Maistatko korianterissa saippuan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Saippualta maistuu. Se on joku geeni, mikä tekee ton.
Google kertoo näin: Useimpien mielestä korianteri on hyvää, mutta joidenkuiden suussa korianteri todella maistuu pahalta. Yleensä makua kuvaillaan saippuamaiseksi. Syynä voi olla muunnos kromosomin 11 geenissä OR6A2. Se ohjaa ihmisen kykyä aistia aldehydiyhdisteitä, joiden haju voi muistuttaa saippuaa
Saippuamainen, paha maku siinä tuoreessa yrtissä on. Korianterin juuret ja siemenet ovat käytössä omassa keittiössä ja niiden maku on ihan mukava, mutta varret ja lehdet... Ihan oikeasti olen yrittänyt tykätä mutta en vaan pysty.
Maistuu saippualta. Olen nykyään tottunut korianterin makuun ja jopa tykkään siitä pienissä määrin.
Maistan, mutta olen oppinut tykkäämään todella paljon.
Ei, korianteriisi on tippunut nestesaippuaa.
Kyllä saippua tai enemmänkin sellainen saippua-hajuvesi yhdistelmä. Ihan kamala maku.
Joo, se on sellainen parfyymin ja fairyn sekoitus miltä maistuu. Todella paha ja outo, ja tämä joka kerta kun sitä maistan.
Tämähän on geeneistä kiinni. Maistuu saippualla enkä pidä korianterista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google kertoo näin: Useimpien mielestä korianteri on hyvää, mutta joidenkuiden suussa korianteri todella maistuu pahalta. Yleensä makua kuvaillaan saippuamaiseksi. Syynä voi olla muunnos kromosomin 11 geenissä OR6A2. Se ohjaa ihmisen kykyä aistia aldehydiyhdisteitä, joiden haju voi muistuttaa saippuaa
Mua ihmetyttää kun aina saa lukea, että useimmista tuo on hyvää. Kun missä tahansa tuosta on puhetta, niin aina valtaosa sanoo sen maistivan saippualta. Juuri puhuttiin tästä töissä. N. 3/4 maistoi saippuan. Vain kourallinen ihmisiä tykkäsi.
Meidän perheessä 1 tykkää, 3 maistaa saippuan. Pienikin määrä pilaa koko ruoan.
Ei maistu. Tai saattaa maistua vähän mut se on hyvä maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kun aina saa lukea, että useimmista tuo on hyvää. Kun missä tahansa tuosta on puhetta, niin aina valtaosa sanoo sen maistivan saippualta. Juuri puhuttiin tästä töissä. N. 3/4 maistoi saippuan. Vain kourallinen ihmisiä tykkäsi.
Meidän perheessä ihan sama. Varmasti hyvin moni tykkää, mutta toi "useimpien" on kyllä liioiteltu. Mulla kans maistuu saippualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaveripiirissä suhdeluku on juuri päinvastoin. Ja olen ihmetellyt, miten niin maistuu saippualta :D Minulla ei siis ole tuota "saippuageeniä", mutta pinjansiemeniä en voi syödä. Saavat kaiken maistumaan ihan metallilta monta päivää. Jopa mansikkajugurtti maistui ihan raudalta. Geeneistä oli muistaakseni tämäkin kiinni.
Maistan, mutta syön silti mieluummin korianteria kuin vaikka katkarapuja tai sieniä.
Maistuu joo hirveelle, saippua kyllä aika lähellä. Eniten maku muistuttaa ludetta, siis metsäludetta/koivuludetta jos ymmärrätte mutä tarkoitan. Jos on lude vieraillut esim vadelmassa, maku on yhtä hirveä.
Maistuu. Ja persilja nurmikolle, basilika rautateiden ratapölkyille ja sienet mudalle.
Juu maistuu...ja persilja toinen jonka maku puskee liian pahasti läpi kaiken
Vierailija kirjoitti:
Maistuu joo hirveelle, saippua kyllä aika lähellä. Eniten maku muistuttaa ludetta, siis metsäludetta/koivuludetta jos ymmärrätte mutä tarkoitan. Jos on lude vieraillut esim vadelmassa, maku on yhtä hirveä.
Tämä! Vihdoin joku osasi sanoittaa täysin oikein.
Ruoka on pilalla jos siinä on korianteria.