin ohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään todellakaan vastaisi. Ottaisin screen shotit viesteistä, lähettäisin ne työkaverille saate sanoin "sinä varmaan hoidat tämän?"
Saatesanat on yhdyssana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokeismin tuulet puhaltelee täälläkin, kun häirintää on jo tällainenkin. Anna mun kaikki kestää.
Itsenikään mielestä ei ole tavallista käytöstä enkä _koskaan_ voisi itse käyttäytyä noin. Silti se ei ole häirintää eikä mielestäni asiasta olisi kannattanut nostaa ihan hirveää haloota. Olisi vain voinut vastata työkaveri ja piste. Tai vaikka sitten jättää vastaamatta, jos haluaa olla sellainen. Mutta että tulla vielä eri palstalle tekemään tuntemattomasta ihmisestä sairasta ja hullua, niin ohhoijaa.
Kerro sitten siihen vaimon viestiin yksikin hyvä ja hyväksyttävä syy, joka saa hänet näyttäytymään jonain muuna kuin sekopäänä?
Hei ap, kuinka tässä kävi, vastasitko vaimolle jotain ja mitä sitten tapahtui, selvisikö asia?
Vierailija kirjoitti:
Vastaa emojilla. Se saa hänet kihisemään kiukusta.
Joo, semmoinen violetti kesäkurpitsa ja persikka emoji peräkkäin samalle riville, juuri tuossa järjestyksessä.
Olenko minä lähes ainoa ihminen, jota tällainen ei haittaisi? Vastaisin aivan normaalisti, että moi olen Matin työkaveri.
En usko että tuohon tulisi lisäkysymyksiä ja jos tulisi niin niihin voisi vastata, että nyt en osaa tähän asiaan enempää kommentoida tähän kohtaan.
Siis mikä juttu tämä oikein on Suomessa, että älä vastaa? Miksi? Ehtii kuitenkin tuntikaupalla tänne kirjoitella ja analysoida asian tiimoilta, mutta ei ehdi toiselle ihmiselle ihan asiasta vastata. Mistä sen tietää miksi kysyy, ei se aina tarkoita että on kauhea kriisi ja mustasukkaisuus päällä, voihan se olla ihan silkkaa uteliaisuutta.
Vastaisin kyllä ja vielä ihan asiallisesti. Voisin vaikka draamanjanossani hiukan keskustellakin asiasta, jos hyvä ajankohta sattuisi olemaan.
Sanoisin että olen työkaveri. Ei mulla ole mitää syytä olla ilkeä kenellekään siitä syystä että haluaa tietää miksi olen hänen miehensä ystävä Facebookissa. Ehkä hänellä on tunne että mies pettää. Se tunne on yleensä oikea. Ruksaa itsesi listasta jos olet siis vain työkaveri. Melko omituista että niin monen mielestä olisi oikein vastata törkeästi tai olla vastaamatta. Melkoisia draamakuningattaria. Taitaa olla aika tylsää teidän elämässä että heti kun huomiota tulee niin ollaan niin tärkeää ja pöyhkeää.
Mulle on tullut näitä kyselyjä joskus. Yhden kerran asia oli niin että mies oli kuollut. Vaimo halusi tietää että haluanko tulla hautajaisiin. Halusi ennen ilmoitusta kysyä että olenko ystävä, työtuttu tai lapsuudenkaveri tms. Satuin olemaan serkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirintää vastustavien leimaajat tulee esiin täälläkin. Te olette myös itse hyvin havaittavissa oleva poppoo mö lisijöitä nykyajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään todellakaan vastaisi. Ottaisin screen shotit viesteistä, lähettäisin ne työkaverille saate sanoin "sinä varmaan hoidat tämän?"
Saatesanat on yhdyssana
Höh. Silti joku kommentoi, vaikka kolme viestiä myöhemmin kuittasin asian itse. Huomasin heti lähetettyäni, että joku ylimääräinen välilyönti siellä.
Ei ole ilmeisesti ap:ta näkynyt kertomassa, kuinka meni?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että olen työkaveri. Ei mulla ole mitää syytä olla ilkeä kenellekään siitä syystä että haluaa tietää miksi olen hänen miehensä ystävä Facebookissa. Ehkä hänellä on tunne että mies pettää. Se tunne on yleensä oikea. Ruksaa itsesi listasta jos olet siis vain työkaveri. Melko omituista että niin monen mielestä olisi oikein vastata törkeästi tai olla vastaamatta. Melkoisia draamakuningattaria. Taitaa olla aika tylsää teidän elämässä että heti kun huomiota tulee niin ollaan niin tärkeää ja pöyhkeää.
Mulle on tullut näitä kyselyjä joskus. Yhden kerran asia oli niin että mies oli kuollut. Vaimo halusi tietää että haluanko tulla hautajaisiin. Halusi ennen ilmoitusta kysyä että olenko ystävä, työtuttu tai lapsuudenkaveri tms. Satuin olemaan serkku.
Outo käsitys sulla draamakuningattarista. Vaimohan tässä vaikuttaa sellaiselta.
Hauskaa kun ihmiset ottaa tosissaan kaikki keksityt eloitukset😂
Ap kerro jo mitä päädyit tekemään ja päästä meidät pahasta!